Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Minus je cena in infrastruktura, ja. Podobno kot pri baterijah nekoč (in vedno manj).
Ena od prednosti (da ne gremo v filozofske debate): da za povečanje dosega ne rabiš 2x več baterij (kar je 2x dražje), ampak le 2x večjo posodo za vodik (kar je par % dražje).
Citat:
Uporabnik SHARK1 pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Minus je cena in infrastruktura, ja. Podobno kot pri baterijah nekoč (in vedno manj).
Ena od prednosti (da ne gremo v filozofske debate): da za povečanje dosega ne rabiš 2x več baterij (kar je 2x dražje), ampak le 2x večjo posodo za vodik (kar je par % dražje).
Jah,v bistvu si že v prvem stavku odgovoril s poanto: cena in infrastruktura!
OK,infrastrukturo se da zgraditi,visoka cena pa ostaja!
Vodikovi avtomobili so obupan poskus naftnega lobija,da bi lastnike vozil prisilili,da se še naprej vozijo tankat na črpalke (namesto bencina pač vodik),ampak žal jim gre vse narobe:cena vodika,cena samega vodikovega avtomobila,praktično nična infrastruktura,vsako leto nižja cena baterij,vprašljiva varnost pri hujšem trčenju (?),itd...
Črpalne elektrarne? Recimo na nizozemskem ali danskem? Ali pa po hribih Španije?Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Vodik kot medij za shranjevanje elektrike je zelo zakompliciran, drag in neučinkovit.
Za kurjenje odvečne OVE poznamo črpalne elektrarne, lastnike EV vključene v smart grid, pridelavo aluminija, namenske baterije (tipa molten salt), če pa ne drugače pa za kakšne toplotne zalogovnike, za kake umetne terme
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Jaz še vedno mislim, da za gorivne celice bi bilo boljše gorivo (bio)etanol. Lažja pridelava, lažje shranjevanje, preprosto tankanje. Pa kaj, če so lokalne emisije CO2-ja. Važno, da CO2 ostane v zaprtem naravnem ciklu, torej, da je etanol pridobljen npr. iz koruze - takega je v USA kolikor hočeš.
Mimogrede, tudi Vectrix je bil predpripravljen za vožnjo z etanol gorivnimi celicami. Kot BEV ima dva packa baterij, pri etanol verziji pa bi imel en pack baterij + drugi pack z gorivnimi celicami za etanol.
Ko ga prižgem in se LCD displayi inicializirajo, se na njih lepo vidi slikce, ki so namenjeni operaciji z gorivnimi celicami.
Kaj pa? "Stran metat"?Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
OK, se bom popravil: Za kurjenje pretiranih viškov OVE elektrike ni pametne rešitve, niti je ne bo prinesel vodik.
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Ma kakšen naftni lobi, za boga milega? Tisti, ki vodik rinejo naprej, nimajo nič z naftnim lobijem. Prej nasprotno. Kup vodikovih črpalk po nemčiji so postavila podjetja ki proizvajajo elektriko, recimo ...
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Jaz še vedno mislim, da za gorivne celice bi bilo boljše gorivo (bio)etanol. Lažja pridelava, lažje shranjevanje, preprosto tankanje. Pa kaj, če so lokalne emisije CO2-ja. Važno, da CO2 ostane v zaprtem naravnem ciklu, torej, da je etanol pridobljen npr. iz koruze - takega je v USA kolikor hočeš.
Mimogrede, tudi Vectrix je bil predpripravljen za vožnjo z etanol gorivnimi celicami. Kot BEV ima dva packa baterij, pri etanol verziji pa bi imel en pack baterij + drugi pack z gorivnimi celicami za etanol.
Ko ga prižgem in se LCD displayi inicializirajo, se na njih lepo vidi slikce, ki so namenjeni operaciji z gorivnimi celicami.
Ta zgodba z (bio)etanolom se je že končala. Metat stran hrano za gorivo? No go. So se vsi potegnili nazaj.
Citat:
Uporabnik SHARK1 pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Ma kakšen naftni lobi, za boga milega? Tisti, ki vodik rinejo naprej, nimajo nič z naftnim lobijem. Prej nasprotno. Kup vodikovih črpalk po nemčiji so postavila podjetja ki proizvajajo elektriko, recimo ...
Ja,ok,imaš prav,mal čudno sem se izrazil...kot naftnega lobija nisem imel v mislih neposredne proizvajalce nafte,ampak bolj lastnike črpalk,lastnike že obstoječih površin,kjer bi se (v nekem časovnem obdobju) počasi preusmerili iz bencina/nafte na vodik.
Vodikove črpalke še vedno ne moreš imeti doma pred hišo ali v hiši,torej vedno si nekako prisiljen v to,da greš na črpalko in tam polniš...pri baterijskem avtomobilu pa samo priklopiš v 220v in polniš...in to je zelo pomembna razlika!
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Problem vodika je distribucija in transport, že pri CNG in LPG lahko vidimo, da je že pri veliko bolj preprostih zadevah to problem.
Elektriko lahko uporabljamo za proizvodnjo sintetičnih goriv (npr. SNG, Fischer–Tropsch) in to kuriš v navadnem avtu. Ampak to v grobem pomeni, da če ima avto porabo 5l /100 km, pomeni da kuri ca. 70 kWh/100 km v elektriki. Toyota Mirai pokuri 0,92 kg/100 km ali ca. 30 kWh/100 km vodika, elektroliza in stiskanje sta po najbolj optimističnem scenariju 70% učinkovita, kar pomeni najmanj 42 kWh/100 km elektrike (verjemite mi, da je v resnici več).
Lahko se pa greš pridelavo vodika in potem ta vodik kuriš v elektrarni, brez distribucije, na istem mestu kjer ga pridobivaš, učinkovitost elektrika-vodik-elektrika se vrti nekje pri 43%, obljubjajo pa v kratkem 70%.
Kakorkoli, tudi če je samo 43% učinkovitost in potem s to elektriko voziš EV, ki ima porabo 18 kWh/100 km, si ravno nekje na porabi Mirai z najbolj optimistično učinkovitostjo 70% elektrolize vode v vodik. Zanimivo.
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Samo ne pozabi: avto bodo šli s kapaciteto baterij navzgor, tvoj domači priključek pa po moči ne. za več kot kakih 200 realnih km na noč nafilat doma je utopija še zelo, zelo dolgo časa ...