Sušenje avtoceste

SoulMan

Majstr
9. sep 2007
3.264
152
63
Celje
ksz...

Moja teorija...
smile-1.gif


Po voznem pasu poteka večina prometa (itak...), zato se obe kolesnici sušijo nekako enakomerno. Vsake toliko časa pa se tudi vozijo po prehitevalnem pasu in vrtinčenje zraka, ki ga ti ta vozila povzročajo, dodatno sušijo levo kolesnico.
smile-1.gif
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.211
851
113
še moja teorija:
na obeh slikah je rahel ovinek v levo, kar pomeni da je zaradi centrifugalne sile desno kolo bolj obremenjeno od levega. zaradi tega na desnem delu nastaja kolesnica, kjer je asfalt bolj zbit in voda težje pronica v notranjost.
ampak vse te teorije so bolj kot ne malenkostne, tako da gre po moje tukaj za hkraten vpliv večih dejavnikov.
 

stardec

AlterTroll 2015
19. nov 2007
11.382
2.028
113
Keberček, ti si zbolel od svoje nadutosti in profesionalbnosti. Ti bi rad toplo vodo na tej zviti cesti pogruntal..
Vsak otrok z povprečno zdravimi možgani bo vedu, da je ena površina suha, če pač gor ni vode in da voda zmeraj oddteka, pazi, ZMERAJ odteka navzdol. Torej, vsak s zdravinmi možgani bo lahko potem potegnu črto, da je suh pas na cesti zato prej nastal, ker je pač iz njega voda ŽE odtekla. Na mokrem delu pa še ni odtekla. Ne more bit graben suh, pukel pa poln vode. In za normalno odtekanje ali odvodnjavanje vode je dovolj naklona 1%. To je celo najboljši naklon, ker drugače voda na svoji poti dobi preveliko hitrost in bi ob cesti vse zdrlo debelejši delci nesnage, peska itd... bi pa na cesti ostajali...
In tvoj avto pri prehitevanju na AC zato ne poskoči čez ta pukelj, ker ti ta pukelj prečkaš zelo poševno diagonalno. Če bi ga prečkal pravokotno bi pa sigurno čutil. Ti pa sploh, ker si bolj občutljive sorte.
Tud če je to res, da se na današnjih avtocestah ne sme delat strešnega naklona, se ga V TEM PRIMERU NA SLIKI JE naredilo. Al je pa sam nastal, zaradi slabega tampona recimo. Ceste se podajajo, ne boš verjel.V projektni dokumentaciji za izgradnjo tunelov tud ne obstaja pravilnik, da mora v tunelih omet odpadat. Pa je odpadal. Se spomniš? Druge teorije ni... Mostovi in viadukti so pa sigurno narejeni s strešnim naklonom. Kar oglej si jih.
Tiste pravljice o elektronski prevodnosti, o potekanju elektronov gor, dol levo desno, o tem, da so Marsovci prišli in s fenom cesto sušili itd...al kaj vse ste že tle nakozlali, si pa ti za fruštek na kruh namaž!.
Citat:
Z vrha grbine voda težje odteče kot pa s strmine.
Seveda, ampak vrh grbine je začetek odtekanja in tam voda najprej izgine, pol pa šele na strmino pride. Če nebi blo tako, bi na bajti na vrh strehe zmeraj voda stala.
Ejejej, kašne cestne strokovnjake mamo tlele...
Zdej pa, ko boš to prebral pa pejd hitro spet neke projektne člene popat tukaj!
 

Jernej

Fizikalc
18. avg 2007
7.124
0
36
Če prav razumem, trdiš, da vse avtoceste same težijo k strešnemu naklonu. Bodisi gradbinci sami ignorirajo predpise in naredijo "po svoje", bodisi cesta zaradi obremenitev sama spremeni obliko.

Poleg tega hkrati trdiš, da bo vrh strehe ravno tam, kjer je leva kolesnica na desnem pasu, kar mi ni najbolj logično.


Meni se zdi malce luknjasta ta tvoja teorija...
 

tesfalar

Fizikalc
1. nov 2008
1.125
83
48
Citat:
Uporabnik stardec pravi:
Mostovi in viadukti so pa sigurno narejeni s strešnim naklonom. Kar oglej si jih.
priden.gif
Priporočam jemanje tabletk tako kot piše na škatli...
Saj nima smisla, ampak še enkrat: asfalt na AC se vgrajuje v celotni širini naenkrat (ne govorim o sanacijah) in to v konstantnem prečnem padcu, ki je praviloma 2,50%. In 1% ni niti približno dovolj za normalno odvodnjavanje. Nasprotno, izvajalci sploh nočejo nič slišati o garancijah, če je padec manj kot 1,5%. Manjši padci so za keramičarje in ne za asfalterje
grin1.gif
 

stardec

AlterTroll 2015
19. nov 2007
11.382
2.028
113
Men se pa zdi da niso zmeraj, povsod in vseh AC najprej suhe glih leve kolesnice. To si ti pač trofil glih te, ki so tako narejene ali pa so takšne zaradi podajanja itd.. nastale.
Možno bi blo sicer še nekaj, da je določen del ceste, asvalta itd.. bolj črn in hitreje absorbira sončevo toploto, ampak dvomim, da bi bil ta asvalt bolj črn glih samo na levi kolesnici.
Sicer se mi pa ne da preštirat z vami o zadevi, ki je otročje lahka in otrokom razumljiva. Vi kar trosite naprej svoje teorije o potovanju elektronov na levem kolesu itd...
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik stardec pravi:
Tud če je to res, da se na današnjih avtocestah ne sme delat strešnega naklona, se ga V TEM PRIMERU NA SLIKI JE naredilo.
Ne ni.

