v franciji strmoglavil airbus

iMM

Fizikalc
9. okt 2010
1.240
2
36
Nekje sem bežno prebral, da je Lufthansa menjavala neke senzorje na svojih letalih, na German Wings pa niso menjali. Ker sem bil na faksu nisem bil ravno 100% pri stvari in sem izgubil vir ter natančno kaj in kdaj so menjavali ter zakaj. Nisem še imel časa poiskat kje sem to takrat prebral. Če je kdo drug našel naj prilepi prosim! Ni pa nujno, da je to bil vzrok, pač verjetno vseeno pomembna informacija.
Kar se pa starosti letala tiče pa to ni nič nenavadnega.
@C152SLO je potrebno vštet človeško paniko, ne glede na urjenja
 

C152SLO

Fizikalc
21. avg 2007
1.444
1
36
Citat:
Uporabnik shift pravi:
Citat:
Uporabnik C152SLO pravi:
Citat:
Uporabnik shift pravi:
Citat:
Uporabnik iMM pravi:
Saj je računalnik in njegov software malokdaj kriv, bolj je problem napaka senzorjev in opreme same.

vsi glavni senzorji so podvojeni,nekje potrojeni ali početvereni,ko že omenjamo B777 od air france ki je pikiral v atlantik je kapetan v trenutku ko je vstopil v kabino vedel v čem je fora-vendar je biloprepozno,med ko so ta kopilota kar nekaj minut vlekla palico proti sebi in dvigovala nos

Jaz pa bom takole rekel (pa vem, da se bo vsulo veliko negativnih komentarjev). Ne razumem tega, da lahko pilot, ki je prišel iz PPL(A), CPL in nato še ATPL naredi tako napako, da vleče stick na sebe do konca. Vem, da vse nonstop driblajo in driblamo sami sebe, da ne smemo zaupati občutkom ampak verjeti samo instrumentu.

Potem pa pride kao kapetan in takoj ve kaj je narobe. Ja mater božjo, kaj pa je delal kopilot na desnem sedežu zadjih minimalno 1500 ur, da vleče palico na sebe in povečuje vpadni preko meje? Kaj je čisto zgubil spomin na osnovno letenje s enomotorno Cessno s katero je začelo svojo kariero?

Bo verjetno kar državo, kar pravi eden od starih inštruktorjev letenja "Ko fanje pridejo na ta velike "stroje" pozabijo leteti. Če hočeš, videti kakšne oslarije delajo airliner piloti mu daš v roke samo Cessno ter en check z njim".

se strinjam,samo tukaj gre za piloa ki je 10 let sedel v kokpitu tega tipa letala,malce dvomim ampak vseeno ne izključujemd a bi naredil tako traparijo,čeprav res vse kaže na to da ni vedel na kateri višini je,dvomim da ne bi šel v zasilni pristanek na enega izmed 5 letališč ki so bili 10-15 minut stran

Jaz sem imel tukaj v mislih tisto nesrečo nad Atlantikom z Air France. Jaz upam, da vseeno niso krivi spet kakšne ponavljajoče tehnične težave.
 

shift

Guru
20. jul 2007
9.931
2.345
113
za šankom
Citat:
Uporabnik C152SLO pravi:
Citat:
Uporabnik YuGec pravi:
Malo pogledal podatke in German Wings ima povprečno starost letala kar 13,8 let.

Se pravi, da so letala praktično "nova". Letalo ni avto, ker če bi se avto tako vzdrževalo kot se letala (res je vprašanje, če se jih tako kot bi se moralo, pa recimo da se), potem bi se danes fički vozili tako ohranjeni kot 5 let star Mercedes E serije.

eno vprašanje,kolikor sem gledal graf, letalo ne bi smelo tako hitro zgubljati višino pa četudi bi bila oba motorja ugasnjena?
popravi me če se motim,res da ta letala niso ne vem kako dobri jadralci vendar je vseeno bilo to prehitro
 

iMM

Fizikalc
9. okt 2010
1.240
2
36
Citat:
Uporabnik shift pravi:
dobili so opozorilo 2013 in 2014, da morajo odpraviti težave s senzorji na vseh airbusih
Senzorji za ...? Kot sem prebral zadeve na GermanWings letalih niso odpravili, veš kaj o tem?

Letalo je zgubljalo višino v normalnih mejah (tako kot bi tudi ob normalnem pristajanju pilota/avtopilota), nič posebnega kar se tega tiče. Tudi pot je bila normalna. Poglej moj post na eni/dveh straneh nazaj, je graf.
 
Nazadnje urejeno:

shift

Guru
20. jul 2007
9.931
2.345
113
za šankom
Citat:
Uporabnik iMM pravi:
Citat:
Uporabnik shift pravi:
dobili so opozorilo 2013 in 2014, da morajo odpraviti težave s senzorji na vseh airbusih
Senzorji za ...? Kot sem prebral zadeve na GermanWings letalih niso odpravili, veš kaj o tem?

