Velik problem menjava grelnih svečk Mercedes

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.086
5.659
113
A ni za alu glavo boljsa alu pasta? Pri bakreni mas nekak galvanski clen...se prej pikne.
smile-1.gif
 

ziggy

Fizikalc
8. nov 2007
1.133
2
36
Jaz vidim pri tem več problemov:
-mehanik se loti svečke z uporabo sile, boli ga curak; če bo počila itak krije stranka (kaj je boljšega kot še več posla), če slučajno uspe odvit, jebat ga, nič dodatnega zaslužka.
-mehanik polomi sveče in stranka plača delovne ure. Ker je plačan na uro, se človeku prav nikamor ne mudi, od tod tudi taki božjastni zneski. Predpostavimo, da avto šraufa nek bebav vajenc. Dela tri ure dlje kot nekdo, ki je že kdaj imel orodje v roki. Potem jaz za manj kvalitetno storitev plačam več, ker mi računajo ure in ne norme?!?
-150 E brez kakršnegakoli tveganja za mehanika je mnogo za odvitje parih ušivih svečk. Cele množice ljudi pri nas po cel teden garajo za tak znesek! Dobro plačani inženirji dobijo 15E/h neto, če imajo veliko srečo!

Torej, jaz bi raje videl situacijo tako: menjava svečk malo več, naprimer 250E, brez tveganja za stranko. Če se nič ne zgodi mehanik mastno zasluži, vsake toliko pa si naredi precej dela in ta čas pokrije iz dela viška, ker pač računa toliko višjo normo za menjavo.

Da ne boš mislil, da bluzim čisto na pamet; vem kako zgleda tako delo, marsikateri zapečen ali odlomljen vijak sem že odvil. Najbolj zabavni so zapečeni grelci... hej, saj grelne svečke so zapečeni grelci
wink-1.gif
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.610
349
83
Kras
www.mtl.si
Khm, po prebiranju tele teme sem imel izgleda res veliko srečo.
Sam sem namreč menjal grelne svečke na TDI-ju pri 180.000 km brez kakršnihkoli težav. Slabe pol ure dela in oblak modrega dima zadaj naslednje jutro
grin1.gif
.
@Jesen: držim pesti, da boš rešil zadevo, ampak te ne razumem najbolj. Vsi so ti pošteno povedali, da je velika verjetnost, da se zadeva zalomi in da ne odgovarjajo za to. In pač bodo računali delo za zrihtat, če do tega pride. Kaj bi jaz naredil. Šel k majstru nekje blizu tistega s Tezna, naj mi zamenja. Če bi se kaj zalomilo, bi pač potem poklical tistega, da reši ''zalomljene'' grelne svečke. Vsekakor pa se ne bi živciral in pljuval čez majstre, temveč kvečjemu čez Mercedes, ker so očitno oni zaj... dizajn.
Citat:
Uporabnik luka51 pravi:
Inženirju je tudi vseeno kam je dal filter na 2.0cdti insigniji. On ni vsran ko ga menjuje pa on nerabi pucat pol ure svta po menjavi recimo.
Hehe, potem ti je menjava pri 1.6mJTD Doblu mačji kašel proti temu
grin1.gif
. Ampak ko take zadeve vidiš, te res pogreje in se vprašaš ali to konstruktorji nalašč delajo ali jih enostavno ne briga. To je ja zadeva, ki se menja pri vsakem servisu in se pač potrudiš, da daš na neko dosegljivo mesto...
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.676
1.487
113
Citat:
Uporabnik luka51 pravi:
@ tony.
preberi si jesenove poste iz začetka teme. on noče plačat tega dela ki ga prinese zlomljena svečka. ker je po njegovem mehanik odgovoren.
marsikdo mu bo to zrihtal, samo kot je bilo že n krat povedano ne zastojn. ure tečejo....

Absolutno mora biti jasno, da je treba delo računati, drugače lahko firmo kar zapreš. Če mesečno ne plačaš prispevkov do roka, davčna užge po malih ljudeh s taveliko macolo.

Rabiš pa mehanika, ki bo zadevo resno vzel in hotel narediti. Namreč štos je naslednji: samo z menjavanjem olja in žarnic se da z veliko manj je6anja precej več zaslužiti.

