vinjete

Matko

pohodnik
18. jul 2007
5.609
710
113
Avtocesto je potrebno zgradit, četudi se boš samo enkrat peljal.
Če se gremo pravičnost je potrebno pravilno razmerje plačila za avto in tovornjak.

In potem pride za avto tako majhna cifra, da brez problema letno plačilo zraven registracije.
(sicer bi se tujci gužvali brezplačno)

Sosed ima bolj polno kanto za smeti, plačava pa oba enako.
cry12bpy.gif
 

markoman

Fizikalc
19. avg 2007
2.574
17
38
tudi če bi bla vinjeta 200 EUR bi se mi splačala, ne pa zdaj, ko se pač izmikam cestninam (LJ-MB).
ampak jih itak ne bo.
 

wacko

Fizikalc
18. jul 2007
5.450
0
36
To se strinjam ampak naj se potem plača vsaj približno sorazmerno z uporabo ne pa z eno fiksno ceno ne glede na to ali greš 10x na leto na avtocesto ali pa delaš 200km vsak dan. Če bi pa radi "stimuliral" folk da bi več uporabljal avtoceste naj dajo za večje uporabnike pa popuste...

Po mojem mnenju bi močno povečali pretočnost že če bi ob registraciji vsakemu (obvezno) prodali še ABC kartico in vsak mesec poslali račun.
 

jernejd

Majstr
2. sep 2007
1.321
151
63
Citat:
Uporabnik Pepe pravi:
Pobrane cestnine morajo pokriti vso vzdrževanje cest in kredite za gradnjo novih. Nesmiselno je to kriti iz drugih davkov. Primerjava s Siol je bosa. Žica se nič ne izrabi, če gor letijo bajti ali ne. Le kak strežnik in komponenta mrežne opreme je dodatno potrebna. In Siol je s svojim modelom zaračunavanja ustvaril dobiček.
Cesta pa se z uporabo precej uničuje... Jaz sem za plačevanje po dejanski porabi in to vsake ceste. Pavšal ob registraciji, ki je sedaj, pa naj izgine... Resno mislim, da je doba pavšalnih davkov s strani države mimo. Pa naj bo za ceste ali za TV.
Če bi imeli satelistski sistem po celi Evropi, bi se za vsako registrirano vozilo lahko vedelo, koliko km v času je naredilo in po kaki kategoriji cest. Temu bi se lahko prilagodile denimo zavarovalnice, ki bi imele neko osnovo za rizične skupine. In še marsikatera storitev (beri: nova obdavčitev) bi bila možna
smile-1.gif
.

Primerjava s Siolom je povsem v redu
wink-1.gif
.

Jaz zagovarjam strogo usmerjanje vsega tranzita na avtoceste. Kot so napisali že nekateri, AC ni luksuz ampak nuja, da lokalne ceste (prepotrebne obnove) razbremeniš. In to ti omogoči edino pavšal ali pa elektronsko cestninjenje VSEH kilometrov AC in tudi lokalnih cest. Da ti pa nekdo podari ABC kartico za sedanje cestninske postaje, je pa povsem mimo. Saj konec koncev uporabniki ABC sistema že sedaj minimalno čakamo...
Ljudje pa ne uporabljajo obvozov zato, da ne bi minuto čakali na plačilo cestnine temveč zato, da je ne plačajo. AC torej ni le luksuz temveč večja varnost za ostale udeležence, pešče in lokalne udeležence v prometu, ki jim omogočimo precej bolj varno pot blizu njihovega doma kot sedaj, sami pa pridemo na cilj hitreje, varneje in bolj spočiti. In če svoje ure cijazenja preračunaš v kakšen evro (10EUR/h???), potem je matematika kar smiselna. Dnevni migranti smo pa mislim da kar večina tukaj sodelujočih.

Tisto z zavarovalnico bodo pa najbolj veseli v kakšni Idriji, kjer bodo plačali največ, ker se nočejo voziti po AC
wink-1.gif
.

Jernej
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.185
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik wacko pravi:
To kar ti opisuješ je ugodnost izključno za tiste, ki delajo dnevno velike razdalje po AC in za državo, ki bo pokasirala cestnino tudi od tistih, ki zelo malo uporabljajo avtoceste. Po drugi strani pa je to NEPRAVIČNO za tiste, kateri uporabljajo AC enkrat ali dvakrat na teden.

Predvidevam da si v prvi skupini, da tako zagovarjaš vinjete
smirk-1.gif
Prvič: nauči se brat. Vse realcije ki sem jih omenil, so zelo kratke (ti zemljepis škripa).
Drugič: sem med (z izjemo obvoznice) bolj redkimi uporabniki AC, če pa že, pa večinoma do Vrhnike ...
In še vedno zagovarjam vinjete, ker bodo razbremenile lokalne ceste ...
 

wacko

Fizikalc
18. jul 2007
5.450
0
36
Ne, mi ne škripa zemljepis, samo finančno ne vidim nobene ugodnosti za Kranjčane in Vrhničane z uvedbo vinjet... tisti, ki se gužvajo dnevno zaradi 30 centov po navadnih cestah po vsej verjetnosti ne bodo kupili vinjete in se bodo še naprej oz še raje gužvali naprej.