Letalo je zgubljalo višino v normalnih mejah (tako kot bi tudi ob normalnem pristajanju pilota/avtopilota), nič posebnega kar se tega tiče. Tudi pot je bila normalna. Poglej moj post na eni/dveh straneh nazaj, je graf.

http://www.dailymail.co.uk/new...t-tailspin.html
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.384
1.250
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Airbus ima en velik problem: nima gumba za uporabo le v sili, ki bi ga tisti hip in 100% spremenil v ročno vodeno letalo brez kakršnegakoli vmešavanja računalnika.

To seveda ni problem, statistično in tehnično je dokazano da v fazi leta je human error precej večji od računalniškega. Je res da ko se zgodi kaj kritičnega se vsi obešajo na to, ampak realno če ne bi bil sistem narejen tako kot je bi bilo napak (nesreč) še več.

Enako kot v fazi med letom je tudi pri manevriranju po pistah. Dokler daš pilotu oz. traktorju opcijo da vozi bo v 0.01% zajebal pisto. Če dela to računalnik povezan s centralnim sistemom je napaka ranga 100x manjša.

Tendenca pri razvoju letal gre celo v to smer da se pilota totalno izkjuči iz upravljanja letala (tudi med vzletom in pristankom, celo v neugodnih razmerah), torej bo tam samo za nujne primere ko itak nimaš kaj zgubit.

In v tem primeru rabi popoln nadzor.
Zaradi takega "gumba" ne bi bilo nič več nesreč, ker bi moral biti namenjen uporabi v sili, z vsem sranjem, ki ob nepotrebnu uporabi sodi zraven.
Primer LH1829 je tipičen primer, kdaj bi ga lahko uporabili.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.384
1.250
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik iMM pravi:
Citat:
Uporabnik shift pravi:
dobili so opozorilo 2013 in 2014, da morajo odpraviti težave s senzorji na vseh airbusih
Senzorji za ...? Kot sem prebral zadeve na GermanWings letalih niso odpravili, veš kaj o tem?

Letalo je zgubljalo višino v normalnih mejah (tako kot bi tudi ob normalnem pristajanju pilota/avtopilota), nič posebnega kar se tega tiče. Tudi pot je bila normalna. Poglej moj post na eni/dveh straneh nazaj, je graf.

3500 fpm ni normalen spust.
Pri LH 1829 je bila vert. hitrost tudi tam nekje 3500-4000 fpm.
 

shift

Guru
20. jul 2007
9.931
2.345
113
za šankom
dejstvo je da se je to zgodilo že na predstavitvenem letu v franciji,takrat letalo ni hotelo ubogati pilota in je padlo med krošnje,kolikor mi je znano so takrat nesrečo obesili pilotu da so lahko a320 spravili v prodajo,kasneje so šele priznali problem da letalo ni ubogalo komand pilota ampak je AP oddelal svoje in motorje ni pognalo do konca
 

yahel

Fizikalc
23. jan 2013
3.539
61
48
smešno mi je kako vsi modrujete in delate cele študija, citirate izjave drugih spletnih strani, limate slike, grafe, wikipedijo, skratka pravi detektivi ste. Namesto profesionalcev naj raje kar alter najamejo, vi boste to razrešili že brez CVR in FDR.


edini poklicni pilot na alterju pa je ob takih primerih vedno pametno tiho, ker ve, da bit brihta pri teh zadevah je absurdno.
 

iMM

Fizikalc
9. okt 2010
1.240
2
36
In zakaj ne bi smeli debatirat in si podajat informacije, ki so nam na voljo? Saj ne rabite ne brat tega kar pišemo, ne temu verjet, še manj pa verjet teorijam, ki jih imamo, saj je jasno da so pač teorije.

@SJTV1, "The Aircraft continued at FL380 for a time after that spike then descended as you'd expect with flight idle and speed brakes extended at VMO." http://www.pprune.org/rumours-news/558654-airbus-a320-crashed-southern-france.html
Tukaj sem recimo prebral tudi, da je 3500 sicer na meji, a vseeno normalno. Razen v medijih nisem nikjer prebral kaj oprijemljivega, ki bi kazalo na to, da je to prehitro spuščanje.
 

C152SLO

Fizikalc
21. avg 2007
1.444
1
36
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik iMM pravi:
Citat:
Uporabnik shift pravi:
dobili so opozorilo 2013 in 2014, da morajo odpraviti težave s senzorji na vseh airbusih
Senzorji za ...? Kot sem prebral zadeve na GermanWings letalih niso odpravili, veš kaj o tem?

Letalo je zgubljalo višino v normalnih mejah (tako kot bi tudi ob normalnem pristajanju pilota/avtopilota), nič posebnega kar se tega tiče. Tudi pot je bila normalna. Poglej moj post na eni/dveh straneh nazaj, je graf.

