Sušenje avtoceste

sass

Guru
1. sep 2007
5.211
851
113
beton je bolj tog, zato se običajno uporablja tam, kjer vozila pogosto speljujejo, zavirajo ali stojijo na mestu (bencinske črpalke, avtobusne postaje, ploščadi cestninskih postaj). tam kjer je položen asfalt, se začnejo delati kolesnice ali gube.
sicer pa je tudi asfalt lepo porozen in vpija vodo, dokaz za to so naše ceste, ki so vsako pomlad bolj razsute
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik Slovenet pravi:
Keber 1 MOhm je maksimalna upornost, ki se še smatra za elektrostatično prevodno.

Ne, rad bi videl razliko med asfaltom in betonom.
Ker beton je na črpalkah zaradi občutljivosti na polivanje naftnih derivatov, to je dejstvo. Pa to, da je asfalt gorljiv, tudi ni zanemarljivo. Zdaj pa ti prideš ven z električno upornostjo. Torej cifre, prosim.
 

franci

Fizikalc
19. jul 2007
1.797
1
38
49
LJ
Sem danes vzel v roke neko par let staro DARSovo raziskovalno nalogo, kjer so med drugim merili tudi upornost betona. Namerili so vrednosti preko 500 MOhmov, tko da ne vem, kaj hoče Slovenet kle povedat.

Kar se betona tiče je že Hanzi nekaj povedal in ga bom le dopolnil. Za vozišča se uporablja beton C30/37 XF4 (stara oznaka je MB40 OSMO!). Ta beton načeloma ni drugačen od vseh preostalih betonov, ki jih srečujemo v gradnji, razlika je le ta, da je 'aeriran', torej vsebuje nek delež zraka, ki je v betonu ujet v obliki stabilnih mikromehurčkov (ti mikromehurčki zagotavljajo odpornost proti zmrzovanju v prisotnosti talilnih soli). Pa še kot drugo, Slovenet omenja prepustnost betona za vodo. Če bi beton prepuščal vodo bi v kratkem času korozija ne le načela pač pa tudi 'požrla' armaturo v betonu (torej bi v relativno kratkem času dobili na pumpi betonski 'mozaik', tega si pa nihče ne želi (je bilo v zadnjih leti zaradi zlomljenih ženskih gležnjev že veliko izplačanih odškodnin!)).

In ja. Beton je na pumpah zato, ker ga goriva ne topijo in logično, tudi zaradi kolesnic. 'Gorljivost' asfalta je šele nek n-faktor. Bolj je problem, kaj se iz asfalta sprošča pri gorenju (to je pa odvisno od vrste uporabljenega bitumna, torej smo spet pri ceni).

Se opravičujem otvoritelju teme, ker smo malce zašli, vendar me moti, če nekdo predstavi napačna dejstva.

LP
Franci
 
Nazadnje urejeno:

Slovenet

Guru
21. jul 2007
4.421
529
113
43
Še vedno Rdeči revirji
Tebi in Kebru: Tukaj imata članek v katerem je tabelca iz katere izhaja, da je asfalt cca. 10-krat slabši od betona kar se elektrostatike tiče.

Pa še nekaj, elektrostatika je izredno pomembna na pumpi. Če bi bil na pumpi asfalt, bi bila veliko večja verjetnost, da preskoči iskra ko vtikaš ročko v rezervoar, posledica bi bil požar. Posebej je to problem pri bencinih.
 

stardec

AlterTroll 2015
19. nov 2007
11.382
2.028
113
Da ne boste doktoriral tlele, vam bo stardec povedal. Zadeva je čist preprosta.
Celotni avtocestni pas (odstavni + vozni+ prehitevalni) je širok kolkar je pač širok (nevem točno). Je pa ta pas narejen tako, (sicer ne povsod, ampak v tem primeru je tako) da ima ta pas na sredini rahel pukelj in to iz razloga, da ob deževju čimveč vode kar najhitreje steče iz ceste. Treba je narest padec da voda nekam odteka, kali?. Torej ta suh pas na cesti je pač najvišja točka te ceste, kot sleme strehe na hiši in zato se tudi najprej posuši vrh ceste ker tudi voda najprej odteče iz te točke.
Se pravi, najprej se je posušil pukelj ceste, ki v tem primeru poteka nekje po levi strani voznega pasu, to pa zato ker je odstavni pas ožji od voznega in prehitevalnega in je zato srdina cestišča nekje tam kjer je suha lisa..
Tako je to omladinci moji šolani....
 

Jernej

Fizikalc
18. avg 2007
7.124
0
36

Torej trdiš, da je odvodnjavanje narejeno na obeh straneh posameznega pasu in da je najvišja točka posameznega pasu črta, ki je 1m desno od sredinske bele črte?

Kaj pa tam, ko je odvodnjavanje samo na desni?

