vinjete

coolpower

Fizikalc
17. sep 2007
4.218
0
36
Aha. Bi rekel, da je plačal toliko več, kot uniči cestišče, povzroča zastoje, onesnažuje okolje. Če bi bilo razmerje pravično bi:

1. Slovenija imela pozlačene magistralne in lokalne ceste
ali
2. Nobenih tovornjakarjev
 

merdzo

Majstr
6. avg 2007
3.767
167
63
Citat:
Uporabnik mac77 pravi:
pozabljas da je ob registraciji placal lepe denarce za cestni sklad...

...ki pa ga je naše ljubo vodstvo pobasalo v privatne žepe. Zato pa imamo vse ceste vsaj 1 meter preozke in s peščenimi bankinami. Avtomobilisti ta pesek nanašajo na cestišče, ko se umikajo nasproti vozečemu kamionu, motoristi pa kao prehitro peljemo, ko zdrsnemo na šodru.
Ob letu osorej se kamionar z mercedesom pripelje na trg štrajkat, naši heroji tam zgoraj alkježeso pa rep med noge.
Tako ti je to pri nas.

lp
 

mitja

Pripravnik
29. jul 2007
430
0
16
stroške zastojev, smrti na cesti, onesnaževanja okolja se ne da prikazat s številko...in hvala bogu, ker če ne bi marsikdo že bankrotiral.....(se pa spomnim da je kao otrokovo življenje ko vstopi v šolo vredno cca 1,2 mio €....ne me spraševat kako prideš do te številke
smile-1.gif
)
 

jernejd

Majstr
2. sep 2007
1.321
151
63
Citat:
Uporabnik mitja pravi:
stroške zastojev, smrti na cesti, onesnaževanja okolja se ne da prikazat s številko...in hvala bogu, ker če ne bi marsikdo že bankrotiral.....(se pa spomnim da je kao otrokovo življenje ko vstopi v šolo vredno cca 1,2 mio €....ne me spraševat kako prideš do te številke
smile-1.gif
)

Zagovorniki proti uvedbi vinjet bi se torej zagotovo strinjali tudi s tem, da vam Siol in ostali ponudniki interneta zaračunajo internet po sekundnem intervalu in po prenešenih kbajtih. Prav pavšal je povzročil uspeh širokopasovnega interneta, čeprav je za nekatere privat uporabnike še vedno predrag, saj so v modemskih časih podeskali pač tisto najbolj nujno in jih je to stalo nekje 10EUR/mesec, sedaj pa za ta denar ne dobiš skoraj nič, za dvakrat toliko si pa lahko priklopljen ves čas, kar večina tudi izkorišča in poganja eMule in podobne zadeve
smile-1.gif
.

Tega se na cestnine nekako neposredno ne da prenesti, ampak je pa vredno razmisleka. Torej s tem, ko uvedeš letno cestnino za AC, nekako prisiliš "privat" uporabnike, da malce globje sežejo v žep, ampak dobijo pa hitrejšo povezavo v svet (no ja, se najdejo tudi kraji, ki avtoceste nimajo posvem blizu, ampak ti ljudje pač ne bodo kupili vinjete). Ostali pa v primeru vinjet zagotovo sprostijo lokalne ceste v jutranjih in popoldanskih konjicah. Če pogledamo primer LJ, bo s šentviškim predorom omogočen hiter vklop na obroč in od tam na nekaj mestih dostop do centra in ostalih predelov, kar MORA občutno skrajšati kolone. Sicer se bo to zgodilo tudi če se vinjete ne uvedejo, ampak cesta Kranj-Medvode-Medno in Medvode - Pirniče-LJ bi se morale otresti dnevnih migrantov iz Kranja in višje, ostali bi le Ločani
smile-1.gif
. S tem pa se bo povečala varnost na sedaj zelo obremenjenih lokalnih cestah, znižal hrup, onesaženje, zmanjšalo uničevanje cest in še kaj. In zato je vinjeta dober odgovor! Pa recimo obvoz čez Vodice, Šempeter, Sl. Bistrico, še vedno Črni kal bi postal nepotreben!

Nekaj strokovnjakov iz DARS-a sicer zagovarja tezo, da je potrebno cestnino dvigniti toliko, da gre del tranzita tudi po lokalnih cestah, ampak avtocesta ima 2-3 pasove v isto smer in je delež lokalne prevoznosti v normalnih razmerah zanemarljiv, torej je potrebno ves tranzit zadržati na AC in to seveda ustrezno zaračunati (tujcem vinjeto ob vstopu v državo, pa naj se vozi po lokalni cesti, če se že hoče).

Jernej
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.478
5.015
113
Pobrane cestnine morajo pokriti vso vzdrževanje cest in kredite za gradnjo novih. Nesmiselno je to kriti iz drugih davkov. Primerjava s Siol je bosa. Žica se nič ne izrabi, če gor letijo bajti ali ne. Le kak strežnik in komponenta mrežne opreme je dodatno potrebna. In Siol je s svojim modelom zaračunavanja ustvaril dobiček.
Cesta pa se z uporabo precej uničuje... Jaz sem za plačevanje po dejanski porabi in to vsake ceste. Pavšal ob registraciji, ki je sedaj, pa naj izgine... Resno mislim, da je doba pavšalnih davkov s strani države mimo. Pa naj bo za ceste ali za TV.
Če bi imeli satelistski sistem po celi Evropi, bi se za vsako registrirano vozilo lahko vedelo, koliko km v času je naredilo in po kaki kategoriji cest. Temu bi se lahko prilagodile denimo zavarovalnice, ki bi imele neko osnovo za rizične skupine. In še marsikatera storitev (beri: nova obdavčitev) bi bila možna
smile-1.gif
.
 

Matko

pohodnik
18. jul 2007
5.609
710
113
Citat:
Uporabnik Pepe pravi:
Cesta pa se z uporabo precej uničuje...
Seveda se, a osebni avtomobili so pljunek v morje proti tovornjakom.

Naj DARS javno objavi koliko km naredijo osebni in koliko tovornjaki.
Potem pobrane cestnine od obeh.
In še realne stroške škode (spet ločeno seveda).
smirk-1.gif


Citat:
Jaz sem za plačevanje po dejanski porabi in to vsake ceste. Pavšal ob registraciji, ki je sedaj, pa naj izgine... Resno mislim, da je doba pavšalnih davkov s strani države mimo. Pa naj bo za ceste ali za TV.
Če bi imeli satelistski sistem po celi Evropi, bi se za vsako registrirano vozilo lahko vedelo, koliko km v času je naredilo in po kaki kategoriji cest. Temu bi se lahko prilagodile denimo zavarovalnice, ki bi imele neko osnovo za rizične skupine. In še marsikatera storitev (beri: nova obdavčitev) bi bila možna
smile-1.gif
.
V teoriji že, v praksi pa to pomeni, da imaš le še več pijavk, ki celotno zadevo tako podražijo,
da so vsi uporabniki na slabšem (razen tistega promila, ki se v avto vsede le za dva praznika na leto),
kar pa je praktično zanemarljivo.
 

novaa

Pubec
19. jul 2007
8.521
1.231
113
Citat:
Pobrane cestnine morajo pokriti vso vzdrževanje cest in kredite za gradnjo novih. Nesmiselno je to kriti iz drugih davkov.

no potem pa lahko kar ukinejo trošarine na gorivo....
namreč nekje 50% od le tega namenijo za izgradnjo AC
 

wacko

Fizikalc
18. jul 2007
5.450
0
36
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik Tamara pravi:
Ni mi sploh problem plačevati cestnine, če se odpravim kamorkoli, pa še to verjetno zato, ker je ne plačujem vsak dan na poti v službo
tongue-1.gif

Kar se tiče vinjet, se mi zdi samo glupo to, da bom plačevala enako za 2 km AC, ki jo dnevno prevozim, kot tisti, ki je dnevno prevozijo 100km in več. Pa sej to je itak ta sporna zadeva, ki jih bo spodnesla.
To, da imajo pogosti uporabniki ceneje, pa res ni sporno. Tako je tudi v trgovinah (pike), pri letalskih kartah ipd ...
In EU ne bo imela nič proti (tako vsaj namigujejo), ker gre samo za prehoden ukrep ...
Poleg tega je moč določene odseke AC izvzet iz obveznosti vinjete (tam se pač ne kontrolira, drugod pa se), recimo 1 izvoz z AC izven obvoznice, 1 za mejo, 1 od večjih krajev ipd ... Tako da to pa res ne more biti argument ...