Razbremenitev lokalnih cest? In zaradi te razbremenitve bodo vsi, ki v bistvu nimajo nobene veze s tistimi kritičnimi cestami, niti ne delajo velikih kilometraž po AC plačevali 200€+ za vinjete? Zanimiv pristop....
crazy1.gif
 

jurek1973

Guru
3. sep 2007
4.115
1.055
113
Citat:

Ne, mi ne škripa zemljepis, samo finančno ne vidim nobene ugodnosti za Kranjčane in Vrhničane z uvedbo vinjet... tisti, ki se gužvajo dnevno zaradi 30 centov po navadnih cestah po vsej verjetnosti ne bodo kupili vinjete in se bodo še naprej oz še raje gužvali naprej.
Prav, pa je naj ne kupijo, in se vozijo kot do sedaj.
Citat:
Razbremenitev lokalnih cest? In zaradi te razbremenitve bodo vsi, ki v bistvu nimajo nobene veze s tistimi kritičnimi cestami, niti ne delajo velikih kilometraž po AC plačevali 200€+ za vinjete? Zanimiv pristop....
crazy1.gif
Ali govorita o obvezni vinjeti? Če ne, glej zgoraj.
Za tisto pot enkrat na morje si pa že kupijo dnevno vinjeto.
 

brgo

Fizikalc
14. avg 2007
5.783
0
36
Milky way
KSZ

Kaj se v primeru uvedbe vinjet zgodi z abc karticami. Moja je dokaj nova in neizkoriščena. Mi bojo vrnili denar?
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.478
5.015
113
Citat:
Uporabnik keber pravi:
S čim boš sedaj dokazal, da bi bila avtocesta, ki bi jo zgradili privatniki, boljša in hitreje zgrajena kot pa pod vodstvom države? Kajti s primerom iz tujine ti bo šlo bolj težko.
evil.gif
To me niti ne bi motilo, ker tega pri nas ni in je zgolj ena hipoteza, ki je nastala v moji glavi v 10-ih sekundah. Bolj me moti, da ti nimaš primera, da se da pri nas to pod vodstvom države. Obstaja ena sosednja tema o trojanskih predorih, razen tega pa službeno precej delam z državno upravo in vem, kaj je sistem zmožen. Tudi iz sposobnih ljudi na koncu naredi nesposobne.

Sicer pa teme so vinjete. Nisem verjel, da resno mislijo, ampak en članek me je zdramil. Po mojem je že nekdo pripravljen na tisk. Če vzameš kreditek, kupiš stroj, dobiš prave botre in zmagaš na razpisu, imaš dober posel za začetek poslovne poti. Tudi če bo samo dve leti trajalo, je tak posel veliko manjše tveganje kot nastop na pravem prostem trgu.
Če bodo res uvedli, bo to pomenilo, da se je država odločila, da enako količino denarja lažje dobi skozi en bolj ali manj obvezen davek. Podobno kot RTV. Gotovo ne bod(m)o motivacija dnevni migranti, ki se izogibajo cestnini. Te bi lahko rešila na veliko načinov in bistveno bolj transparentno. Denimo z bistveno večjimi popusti na ABC glede na ustvarjen promet ali ugodnejšo ceno mesečnih kart. Če bodo ta kategorija na boljšem, bo to sila naključja in ne hoteno dejanje državne uprave.
 

wacko

Fizikalc
18. jul 2007
5.450
0
36
Citat:
Uporabnik jurek1973 pravi:
Citat:

Ne, mi ne škripa zemljepis, samo finančno ne vidim nobene ugodnosti za Kranjčane in Vrhničane z uvedbo vinjet... tisti, ki se gužvajo dnevno zaradi 30 centov po navadnih cestah po vsej verjetnosti ne bodo kupili vinjete in se bodo še naprej oz še raje gužvali naprej.
Prav, pa je naj ne kupijo, in se vozijo kot do sedaj.
Citat:
Razbremenitev lokalnih cest? In zaradi te razbremenitve bodo vsi, ki v bistvu nimajo nobene veze s tistimi kritičnimi cestami, niti ne delajo velikih kilometraž po AC plačevali 200€+ za vinjete? Zanimiv pristop....
crazy1.gif
Ali govorita o obvezni vinjeti? Če ne, glej zgoraj.
Za tisto pot enkrat na morje si pa že kupijo dnevno vinjeto.