3500 fpm ni normalen spust.
Pri LH 1829 je bila vert. hitrost tudi tam nekje 3500-4000 fpm.

Ja ni 3 st, ampak vseeno ni pa to dirktno strmoglavljanje. Je precej hitro spuščanje, ampak poglej da je bila hitrost cel čas zelo konstantna okrog 440 kts.

Eh, zdaj je kar je in to je škoda z ljudi in družine, ostalo je nepomembno.
 

VanZ

Guru
1. feb 2008
2.858
2.153
113
V kolikor so šli v 'emergency descent', to ustreza vertikalni hitrosti spuščanja. Vendar je del postopka pri tem tudi to, da to javiš kontroli 'callsign, emergency descent' - standardizirana fraza. 3500 čevljev na minuto se včasih za kratek čas uporabi celo v normalnih pogojih, letalo je v režimu pridobivanja hitrosti v spuščanju in z zračnimi zavorami sposobno še precej več.
Meni se ne zdi pošteno, da bi karkoli špekulirali. Podatki bodo znani kmalu, razlogi za nesrečo ravno tako. Da se ne bi v prihodnje ponovilo, tudi če je šlo za napako posadke.

Kot zanimivost - leta 2013 je EASA prepisala obvezno modifikacijo 'stall warning' računalnika na letalih Saab 340, ki umetno poveča kritični vpadni kot, ki bi lahko nastal zaradi prekomerne ledenitve kril, kar naj bi v teoriji prej aktiviralo 'stick shaker'. V praksi je prišlo zaradi napačnega delovanja sistema v eni situaciji (ne pri nas) skoraj do nesreče in sistem, ki je bil še pred dvema letoma obvezna modifikacija, je sedaj na vseh letalih tega tipa obvezno izklopljen. Tako so tudi do modifikacije oz. menjave 'alpha vane' merilcev na Airbusih nekatere letalske družbe skeptične, še posebej, če menjava ni obvezna.
Nekaterih izrazov namenoma nisem prevajal.
 

C152SLO

Fizikalc
21. avg 2007
1.444
1
36
Je možno, da so zgubili pritisk v kabini in so zato šli v "emergency descent"? Samo zakaj potem niso javili tega kontroli letenja?
 

KillaKHAN

Guru
27. avg 2008
17.805
1.121
113
Pop Kino je pravkar začel predvajati film Živi (Alive). A si sploh lahko tako brez okusa?
 

VanZ

Guru
1. feb 2008
2.858
2.153
113
Ponavadi se (odvisno od tipa letala) najprej dela 'loss of cabin pressure' ali 'rapid decompression' proceduro, v kateri se poizkusi vzpostaviti normalni tlak v kabini, v kolikor to ni uspešno, takoj sledi emergency descent. Razpoložljivi čas zavesti je pri zunanjem tlaku, ki je na teh višinah okvirno četrtina tistega na tleh, okoli pol minute. Izguba zavesti je relativno počasna in jo na žalost spremlja občutek evforije, ki vse skupaj krepko zamaskira.
 

ggg

Fizikalc
8. avg 2007
5.698
4
38
Citat:
Uporabnik shift pravi:
b777 je top letalo-udobno,praktično leti sam.sam sem letel iz dohe v bangkok z njim

od kje mi podatki:
letalstvo je moj hobi v prostem času,sicer sam letel še nisem,sem pa bil 2 x v kokpitu od začetka do konca leta na nekomercialnem letu dolgem 4 ure,tako da imam pod favorites precej strani z podatki o letalih
Ce si tak ljubitelj, bi lahko vedel, da ima airbus 320 fineso 1:17, kar je na ravni tekmovalnih jadralnih zmajev in pol vec od solskih.
evil.gif

Bil sem samo pilot jadralnega zmaja, ostalo pa ljubteljsko na Xplane in IFR na mfs x.

se strinjam z yahelom.
 

shift

Guru
20. jul 2007
9.931
2.345
113
za šankom
Citat:
Uporabnik yahel pravi:
smešno mi je kako vsi modrujete in delate cele študija, citirate izjave drugih spletnih strani, limate slike, grafe, wikipedijo, skratka pravi detektivi ste. Namesto profesionalcev naj raje kar alter najamejo, vi boste to razrešili že brez CVR in FDR.


edini poklicni pilot na alterju pa je ob takih primerih vedno pametno tiho, ker ve, da bit brihta pri teh zadevah je absurdno.

pa saj gre samo za diskusijo,itak bo potrebno počakat na uradno poročilo,najbrž lahko debatiramo med seboj kot laiki in vmes še kaj poučnega zvemo
 

ggg

Fizikalc
8. avg 2007
5.698
4
38
Citat:
Uporabnik KillaKHAN pravi:
Pop Kino je pravkar začel predvajati film Živi (Alive). A si sploh lahko tako brez okusa?

ane, pa ko je v maleziji padlo ze toliko letal imajo na NG vsak dan po tri oddaje o padcih avionov.
smile-1.gif