v franciji strmoglavil airbus

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Khm...če so pa tole razbitine velikega potniškega letala...
confused-1.gif
.bolj spominja vse skupaj na to,kot da bi potresli smeti iz nekega smetišča...
(A niso povsod pisali tudi tega,da je padel na zasneženo goro?)
 

tarzan333

Pripravnik
27. maj 2014
102
0
16
Upam samo da to ni maslo tistih ki so odgovorni za 11.9, za 2 malezijska letala, za teroristični napad 7. januara v parizu , za krizo v ukr in za še mnoge druge dogodke.
 

iMM

Fizikalc
9. okt 2010
1.240
2
36
Slabo zgleda ja, kar grozno ko se zamisliš kaj se je zgodilo z tistimi ki so bili noter. Se je pisalo ja, ampak je zgleda pod snežno mejo, ker tudi v kampih reševalcev ni snega.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.161
4.147
113
Citat:
Uporabnik SHARK1 pravi:
Khm...če so pa tole razbitine velikega potniškega letala...
confused-1.gif
.bolj spominja vse skupaj na to,kot da bi potresli smeti iz nekega smetišča...
(A niso povsod pisali tudi tega,da je padel na zasneženo goro?)

Sej so naši po korziki tudi potresli za celo goro smeti. Aja pa glede na trenutne podatke je tudi nesreča (lahko) relativno podobna.
 

darkstar66

Guru
1. apr 2013
1.206
723
113
Citat:
Uporabnik C152SLO pravi:
Takoj po nesreči sem šel preveriti par grafov in je zadeva nadvse zanimiva.

Hitrost je bila takoj po spuščanju več ali manj konstantna, descent rate je bil čisto normalen (o kakšnem strmoglavljanju kot pišejo mediji ni ne duha ne sluha), kot da se je posadka pripravljala na approach ... res čudno, da bolj čudno skoraj ne gre.

Potem pa še pogledaš heading, pa višino kdaj se je začel spuščati, okoli pa kar nekaj letališč, ki bi jih morali doseči s te višine ...

Nekaj je šlo očitno hudo narobe tukaj žal.

Ja, na nek način je vse ne glede na težave zgledalo relativno pod kontrolo, pač izgubljaš višino, časa kao dovolj, ampak oni direkt u hribe, kjer je zasilni pristanek nemogoč. Bojim se da so tudi črne skrinjice sesute.
 

iMM

Fizikalc
9. okt 2010
1.240
2
36
France24 poroča, da so našli eno črno skrinjico (ni podatka o stanju skrinjice).
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.384
1.250
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik boc pravi:
a spet kakšne težave z zamrznjenimi senzorji hitrosti kot jih je imel Airbus, ki je strmoglavil v Atlantik?
Sem ravno včeraj bral, da so v začetku novembra imeli na enemu A320 (let iz Španije v Minhen) problem z zamrznitvijo senzorjev hitrosti in posledično z računalnik, ki so letalo usmeril navzdol. Letalo so rešili z izklopom računalnika in ročnim vodenjem,.

LH 1829, če se prav spomnim, novembra lani. Pa ne senzor hitrosti, ampak AOA senzorja (senzor vpadnega kota ali kako se reče po slovensko). V tem primeru računalnik usmeri letalo v strm spust (takrat pribliæno tak, kot ta danes), in dokler ne zgruntaš in ne izklopiš relevantnih senzorjev, ne pomaga nič drugega,, ker gre za napačno reakcijo varnostnega sistema, ki preprečuje izgubo vzgona (Alpha Floor Protection).

Airbus ima en velik problem: nima gumba za uporabo le v sili, ki bi ga tisti hip in 100% spremenil v ročno vodeno letalo brez kakršnegakoli vmešavanja računalnika.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.384
1.250
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik ericks pravi:
Citat:
Uporabnik PIC pravi:
Ja, ampak hitrost motorjev na 80 % in 3 stopinje nos gor je menda zadnji "izhod v sili". Tako sem si zapomnil iz dokumentarca o airfrance nesreci (upam, da nisem pomesal).

