Test zimskih gum za sezono 2015/2016

AvtoFun

Guru
29. dec 2007
18.412
2.425
113
Se strinjam gumax je najcenejši, če pa ni pa pokličeš šefa in ti prilagodi ceno. Pa še najpomembeneje kar večina ostalih nima, pokličeš za gumo za katero se zanimaš, zahtevaš šefa in ti lepo pove katere so sveže, katere so morda lanski letniki iz zalog itd... se pa lahko tudi z njimi dogovoriš za montažo, ti ugodno uredijo...
 

AvtoFun

Guru
29. dec 2007
18.412
2.425
113
Aja faakkk, zopet sem odprl fronto s temi DOT-i, sem že pozabil da je 3 leta stara pravilno skladiščena guma enaka sveži gumi, ste me lani tukaj naučili!
smile-1.gif
 

d3esaly

Fizikalc
1. jun 2008
457
40
28
Citat:
Uporabnik stankozaspanko pravi:
ksz

Kolk enga pametovanja ... najcenejše gume so na gumax in pika. Tam tudi vedno vse štima, mogoč je nakup na obroke preko Diners kartice, za zveste kupce so dodatni popusti .. Tam vedno kupujem tako letne, kot tudi zimske gume za vse avte v družini. Žal pa Nokian nimajo v ponudbi, tako da je povsem mogoče da je Petrol za te gume ugodnejši.

gumax ima dobre cene se pa da dobiti ceneje. jaz dobim continentalke iz Nemčije 26 evrov ceneje po kosu. tako, da je prihranek več kot sto € v mojem primeru...
 

stankozaspanko

Fizikalc
27. jul 2012
4.930
8
38
Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:
Bom rekel drugic da poznam stankazaspanka.

grin1.gif


Na ps mi pošlji kaj rabiš in ti poskusim dobiti dobro ceno. Imam kolega iz tvoje okolice, ki se ukvarja z gumami, da se ti ne bo treba ravno k nam vozit.
wink-1.gif
 

Peror

Majstr
5. mar 2015
1.678
216
63
V homologaciji imam 205/60/16 96H pa me zanima ali lahko pozimi dam 92H gor?

Ur. list: (3) Zimske pnevmatike so lahko tudi nižjega hitrostnega razreda (največ za dva hitrostna razreda), kot je najnižji predpisani s strani proizvajalca vozila za dovoljene pnevmatike vozila.

Za nosilnost pa verjetno ne gre?
 

Alioth

Pripravnik
8. avg 2007
469
7
18
V homologaciji imam 205/60-16 90H. Ugledane imam Nokain WRD4 205/60-16 92H. Zanima pa me, če lahko nataknem gor tudi Nokain WRD4 205/60-16 96H DX (ojačane), ki imajo, sicer ne vem kako, za razred boljši izkoristek goriva in so le par € dražje. So DX primerne in zakaj je poraba manjša pri na zunaj enaki gumi?
 
Nazadnje urejeno:

afroC

Majstr
6. jun 2009
2.771
351
83
Boljši izkoristek goriva da ima ojačana, se pravi zelo verjetno tudi težja pnevmatika? Jaz temu ne bi ravno verjel, pa tudi zaradi manjšega udobja (trše bočnice) jih ne bi dajal na avto. Predvidevam da ne gre za enoprostorec/SUV...
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Kolikor mi je znano se za izkoristek goriva na energijski nalepki upošteva samo kotalni upor in očitno je ta res malenkost nižji pri XL pnevmatiki. Ampak XL pnevmatika bo bolj neudobna ker ima trše bočnice, verjetno pa prideš do podobnega efekta kotalnega upora (in tudi udobja) že če malenkost povišaš tlak v ne-XL pnevmatiki.
 

afroC

Majstr
6. jun 2009
2.771
351
83
Pri trenutnem avtu sem imel v originalni homologaciji dovoljen indeks 96, v novi pa je naveden 92. Komaj čakam da drugo leto dam gor še zimske 92, pri letnih je razlika v udobju zelo opazna. Avto je sicer enoprostorec z dobrimi 1400 kg.
 

stankozaspanko

Fizikalc
27. jul 2012
4.930
8
38
Če imaš težji avto (ni ravno treba da je enoprostorec ali suv) daš brez problema gume z ojačanimi bočnicami. Na mojem bivšem touringu (skoraj 1600kg) sem imel pri zimskih vedno XL izvedbo (torej z ojačanimi bočnicami), za letne pa normalne.
zmaga.gif
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.715
9.487
113
Citat:
Uporabnik afroC pravi:
Pri trenutnem avtu sem imel v originalni homologaciji dovoljen indeks 96, v novi pa je naveden 92. Komaj čakam da drugo leto dam gor še zimske 92, pri letnih je razlika v udobju zelo opazna. Avto je sicer enoprostorec z dobrimi 1400 kg.
Ne vem, če bi na tvojem mestu komaj čakal. Moj enoprostorec sicer nima zahtevanih XL gum, so jih pa povsod priporočali. No prve letne gume so ble gor po homologaciji dol so šle popolnoma uničene, ampak res do podna uničene, profil na robovih pocefran, ni da ni. XL gum nikol tko ne uničuje.
 

Alioth

Pripravnik
8. avg 2007
469
7
18
Gre za C4 grand picasso, torej 1503 kg. Če ojačana guma nima neke posebne prednosti in manjše udobje, potem bom vzel kar navadno. Tisti izkoristek goriva je pri obeh verjetno nekje na meji med B in C, samo ena pade v B, druga pa v C.
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Jaz sem na C5 break (skoraj 1600kg) šel iz navadnih na XL in je veliko bolje. Prejšnja je bila že na videz speštana, kljub dovolj oz. celo povišanemu tlaku, XL stoji normalno, tako kot naj bi to zgledalo. Enake izkušnje s kamp prikole (indeks nosilnosti sicer primeren, vendar mehke bočnice).
 

stankozaspanko

Fizikalc
27. jul 2012
4.930
8
38
Citat:
Uporabnik Alioth pravi:
Gre za C4 grand picasso, torej 1503 kg. Če ojačana guma nima neke posebne prednosti in manjše udobje, potem bom vzel kar navadno. Tisti izkoristek goriva je pri obeh verjetno nekje na meji med B in C, samo ena pade v B, druga pa v C.

Vzemi XL, ti ne bo žal. Glede na to da C4 ni ravno športno naravnan, bi razmislil tudi o letnih XL. Udobje na XL gumah ni nič kaj pretirano slabše, če meni ni bilo v bavarcu, tudi tebi ne bo na francozu. Prednosti vsekakor so.
zmaga.gif
 

Alioth

Pripravnik
8. avg 2007
469
7
18
Kakšne pa so prednosti XL? Če je še kaj boljšega, razen porabe, jih bom vzel. Razlike je samo okoli 5 € na gumo
aplauz.gif
 

stankozaspanko

Fizikalc
27. jul 2012
4.930
8
38
Boš videl pri uporabi - na kratko, ob obremenitvah se ne zvija tako kot navadna, ker je ojačan rob, boš lahko bolj brez skrbi za platišče zapeljal na kakšen pločnik ... za težje avte priporočljivo, za jajčke pač ne.
wink-1.gif