V petih urah račun za 64.000 evrov

Hoci

Fizikalc
18. avg 2007
2.546
5
38
Citat:
Uporabnik ahmed pravi:
je zgolj se ena "senzacionalna" novica, kukr smo jih navajenih
v tem "resnem" casopisu
smile-1.gif

Članek v Slovenskih novicah je samo poveztek članka ki je bil objavljen v petkovem Delu.

http://www.delo.si/arhiv/po-kraji-v-petih-urah-ob-64-000-evrov.html
 
Nazadnje urejeno:

sung

Pripravnik
10. dec 2011
323
0
16
lahko pa da se je tudi klicalo kaksne komercialne stevilke, tako kot se je pred parimi leti zgodilo operaterju (ni pomembno kateremu) ki neke spanske stevilke ni zabelezil kot komercialne in je kasneje bil ob par 10000 evrov
 

Mr_Wolf

Guru
8. jan 2008
3.223
3.626
113
Jaz se sprašujem zakaj Mobitel/Telekom ne zavrne računa Španskemu operaterju, ker gre za očitno zlorabo.
Naši pa to kar takoj plačajo, kot zadnji papki, in bre razmisleka enemu sodržavljanu uničijo življenje
bonk.gif
.
 
Nazadnje urejeno:

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Moje laično razmišljanje: preprosto bi morala biti na vsaki cifri neka blokada (limit) do določenega zneska,ki bi ga določil uporabnik. Ko račun zaradi česarkoli preseže recimo 100 eur,se SIM zablokira oz.lahko kličeš samo določene,vnaprej izbrane cifre (prijatelji,sorodniki) + recimo nujno pomoč in policijo. Vse to bi se moralo določiti že pri podpisu pogodbe o naročnini.
Tako imaš v najslabšem primeru,če ti ukradejo telefon,stroška samo 100 eurov oz.kolikor si določiš na začetku.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.484
5.025
113
Dvomim, da je sedaj to že možno narediti in dobiva slovenski operater sprotne podatke o cenah storitve v tujini. Zneski bi morali matičnemu operaterju leteti vsaj na nivoju minute že med samo zvezo (dokler še klic traja). Ne verjamem, da je temu tako.
 

philips

Guru
Osebje foruma
Administrator
17. avg 2007
9.852
684
113
Nima veze to s povezavo do lokalnega operaterja. Če nek tuj operater vidi, da mu ena tuja cifra v njegovem omrežju povzroča zelo ogromen promet (finačno gledano), bi lahko že sam od sebe kaj ukrepal.
 

KrNeki99

Pripravnik
3. sep 2007
884
23
18
Ljubljana
plus to da ce je "konferencni klic" na vec placljivih stevilk, se takoj ve da nekaj ni vredi.

sprasujem se.gif
mogoce se pa hotline babnce med sabo pol pogovarjajo
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.084
4.080
113
Citat:
Uporabnik philips pravi:
Nima veze to s povezavo do lokalnega operaterja. Če nek tuj operater vidi, da mu ena tuja cifra v njegovem omrežju povzroča zelo ogromen promet (finačno gledano), bi lahko že sam od sebe kaj ukrepal.

Zakaj pa? Njemu je v interesu, da se čim več porabi, saj bo posledično ta operater več zaslužil. Račun bo itak plačal slovenski operater, kako bo pa to plačala stranka, pa Špance ne zanima.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.084
4.080
113
Citat:
Uporabnik SHARK1 pravi:
Moje laično razmišljanje: preprosto bi morala biti na vsaki cifri neka blokada (limit) do določenega zneska,ki bi ga določil uporabnik. Ko račun zaradi česarkoli preseže recimo 100 eur,se SIM zablokira oz.lahko kličeš samo določene,vnaprej izbrane cifre (prijatelji,sorodniki) + recimo nujno pomoč in policijo. Vse to bi se moralo določiti že pri podpisu pogodbe o naročnini.
Tako imaš v najslabšem primeru,če ti ukradejo telefon,stroška samo 100 eurov oz.kolikor si določiš na začetku.

Citat:
Uporabnik Ogo pravi:
V 90% primerov gre pri takšnih zneskih za to, da je model sodeloval v delitvi profita. Španija je pa znana po teh goljufijah. Tam je to cela organizirana industrija. Španci redno kupujejo tudi slovenske SIM kartice, ponavadi predplačniške in testirajo morebitne luknje v sistemih slovenskih mobilnih operaterjih. Skratka imajo tudi slovenske pomagače.

Poslovni model je pa zelo enostaven. Opravlja se klice na premijske številke, kjer se klici obračunavajo kar na sam klic in ne na trajanje. Recimo 3 EUR na klic. Od teh treh 3 EUR končne cene na klic si recimo 2 EUR vzame ponudnik premijske številke, ki da recimo polovico svojega zaslužjkja - npr 1 EUR tega nekomu, da proži klice. Ta ki proži klice, ima seveda logiko, da svojega računa ne bo nikoli poravnal in bo tako zaslužil.

In seveda se da v nekaj urah sprožiti enormno količino klicev. Sploh, če ti model sam prostovoljno ob obljubi denarja da SIM kartico, ki jo lepo vložiš v SIM box, ki avtomatizirano proži enormno število klicev. Če tuj operater nudi konferenčni klic, kjer se da prožiti veliko število klicev v paraleli, pa še toliko bolj fajn - produktivnost se dvigne za nekajkrat.

Blokade se pa izvedejo z zamudo, ker tuj operater podatke pošilja z zamudo, klici se pa ne avtorizirajo in zaračunavajo on-line. Za slednje je potrebno imeti CAMEL gostovanje, kar pa znižuje pokrivanje na eni strani in povišuje stroške, signalizacija, sistemi za on-line obračun, na drugi strani.