Zastonj pa ne bo (ne sme) delal nihče...
zmaga.gif
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.414
5.690
113
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Hehe, potem ti je menjava pri 1.6mJTD Doblu mačji kašel proti temu
grin1.gif
. Ampak ko take zadeve vidiš, te res pogreje in se vprašaš ali to konstruktorji nalašč delajo ali jih enostavno ne briga. To je ja zadeva, ki se menja pri vsakem servisu in se pač potrudiš, da daš na neko dosegljivo mesto...
pa dobro daj na nedosegljivo če že res ni druge opcije (vedno je). Samo naj vsaj nardijo nek odtok olja. ne pa da teče preko polosi in zgloba pa potem dalje dol na most in na plastiko. pol pa porabiš liter brake cleanerja, da spraviš tisto olje ven.
tak sem včasih klel 1.9mjet kaj jim je blo tega treba. Pa zdaj vidim da sploh ni tak slabo kot sem mislil :D samo čas si moreš vzet da olje teče ven 20 minut in ni sile.
 

BLABLABLA

Guru
28. sep 2007
2.546
967
113
Pošteno povedano. Danes sem si privoščil en moment ključ, ki gre od 10Nm-110Nm (večjega sem itak že prej imel)

In sem šel še nekrat preko grelnih svečk.

Nastavitev moment ključa na 10Nm sem stestiral na nekih drugih šraufih, in moram priznat, da se grelnih svečk nisem upal pritegnit do tam, kjer ključ skljocne. Pa čeprav naj bi svečke pritegoval s 15Nm.

S tamalo račno, vem, da sem rabil po občutku manj sile (tamala račna je itak kratka), ko sem svečke odšraufaval.

Tako, da jez svečk ne diram več nasljednjih 5 let, če ne bo prej potrebe.
 

BLABLABLA

Guru
28. sep 2007
2.546
967
113
Pri 1,9 Fiat/Oplu maš še cevko za nataknit, da spustiš najprej tist 1-2 deci olja iz filtra.

Itak se na koncu vse poščije po polosovini.
 

Dr_Strangelove

Fizikalc
1. nov 2007
3.073
2
36
www.pentagon.gov
Citat:
Uporabnik ziggy pravi:
Dobro plačani inženirji dobijo 15E/h neto, če imajo veliko srečo!

Ja, samo firmo koštajo pa bruto bruto 30 EUR / uro. Plus prostori, plus orodje, plus izobraževanje, plus režija. Plus DDV na vse to!
 
Nazadnje urejeno:

igi

Guru
13. okt 2007
5.604
1.206
113
Celje
Mehaniki počasi postajajo zdravniki. Tudi tam podpišeš da vso odgovornost prevzemaš nase.
smile-1.gif


Vidim da delam narobe. Sem montiral klimo pri stranki. Treba luknjo zvrtat skoz steno. Vprasam "a je kak kabel tu ali kaj drugega? Stranka pravi : "ni". Jst zavrtam in zahaklam glavno cev za vodo v blok in jo prebijem. Sveder se zlomi, mašina premočena, parket moker.

Kdo plača vse to? Ce grem po mehanikarsko pac prvi ponudbi dodam 2 jurja in zakljuceno?

Bi rad videl kako bi me gnal iz stanovanja...
 

novaa

Pubec
19. jul 2007
8.535
1.235
113
Citat:
Uporabnik igi pravi:
Mehaniki počasi postajajo zdravniki. Tudi tam podpišeš da vso odgovornost prevzemaš nase.
smile-1.gif


Vidim da delam narobe. Sem montiral klimo pri stranki. Treba luknjo zvrtat skoz steno. Vprasam "a je kak kabel tu ali kaj drugega? Stranka pravi : "ni". Jst zavrtam in zahaklam glavno cev za vodo v blok in jo prebijem. Sveder se zlomi, mašina premočena, parket moker.

Kdo plača vse to? Ce grem po mehanikarsko pac prvi ponudbi dodam 2 jurja in zakljuceno?

Bi rad videl kako bi me gnal iz stanovanja...

me spominja na tole štorijo:

Citat:
Uporabnik Gonzo pravi:
Kateri dogodek na servisu vpliva na odločitev da ga vpišete na "črno listo"? Evo, mojega..

Na avtu se je pri manjši hitrosti začel sprožati ABS po nepotrebnem. Namesto da bi vozilo počasi ustavilo, se je vklopil ABS in odpustil zavore. S sprednjim delom sem celo skočil na pločnik. To se dogajalo pri hitrosti manjši od 5 Km/uro, tik pred ustavitvijo vozila.
Odšel sem v Lenart pooblaščencu. ABS je delikatna zadeva in moram avto popoldan pustiti tam, da oni natančno pregledajo. Dali so nadomestni avto, da sem lahko odšel domov.
Naslednji dan je bilo gotovo in sem lahko prevzel avto. Vprašal sem kaj je bilo narobe?
"Neka napaka je bila v računalniku. Smo jo zbrisali in se to več ne bo dogajalo"
bonk.gif

Čez par dni se zadeva ponovila. Sem bilna servisu v Murski Soboti po nakupu nekih filtrov in omenim težavo z ABS.
"Naš elektrikar je slučajno prost. Zapeljite notri in bo on takoj pogledal".
Elektrikar je dvignil avto z dvigalom, ročno zavrtel desno in levo kolo ter pokazal s prstom zobati obroč na polosi.
"Zobati obroč je zlomljen. Prihaja do zamika signala na ABS senzorju, kar računalnik zazna kot blokado kolesa. Zato se vklopi po nepotrebnem"
Prilagam sliko ABS zobnika na polosi (zlomljen).

fu6-227-27.jpg


Rezervnega zobnika niso imeli na zalogi, zato sem odšel domov. Poklical sem v Lenart kje so to že popravljali in pojasnil kaj je narobe.
Tukaj se je začelo komplicirati. Odgovor je bil, da se sam zobnik (stane 8€ na amazonu) ne da dobiti in oni to menjavljejo v sklopu z celo polosjo. Trdili so da je teh modelov vozil malo prodanih v SLO (Accent) in da se uvozniku ne izplača. Nisem dovolil menjavo kompleta polosi in so s težko muko odgovorili, da so najdli samo obročke in jih tudi naročili.
Na dogovorjeni datum pripeljem na servis. Demontirajo polos. Vzamejo novi ABS zobnik in ugotovijo da ne paše na polos. Bil je manjšega premera
shocked-1.gif
"Mi smo pravega naročili za sprednjo os. Na AvtoTrade so nam poslali napačneg, oziroma za zadnjo os"
Kot da tega niso mogli preveriti preden so me poklicali
bonk.gif

"Mi vam sestavimo polos nazaj, da se lahko odpeljete domov. ABS bo pač deaktiviran, dokler ne dobimo prave dele" OK, sem se odpeljal domov brez ABS-ja.
Čez par dni so dobili prave dele in zamenjajo najprej na levi polosi. "Na desni polosi je zobnik rahlo načet in priporočamo zamenjavo, dokler je vozilo tukaj" Ajde, pa naj zamenjajo
evil.gif

Čez nekaj časa pokličejo, da je prišlo do težave "Polos (skupaj s homokinetskim zglobom) nismo mogli dobiti ven, zato se je pri tem toliko poškodovala da je zanič. Vendar mi imamo rešitev. Prodamo vam rabljeno polos po zelo ugodni ceni, na katero še damo garancijo leto dni" Drugo mi ni preostalo. Menjava zobničkov, ki stanejo po osem Eur, me je na koncu stala slabih 200€.
Zakaj so poškodovali polos?. Konec polosi je zarjavel v pestu kolesa in so uporabili macolo, tolkli po navoju da so jo zbili ven. Pri tem so toliko poškodovali navoj polosi, da ni bilo možno priviti matico. Slika navoja..

d9-230-30.jpg


Takrat sem s tem servisom zaključil.
Po nekaj mesecih je na tej strani odpovedal kolesni ležaj zaradi pooblaščenčevega maltretiranja z macolo. Zamenjal pri kozolčarju
tongue-1.gif
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.414
5.690
113
ja kaj ti tu ni jasno?
Lahko tolčeš kolko hočeš in ne spusti.
Kaj bi ti v tem primeru nardil? Jaz sem vsakega trika vesel.
eni si ne predstavljate kak zgleda kaj takega ko prime. Če bi blo namazano pri sestavljanju z navadno mastjo jo potisneš ven z prstom.
edina druga opcija je vse skup odmontirat celo pesto komplet in v prešo. pa še to ni vedno možno zaradi oblike (nimaš kje podložit).
 

sandichamp

Fizikalc
10. avg 2007
479
29
28
Potem pa še ABS senzorja ne dobiš ven in je veselica do konca. Ven ga pa moraš dobiti ( pri enih), ker drugače ne moreš preprešati ležaja. Potem te pa kdo vpraša kaj toliko časa delaš, saj je samo par vijakov za odviti.

LP Sandi
 

softi

asfalter
30. avg 2007
33.298
486
83
okolica metropole
Zanc sem gledal prjatla. Isti mi je na e mb 124 menjal grelne svece brez tezav, na mondeu uredil rocno, ki je pooblascenec ni upal.
Pedenal je zadnje zavore na turanu. Reklinjal kot vedno. Prokleta jajca, mater jim itd. Pol ure da je mel dol. pol poslje mulca po gumice. Prav men, tamau, tole jaz zdej mal podrezam, dam gor pa bo mir za par 10k. Tko delajo. Jaz bom pa tole odpru, pa tale lezajcek spucal , pa tole namasal, pa..... Seveda bo gumica sla v rit, zato gre mulc po novo. Mali pride nazaj v roku pol ure, strosek nekih 25€. In model mal preklinja, pa skup, pa narazen, pa steka, pa zvezde z neba, pa spet. Vec k eno uro. Pol da gor, sestav, zdrj bo prej avto zgnil k bk to za rihtat. Po kaj si ze ti prsu? A ja, olje zamenjat.
 

Zetor

Pripravnik
6. apr 2010
451
2
16
Igi primerjas doktorja mehanika ki popravlja vse znamke avtomobolov od zavor,svecic,sklopk,motorjev...do enega moterja klim ki vsak dan vrta luknjo v zid spelje 3 metre cevi zvakumira poveze dve zici in to je vse dan za dnem dan za dnem... Monter ima na veliko za 3k orodja pri mehaniku so toliko vredna samo garazna vrata..... FDV jevci ti pa prikimavajo...katastrofalno mislenje popolnih nepoznavalcev. Nisem mehanik je pa moj sosdd in vidim kaj in kako je v tistem poklicu.. Klime lahko montira vsaka babi ,pogoj je edino da nima vrtoglavice zaradi visin drugo se nauci prvi dan do kosila.
Povej temu nespotu da za profi mojsre obstajajo detektorji za instalacije v zidovih.
.
 
Nazadnje urejeno:

jesen

Pripravnik
18. okt 2010
571
6
18
Citat:
Uporabnik Zetor pravi:
Ce bi jaz bil mehankar in mi pride en tak filozof kot ti pridigat v delavnico in me ucit kako na forumih sraufajo pa kako moram imet zavarovanje poslihtano te na hitro dam na cevelj. Imas za placevat taxo za 2.500 ccm od mojstra pa cakas da ti glavo sname dol in svece ven povrta pa se vsa tesnila senka...omg. Ko zakljuci pa da ti se vecerjo casti.
Pelji na odpad pa si en R4 kupi pa bodo stroski primerni tvoji pokojnini, dokler si na 2.500ccm pa ne joci.

Pa kje ti živiš človek, kakšno pridiganje, filozofiranje neki pri mehaniku. Kot stranka moraš pa ja biti zelo prijazen in srečen, da ti avto vzamejo na popravilo. Mehanik ti samo našteje pogoje, približne cene popravila in če ni po njegovem sledi samo prijazen nasvidenje. Na 2.900ccm sem bil že pred pokojnino, tudi jočem ne. V tem postu sem iskal samo nasvet (dobil sem jih kar nekaj) za optimalno rešitev problema svečk, to da smo tisti z manjšimi pokojninami, pa tudi osebnimi dohodki v posmeh nekaterim, se pa v naši družbi že tako vidi na daleč.
 

bero1

Majstr
2. sep 2007
2.906
106
63
mb+ -20km
Tebi treba narisati. Sem, oziroma smo ti svetovali, kam moraš it, da ti menja zadeve, pa še daleč nisi.
Idi k človeku, pa potem tu napiši, koliko ti je vzel.
Znaš bit pozitivno presenečen.
 

jesen

Pripravnik
18. okt 2010
571
6
18
Citat:
Uporabnik Zetor pravi:
Igi primerjas doktorja mehanika ki popravlja vse znamke avtomobolov od zavor,svecic,sklopk,motorjev...do enega moterja klim ki vsak dan vrta luknjo v zid spelje 3 metre cevi zvakumira poveze dve zici in to je vse dan za dnem dan za dnem... Monter ima na veliko za 3k orodja pri mehaniku so toliko vredna samo garazna vrata..... FDV jevci ti pa prikimavajo...katastrofalno mislenje popolnih nepoznavalcev. Nisem mehanik je pa moj sosdd in vidim kaj in kako je v tistem poklicu.. Klime lahko montira vsaka babi ,pogoj je edino da nima vrtoglavice zaradi visin drugo se nauci prvi dan do kosila.
Povej temu nespotu da za profi mojsre obstajajo detektorji za instalacije v zidovih.
.

Vsako delo je po svoje častno, v neki družbi pač potrebno. Mehanik ki popravlja samo eno znamko avtomobilov je za to dodatno strokovno usposobljen ima za ta vozila vsa potrebna orodja, računalniško opremo, rezervne dele in iz teh okvirjev se ne oddaljuje preveč. Doktorja mehanika, ki popravlja vse vrste avtomobilov pa gledam malo drugače, veliko znanja, predvsem izkušenj si pridobi tudi na način, da kaj polomi, uniči, preden mu uspe zadevo popravit. Velikokrat zadevo izpelje po svoje tudi z drugimi deli, itd. Ne kritiziram, samo velik del tega priučevanja so na tak ali drug način plačale stranke skozi popravilo. Razlika je, če na nekem avtu demontiraš tapeto z vrat in najprej gledaš aha kje in kako je to privito na vrata (pri tem poči še kakšna plastika, itd) ali to storiš po točno predvidenem vrstnem redu, poleg sebe pa že imaš vsa potrebna orodja (dva imbus ključa, izvijač,...točno kar rabiš za snemanje tapete). Ko bo mehanik v prvem primeru snel tapeto z vrat bo ugotavljal aha, to pa je podobno kot pri tem in tem vozilu, ali pa, zanimivo, to še nisem videl. Mehanik v drugem primeru bo točno vedel kaj se mu bo prikazalo, ko bo tapeta dol, tudi pričakoval bo napako, ki jo je že večkrat, ali pogosto odpravil. Žal kot stranke velikokrat nimamo velike možnosti izbire, greš pač tistemu, ki tu sploh hoče kaj popravit. Je pa zanimivo, kako se hitro vidi, če gledaš poleg (če seveda dovolijo prisotnost), ko nekdo zagrabi za delo in gre vse po vrsti, dobro tudi se zatika, kot pa tisti, ki kar naprej neki grunta, pa preizkuša, pa ne gre tako, pa bomo probali drugače, pa pokliče kolega, itd. Nekaj sem se naučil v življenju, da tisti ki mislijo da vse znajo - po mojem znajo najmanj, pa to velja ne samo za mehanike.
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
ksz

Vsi ste (smo) pozabili napisat primarni razlog, da do takih zadev sploh pride (ko govorimo o žarilnih svečkah): interval menjave. Če se tega držimo, potem je v večini primerov menjava zgolj rutina. Če se pa "špara" (na primer: "saj delata še 2 svečki, bomo menjali, ko bodo vse crknile") in se svečke menja prvič pri 150.000 kilometrih, potem seveda pride to takih primerov. Serviser je kriv le v primeru, da ni svetoval menjave žarilnih svečk že prej ... sicer pa je vsa krivda na lastniku vozila.
 

jesen

Pripravnik
18. okt 2010
571
6
18
V vsakem primeru je krivda na lastniku, o razlogu pa lahko vsaj debatiramo in ni vsaj zame tako pomemben. Res je, da je preventivno vzdrževanje idealna postavka, ali pa je življenjsko in vsepovsod možna in sprejemljiva. Ko človek zboli sledi zdravljenje, to ali je vedel da ni dobro da veliko kadi, pije, še bi lahko našteval je žal prepozno debatirati. Ne poznam nobenega (to seveda ni merilo),ki bi grelne svečke menjal preventivno na 15000 km (v mojem primeru 6 svečk x 18€ plus stroški zamenjave - a na 15000 km se svečke ne lomijo ?). Drugo, nisem niti približno vedel kdaj in koliko svečk v motorju je v redu. Tretje, če bi vedel, da je problem z menjavo svečk tako velik, bi ob nakupu tega avta lepo postavil pogoj, da ga kupim, če pred prodajo zamenja na uradnem servisu svečke (ceno svečk lahko prodajalec doda kupnini), ponavljam, če bi vedel. Tudi noben mehanik mi ni nikoli pri servisu predlagal a grelne svečke ne boste menjali ? Zdaj je tudi meni jasno, zakaj mi ni noben mehanik to predlagal, kot je zapisal nekdo, pa ja niso nori, da bi se jebali s tem. Če bi se torej držali vseh vzdrževalnih del od začetka porabe avtomobila , bi dosegli točko stop - cenejša nabava novega vozila bi postala zelo ugodna v primerjavi stroškov vzdrževanja vozila. Da danes že izdelujejo več ali manj vozila z določeno časovno dobo uporabe in predvideno visoko ceno vzdrževanja pa je jasno, da gre zato, da bo dovolj povpraševanja za novimi avtomobili.