VW goljufal pri emisijah NOx v US

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Bi blo zanimivo primerjat dobro čipan avto z originalom. Če ga samo čipaš goljufiv del SW-a ostane sklepam.
 

masevc

Guru
2. sep 2007
3.523
893
113
ksz

moje mnenje okoli tega je, da noben na trgu dizlov do prostornine 2 litra nima emisij v normah. Lahko jih sicer enostavno dosežejo, vendar bodo morali kar precej znižati moči motorjev in obesiti dodatne tehnologije za čiščenje izpuhov v avtomobile.

Z večjimi je lažje, ker niso tako naviti motorji.

Je pa to direkten napad na nemško avtomobilsko industrijo na USA trgu. Ni tu toliko pomemben faktor da so prodali nekaj 100.000 dizlov v USA.
Evropski trg je pač domač trg in so si lažje privoščili to neizpolnjevanje.

So pa vsi umazani. Ta fama o povečevanju moči in zmanjševanju prostornin je šla predaleč
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.129
4.103
113
V bistvu je stvar lahko tudi malce drugačna.

VAG grupa recimo je v zadnjih 5-10 letih na trg forsirala turbobencince. Lahko rečemo da ima "monopol" nad temi zadevami, ostale znamke še vedno visijo na NA bencinarjih ali pa imajo mogoče v ponudbi enega T-bencinarja.

Dejansko dizel trend v EU pada, taka afera ga lahko samo še pospeši (verjetno se bo izkazalo da noben dizel ni čist oz. da vsi goljufajo). Kdo sedaj tu izgubi in kdo pridobi? Realno in čisto logično bi bilo za pričakovat da bodo dizle nadomestili dokaj efektivni bencinarji (in pa elektrikarji/hibridi kjer je VAG postal tudi precej močan igralec), to pa so lahko samo taki s turbino. Torej VAG kar naenkrat postane glavni igralec!
grin1.gif


BTW ima kdo podatek kolikšno je razmerje prodanih TDI vs T(F)SI motorjev za VAG v ZDA? Ker imam občutek da je v ZDA več prodanih golfov GTI kot TDI!
evil.gif
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.498
5.043
113
In se spet greli na kurilno olje in z dieslom proizvajali elektriko. Nekaj si bo treba izmisliti za uporabo tega destilata, če bi se poraba v cestnem prometu omembe vredno zmanjšalo. Na drugi strani bo to seveda pomenilo rast proizvodnih cen bencinov.
Edit: še to bi rekel. Euro norme in CO2 norme so politične norme. Eko organizacije forsirajo, politika si zaželi, avtomobilska industrija pa oceni, da bi se dalo in potem nastane "norma". Očitno je pri EURO 6 nekdo narobe ocenil, kaj se da narediti za sprejemljivo ceno.
 
Nazadnje urejeno:

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
CO2 je političen, NOx pa ne.

NOx se da lepo znižat z Adblue, pač naj bo obvezna količina obvezna pa je.
 

masevc

Guru
2. sep 2007
3.523
893
113
v bistvu imaš pri lean tbencinskem motorju tudi probleme z NOx-i. NA je dosti boljši

če želiš uspešno nižati NOx-e moraš manjšati moč, večati prostornino
 

roblek007

Pripravnik
19. apr 2009
228
3
18
Verjetno me boste spluvali, ampak ali nočte imeti čistega zraka oz. kok ste za to pripravljeni plačat. Mene je groza ko se včasih kje komaj diha.
Drugi moment je pa ta, da so mel to v predalu že precej cajta in se je samo čakalo na pravi trenutek, o tem ste pa tudi že veliko napisli.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.129
4.103
113
Poraba adbluja za EURO 6 normo je za kamione okoli 5-10% goriva, torej pri osebnem vozilu ki ima 60l tank bi moral na vsak tank nafilat še 3-6l adbluja ali pa imeti ustrezno dimenzioniran tank. Že vidim tržno nišo za "čipanje" takih vozil!
evil.gif
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.129
4.103
113
Citat:
Uporabnik masevc pravi:
v bistvu imaš pri lean tbencinskem motorju tudi probleme z NOx-i. NA je dosti boljši

če želiš uspešno nižati NOx-e moraš manjšati moč, večati prostornino

Nox je povezan z izkoristkom motorja (tlaki pri zgorevanju) zato pa je dizel na slabšem, je pa res da so T-bencinarji bolj strupeni od NA, ampak tu ni problem v doseganju norme.

Sicer pa recimo VAG PD motorji so se opustili ravno zaradi tega, previsok izkoristek in preveč svinjanja!
evil.gif
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.498
5.043
113
Še zmeraj je izključno politična odločitev, kako čisti zrak in okolje želimo imeti. O EURO 6 normi se je govorilo že pred X leti. Verjetno se vedo že kriteriji za naslednjo normo. Zakaj niso takih kriterijev uvedli leta 1996, namesto da so uvedli EURO 2? Ker so politično in tehnično ocenili, kaj se da za normalen denar.
Danes se lahko odločimo, da morajo biti uporabljeni samo naravni materiali, se odpovemo za okolje izredno škodljivim oblikam rudarjenja in odpadejo vsa vozila, tudi električna, ostanejo pa nam leseni vozovi. Ne gre za nobene okoljske odločitve, gre za politične odločitve o škodi na okolju, ki jo dopuščamo na račun udobja in načina življenja.
 

Filipides

Pripravnik
20. jun 2014
129
3
18
Volkswagen bi bil lahko zaradi napačnih emisijskih testov odgovoren za skoraj milijon ton onesnaženja zraka vsako leto, so ocenili v britanskem časniku The Guardian.

