Ubogi slovenski trgovci - poglejmo jim pod prste!

coolpower

Fizikalc
17. sep 2007
4.218
0
36
Neznansko se zabavam ob jamranju ubogih slovenskih trgovcev, ki jim je UVK pretresel pisarne, zaplenil podatke, vključno z računalniki top kadrov. Če so tako nedolžni, kot se hvalijo (mene ne bodo nikoli prepričali v to), potem se nimajo česa bati.
Iskanje pravnih lukenj, spodbujanje informacijske pooblaščenke k ukrepanju.... no comment.

Ob vsej parodiji pa je najmanj smešno, da so pogosto izdelki v Sloveniji pri trgovcih iz tujine - Lidl, Leclerc in Hofer - najcenejši. Vsa ostala "trgovska smetana" ima neredko takšne cene za primerljive izdelke, da se človek resno začudi, kam je šel denar na blagajni.
Menim da je skrajni čas, da jim nekdo stopi na prste in jih zverinsko kaznuje za morebitne dokazane napake, hkrati pa jim ves čas gleda pod prste ter išče vse možne napake. In jih za vsako ponovno maksimalno kaznuje. Mogoče bo pomagalo, nisem pa v to povsem prepričan.

Dejstvo je, da od teh trgovcev slovenci nimamo kaj več kot od tujcev. Denar konča bodisi pri dveh SLO tajkunih (presunljivo sta oba iz štajerske) ali pa v tujini pri enem primeru. Cene pa so, kakršne so. Osebno raje vidim, da vso to xxxyyyy povozijo tujci in zagotovijo resno konkurenco na trgu, ki ne bo od daleč spominjala na dogovorno ekonomijo s pridihom "nategni dobavitelje, ožemi kupce, kupi novo haciendo v Braziliji".
Pa nekdo bi se moral vprašati tudi o zdravi pameti lokalnih oblasti, ki dopuščajo da trgovski centri rastejo na vsaki gmajni. V nekaterih krajih so stvari presegle mejo dobrega okusa, tipičen primer je Celje, kjer je župan brat direktorja Pivovarne Laško....no comment.

Skratka, kakšno je vaše mnenje? Jaz sem se že pred časom odločil, da Tuš, Mercator in SPAR od mene ne dobijo več denarja. V to sem prepričal še nekaj ljudi, vsi skupaj smo do te samostojne odločitve v teh trgovskih verigah letno pustili okoli 12.000 EUR denarja. Sedaj ga gre 90% v roke tujcev - Leclerca in Lidla. Pa tudi zapravi se manj kot prej. Hrana in izdelki pa niso prav nič slabši, le da niso bleščečih blagovnih znamk, ki pa izgubijo svoj sijaj ob dejstvu, da so mnogi takšni izdelki za vzhodni trg in temu primerno "kakovostni".
 
Nazadnje urejeno:

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
In kaj zdaj? Naj po solato hodim do prvega Lidla, ki je 5 km stran?

Bejž no, kupujemo tam, kjer nam paše. Eni Lidl, drugi Mercator, tretji Špar itd. Neke skupne akcije (da se "veliki" spametujejo) so pa mlatenje prazne slame. Saj smo v demokraciji, a ne?
 

coolpower

Fizikalc
17. sep 2007
4.218
0
36
Izvoli. Te kdo sili v kaj? Zaradi mene kupuj kjer hočeš, enako velja zame. Tudi ne vem, kdo poziva k skupni akciji? Če pa pričakuješ, da o svetih trgovskih kravah ne smemo nič napisati, se zelo motiš. Zaenkrat še živimo v državi, kjer je izražanje mnenj dovoljeno.
 

coolpower

Fizikalc
17. sep 2007
4.218
0
36
Tako je. Zniža naj cene, da bodo vsaj pri njihovi trgovski znamki enake cenam "noname" izdelkov pri Lidlu in Hoferju. Vesel bi tudi bil fer odnosa do kupcev. Ne bom trdil, da to počne Tuš, sem pa že zaznal primere, ko je nakup večje embalaže izdelka dražji od nakupa večin komadov manjše embalaže. Ali pa to, da je nekaj označeno z akcija, zapakiranih je pol tone izdelkov, cena pa višja kot če bi kupil posamično. Trgovci s tem mimogrede zavedejo koga k neugodnemu nakupu, obenem pa prodajo večje količine izdelkov, prihodek je išji, zaslužek pa tudi posledično. Nekdo pač kupi "v akciji" kilo izdelka, rabi pa 100 gramov. A kupi, ker je na kilski pakungi napisano da je Super ugodno, najnižja cena itd.

Več kot poneumljanje kupcev je tudi praksa, kjer del izdelkov "pocenijo", druge pa podražijo. Ker le redki kupijo le izdelek v akciji kupci subvencionirajo sami sebe. Poceni izdelke ssubvencionirajo z nakupi ostalih, trgovec pa je skoraj na istem kot če ne bi sploh imel akcij. Se pa te lepo slišijo in privabijo ljudi.

Sorry, če bi imel IQ pod 100 bi verjetno še nasedel takšni praksi. Tako pa se mi zdi vse skupaj deplasirano in podcenjevalno do kupcev.
Čakam tudi, da bo kateri od SLO dobaviteljev po.pi.z.dil in razkril pritiske slovenskih trgovcev in omejevanje dobav konkurenci, predvsem tuji.
 

tjuren

Fizikalc
19. nov 2007
2.440
1
36
OK, to z akcijami razumem, ampak s cenami pa ni vse tako izi. Velikokrat MPC določajo dobavitelji oz. imajo že dobavitelji tako visoke cene, da enostavno ne gre ceneje. Bi rad videl kakšne cene ISTIH izdelkov, ki jih najdeš v npr. mercatorju, bi imel HOFER. Misliš da bi bili toliko cenejši? Pa ja de.

Pa ne zagovarjam nobenega, samo treba je pogledat tudi iz druge plati - vedno. Odnos prodajalcev pa je druga stvar, samo če zahajaš v LIDL potem pač tam ne moreš bit razočaran, ker kontakta dejansko ni. Pa še druge vrste trgovina je to, kar pomeni da mora biti ureditev drugačna, delo je drugačno in potreba po delovni sili je drugačna.

Če že hočeš lep primer butaste trgovine je to merkur - tam ti nihče niti pomagat NOČE, samo prelagajo delo na drugega. Pa sem to videl v 10-ih merkurjih.
 

SouthPark

Jas da nea vem?! Ka te je...
5. sep 2007
24.570
5
38
Klobukarjev dol
Žal se v veliki meri strinjam s tabo - tudi glede kvalitete izdelkov, ki so na voljo pri naših trgovcih (tudi Sparu, čeprav je tuj).

Če hočem kupit znamke grem v Leclerc (včasih tudi v prvi Spar čez avstrijsko mejo), ostalo pa kupujem(o) v Hofru in Lidlu. Cene se mi sicer ne zdijo tako pretirane, je v Avstrijskem Sparu marsikaj dražje kot pri nas, ampak vsaj dobim tisto, kar piše na embalaži.

Sicer pa smo to temo obdelali že velikokrat, nekateri se pač pustijo nategnit in kupujejo ''Milko'' pri slovenskih trgovcih, dobijo pa tablico nagravžnega sladkorja iz Poljske.

Ampak hvalabogu imamo izbiro (smilijo se mi sicer tisti, ki so doma sredi ''ničesar'' in nimajo izbire), tak da se lahko vsak sam odloči koliko in kaj je pripravljen dobit za enak denar.
 

predator

Fizikalc
20. jul 2007
5.141
0
36
Ausland
Citat:
Uporabnik tjuren pravi:
Če že hočeš lep primer butaste trgovine je to merkur - tam ti nihče niti pomagat NOČE, samo prelagajo delo na drugega. Pa sem to videl v 10-ih merkurjih.
Pridi v našega, pri nas vedno pomagajo če kaj rabiš
smile-1.gif
 

coolpower

Fizikalc
17. sep 2007
4.218
0
36
To me ne moti. Lepo, da to uspeva še komu v Sloveniji. Njegovo bogastvo in poslovna praksa sta dve različni stvari.
Lahko pa bi kakšno o maržah, njihovi višini, o stroških obratovanja fancy trgovin ipd. Vse to prispeva k končni ceni za kupca.
Sicer se lahko vsak trgovec odloči za svoj poslovni pristop, a država mora dopuščati in spodbujati konkurenco na trgu. V to pa ne verjamem ker menim, da so leclerc, lidl in Hofer velik trn v peti svetih slovenskih trgovskih krav. Imajo skupnega sovražnika, od tu do dogovora pa ni več daleč. Saj ni treba, da je zapisan na papirju ali izrečen po telefonu, ki se mu morda ravno ta hip na podlagi sodne odredbe prisluškuje
smile-1.gif
 

Evrokrat

mX's brotherPEPČEK 08
6. avg 2007
6.696
559
113
Capitale de l'Europe
europa.eu
govoris glih tak, kot da je kaki zakon, ki zapoveduje kje kupvat

pac vsaki kupi tam ko mu je vsec, nekaterim cena, drugim trgovina, tretjim poreklo,....., pac tisoc razlogov

so pa cene v Sloveniji praviloma malce nizje kot npr. tukaj v Belgiji
tako da tista o visokih cenah ne drzi najbol

so pa tudi tukaj cene v Lidlu, Hoferju (tukaj mu je ime Aldi)
nizje kot v drugih trgovskih verigah npr. Carrefour-ju

sm pa opazo, da ima Lidl (lidl.be in lidl.si) enake akcije v BE in SLO
in cene so velikokrat enake, vcasih malo drazje v BE, vcasih v SLO
 

coolpower

Fizikalc
17. sep 2007
4.218
0
36
Ni zakona, je pa država tu zato, da skrbi za konkurenčno okolje. Če bi to dejansko obstajalo v trgovini bi tudi svete slovenske trgovske krave morale ravnati drugače. UVK se dotika ravno morebitnih nezakonitih dejanj omejevanja konkurence.
Vse, kar je bilo napisano, je posledica premalo konkurenčnega trga v Sloveniji.
 

AndrejD

Guru
20. jul 2007
7.237
1.396
113
ksz

Sam ne hodim v Lidl-a iz čisto preprostega razloga. Lidl je zaradi dobička uničil kar lep del podzemnih zalog pitne vode iz katerega se napaja štajerski vodovod. Tako da se naj kar j**. Še pri nobenem drugem trgovcu nisem slišal da bi zaradi dobička uničevali vir življenja - pitno vodo.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Kaj pa kateremu od trgovcev preprečuje, da ne bi imel za vse izdelke samo pol marže?

A jim naj predpiše maržo država? Verjemi, da tega ne bi rad videl.
grims-1.gif
 

Evrokrat

mX's brotherPEPČEK 08
6. avg 2007
6.696
559
113
Capitale de l'Europe
europa.eu
s cim pa unicujejo pitno vodo? pa saj to ni industrija,

ce so pa gradili na vodovarstvenem obmocju, so mogli imet pa vsa dovoljenja, ki pa si jih niso sami napisali

torej je odgvoren, vsaj delno, tudi negdo drug,
obcina?, drzava?...
 

coolpower

Fizikalc
17. sep 2007
4.218
0
36
odgovorna je država, ki je dovolila gradnjo kljub nasprotovanju strokovnih služb v mariboru.
 

coolpower

Fizikalc
17. sep 2007
4.218
0
36
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Kaj pa kateremu od trgovcev preprečuje, da ne bi imel za vse izdelke samo pol marže?

A jim naj predpiše maržo država? Verjemi, da tega ne bi rad videl.
grims-1.gif

Kaj jim preprečuje je napačno vprašanje. Vprašanje je, kakšne so konkurenčne razmere, ki ne razpolovijo marž in kdo (če) omejuje konkurenco v trgovski panogi. Če bi res vladala resna konkurenca bi tudi pritisk na marže obstajal oziroma bi bil izrazitejši, cene pa bi posledično padle. Takoj ob tem pa bi se znižala tudi opremljenost trgovin, število trgovcev itd. Če želiš skoraj vsak teden odpreti fancy trgovski center moraš denar nekje zaslužiti in to nekaterim gre preveč dobro od rok. Naj ga služijo, a hkrati mora imeti konkurenca popolnoma enake pogoje in dostop do trga dobaviteljev. Potem pa naj se vsak kupec odloči sam ali bo kupoval v fancy trgovini ali v Lidl style trgovini in posledično zapravil manj denarja.
 

B81

22. jul 2007
37.681
10.964
113
Misliš, da ne gre ceneje? Potem pa mi povej, zakaj trgovcu ostane več, kot ostane proizvajalcu?
Pa ne rečt, da mora trgovine širit, ker širitev maloprodajne mreže se mu posebej plačuje
grin1.gif
 

coolpower

Fizikalc
17. sep 2007
4.218
0
36
Tako je. Dobavitelji morajo financirati marsikaj, od pozicije v trgovini, do "oglaševanja" v prodajnih katalogih trgovcev, nazaj morajo vzeti neprodan kruh in ga odšteti od računa itd. Neredko trgovci tudi določajo nabavno ceno. Vse to je mogoče, ker trg obvladujejo tri trgovske verige, ostalo so drobtine. Če hoče slovenski dobavitelj ubežati pred stečajem mora povsem prilagodii svojo prodajno politiko SPARu, Mercu in Tušu. Sam obstoj treh velikih verig bi sicer lahko zagotavljal konkurenčni boj, se je pa treba vprašati če se trgovci ne dogovarjajo o cenah tedaj, ko imajo za to interes. Logika je povsem simpl. Lahko se grizejo, si zbijajo cene in marže, na koncu pa vsi trije zaslužijo manj, manj jim ostane za investicije, marketing, s tem pa olajšajo prihod četrtega, petega konkurenta.
Dosti lažje se je po pameti dogovoriti (magari na štiri oči) in skupaj držati trg na vajetih - dobavitelje, kupce in konkurenco.

Trgovska panoga še zdaleč ni tako konkurenčna kot recimo mobilna telefonija, kjer dejansko prihaja do cenovnih vojn, cene pa stalno kljub inflaciji padajo.
 

tjuren

Fizikalc
19. nov 2007
2.440
1
36
Citat:
Uporabnik Denis pravi:
Misliš, da ne gre ceneje? Potem pa mi povej, zakaj trgovcu ostane več, kot ostane proizvajalcu?
Pa ne rečt, da mora trgovine širit, ker širitev maloprodajne mreže se mu posebej plačuje
grin1.gif

Nihče ni rekel, da ne gre ceneje, pravim da VČASIH pač ne gre.

Zakaj mu ostane? Ker mu očitno lahko - dokler bo tako nabito polnmo vse so pač cene lahko takšne in pika.