Močno upam da tole nisi mislil resno... Po tvoje je logično, da tisti, ki uporabljajo avtoceste več in jih posledično bolj uničujejo, plačajo enako, kot tisti, ki jih skoraj ne uporabljajo. Če vzameš rent-a-car je zate logično, da plačaš isto če prevoziš 1000km ali pa 30km?
crazy1.gif


Satelitski nadzor je veliko bolj logičen, čeprav je verjetno za Slovenijo to prevelika investicija... mogoče bi bila smiselna obvezna uvedba ABC kartic s katerimi bi se pretočnost močno povečala, račun pa recimo pošljejo konec meseca na dom. Za tujce pa se uvede "enodnevne" ABC kartice s predplačanim bonusom... s tem bi se še vedno plačevalo relativno pravično glede na uporabo, nebi bilo dragih investicij s satelitskim nadzorom, pretočnost bi se pa povečala.
 

C152SLO

Fizikalc
21. avg 2007
1.444
1
36
Citat:
Uporabnik brgo pravi:
Citat:
Uporabnik turbobitch pravi:
Itak pač gleda nase. Vinjete so popolnoma odveč. Sploh ni tako drago pa tist ABC tako olajša zadeve. Zakaj bi pa zej bolj blo za tistega ki se več fura po AC kot pa za nas ko jo uporabljamo samo za dolge izlete ali ko se nam mudi. Sej dobiš tud nekaj več za prevoz če dlje stanuješ. Če si študent se pa voz po stari cesti. Jst se vozim po stari zato ker mi je užitek. če se mudi grem pa na AC. Sej mam ABC tko da me zastoji nič ne motijo..

Seveda je fino, da bi država olajšala življenje tistim, ki se veliko vozimo po ac. Če poznamo za lenuhe, delomrzneže in nesposobneže stvari kot so socialna pomoč in davčne olajšave, potem lahko tudi nam, ki dejansko delamo in se zato daleč vozimo v službo nekaj dajo. Saj sem že dovolj kaznovan z nepravičnimi davki, s katerimi preživljam nekaj lenuhov. Kje je šele izguba časa na poti in ostali stroški povezani s tem. Praviš naj si najdem službo bližje domu? Potem bo kakšen lenuh ali nesposobnež brez hrane. Mogoče še najbolje, da sploh neham delat, ker se mi enostavno ne splača in grem na pleča državi. Se pa zadovoljim tudi, če mi ti podariš 100€ na mesec za cestnino, če se ti ne zdi drago.

aplauz.gif


Edino pravilno si napisal. Vsi pač ne moremo biti doma v mestih in tam opravljati tudi delo. In "turbobitch" je eno tele ali pa telica, ki je totalno zaplankan(a), drugače ne more govoriti takšne oslarije, češ "preseli se nekam drugam"
bonk.gif
Zaradi tega ker hočem nekaj naredit v življenju, sem se primoran voziti 100 km stran v službo in vsak mesec plačam zato AC. Se pravi plačujem AC, plačujem svinske davke zato, da države živi brezposelne in cigane. Vprašam se potem, kdo je tukaj na slabšem in zakaj meni država za dnevno uporabo AC (ki jo seveda plačam) ne zniža strošek le tega na polovico, če ga že ne ukine?

Tudi pri teh stvareh bi morala država malo premislit in vsaj za dnevne migrante zničati cestnino. Že tako plačamo precej trošarin pri gorivu.
 
Nazadnje urejeno:

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.185
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik wacko pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik Tamara pravi:
Ni mi sploh problem plačevati cestnine, če se odpravim kamorkoli, pa še to verjetno zato, ker je ne plačujem vsak dan na poti v službo
tongue-1.gif

Kar se tiče vinjet, se mi zdi samo glupo to, da bom plačevala enako za 2 km AC, ki jo dnevno prevozim, kot tisti, ki je dnevno prevozijo 100km in več. Pa sej to je itak ta sporna zadeva, ki jih bo spodnesla.
To, da imajo pogosti uporabniki ceneje, pa res ni sporno. Tako je tudi v trgovinah (pike), pri letalskih kartah ipd ...
In EU ne bo imela nič proti (tako vsaj namigujejo), ker gre samo za prehoden ukrep ...
Poleg tega je moč določene odseke AC izvzet iz obveznosti vinjete (tam se pač ne kontrolira, drugod pa se), recimo 1 izvoz z AC izven obvoznice, 1 za mejo, 1 od večjih krajev ipd ... Tako da to pa res ne more biti argument ...

