Toyota Prius

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.577
336
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:Primer: tale model helikopterja ima 1.5kW brushless motor, pa poglej kaj zmore in koliko je velik.

https://www.youtube.com/watch?v=p8t41avFuCc
Damn, tale model pa obvlada. Me zanima kolikokrat ga je sesul, da je prišel do tega.

Še komentar na filmček Who killed electric car. Sicer napravljen s pretiravanjem, da bi dokazal svoj point, vendar ti da za razmišljat.
rolleyes-1.gif
Me pa prav zanima, zakaj so morali vse avtomobile uničit.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Zato, ker so jim bili grožnja obstoječim proizvodnjim linijam z motorji z notranjim izgorevanjem.

V tem trenutku pa bi imeli (GM) 10 let prednosti pred vsemi ostalimi proizvajalci, tako so pa na najslabšem finančnem položaju v zadnjih 50 letih.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.577
336
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Zato, ker so jim bili grožnja obstoječim proizvodnjim linijam z motorji z notranjim izgorevanjem.
Ja, to mi je jasno.
Citat:
V tem trenutku pa bi imeli (GM) 10 let prednosti pred vsemi ostalimi proizvajalci, tako so pa na najslabšem finančnem položaju v zadnjih 50 letih.
What goes around, comes around. Prav jim je.

Je pa zanimivo še tole, kako negativno v tem filmu prikažejo avtomobile na vodik. In če je res, da pokurijo 3x več energije, potem je tudi vse skupaj
stupid-1.gif
.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.260
1.894
113
pri elekrtičnih avtomobilih se pozablja da tudi el. energijo je treba od nekje vzeti.

In (ko je govora o Američanih) oni že sami po sebi doživljajo el. mrke zaradi preobrementiev (oz. premaljhnih zmogljivosti)...zdaj pa če se na el. omrežje obesi še polnjenje miljone avtomobilov....dobimo totalni kolaps.

in tudi el. energija se pridoviva z nekim izkoristkom....v termoelektratrnah (najbolj pogoste) je le ta nekje 30 %..torej če ti z avtom uporabiš el. energijo 100 % učinkovito....si dobil pri kurjenju fosilnega goriva (termoelektrarna) kvečjemu 1/3 izkoristek.

Tako da...dokler ne pride do množične uporabe el. celic za pridobivanje el. energije (praktično da jih bo imela vsaka hiša (in vsak avto - streha), tako kot ima Wc, stanišče, TV, DVD predvajanik,....) do takrat tui prehod na el. avtomibile ne bo kaj bistveno spremenil stvari (na kratek rok bodo pomagale kvečjemu nuklearke).

In ko je že govora o povrnitvi investicije...meni se zdi to malo bosa....folku ni problem dati 20.000 EUR za avto, za kateraga vsi vemo da bo njegova vrednost čez 10 let blizu ničle, hkrati pa vsako leto zanj porabimo še 3 do 5.000 EUR...pri nabavi stvari, kjer bi se investicija dobesedno povrnila (torej nisi zapravil zanjo nič) se pa vsi zmrdujemo nad 15 letno dobo.

Pri vseh zadevah je tako...ob štatru je zadeva draga, ko bo več povpraševanja, več ponudbe pa bojo cene padale.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Zato, ker so jim bili grožnja obstoječim proizvodnjim linijam z motorji z notranjim izgorevanjem.

V tem trenutku pa bi imeli (GM) 10 let prednosti pred vsemi ostalimi proizvajalci, tako so pa na najslabšem finančnem položaju v zadnjih 50 letih.

Lahko si to tako razlagaš, po drugi strani pa je bil tisti avto tako ali tako last tovarne, "kupci" avta tako ali tako niso imeli v lasti. Sicer kolikor sem bral, je bil ta avto v osnovi precej slab izdelek (pokvarljiv, potraten itd). Zakaj so jih morali ravno uničiti, se pa tudi meni zdi malo mimo. Da so pa zato krivi pritiski naftne industrije, to je pa meni fejst mimo. Zakaj so ga potem sploh razvili?
 

krava

Majstr
5. sep 2007
3.666
340
83
www.kacnje.eu
Citat:
Uporabnik asko pravi:
Kako se kaj Prius obnese v praksi. Glede na cene bencina se mi zdi hibrid kar posrecena izbira. res da je zacetni vlozek malce visji (drazja nabavna cena), je pa poraba 4 l/100 kar obetavna. Me zanima, kako se obnese v praksi, servisi ipd.

Ker imam precej dela po dopustu, nisem bral cele teme. Za nekaj mojih vtisov o tem vozilu pa si oglej blog .
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Aha, in ko mi zmanjka bencina, moram počakat (napamet) 6 ur, da se nafila.

Krasno za potovanja dlje kot 200 km od lastne bajte.
cheer.gif

Električni avto z dosegom 200 km in zmerno ceno bi se dobro prodajal. Ne kot prvi avto (za potovanja, počitnice...) ampak kot drugi (ženin
evil.gif
) avto. Za vsak dan v službo, malo po opravkih in razvoziti otroke je doseg 200 km večinoma dovolj.


@vincent: malo dvomim, da imajo termoelektrarne izkoristek samo 30%! Še novejši motorji z notranjim izgorevanjem imajo boljšega. Vsekakor je pa lažje in cenejše omejiti onesnaževanje enega velikega porabnika, kot množice manjših. Poleg tega se elektrika ne pridobiva samo v termoelektrarnah....
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Sam osebno, bi takoj podpisal namero o gradnji ene 20 novih jedrskih elektrarn po svetu.

Oz. clo toliko, kot premoremo materiala zanje...potem pa tudi stare postopoma zapirat, ker so vse out of date.
 