Oziroma drugače... zakaj je 2. stvar, ki se začne sušit - desna kolesnica na voznem pasu? Po tvoji razlagi bi se cesta potem enakomerno sušila od sredine na obe strani.
 

stardec

AlterTroll 2015
19. nov 2007
11.382
2.028
113
Tako so pač cestni projektantje določili odvodnjavanje. Odvodnjavanje ni povsod enako urejeno, odvisno od terena, druge infrastrukture okol ceste, konfiguracije in ostalih dejavnikov, ki jih je nebroj. Voda gre zmeraj navzdol, zato se morajo cestarji prilagajat temu dejstvu.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Stardec, bolje da ostaneš pri cvičku. Če najdeš tako avtocesto pri nam, kot si jo opisal, ti pridem vinograd zrigolat.
grims-1.gif
 

stardec

AlterTroll 2015
19. nov 2007
11.382
2.028
113
Tale, ki je na sliki je že taka.
Rigolal ne bomo letos vinograd, lahko pa prideš kopat.
In kakšna je tvoja razlaga za suhi flek na cesti?
 
Nazadnje urejeno:

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik stardec pravi:
Tale, ki je na sliki je že taka.

Ne, pa ni. Strešni nakloni so pri nam na avtocestah prepovedani (pa tudi drugje, razen na kakih res širokih autostradah. Naše prve avtoceste so ponekod imele strešni naklon pri odstavnem pasu, kar pa mislim, da so povsod sanirali.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
>>> No pol pa ti povej zakaj je tam suh flek!
Zaradi prelomljenega asfalta gotovo ne. Lomi naklonov so pri navadnih cestah vedno na sredini ceste (in glej no čudo, tam je še najdlje mokro). Na naših avtocestah lomov prečnega naklona NI. Pika.

Zakaj je tako? Očitno zaradi izvedbe pri gradnji. Bolj ali manj je franci razložil, ampak očitno je to zate kvantna fizika.
 

stardec

AlterTroll 2015
19. nov 2007
11.382
2.028
113
Poba imaš se za nekega cestnega strokovnjaka, pa pojma nimaš o najbolj osnovnih stvareh.
Pa dej vseglih nared en kratek povzetek in razlož zakaj se tam cesta hitreje posuši.
Samo zame, ker sem stardec. A boš?
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Ne.

Ker mi najprej ti razloži, kako ti na ravni ploskvi vidiš grbino. Ko boš to zadovoljivo pojasnil, ti bom pa še jaz.
tongue-1.gif


Pa kako to, da ko menjavaš pasove, tebe vedno rukne na grbini, pa nikogar drugega ne.
aplauz.gif
 

stardec

AlterTroll 2015
19. nov 2007
11.382
2.028
113
Nič ne rukne, ker je ta padec čisto minimalen. Ampak voda, ne boš verjel, zazna vsak najmanjši naklon in spolzi navzdol...
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Ampak ne boš verjel, minimalni naklon na asfaltu je 2,5%. Ko sestaviš dva skupaj, je razlika 5 % (kar z avtom opaziš mimogrede - oz. če si prehiter te mimogrede odnese zaradi tega). In ne boš verjel, to je zato, ker se voda pri "neopazni" strmini ne sceja dovolj hitro.

Pa škoda, da mene ti tole učiš, bolje da pri rampah ostaneš.
grims-1.gif

(Le čevlje sodi naj Kopitar)
 

tesfalar

Fizikalc
1. nov 2008
1.125
83
48
Avtoceste v SLO imajo vedno po vsej širini KONSTANTEN prečni padec 2,50% (OK, pustimo par lokalnih izjem, kjer je zaradi majhnih radijev prečni naklon bistveno večji, a še vedno konstanten). Izjema so seveda območja vijačenja, kjer prehaja prečni padec iz ene smeri v drugo (iz +2,50% v -2,50%). Padec je lahko na obeh polovicah v isto smer ali pač ne. Tako mora biti, ker radij osi ceste pogojuje smer prečnega padca zaradi sile trenja med vozilom in cesto.
T.i. strešni naklon na AC (to pomeni da polovici AC padata od srednjega pasu proti odstavnemu pasu, na eni polovici pa se naklon še vedno ne spreminja!) je torej mogoč samo na delu AC ki je geometrijsko prema, npr. mimo bencinskih črpalk v Lukovici.
Jasno, da se vozni pas suši prej kot ostali, saj je na njem bisveno več prometa. Leva kolesnica na sliki pa se mogoče suši prej zato, ker:
- je višje kot desna in desno še vedno "zaliva" voda, ko je zgoraj že zmanjka
- iz prehitevalnega pasu na vozni pas voda ne doteka zaradi debeloslojnih talnih označb.
Zgolj ugibam. Vprašanje, če je res vedno tako, da je leva prej suha. Bom malo bolj pozoren.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Da citiram pravilnik o projektiranju cest:
17. člen (prečni nagib vozišča):
(3) Na smernem vozišču mora biti enoten prečni nagib
(4) Odstavni in dodatni pasovi imajo enak prečni nagib kot vozišče.

Tako da, stardec, ko boš jutri prebral tole, prosim da poskušaš najtiu druge vzroke. za sušenje ceste. Strešni naklon vozišča na avtocesti to gotovo ni. Pa tudi če bi bil, bi bilo ravno kontra. Z vrha grbine voda težje odteče kot pa s strmine.