Drži se rampe, to edino še obvladaš. Skoraj.
evil.gif
 

stardec

AlterTroll 2015
19. nov 2007
11.382
2.028
113
Citat:
Manjši padci so za keramičarje in ne za asfalterje
A trdiš, da pri keramičarjih voda drugač teče kot pri asvalterjih?
No ja prav, naj bo po vaše. Tagrdi elektroni sušijo leve kolesnice.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Hvala.
smile-1.gif


Saj si brihten, stardec, samo drži se rampe, cestarija ti ne gre. Pusti jo raje tistim, ki se dejansko ukvarja(m)jo z njo.
 

stardec

AlterTroll 2015
19. nov 2007
11.382
2.028
113
V tem topicu se samo ti nekaj v rampe vtikaš. Pa ni tema o rampah.
 

Jernej

Fizikalc
18. avg 2007
7.124
0
36

Bom še malo opazoval zadeve... naj še kdo drug tudi nalima kake slikce. Ker to je timeframe 10-15 minut, da cesta ob koncu dežja preide iz mokre v eno kolesnico.

Sem pa, kot sem že napisal, zadevo opazoval na celotni relaciji Celje-Ljubljana. Ravnina, klanci čez Trojane (viadukt) in naprej skozi ovinke proti Lukovici (od koder sta tudi sliki). Povsod je bil opazen enak pojav... zato sem tudi postavil vprašanje. Slikal sem pač šele pri Lukovici. Kasneje ni bilo več prilike, ker je bila cesta že povsem suha, ali pa vsaj z obema suhima kolesnicama.

Tvoje omenjanje "elektronov" ti ni ravno v čast. Vem, da si prebral temo in zagotovo si opazil, da je bil to le "offtopic" v zvezi z bencinskimi črpalkami.

Zadeva morda res je logična, če bi ceste bile zgrajene tako, kot ti želiš, da bi bile zgrajene. Upam, da vidiš težavo v takem razmišljanju.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.678
6.711
113
pri taščici
Citat:
Uporabnik SoulMan pravi:
ksz...

Moja teorija...
smile-1.gif


Po voznem pasu poteka večina prometa (itak...), zato se obe kolesnici sušijo nekako enakomerno. Vsake toliko časa pa se tudi vozijo po prehitevalnem pasu in vrtinčenje zraka, ki ga ti ta vozila povzročajo, dodatno sušijo levo kolesnico.
smile-1.gif

Točno to sem tudi jaz včeraj šrudiral ob vožnji po AC

Stardec: saj kdaj imaš prav ampak tule imaš pa konkretno sarkazem na ON
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.678
6.711
113
pri taščici
Stardec: vzemi 12 metrsko lajšto in jo vrži čez vse tri pasove, Če bo lajšta na sredi stala na puklu vsaj 5 cm (1% na ~10 metrov), potem bomo verjeli tvoji teoriji zarote pri gradnji in posedanju podlage ravno pri straneh pasov....

Sicer pa tam kjer se prečni nagibi menjajo iz levega v desnega (in obratno) morajo biti konkretni vzdolžni padec, povrh vsega pa mislim da so še "nalepljeni" nekakšni trakovi pod kotom čez pasove. Take pasove si lahko ogledate med Domžalami in Lj, tam med Dragomljem in Študo, na Dolenjski AC sem jih tudi že videl... Predvidevam da imajo ti pasovi nalogo "usmerjat" vodo s cestišča....ž

Če ne bi bilo takih ukrepov bi bilo še več aquaplaninga... baje do njega rado pride pred vaiduktom pred Šmarje sapom (za vkopom LIsičje). Če se pelješ proti dolenjski, je vkop v desni ovinek (in desni naklon) viadukt je pa nagnjen v levo zaradi tunelov ki so za njim in so v "levem ovinku). Ni veliko manjkalo da bi kolega zabrisalo pod vaidukt skoraj z novim avtom...
 

Slovenet

Guru
21. jul 2007
4.421
529
113
43
Še vedno Rdeči revirji
KSZ...

Sem še enkrat pogledal sliko. Po mojem pojav na sliki nima popolnoma nič zveze z nakloni pasov na AC. Tole je slikano že po dežju, ko je voda že odtekla in je takšen ali drugačen naklon cestišča že opravil svoje, na cesti pa je ostal tanek sloj vode, asfalt je samo obarvan. Pojav je lahko potem povezan s pozicijo vročih delov v večini avtomobilov (izpuh, motor, ...), glede na širino "kolesnice" pa večinska vožnja bolj levo ne vzdrži. Možna pa je povezava s tokom zraka.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Tisto niso trakovi, ampak izfrezani kanali (ki se na veliko uporabljajo na Dolenjskem, videti pa jih je tudi drugje. Druga možnost je drenažni asfalt, ki pa je kompliciran s stališča vzdrževanja (tisti pri izvozu za Fužine je že konkretno zluknjan). Tretja možnost pa je, da se vijačenje izvede okoli roba vozišča ali še dlje, sicer se izvaja okoli osi ceste. To se sicer sliši enostavno, vendar potegne za sabo en kup težav.

Idealne rešitve za ravninske odseke pa ni.