zasnežena cesta

Baltazar

Pripravnik
17. sep 2007
955
0
16
Citat:
Uporabnik softi pravi:
in smo spet pri osnovnem vprašanju..ali je sput po drsalnici dol kaj lažji s 4*4.

jaz mislim da ne.
Je, si že prej dobil odgovor. Reduktor v 1. so minimalni obrati in mašina bremza na vsa 4 kolesa, kar je bolje kot bremze. Sem probal na strmem visečem klancu. Pasat karavan pred mano je samo zdrsnil v rob, jest sem prišel mimo.
 

_jolly_

Fizikalc
3. sep 2007
2.141
2
38
nimajo vsi reduktorja. in ja, na offroadih je zelo pomembno, da je vozilo čim lažje.
zmaga.gif
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.144
4.126
113
Citat:
Uporabnik _jolly_ pravi:
nimajo vsi reduktorja. in ja, na offroadih je zelo pomembno, da je vozilo čim lažje.
zmaga.gif

Well, sem v tej temi govoril o terencih ki imajo reduktor in vsaj delno zaprte diffe ter torej pravi stalni 4WD. Jasno je pa da neka čudo, ki tega nima ne more spadat v to kategorijo ...

Glede teže se strinjam, čeprav je tudi pri teh stvareh tako da je včasih (redko) več tudi bolje. Isto kot z dolžino ...
 

softi

asfalter
30. avg 2007
33.298
486
83
okolica metropole
ok.

in kaj se zgodi, ko se kolesa vrtijo 2 na uro, ti ne bremzas, avto bi šel pa 5 na uro..začne zdrsavat. a to drži?

no, če to drži. kako dalje.

in kok stane tak terenc.

btw
patrol skozi 40 cm frišnega snega na njivi gre k zmešan..ampak spet, po ravne in v breg. po vrišnem 40 cm snegu tudi dol. na 3 cm zvoženega drsečega pa nisem bil zraven
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.144
4.126
113
Recimo tako ...

motor brez plina teži k štandgasu, v reduktorju je to zeloooo počasi. Pri klasičnem klancu ("dober" oprijem) bo povečevanje hitrosti vozila vrtelo motor višje v obrate (kjer je zaviranje tudi večje) in bo tako skrbelo za neko kostantno hitrost (odvisi od klanca, teže vozila, prestave).

Pri drsečem klancu je možno da kolo drsi .. ampak fora je da se drsenje slej ko prej prenaša na pogon, pri 4WD je prednost ta da imaš 4 kolesa, ki so zmožna prenesti silo "klanca" na pogon .. skratka če eno samo kolo pride do nedrseče podlage bo to vplivalo na vrtenje vseh koles. Vpliv enakomernega vrtenja koles pomeni predvsem stabilnost, v praksi to pomeni, da lahko na drseči podlagi še vedno upravljaš z vozilom (volan "deluje", riti ne odnaša). V skrajni sili ti še vedno ostane "gas", ki lahko popravi smer.

Dejstvo je, da je tvoja situacija idealna za 4x4, ker je oprijem bil (če so ljudje prišli gor pomeni da je oprijema dovolj) - edino malce ga je bilo premalo in 2WD + zavore ne znajo razporediti moči tako da se izide.

Aja glede vozila, niso samo terenci .. lahko gledaš tudi za kakšnimi subaruji (reduktor + 4wd) ali pa recimo audiji (allroad ima tudi reduktor), načeloma je vse to primerno za opisan problem. Je pa res, cene novih takih igrač so od 30k dalje!
cheer.gif
 

softi

asfalter
30. avg 2007
33.298
486
83
okolica metropole
ok..zdej štekam in si me skoraj prepričal.

na gor gre, ker pač vrtiš v prazno in slej ko prej prideš do asflata. na dol je to malce težje. je pa razlaga utemeljila zakaj je mnogo bolje.

kakšen je mercedesov 4 matic v 2005+ letnikih.
audi allroad mi en disi, subaru mi je vsec.
raje mb, mogoče xc90

nekoč. danes je ceneje biti doma in kurit kamin
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.373
1.240
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Poleg tega sodobni terenci z elektronskimi pomagali (zadjih 10 let imajo že vsi to) aktivno posegajo v stabilnost vozila s prenašanjem ne le navora ampak tudi zavorne sile tja kamor se jo potrebuje (ponavadi se z neko tipko vključi pomočnika, ki dejansko zavra brez da bi voznik to vedel -> namen zaviranja je pa ohraniti stabilnost).

In ta pomočnik deluje le s pomočjo zavor ... Toliko o teoriji, da se navzdol ne zavira ... Odkar obstaja elektronika, to ni več 100% res.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.144
4.126
113
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Poleg tega sodobni terenci z elektronskimi pomagali (zadjih 10 let imajo že vsi to) aktivno posegajo v stabilnost vozila s prenašanjem ne le navora ampak tudi zavorne sile tja kamor se jo potrebuje (ponavadi se z neko tipko vključi pomočnika, ki dejansko zavra brez da bi voznik to vedel -> namen zaviranja je pa ohraniti stabilnost).

In ta pomočnik deluje le s pomočjo zavor ... Toliko o teoriji, da se navzdol ne zavira ... Odkar obstaja elektronika, to ni več 100% res.

Ja ampak deluje v stilu ESPja, zaustavlja kolesa tako da avto drži smer (skratka lahko tudi samo en kolo ali pa kolesi na diagonali). Tudi "pomočnik" ne deluje vedno (ne zavira) ampak samo v primeru da bi prišlo do nepredvidene situacije (zdrs).

