Sem danes vzel v roke neko par let staro DARSovo raziskovalno nalogo, kjer so med drugim merili tudi upornost betona. Namerili so vrednosti preko 500 MOhmov, tko da ne vem, kaj hoče Slovenet kle povedat.
Kar se betona tiče je že Hanzi nekaj povedal in ga bom le dopolnil. Za vozišča se uporablja beton C30/37 XF4 (stara oznaka je MB40 OSMO!). Ta beton načeloma ni drugačen od vseh preostalih betonov, ki jih srečujemo v gradnji, razlika je le ta, da je 'aeriran', torej vsebuje nek delež zraka, ki je v betonu ujet v obliki stabilnih mikromehurčkov (ti mikromehurčki zagotavljajo odpornost proti zmrzovanju v prisotnosti talilnih soli). Pa še kot drugo, Slovenet omenja prepustnost betona za vodo. Če bi beton prepuščal vodo bi v kratkem času korozija ne le načela pač pa tudi 'požrla' armaturo v betonu (torej bi v relativno kratkem času dobili na pumpi betonski 'mozaik', tega si pa nihče ne želi (je bilo v zadnjih leti zaradi zlomljenih ženskih gležnjev že veliko izplačanih odškodnin!)).
In ja. Beton je na pumpah zato, ker ga goriva ne topijo in logično, tudi zaradi kolesnic. 'Gorljivost' asfalta je šele nek n-faktor. Bolj je problem, kaj se iz asfalta sprošča pri gorenju (to je pa odvisno od vrste uporabljenega bitumna, torej smo spet pri ceni).
Se opravičujem otvoritelju teme, ker smo malce zašli, vendar me moti, če nekdo predstavi napačna dejstva.
LP
Franci