LP,
PIC

tako nekako pise v flight manualu, samo v praksi je adi ( http://en.wikipedia.org/wiki/Attitude_indicator ) zadnja stvar, ki jo pilot gleda, ko vse utripa in piska ...

Ja, seveda. Če si AF pilot, verjetno res ne, če sploh veš, kaj to je. Normalen pilot pa bo stalno nadzoroval položaj letala, s problemi se pa drugi pilot ukvarja. Vsaj tam, kjer imajo resno urjenje.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.161
4.147
113
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Airbus ima en velik problem: nima gumba za uporabo le v sili, ki bi ga tisti hip in 100% spremenil v ročno vodeno letalo brez kakršnegakoli vmešavanja računalnika.

To seveda ni problem, statistično in tehnično je dokazano da v fazi leta je human error precej večji od računalniškega. Je res da ko se zgodi kaj kritičnega se vsi obešajo na to, ampak realno če ne bi bil sistem narejen tako kot je bi bilo napak (nesreč) še več.

Enako kot v fazi med letom je tudi pri manevriranju po pistah. Dokler daš pilotu oz. traktorju opcijo da vozi bo v 0.01% zajebal pisto. Če dela to računalnik povezan s centralnim sistemom je napaka ranga 100x manjša.

Tendenca pri razvoju letal gre celo v to smer da se pilota totalno izkjuči iz upravljanja letala (tudi med vzletom in pristankom, celo v neugodnih razmerah), torej bo tam samo za nujne primere ko itak nimaš kaj zgubit.
 

iMM

Fizikalc
9. okt 2010
1.240
2
36
Saj je računalnik in njegov software malokdaj kriv, bolj je problem napaka senzorjev in opreme same.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.161
4.147
113
Res je, zato pa se dela redundance senzorjev in tudi posadkino delo je v glavnem spremljanje teh podatkov in preverjanje ali računalnik dobi tisto kar mora.
 

shift

Guru
20. jul 2007
9.931
2.345
113
za šankom
Citat:
Uporabnik iMM pravi:
Saj je računalnik in njegov software malokdaj kriv, bolj je problem napaka senzorjev in opreme same.

vsi glavni senzorji so podvojeni,nekje potrojeni ali početvereni,ko že omenjamo B777 od air france ki je pikiral v atlantik je kapetan v trenutku ko je vstopil v kabino vedel v čem je fora-vendar je biloprepozno,med ko so ta kopilota kar nekaj minut vlekla palico proti sebi in dvigovala nos
 

iMM

Fizikalc
9. okt 2010
1.240
2
36
Se spomnim ja, sem pregledal vse te dokumentarce. Zdaj recimo računalnik verjame tistim podatkom, ki se ujemajo. Če sta dva senzorja zamrznjena je to problem, ker lahko kažeta enako, tretji (nezamrznjen) pa drugače. V takem primeru ni dovolj če se izklopi avtopilot, izklopit se more celotni računalnik, da pilot dobi popolno kontrolo nad letalom.
Bomo videli kaj se je zgodilo, jaz osebno, bom spremljal kar se da podrobno.
 

C152SLO

Fizikalc
21. avg 2007
1.444
1
36
Citat:
Uporabnik shift pravi:
Citat:
Uporabnik iMM pravi:
Saj je računalnik in njegov software malokdaj kriv, bolj je problem napaka senzorjev in opreme same.

vsi glavni senzorji so podvojeni,nekje potrojeni ali početvereni,ko že omenjamo B777 od air france ki je pikiral v atlantik je kapetan v trenutku ko je vstopil v kabino vedel v čem je fora-vendar je biloprepozno,med ko so ta kopilota kar nekaj minut vlekla palico proti sebi in dvigovala nos

Jaz pa bom takole rekel (pa vem, da se bo vsulo veliko negativnih komentarjev). Ne razumem tega, da lahko pilot, ki je prišel iz PPL(A), CPL in nato še ATPL naredi tako napako, da vleče stick na sebe do konca. Vem, da vse nonstop driblajo in driblamo sami sebe, da ne smemo zaupati občutkom ampak verjeti samo instrumentu.

Potem pa pride kao kapetan in takoj ve kaj je narobe. Ja mater božjo, kaj pa je delal kopilot na desnem sedežu zadjih minimalno 1500 ur, da vleče palico na sebe in povečuje vpadni preko meje? Kaj je čisto zgubil spomin na osnovno letenje s enomotorno Cessno s katero je začelo svojo kariero?

Bo verjetno kar državo, kar pravi eden od starih inštruktorjev letenja "Ko fanje pridejo na ta velike "stroje" pozabijo leteti. Če hočeš, videti kakšne oslarije delajo airliner piloti mu daš v roke samo Cessno ter en check z njim".
 

YuGec

Fizikalc
18. avg 2007
2.801
0
36
Malo pogledal podatke in German Wings ima povprečno starost letala kar 13,8 let.

Ryanair in eeasy jet imata dobrih 6 let.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
53.294
7.058
113
Statistično gledano ni povezave med starostjo letal in nesrečami, tako je pred nekaj minutami na SVETu zatrjeval adria tehnika "strokovnjak".
 

shift

Guru
20. jul 2007
9.931
2.345
113
za šankom
ryan in easy imata itak eno izmed najmlajših flot,
drugače če je letalo redno servisirano leta ne igrajo kaj dosti veze
 

C152SLO

Fizikalc
21. avg 2007
1.444
1
36
Citat:
Uporabnik YuGec pravi:
Malo pogledal podatke in German Wings ima povprečno starost letala kar 13,8 let.

Se pravi, da so letala praktično "nova". Letalo ni avto, ker če bi se avto tako vzdrževalo kot se letala (res je vprašanje, če se jih tako kot bi se moralo, pa recimo da se), potem bi se danes fički vozili tako ohranjeni kot 5 let star Mercedes E serije.
 

shift

Guru
20. jul 2007
9.931
2.345
113
za šankom
Citat:
Uporabnik C152SLO pravi:
Citat:
Uporabnik shift pravi:
Citat:
Uporabnik iMM pravi:
Saj je računalnik in njegov software malokdaj kriv, bolj je problem napaka senzorjev in opreme same.

vsi glavni senzorji so podvojeni,nekje potrojeni ali početvereni,ko že omenjamo B777 od air france ki je pikiral v atlantik je kapetan v trenutku ko je vstopil v kabino vedel v čem je fora-vendar je biloprepozno,med ko so ta kopilota kar nekaj minut vlekla palico proti sebi in dvigovala nos

Jaz pa bom takole rekel (pa vem, da se bo vsulo veliko negativnih komentarjev). Ne razumem tega, da lahko pilot, ki je prišel iz PPL(A), CPL in nato še ATPL naredi tako napako, da vleče stick na sebe do konca. Vem, da vse nonstop driblajo in driblamo sami sebe, da ne smemo zaupati občutkom ampak verjeti samo instrumentu.

Potem pa pride kao kapetan in takoj ve kaj je narobe. Ja mater božjo, kaj pa je delal kopilot na desnem sedežu zadjih minimalno 1500 ur, da vleče palico na sebe in povečuje vpadni preko meje? Kaj je čisto zgubil spomin na osnovno letenje s enomotorno Cessno s katero je začelo svojo kariero?

Bo verjetno kar državo, kar pravi eden od starih inštruktorjev letenja "Ko fanje pridejo na ta velike "stroje" pozabijo leteti. Če hočeš, videti kakšne oslarije delajo airliner piloti mu daš v roke samo Cessno ter en check z njim".

se strinjam,samo tukaj gre za piloa ki je 10 let sedel v kokpitu tega tipa letala,malce dvomim ampak vseeno ne izključujemd a bi naredil tako traparijo,čeprav res vse kaže na to da ni vedel na kateri višini je,dvomim da ne bi šel v zasilni pristanek na enega izmed 5 letališč ki so bili 10-15 minut stran