Skratka tudi pri novih terenskih vozilih se po klancu navzdol NE zavira z zavorami (če pač to pocne avto sam še ne pomeni da gre za pravo zaviranje).
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.144
4.126
113
Citat:
Uporabnik softi pravi:
kakšen je mercedesov 4 matic v 2005+ letnikih.
audi allroad mi en disi, subaru mi je vsec.
raje mb, mogoče xc90

Kolikor vem ima 4matic visko sklopko in tole ni stalni 4kolesni pogon, isto velja za volvota (dejansko je o volovem AWD karnekaj govora v negativno smer).

Skratka od "neterencev" ti ostane subaru (legacy, impreza, forester, outback) potem se pa stvar konča.Od ostalega kaj vem, da ima dober pogon + reduktor + vozne lastnosti na ravni klasičnega vozila: VW touareg, landrover (discovery 3, range rover sport, range rover) v zadnjih verzijah bi naj bi spodobno kvaliteten, ...
 

Baltazar

Pripravnik
17. sep 2007
955
0
16
Citat:
Uporabnik softi pravi:
audi allroad mi en disi, subaru mi je vsec.
raje mb, mogoče xc90
Sem že lani tu gor pisal primer. Naš strmi na sveže zasneženi klanec - drsalnica. Se zapeljem v klanec in na sredi se matra sosedov xc90. Ene 5 minut je telovadil - nikamor ni šlo, dokler ga ni nekako zrinil ob rob ceste. Normalno speljem na klancu in se samo zapeljem mimo njega.

Tko da če res želiš zmogljivost v snegu, je subaru prva izbira. Pa mam starejšega legacyja brez elektronskih pomagal. Se skrije vsak kvazi terenec, kar xc90 je. Za visok sneg pa forester ali kak ornk ne prevelik džip. Al pa lada niva neregistrirana, sam za iz doline do doma.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.078
6.928
113
pri taščici
Upaj da bo jutri tako zahrbten senga kot zadnjič.
Dobi alter uporabnike in vse ostale 4x4 strokovnjake pa jih naženi po tvojem klancu.
Upam da imajo kasko.
jaz nimam 4x4,
wink-1.gif
 

kazamurnik

Fizikalc
3. avg 2008
1.604
5
38
Kaj pa neka varjatna z nekimi fedri....se jih vstavi v profil od gume...v tisti glavni kanal.....to sem videl po tv in pa ena dva avta po LJ sta imela ,ki sta jo mahala proti Vrhniki.....da je menda dobra zadeva za led.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.373
1.240
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Poleg tega sodobni terenci z elektronskimi pomagali (zadjih 10 let imajo že vsi to) aktivno posegajo v stabilnost vozila s prenašanjem ne le navora ampak tudi zavorne sile tja kamor se jo potrebuje (ponavadi se z neko tipko vključi pomočnika, ki dejansko zavra brez da bi voznik to vedel -> namen zaviranja je pa ohraniti stabilnost).

In ta pomočnik deluje le s pomočjo zavor ... Toliko o teoriji, da se navzdol ne zavira ... Odkar obstaja elektronika, to ni več 100% res.

Ja ampak deluje v stilu ESPja, zaustavlja kolesa tako da avto drži smer (skratka lahko tudi samo en kolo ali pa kolesi na diagonali). Tudi "pomočnik" ne deluje vedno (ne zavira) ampak samo v primeru da bi prišlo do nepredvidene situacije (zdrs).

Skratka tudi pri novih terenskih vozilih se po klancu navzdol NE zavira z zavorami (če pač to pocne avto sam še ne pomeni da gre za pravo zaviranje).

Lej, ko vklopiš HDC (torej "pomočnika"), je njegova ednina naloga, da avto po klancu dol spravi z vnaprej nastvljeno (in pri nekaterih avtoh nastavljivo) hitrostjo - in lahko avto daš v ler, pa bo sam počasi dol prilezel le z bremzami. Enako lahko storiš tudi sam - da tiščiš bremzo, če ima avto terenski ESP, je pa težje vzdrževat enakomerno hitrost.
Tako da lahko mirno zaviraš samo z zavorami, če avto to zmore (česar pa sam ne počnem, ker se držim enakega pravila kot ti: z motorjem) ... Sodobni terenci zmorejo čuda (LC ima recimo rock crawling program za v klanec), ampak zanič voznik se z njimi še vedno zlahka zatakne (ali pa pristane na strehi) ...
 

softi

asfalter
30. avg 2007
33.298
486
83
okolica metropole
ob 630 je bilo videti, da so nekaj posipala pol ure prej..ampak zelo slabo. sem komaj gor zlezel. pred pol ure je splužil.
jest sem nepremičnina.

torej mb odpade. legacy je vsec, ima tudi sosed, ne vem sam kako je s placom. ce xc it odpade, odpade tudi x drive od bmw, se pravi ostane moj vecni favorit..toyota.

kaj pa pathfinder.

itak pa..kot sem rekel je bolje sedeti doma. finačno se bolj pride skozi
 

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
spotoma, nekdaj sem videl en zelo zanimiv 4x4 test, test pogonov v srednjem rangu avtomobilov....bili so zelo zanimivi zaključki in že vnaprej znani zmagovalec....normalno, Subaru.....
grin1.gif

Tko da, moj glas je za Subaruja, dobrega Legacyja dobiš že za normalen denar, recimo: LeJgasi...
grin1.gif

http://www.avto.net/_AVTO/ad.asp?ID=3375037&show=1

lp
 
Nazadnje urejeno: