KSZ...
Sicer nisem strokovnjak za avtomobilske pnevmatike, o materialih pa imam nekaj pojma.
Za začetek eno pomembno dejstvo, Slovenija ima podnebje kjer se med letom temperature gibljejo med -20 st. C in +35 st. C, torej 55 st. C razlike. Da ne bom preveč na dogo razlagal, vzemimo za primer vodo (zadeva, ki jo vsi poznamo), če vodo ohlajamo postane pri 0 st. C trda,če pa jo segrevamo postane pa pri 100 st. C plin.
Z avtomobilsko pnevmatiko se dogaja podobno, ko se temperature nižajo je vse manj prožna, ko se temperature dvigujejo postaja vse bolj prožna in se čedalje hitreje obrablja. Nekako ne verjamem, da bo imela kakšna avtomobilska pnevmatika ustrezne lastnosti (oprijem, prožnost, ...) skozi tako veliko temperaturno območje, kot se lahko pojavi pri nas.
Tisti mojstri, ki se vozite pozimi z letnimi pnevmatikami upoštevajte, da letna pnevmatika pozimi izgubi prožnost. Med uporabo pa je pnevmatika podvržena raznoraznim stresom. Trda neprožna (temperature) letna pnevmatika je zato pozimi zelo podvržena poškodbam notranje strukture, pa še vožnja z njo je pozimi bolj trda.
Poleti pride pa pri zimski pnevmatiki do nasprotnega pojava, Pnevmatika postane preveč mehka zato podvržena veliki obrabi.
Zato je pametno uporabljati pnevmatike primerne letnemu času. Ne glede na predpis letne pnevmatike + snežne verige.
Pri meni je normalno, da so snežne verige od oktobra pa tja do konca marca ali pa še malo dlje vedno v prtljažniku, ne glede na to da se pozimi vozim z zimskimi pnevmatikami.
Zanimivo je tudi, to da pri vožnji z zimskimi pnevmatikami pozimi ne opazim kakšne opazne razlike z vožnjo z letnimi pnevmatikami poleti, seveda vozim v okviru omejitev.