1. Potem se glavna "prednost" vinjet, razbremenitev lokalnih cest, izniči....
2. Ne boš verjel ampak med tistimi ki gredo enkrat na leto na morje in tistimi, ki se dnevno vozijo 100km po AC je še precej velika skupina ljudi, kateri bi morali kupit vinjeto ampak se jim še zdaleč nebi splačala.
 

XXXL

Guru
9. sep 2007
7.345
765
113
Citat:
Uporabnik wacko pravi:
Ne, mi ne škripa zemljepis, samo finančno ne vidim nobene ugodnosti za Kranjčane in Vrhničane z uvedbo vinjet... tisti, ki se gužvajo dnevno zaradi 30 centov po navadnih cestah po vsej verjetnosti ne bodo kupili vinjete in se bodo še naprej oz še raje gužvali naprej.
Kje pa je odsek avtoceste, za 15 centov v eno stran? Da se grem danes malo vozit...
 

Kiri

Pripravnik
15. avg 2007
498
0
16
40
Murska Sobota
Obišči stran
Mađarska ima neke vrste vinjeto, ce se ne motim. Zanimiv/varljiv je tudi podatek za cestnine na Danskem, Svedskem in v Belgiji...tam je visina cestnine po kilometru prav nesramno velika...imajo pa vse skupaj zelo malo cestninjenih kilometrov cest...od tega sta celo dva mostova, za katera pa domnevam, da sta kar precej draga.
 
Nazadnje urejeno:

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.478
5.015
113
Jaz sem tudi prepričan, da ta dva mostova naneseta ogromno, tako da slika ni realna.
Bolj zanimivo mi je bilo primerjava med vinjeto in cestnino v Avstriji. Podatki so sicer iz leta 2000, ko so Avstrijci na tistih nekaj cestninskih postajah pri tunelih (za druge jaz ne vem), nabrali skoraj 40% denarja iz cestnin.
To bi lahko našim vrlim uradnikom dalo misliti, da uvedejo vinjeto + nekaj ustrezno postavljenih cestninskih (ali cestninjenje v prostem toku) na vse vstope v LJ in so zmagali. Ali pa mostnino takoj za mejo na prvem mostičku.
Pa nisem tega mislil resno in nisem zato!
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.478
5.015
113
Nič ne rečem... Samo se bojim, da bi naši pogruntali, da so denimo tudi trojanski predori tudi zelo dragi in na zelo lepem mestu in da za njih mora ostati cestnina, drugje pa bo dovolj vinjeta... Tako bi res lahko dobili na preprost način pobiranja enako denarja, kot ga sedaj. Ker mislim, da nobenemu uradniku ne pada na pamet, da bi uvedel način, ki bi prinašal manj denarja kot trenutni. Razen mogoče kot skrajni ukrep pred volitvami, pa naj se naslednja vlada j.... s primankljajem. Navijači za eno ali drugo varianto se moramo tega zavedati.
Avstrijski sistem je kvazi ugoden. Tisti, ki se dnevno vozi tako, da mora plačati predore in še letno vinjeto, se mu najbrž ne zdi.
 

CLIO15

Guru
1. nov 2007
13.275
4.098
113
Citat:
Uporabnik Pepe pravi:
Nič ne rečem... Samo se bojim, da bi naši pogruntali, da so denimo tudi trojanski predori tudi zelo dragi in na zelo lepem mestu in da za njih mora ostati cestnina, drugje pa bo dovolj vinjeta... Tako bi res lahko dobili na preprost način pobiranja enako denarja, kot ga sedaj. Ker mislim, da nobenemu uradniku ne pada na pamet, da bi uvedel način, ki bi prinašal manj denarja kot trenutni. Razen mogoče kot skrajni ukrep pred volitvami, pa naj se naslednja vlada j.... s primankljajem. Navijači za eno ali drugo varianto se moramo tega zavedati.
Avstrijski sistem je kvazi ugoden. Tisti, ki se dnevno vozi tako, da mora plačati predore in še letno vinjeto, se mu najbrž ne zdi.
Saj če imaš letno vinjeto lahko kupiš tudi prosti prehod čez tunele,ki stane cca 10 voženj čez tunel in imaš mir,imajo pa neki sistem ki prepoznava tablice.
evo še link http://www.asfinag.at/index.php?idtopic=52
 

xmovc

Pripravnik
2. okt 2007
110
0
16
Olimpijsko mesto
Pardon na to sem pozabil, poleg tega, da stane letna karta za tunele kot praviš cca. 10 prehodov skozi tunel, ti, če imaš vinjeto znižajo ceno za 40€. Letna karta za Tauernautobahn torej stane ob predpostavki, da imaš letno avstrijsko vinjeto le 47 EUR, kar pa je 5x prehod po redni ceni.
cool-1.gif
Škoda, da še za karavanke to ne velja, čeprav je tudi mesečna karta precej ugodnejša od rednih prehodov.
 
Nazadnje urejeno: