ksz
Kot prvo avtorju @djpiky: Plačaj teh 60,- EUR, ker je uspeh (navkljub moji spodnjim navedbam!) pritožbe malo verjeten. Dodatno je vprašanje ali ti je vredno zabiti čas in en kup živcev in nenazadnje tudi denarja za dokazovanje svojega prav (in priti do precedenčnega primera - no, če bolje razmislim - just go for it - zna nam drugim potem priti prav
).
@all za debato naprej
Tukaj je izvleček oz. kar celotni člen, ki "prepoveduje" uporabo telefona:
Citat:
35. člen
(prepoved uporabe naprav ali opreme, ki zmanjšujejo voznikovo slušno ali vidno zaznavanje ali zmožnost obvladovanja vozila)
(1) Voznik in učitelj vožnje med vožnjo ne sme uporabljati opreme ali naprav na način, ki bi zmanjševale njegovo slušno ali vidno zaznavanje ali zmožnost obvladovanja vozila (maska, slušalke, telefon itd.).
(2) Voznik med vožnjo ne sme poslušati radia ali drugih zvočnih naprav s takšno glasnostjo, ki mu onemogoča normalno slušno zaznavanje v cestnem prometu.
(3) Ne glede na prvi odstavek tega člena sme voznik, razen kandidat za voznika, ki ga učitelj vožnje uči vožnje motornega vozila, kandidat za voznika, ki vozi osebni avtomobil, v spremstvu spremljevalca, učitelj vožnje ter spremljevalec, med vožnjo telefonirati, vendar le ob uporabi naprave za prostoročno telefoniranje. Pri opravljanju nalog, potrebnih za reševanje življenja ali premoženja, preprečitev ali odpravo velike materialne škode, preprečitev ali odpravo onesnaženja okolja in nalog policije ter vojaške policije, je med vožnjo dovoljena uporaba radijske postaje.
(4) Z globo 40 eurov se kaznuje za prekršek voznik, ki ne potrebuje vozniškega dovoljenja, ki ravna v nasprotju z določbami tega člena.
(5) Z globo 120 eurov se kaznuje za prekršek voznik, učitelj vožnje motornega vozila ali spremljevalec, ki ravna v nasprotju z določbami tega člena.
Glede na zgoraj navedeno, bi avtorja lahko "obtožili" le za "(ne)zmožnost obvladovanja vozila", če je ob štrkanju (javljanu, sprožitvi klica itd) švajdral po cesti - ker drugače bi bil vsak od nas v prekršku, ko nastavi klimo, menja postajo na radiju in karikirano, ko mi avto "zapiska" ko pade temperatura na 4 stopinje in pogledam na armaturo "kaj za vraga pa sedaj piska".
Podobna neumnost je kaznovanje voznikov, ki uporabljajo ENO slušalko na žico ob mobilnem telefonu - kar pa se je v praksi (baje - mislim, da je bila tudi na alterju že tema o tem) dogajalo.
Kaj hočem povedati - idealno bi bilo zakone napisati tako, da bi zajeli vsako možno situacijo. To pa v realnem svetu ni možno (predvsem vsega ne moreš zajeti, po drugi strani pa kdo bo bral in dojel vse napisano), še posebej to velja v prometu, ki je precej "živa" stvar.
Torej nam ostane varijanta, ki jo imamo danes - tu pa nam žal manjka potem tisti korak, kjer bi zakonodajalec preko svojih služb moral ustrezno "izobraziti" izvajalce (represijo - policijo) zakonov in jasno povedati, kaj je bil namen določenga predpisa. In nenazadnje bi morali pustiti policij na terenu dovolj prostih rok, da se sami glede na situacijo odločajo o ukrepu (ne - ni policistova dolžnost samo opomniti - to je njegova pravica).
Seveda pa za tako delujoč sistem potrebuješ najmanj:
1. ustrezno vozniško kulturo z dovolj velikim spoštovanjem preostalih udeležencev v prometu (tudi policije!) - povedano drugače: se prvo zavedati svojih dolžnosti šele potem svojih pravic
2. ustrezno izobražen represivni organ - in sicer od vrha do zadnjega operativca
3. ustrezno (dovolj jasno) spisano zakonodajo
4. v "spornih" primerih ustrezno izobraženo sodstvo, ki bo v sodbah sledilo dejanski namen zakonodajalca (in uporabljalo "zdravo kmečko pamet") in iz "spornih primerov" skupaj z zakonodajalcem iskalo primernejše dikcije zakonov
Pa nazaj na konkretni primer - vprašanje se postavlja kako bi se izteklo, če bi @djpiky takoj "priznal", da je res imel telefon v roki - ampak le za to da je sprožil kloic, ki ga bo opravil preko prostoročne - ker IMHO zakonodajalec ni imel namen popolnoma prepovedati uporabo telefona, ampak dovoliti takšno uporabo, ki bo še sprejemljiva za varnsot v cestnem prometu (beri: na telefon pogej kdo (koga) kličeš, sprejmi/prekini klic - ne imej pa telefona na ušesu, ter ne SMSja in surfaj med vožnjo.
Pa da ne bo nesporazuma - telefoniranje med vožnje JE faktor, ki zmanjšuje prometno varnost (ne glede ali prostoročno ali "na uho" - slednje pač še bolj). Zato pa naj vsak, ki je iz takega ali drugačnega razloga prisiljen telefonirati med vožnjo oprabvi res najbolj nujne klice in to čimkrajše (jaz sam se, ko se izkaže, da kakšngea "resnega" pogovora ne morem odložiti, opravičim, prekinim in poiščem prvo možnost ustaviti in pokličim nazaj - do sedaj je še vsak pokazal razumevanje, jaz sam pa tudi ostali smo pa bili bistveno bolj varni v prometu).