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
LiFePo baterije omogočajo ogromne praznilne in polnilne tokove. Tako da konji niso problem. Problem je upor zraka, ki narašča s kvadratom hitrosti. Če pa imaš aerodinamičen avtomobil kot ga vidiš zgoraj ali pa Tesla Car, je pa ta problem veliko manjši.
1000HP pa pri današnjih brushless motorjih z visokimi obrati ni več bav bav.

Primer: tale model helikopterja ima 1.5kW brushless motor, pa poglej kaj zmore in koliko je velik.

https://www.youtube.com/watch?v=p8t41avFuCc

Tole pa deluje kot Gigantni kačji pastir!
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.260
1.894
113
izkoristek parne turbine (v termoelektrani oz. nuklearki) je nekje okoli 50 %...samo ko se prišeteje zraven še vse ostale izgube bo končni porabnik dobil el. energije nekje 1/3 tistega kar je bilo vloženo..

kar se pa avtomobilov tiče...pa se je treba zavedati da je idealen izkorstek motorjev z notranjim izgorevanjem tam nekje 35 % (oz. tu nekje), realno v avtih nekje 30 % ampak to le v ozkem ombočju vrtljajev. Vse ostalo drastično pada.

Tako da realno se vozimo v povprečju z največ 20 % izkoristkom (torej 4/5 vsega gre v nič).
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.260
1.894
113
Citat:
Uporabnik Malecky pravi:
Sam osebno, bi takoj podpisal namero o gradnji ene 20 novih jedrskih elektrarn po svetu.

saj to se bo tudi zgodilo v kratkem!

Sploh američanom drugega niti ne preostane: enormne zaloge energije, praktično najbolj čista (zelena) energija, najcenejša....rabijo jo pa.
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Pri nas tudi zamujajo že skoraj 10 let. Če zdaj začneš delat projekt dodatnega bloka al pa nove nuklearke traja gradnja 10 let, kar pomeni v slo pribljižno 70 let!
grin1.gif
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.260
1.894
113
pri nas se zaenkrat zgolj rajo pripravlja da bo do tega prišlo....

torej najprej 5 let govora, potem 5 let kje dobiti denar, 5 let za načrte....da o gradnji ne razpravljamo...tako da..če takoj štaratajo pred lertom 2025 ni za pomišljat da bi kaj zmrdali skupaj.

(upam samod ane bojo šli spet s kakimi hrvati v španovijo....)
 

Toncek

Pripravnik
10. nov 2007
159
0
16
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Citat:
Uporabnik Malecky pravi:
Jaz bi komplet prodal tujcem...

Saj kdo pa misliš, da bo gradil? Westinghouse.
grims-1.gif

Če ÐejÐeja ruknejo z ablasti jeseni, bo itak novo nuklearko gradila Ultra iz Zahurja. Ima namreč vrhunski slovenski tehnološki kader. Ameriški Westinghouse ali bog ne daj Japonska Toshiba se lahko skrijeta.
evil.gif
 

Toncek

Pripravnik
10. nov 2007
159
0
16
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Zato, ker so jim bili grožnja obstoječim proizvodnjim linijam z motorji z notranjim izgorevanjem.

V tem trenutku pa bi imeli (GM) 10 let prednosti pred vsemi ostalimi proizvajalci, tako so pa na najslabšem finančnem položaju v zadnjih 50 letih.

GM je vedno imel največje idiote v svoji upravi. Tako je bilo že večkrat v njihovi zgodovini.
Električni avtomobil je najbolj zapostavljena reč avtomobilizma. V 20ih letih prejšnjega stoletja, torej skoraj 100 let nazaj, so bili najhitrejši avtomobili takrat električni. Pa so bili tako elektromotorji, kot baterije, 100 let za luno. Samo zamislite si, če bi samo 15 let resnega razvoja avtomobilska industrija namenila električnim avtomobilom. Motorji z notranjim izgorevanjem so namreč že v svoji osnovi izredno neučinkoviti. Tudi jalovo energijo, recimo pri zaviranju, ni mogoče ponovno reciklirati v gorivo. Slednje danes rešujejo hibridni avtomobili. Ampak po mojem bodo resnično učinkoviti avtomobili šele tisti na gorivno celico, kjer bo edini pogonski agregat elektro motor. Poleg gorivne celice, ki bo avtomobil oskrbovala z električno energijo, bodo imeli še manjši akumulator, ki bo shranjeval energijo pri zaviranju, ki je sedaj v klasičnih avtomobilih izgubljena. Električni motor pa ima zapovrh še neprimerno višjo učinkovitost od bilokaterega toplotnega stroja. Kar je pa najbolj veselo, obstojajo tudi gorivne celice, ki "prebavijo" navaden bencin. En tak avtomobil, pa porabi nekajkrat manj bencina za isto prevoženo pot, kot današnji. Skratka, brez spremembe infrastrukture oskrbe z gorivom, lahko v desetletju spravimo porabo naftnih goriv na tretjino ali še manj sedanje. Za dolgoročnejše reči, pa upam, da bo kle že vodikova fuzija, ki bo omogočila skoraj zastojn pridobivanje vodika kot goriva za avtomobile. Adijo nafta, pa tudi po baterijah ne bo velike potrebe, ker bo tu vodik na vsaki vodikovi pumpi. Petrol bo pa postal Hidrol.
wink-1.gif
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.260
1.894
113
Sicer se mi ne sanja koliko stane Prius...samo tale dotični je 32.000 EUR (malo upoštevaj razmerje dolar - euro)

Dvomim da je prius 16.000 EUR....