Zimska oprema

zino

Guru
3. sep 2007
6.682
2.480
113
a imaš kakšne teste za dokaz o daljši zavorni poti zimskih pnevmatik na suhem asfaltu pri -5?
si namreč edini ki to trdi.
pa če malo logično pogledaš. ne moreš imet poleti ko je asfalt +55 pa pozimi ko je -5 enake gume na avtu, al pač?
lahko imaš, ampak oprijem in obraba sta pa ziher različna.
lp
Citat:
Uporabnik der_Alte pravi:
Z zimskimi imaš samo tretjino daljšo zavorno pot. Zimske gume so boljše samo in zgolj takrat, ko je na cestah kaj snega. Če je cesta suha pa -5°C bo letna guma še vedno boljše držalala kot zimska. Pa v mokrem tudi. Sam imam zimske pnevmatike na avtu zgolj zato, da lahko pridem na smučišča po zasneženih cestah, ker cestarji večinoma ne opravljajo svojega posla.

Zakaj ne verig? Ponavadi za verige nikjer ni zadosti snega na cestah pa še premalo zbit je.

PS. Mam pa idejo za cestarje in državo. Namesto pluženja naj se po snegu zapeljejo z valjarjem, država naj pa predpiše obvezno uporabo verig povsod. Mogoče lahko celo predpišejo model verig, da pridejo v poštev samo verige določenega proizvajalca.

Enak princip kot pri prvi pomoči.press
bonk.gif
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Dej za nas plebejce jih še enkrat prpoej...
Mogoče ADAC, ÕMTC...
Samo v razmislek; celoletna pnevmatika bi morala po vašem biti boljša kot zimska in slabša kot letna v vseh pogledih. Načeloma je pa slabša od vsakega tipa (letna, zimska).
Tako da se mi zdi da tudi vi, ki zagovarjate letno pnevmatiko pri -5 stopinjah celzija da amlo bučke kotalite...
 

CupraR

Majstr
21. sep 2007
5.639
146
63
Pa dejte eni kdaj probat kkšno zadevo.
Sej zdej se bo spet en najdu da je test ponarejen al ne vem kaj..
Samo eden od mnogih, tudi AM je pisal podobno pred letom, dvema:

TEST
 

mrzli

Pripravnik
24. jul 2007
41
0
6
Sej nisi resen. Da bodo gume narejene za poletje in vroči asfalt boljše pri -5?
stupid-1.gif

Zakaj pa potem tako hitro pobere zimske gume poleti?
write.gif


Dejte prestavit to temo v spam kotiček.
 

mrzli

Pripravnik
24. jul 2007
41
0
6
Citat:
Uporabnik CupraR pravi:
Citat:
Uporabnik civil pravi:
Ne letne so taboljše za na led, pa ketne gor natakni .

Najlaži se pa zdej izgovarjat, k nekaj brezveze pišeš
aplauz.gif

Napisano če čist vredu. Dobre zimske gume se vredu obnesejo na ledu, seveda je pa največ odvisno od samega šoferja.
 

CupraR

Majstr
21. sep 2007
5.639
146
63
PA ne se j. da ne znate tabel prebrat
tongue-1.gif

Sommerreifern so letne.. Tiste ki so prve na mokrem in suhem
grin1.gif
kljub zimskim temp..
 

der_Alte

Fizikalc
21. jul 2007
2.063
10
38
Zemlja
alte.aufbix.org
Pazi zdaj... hehe... ko se jim je pravljica sesula.

Glede zavorne poti... danes sem zamenjal kolesa. Namesto Potenze RE-720 so zdaj na avtu UltraGrip 7. Pa sem moral dvakrat zaradi sesalcev (mimogrede, a policija ne misli nič naredit glede teh kretenov?
confused-1.gif
 

Kiri

Pripravnik
15. avg 2007
498
0
16
40
Murska Sobota
Obišči stran
Ti to na pamet ali iz prakse?



Se enkrat, ce si mogoce spregledal. Te dni zamenjal gume. Letne Bridgestone Turanza ER300 s priblizno 2-3mm profila, stare dobri 2 leti, zimske Goodyear Ultragrip 7, stare eno leto...profila je se dosti. Razlika je kot dan in noc. Zjutraj temperatura okoli nicle, mokro cestisce. Zimske gume dosti prej zgubile stik s cestiscem, kot letne, ki sem jih v podobnih okoliscinah na istem asfaltu "preizkusil" kak dan prej. To sem obcutil tako ob obracanju na parkiriscu, kot pri pocasni voznji skozi ovinke. Mocnejsega zaviranja letos z zimskimi se nisem prakticiral, sem pa preprican, da bo ABS prej ruknil, kot z letnimi. Aja, z avtom delam 40-50k km letno...tako, da nekaj obcutka pa ze imam.



Edit: Ves kaj pomeni M+S?
evil.gif
 
Nazadnje urejeno:

imperator

Pripravnik
27. jul 2007
437
0
16
cviček'land
ja in kaj lahko naredi?? nič...

drugač pa kolega der_Alte vidim, da cela drama ratala zardi zimskih gum a
bonk.gif
še jaz sem grozljivo prestrašen
 

der_Alte

Fizikalc
21. jul 2007
2.063
10
38
Zemlja
alte.aufbix.org
Nobene drame. Samo ne nasedat pravljicam. Jaz dam zimske pnevmatike na avto samo zato, ker sem bolj len od CupraR in se mi ne da menjavat koles. Predvsem zato ne, ker nimam svoje zadosti velike garaže. Pa zato, ker v nasprotju z vsemi Slovenceljni, 95% kilometrov naredim za lasten užitek (včasih tudi po neznanih cestah ob zelo čudnih urah) in ne zaradi vožnje v službo in nazaj.

Kolega?
confused-1.gif
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
na tem testu nikjer ne pise pri koliko stopinjah so jih testivali , v eni kategoriji so celo celoletne najboljse..
Jat dam zimske gor v zacetku novembra in sem z oprijemom totalno zadovoljen, tako da mislim da pri enih je problem v sami voznji ker se jim vsakodnevno dogaja da vidijo kaksna je razlika v oprijemu , ker se jim vsakodnevno "dogajajo" kriticne situacije.
Moje mislenje je da so vsekakor za zimo boljse zimske ker imajo vec prednosti v tem letnem casu kot letne in z letnimi vsekakor lahko pride do vecih nevarnih situacij kot z zimskimi.
Prav tako mi je moj cas prevec dragocen da bom vsak dan spremljal ce bo jutri sneg, ali pa se me kje preseneti in da se grem potem kolesa menjavat, mi je cisto vseeno ce je jutri pol metra snega...
 

kozarec

ALTERKA 08
29. jul 2007
4.802
0
36
na šihtu
Citat:
Uporabnik mac77 pravi:
na tem testu nikjer ne pise pri koliko stopinjah so jih testivali ,

nahrung002.gif


Res je.
V bistvu iz tega testa ne vemo, kako bi se obnašala letna ali zimska guma, če bi ju hkrati testirali na mokri cesti pri +1.
Ali na suhi cesti pri -10.

Vemo samo to, da v zimskih razmerah zimska guma na mokri cesti potrebuje daljšo zavorno pot kot letna guma poleti.
In to niti ni slabo vedeti.
 

Slovenet

Guru
21. jul 2007
4.430
539
113
44
Še vedno Rdeči revirji
KSZ...

Sicer nisem strokovnjak za avtomobilske pnevmatike, o materialih pa imam nekaj pojma.

Za začetek eno pomembno dejstvo, Slovenija ima podnebje kjer se med letom temperature gibljejo med -20 st. C in +35 st. C, torej 55 st. C razlike. Da ne bom preveč na dogo razlagal, vzemimo za primer vodo (zadeva, ki jo vsi poznamo), če vodo ohlajamo postane pri 0 st. C trda,če pa jo segrevamo postane pa pri 100 st. C plin.

Z avtomobilsko pnevmatiko se dogaja podobno, ko se temperature nižajo je vse manj prožna, ko se temperature dvigujejo postaja vse bolj prožna in se čedalje hitreje obrablja. Nekako ne verjamem, da bo imela kakšna avtomobilska pnevmatika ustrezne lastnosti (oprijem, prožnost, ...) skozi tako veliko temperaturno območje, kot se lahko pojavi pri nas.

Tisti mojstri, ki se vozite pozimi z letnimi pnevmatikami upoštevajte, da letna pnevmatika pozimi izgubi prožnost. Med uporabo pa je pnevmatika podvržena raznoraznim stresom. Trda neprožna (temperature) letna pnevmatika je zato pozimi zelo podvržena poškodbam notranje strukture, pa še vožnja z njo je pozimi bolj trda.

Poleti pride pa pri zimski pnevmatiki do nasprotnega pojava, Pnevmatika postane preveč mehka zato podvržena veliki obrabi.

Zato je pametno uporabljati pnevmatike primerne letnemu času. Ne glede na predpis letne pnevmatike + snežne verige.

Pri meni je normalno, da so snežne verige od oktobra pa tja do konca marca ali pa še malo dlje vedno v prtljažniku, ne glede na to da se pozimi vozim z zimskimi pnevmatikami.

Zanimivo je tudi, to da pri vožnji z zimskimi pnevmatikami pozimi ne opazim kakšne opazne razlike z vožnjo z letnimi pnevmatikami poleti, seveda vozim v okviru omejitev.