Močno upam da tole nisi mislil resno... Po tvoje je logično, da tisti, ki uporabljajo avtoceste več in jih posledično bolj uničujejo, plačajo enako, kot tisti, ki jih skoraj ne uporabljajo. Če vzameš rent-a-car je zate logično, da plačaš isto če prevoziš 1000km ali pa 30km?
crazy1.gif
Čisto resno. Tisti, ki naredi letno po AC 100.000 km naj plača (recimo) 0,1 cent na kilometer, tisti, ki jih naredi 10.000 pa 0,5 ... Količinski popust se temu reče.
Enako je, ko kupuješ kaj drugega, od hrane do avtov (pejt naročit 200 avtov ali pa enega in primerjaj cene).
PS: poglej malo cene rentacara (izzvzemši gorivo) za recimo 1 dan najema ali pa letni najem, preračuna na 1 dan. Boš ugotovil nekaj zanimivega ...

In še 1x: pri vinjetah (če sploh bodo) gre le za začasno rešitev ...

Aja, investicije s staelitskim nadzorom: koliko pa misliš da jih je? Skoraj nič (v primerjavi z gradnjo ceste ali centnskih postaj). Razvoj škatlice in SW v njej, razvoj SW za billing v centrali.
Cilj EU je, da bi škatlica končnega uporabnika stala 0 (nič) do 10€ (na avto), kar je glede na količino čisto možno. Ves SW ne stane več kot miljonček, dva , tri, deset kar je spet zanemarljivo ... Mobilna omrežja imajo operaterji, pošiljanje podtakov v centralo je (ker gre za par bajtov dnevno) skoraj zastonj ... Skratka, v primerjavi z razvojem enega ABC praktično zastonj.
 
Nazadnje urejeno:

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.185
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik SouthPark pravi:
Tak nekak bi naj bilo to ja - enak sistem po celotni EU, problem je pa seveda v tem, da se ne morejo zmenit kateri sistem uporabit: gps, gsm ali postavit lasten sistem na vstopnih/izstopnih točkah.
Če se parv spomnim, je EU za satelitski sistem, ker je najbolj prilagodljiv in ima največ možnosti dod. uporabe (zaračunavanje vožnje po centrih mest, parkiranje ipd). Je pa vprašanje, če se bodo vse članice strinjale s tem. Večina naj bi se jih.
 

wacko

Fizikalc
18. jul 2007
5.450
0
36
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Čisto resno. Tisti, ki naredi letno po AC 100.000 km naj plača (recimo) 0,1 cent na kilometer, tisti, ki jih naredi 10.000 pa 0,5 ... Količinski popust se temu reče.
Enako je, ko kupuješ kaj drugega, od hrane do avtov (pejt naročit 200 avtov ali pa enega in primerjaj cene).
PS: poglej malo cene rentacara (izzvzemši gorivo) za recimo 1 dan najema ali pa letni najem, preračuna na 1 dan. Boš ugotovil nekaj zanimivega ...

In še 1x: pri vinjetah (če sploh bodo) gre le za začasno rešitev ...

Aja, investicije s staelitskim nadzorom: koliko pa misliš da jih je? Skoraj nič (v primerjavi z gradnjo ceste ali centnskih postaj). Razvoj škatlice in SW v njej, razvoj SW za billing v centrali.
Cilj EU je, da bi škatlica končnega uporabnika stala 0 (nič) do 10€ (na avto), kar je glede na količino čisto možno. Ves SW ne stane več kot miljonček, dva , tri, deset kar je spet zanemarljivo ... Mobilna omrežja imajo operaterji, pošiljanje podtakov v centralo je (ker gre za par bajtov dnevno) skoraj zastonj ... Skratka, v primerjavi z razvojem enega ABC praktično zastonj.

Količinski popust bi zastopil, če bi dobil za recimo nas 100€ porabljenih na ABC-ju dobil 10% ali 20% popusta. To kar pa ti pri vinjetah zastopiš kot popust pa je zame plačevanje za nekaj česar ne uporabljaš. Da ti drugače povem - Nekdo ki bo 10x bolj zjebal cesto, bo plačal isto, kot tisti, ki je sploh ne bo oz. jo bo minimalno. Res... stimulativno
crazy1.gif


Pa verjemi... Predn zalaufa tak sistem nadzora je potrebno kej več kot samo ful poceni škatlice in en software
wink-1.gif
ABC je pa že razvit... vse kar bi bilo potrebno nardit v tej smeri je, da bi potalal (prodal) tiste kartice, katere bi si vsak na šipo nalimal pa preuredil strica za šaltarjem v čitalc kartic...
 

Diablo

Fizikalc
19. jul 2007
5.360
3
38
caki caki, sej cestnino tud placuješ pavšalno na kilovate. A tist pa ti je kul?

malo ozki smo danes, a ne.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.478
5.015
113
Citat:
Uporabnik novaa pravi:
Citat:
Pobrane cestnine morajo pokriti vso vzdrževanje cest in kredite za gradnjo novih. Nesmiselno je to kriti iz drugih davkov.

no potem pa lahko kar ukinejo trošarine na gorivo....
namreč nekje 50% od le tega namenijo za izgradnjo AC
Seveda. Preko naših trošarin za gorivo tranzitni promet prispeva za naše ceste le če se mu zljubi, ker Slovenijo vsako vozilo prevozi z enim tankom.
Ampak izgorevanje goriva v motorju ima še marsikatere posledice in trošarina bi lahko šla za omilitev te škode in vzpodbujanje alternative, kjer je možna. Tako da je ukinjati nima smisla...
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.478
5.015
113
Citat:
Uporabnik Matko pravi:
V teoriji že, v praksi pa to pomeni, da imaš le še več pijavk, ki celotno zadevo tako podražijo,
da so vsi uporabniki na slabšem (razen tistega promila, ki se v avto vsede le za dva praznika na leto),
kar pa je praktično zanemarljivo.
Še vedno ni to razlog za nek pavšal... Jaz zagovarjam, da bi bili lahko odseki cest tudi v privatni lasti. Kaj menite, koliko časa bi trajalo, da bi uredili prevleko v trojanskih predorih, če bi bili v lasti kake delniške družbe in bi ta dobivala od vsakega vozila delež cestnine. Potem pa bi nadzorni organ ugotovil, da cesta ne ustreza rangu in začeli dobivati nižji delež cestnine? Ali bi bil problem pri izbiri izvajalca?
Zakaj se ne bi cesta lastninila kot NKBM? Zakaj naj bi bilo za banko to dobro za cesto pa slabo?
Sedaj sicer mislim, da je še veliko prezgodaj za ta korak, ampak ko bi imeli cestninski sistem, ki bi omogočal cestninjenje za vsak meter ceste, pravila koliko je glede na stanje ceste, naravne danosti in izravnalne sheme posamezni prevožen km vreden, pa bi bilo to možno.
Jaz mislim, da je državi treba odvzeti večino funkcij, ki ne pomenijo nadzora zakonodaje in osnovne človeške solidarnosti. Sedaj pa je celo tak paradoks, da do zdravnika nisi upravičen, če nimaš zavarovanja, po cesti pa se lahko peljaš, čeprav nisi nikoli nič plačal za to.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Zanimiva ideja. Vendar se je ti nisi prvi spomnil. In po svetu kaj dosti ta stvar ne laufa najbolje.
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Citat:
Uporabnik coolpower pravi:
...Za koji klinac pa bi morali bednim tovornjakarjem vse stlačiti v rit? Naj zaradi mene štrajkajo. Če bi ta država imela vsaj zametke jajc bi na cesto spustila par tankov in razstrelila cestne zapore.
Prvi trije bi odleteli v zrak, ostali pa bi zbežali s ceste v nekaj minutah...

Mislim da so na Portugalskem ob splošni stavki prevoznikov naredili podobno (ali tanki ali buldožerji) in so malo razrinili tovornjakarske blokade... Saj veliko ni bilo potrebno, po nekaj odrinjenih tovornjakih so jih prevozniki sami hiteli odmikati...
Pa je bila Portugalska takrat že članica EU...