Skratka, PIN na SIM kartici plus PIN za uporabo telefona, reč reši za navadne uporabnike. Telefona ne bo mogoče uporabljati, če gre SIM ven v SIM box, pa je tudi slednja neuporabna.

Samo tukaj je po mojem šlo za nekaj hujšega, nekdo je v zameno za nekaj denarja pač raje sodeloval v čudni raboti. Sedaj ko so ga ujeli in se je zavedel zneska škode, bo pa jeba.
 

philips

Guru
Osebje foruma
Administrator
17. avg 2007
9.852
684
113
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Citat:
Uporabnik philips pravi:
Nima veze to s povezavo do lokalnega operaterja. Če nek tuj operater vidi, da mu ena tuja cifra v njegovem omrežju povzroča zelo ogromen promet (finačno gledano), bi lahko že sam od sebe kaj ukrepal.

Zakaj pa? Njemu je v interesu, da se čim več porabi, saj bo posledično ta operater več zaslužil. Račun bo itak plačal slovenski operater, kako bo pa to plačala stranka, pa Špance ne zanima.

Ja če naši zavrnejo račun zaradi goljufije, potem ima tuj operater problem. Zato boljše igrati "safe", kot pa tvegati in imeti izgubo.
 

Jest

iPhone Guru
26. jul 2007
15.498
762
113
Medvode / Slovenija
www.mobile.si
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Pa lahko naši zavrnejo račun?

Zakaj pa ne? Vsak racun se da zavrnit... Sedaj ali bo slo skozi ali ne, je drugo vprasanje... Samo znesek 64.000€ v parih urah ni ravno nek "normalen" znesek... ki bi ga nekdo zavestno sproduciral z mobilnim telefonom... Tukaj slepi vidi, da gre za neko goljufijo... in v interesu vseh vpletenih je, da se razcisti, kaj je povzrocilo tak znesek ...
 

dinos77

Pripravnik
2. nov 2010
589
1
18
Slovenija
Težko je tole komentirati, predvsem pa kako je nastalo v takem času toliko stroškov. Čudno se mi zdi, da se pri Telekomu sploh niso pozanimali na kakšen način je prišlo do takšnih stroškov, ampak so to kar plačali in se niti malo niso zavzeli za svojega uporabnika. Ne vem no, pričakoval bi vsaj malce več zainteresiranosti za rešitev tega problem, ki ni majhen. Al pa Telekomu dol visi in pač ne naredi nič, glavno da poberejo denar. Me res zanima kok se bo tole končalo...
 

ahmed

Majstr
23. sep 2007
2.493
120
63
Citat:
Uporabnik Jest pravi:
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Pa lahko naši zavrnejo račun?

Zakaj pa ne? Vsak racun se da zavrnit... Sedaj ali bo slo skozi ali ne, je drugo vprasanje... Samo znesek 64.000€ v parih urah ni ravno nek "normalen" znesek... ki bi ga nekdo zavestno sproduciral z mobilnim telefonom... Tukaj slepi vidi, da gre za neko goljufijo... in v interesu vseh vpletenih je, da se razcisti, kaj je povzrocilo tak znesek ...

Zavrniti ga ravno ne morejo, ce so ble opravljene storitve. So se pa dogovorili s spanci in razpolovili znesek (posledicno spanci ne bojo placali lastnikom placljive stevilke, ker je slo za namerno zlorabo)
 

Jest

iPhone Guru
26. jul 2007
15.498
762
113
Medvode / Slovenija
www.mobile.si
Citat:
Uporabnik ahmed pravi:


Zavrniti ga ravno ne morejo, ce so ble opravljene storitve. So se pa dogovorili s spanci in razpolovili znesek (posledicno spanci ne bojo placali lastnikom placljive stevilke, ker je slo za namerno zlorabo)

Vsak racun lahko zavrnes...
grims-1.gif
 

philips

Guru
Osebje foruma
Administrator
17. avg 2007
9.852
684
113
Citat:
Uporabnik ahmed pravi:
Zavrniti ga ravno ne morejo, ce so ble opravljene storitve. So se pa dogovorili s spanci in razpolovili znesek (posledicno spanci ne bojo placali lastnikom placljive stevilke, ker je slo za namerno zlorabo)

Čakaj malo. Torej lastnikom številke ne bodo plačali njihovega deleža, čeprav so ravno oni tisti, ki so opravljali "storitev" in so dejansko "oškodovani". Komu pa potem pripada druga polovica deleža? Kar operaterju? Temu, ki dejansko nima praktično nobenih stroškov s par klici?
 

ahmed

Majstr
23. sep 2007
2.493
120
63
Citat:
Uporabnik philips pravi:
Citat:
Uporabnik ahmed pravi:
Zavrniti ga ravno ne morejo, ce so ble opravljene storitve. So se pa dogovorili s spanci in razpolovili znesek (posledicno spanci ne bojo placali lastnikom placljive stevilke, ker je slo za namerno zlorabo)

Čakaj malo. Torej lastnikom številke ne bodo plačali njihovega deleža, čeprav so ravno oni tisti, ki so opravljali "storitev" in so dejansko "oškodovani". Komu pa potem pripada druga polovica deleža? Kar operaterju? Temu, ki dejansko nima praktično nobenih stroškov s par klici?

Tocno tko. Lastniki cifer v sodelovanju z drugimi na tak nelegalen nacin nabijajo racun. Spanci so ugotovili da je do frauda dejansko prislo in jim ne bojo placali npr 1000 klicev z ene stevilke v tem kratkem cajtu, ampak verjetno zgolj en klic.
Ponavadij jih se prijavijo pristojnim inspekcijam (vsaj pri nas)