Dodali so, da je to približno toliko emisij, kot jih skupaj na leto ustvarijo vse elektrarne, vozila, gospodarstvo in kmetijstvo v Združenem kraljestvu skupaj. Vsa v ZDA odpoklicana vozila, skupaj jih je 482 tisoč, bi vsako leto spustila v ozračje med deset tisoč in 41 tisoč ton strupenih plinov, če bi z njimi prevozili toliko kot povprečno ameriško vozilo. Če pa bi delovala v skladu s standardi ameriške agencije EPA, bi emitirale dobrih tisoč ton dušikovih oksidov.

Vseh 11 milijonov vozil z vgrajenimi napravami za prirejanje podatkov o izpustih bi lahko bilo odgovornih za med 237 in 948 tisoč ton dušikovih oksidov vsako leto. Največja britanska elektrarna na premog pa emitira 39 tisoč ton dušikovih oksidov na leto, so še dodali v Guardianu.

(povzeto v Financah)
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.763
832
113
No to da ima VAG grupa kao dobre turbo bencinarje se nebi strinajl, morda so dobri na papirju in pri porabi, zanesljivost teh motorjev pa je tako zanič da ni vredno besed.

morda je TSI dober za v PHEV, kjer bo zelo malo v uporabi in bo dejansko mogoče zdržal tisith 20% od skupnih 200k km.
evil.gif
 
Nazadnje urejeno:

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.129
4.103
113
Stvar ni tako enostavna. Političnih odločitev samih po sebi ni, v ozadju so vendo lobiji. Recimo konkretno za EURO norme stoji v ozadju sama EU avtomobilska industrija ki je zlobirala norme tako da so hitrovzpenjajoči azijci (korejci) dobili prst v rit s svojimi 10 let starimi preizkušenimi motorji (licenčni japonski in tudi eu motorji povečini). Stvari se od prve EURO norme samo še stopnjujejo, je pa koncept enak (zaščita "domačega" trga s strani "invazivnih" znamk).

Enako je primer v USA kjer se je norme postavilo tako da dizli nimajo šans, medtem ko ameriški semi trucki nimajo nobenih norm oz. so te na ravni parnih lokomotiv. Lobiji pač, če bi se američanom šlo za okolje bi prepovedali "trucke" oz. postavili tudi za njih ustrezne norme, pa jih ne.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.129
4.103
113
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
No to da ima VAG grupa kao dobre turbo bencinarje se nebi strinajl, morda so dobri na papirju in pri porabi, zanesljivost teh motorjev pa je tako zanič da ni vredno besed.

morda je TSI dober za v PHEV, kjer bo zelo malo v uporabi in bo dejansko mogoče zdržal tisith 20% od skupnih 200k km.
evil.gif

V bistvu nisem omenil da so dobri, omenil sem da jih ima. Večino VAG modelov niti ne dobiš več brez turbine. NA motorji niso konkurenčni, tako po porabi kot po zmogljivosti, žal ... (sploh če iz trga pobereš dizle)

Izjema mogoče je mazda s svojimi nizkokompresijskimi motorji.
 

roblek007

Pripravnik
19. apr 2009
228
3
18
Ja seveda, politično vprašanje točno o tem govorim. Ker je bilo yx leta nazaj manj transporta, je šlo tudi z višjimi nečistočami na enoto - avto. Ko je prometa več, je potrebno zaostriti pogoje. Zasledovat pa je poterbno cilj, da imamo čim boljši zrak,da mobilnost ne trpi in da se gospodarstvo lahko razvija. Kako najti pravo težo, je pa seveda umetnost.
1 cilj pa trenutno zelo trpi.
 

LatkaGravas

Pripravnik
26. maj 2015
266
0
16
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
...
Izjema mogoče je mazda s svojimi nizkokompresijskimi motorji.
Nizkokompresijski motor pri Mazdi je dizelski 1:14 - zaradi nizke kompresije dosegajo EURO6 brez dodatnega katalizatorja. Ne uspejo pa doseči ameriških NOx standardov.
Mazdini bencinski motorji imajo eno višjih kompresijskih razmerij; ravno tako 1:14
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.763
832
113
Kako da ne? Vsi imajo že turbo bencinarje, celo azijci počasi prihajajo:
- Ecoboost
- TCE
- HTP
- Toyota 1.2t
- Kia/Hy

Glede porabe pa DI in turbo definitivno izboljšata karakteristike motorja, real life porabe pa niti ne, evo ti tri primere:
http://www.spritmonitor.de/de/...amp;powerunit=2
http://www.spritmonitor.de/de/...amp;powerunit=2
http://www.spritmonitor.de/de/...amp;powerunit=2

Lahko pogledaš še Toyotin 1.8 valvematic (NA, PFI) pa tudi ne bo odstopal kaj dosti več kot 5% od 1.4 TSI
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.129
4.103
113
Citat:
Uporabnik roblek007 pravi:
Ja seveda, politično vprašanje točno o tem govorim. Ker je bilo yx leta nazaj manj transporta, je šlo tudi z višjimi nečistočami na enoto - avto. Ko je prometa več, je potrebno zaostriti pogoje. Zasledovat pa je poterbno cilj, da imamo čim boljši zrak,da mobilnost ne trpi in da se gospodarstvo lahko razvija. Kako najti pravo težo, je pa seveda umetnost.
1 cilj pa trenutno zelo trpi.

V EU se od uvedbe EUR X norm emisije NOx zmanšujejo, torej danes živimo v precej bolj čistem okolju kot včasih (20 let nazaj). Je pa res da promet prispeva večji delež kot včasih, prdvsem zato ker se ostali viri "čistijo". Recimo TEŠ6 ima mislim da 3-4x manjše izpuste NOx kot pa ostali bloki.