Sistem Start / Stop na novih vozilih?

igi

Guru
13. okt 2007
5.642
1.226
113
Celje
Malce gledam po novem vozilu in prelistavam kataloge. Kar nekaj se jih pojavlja s sistemom start/stop ob manjšem doplačilu. Vsi pišejo o manjši porabi. Mene pa bolj zanima iz prakse...

Dva primera sta mi recimo predvsem zanimiva.
1. Sredi zime se zjutraj peljem v službo, zunaj -10 stopinj. Mene seveda že tako zebe in avto bi bil pameten in se hotel ugasniti... No to mu seveda nebi dovolil
smile-1.gif
(verjetno tudi sam sistem ne deluje, dokler avto ni ogret) Se pravi tukaj mi sistem praktično ne koristi?

2. poleti se cijazim skozi mesto, stojim v koloni... zunaj 35 stopinj. Meni vroče na polno. In pameten avto bi se hotel ugasniti (in s tem izklopiti klimo) Ja seveda... tudi tokrat mu nebi dovolil. Se pravi sistem spet nič ne varčuje z mojim gorivom.


Kdaj mi bo zadeva prišla "prav", če zanemarim vpliv na okolje in gledam predvsem na svoje udobje?

Hvala
 

Matko

pohodnik
18. jul 2007
5.629
722
113
1. Ugasne se samo, ko je motor topel.

2. ne vem


Recimo: Ker privarčuješ na gorivo in si lahko privoščiš kakšno
nahrung002.gif
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.192
9.829
113
Sam start/stop ti pri mestnem cijazenju (mrzel avto) ne pride prav. Torej, če rabiš samo to, ga ne rabiš. Sam bi ga sicer še vedno vseeno imel (pač tehno frik
stupid-1.gif

Aja, pa daljša prestavna razmerja, kar je po mestu jeb.a. Na AC pa milina.
cheer.gif
 

lost1

mnz
19. jul 2007
8.461
147
63
Slabo si razlagate to, ce bom imel kasneje cas se bom razpisal malce več...na kratko pa, dokler je avto mrzel,se zagotovo ne bo ugasnil ( na to da se ugasne vpliva zelo veliko faktorjev) , enako velja za poleti, če je zunaj vroče, notri pa klima laufa na polno da sploh ohladi prostor,se tudi ne bo ugasnil ...
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
No to, ali avto vgasne ali ne, vpliva cel kup dejavnikov - temperatura motorja, zunanja temperatura, stanje akumulatorja, čas od prejšnjega vgašanja, itd. itd. Stvar je računalniško nadzorovana, v praksi se vgrajujeta dva sistema - Bosch ter Valeo-Gates. Pri slednjem hlajenje nekaj časa deluje tudi pri ugasnjenem motorju (Stop-Stay-Cool). Je pa start-stop sistem Valeo-Gates dražji in bolj kompliciran za izdelavo in vzdrževanje, pa drugi strani je pa tišji in bolj uglajen.
 

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Saj kompresor tudi ne dela non-stop...

Smisel tega je šparanje na gorivu(ki se ga precej zapravi pri stajanju v mestih), ne pa nerganje potnikov.
 

GFors

Pripravnik
12. okt 2007
406
0
16
Obišči stran
Kaj pri vas nimate jeseni in pomladi oz. temperatur med -10 in +35? Zadeva namreč v večini primerov pride prav. Sistem sam zaznava obremenitev in temu primerno reagira. Lahko ga povsem izklopiš z gumbom na armaturki, lahko pa v posamičnih primerih pustiš motor prižgan tako, da ne spustiš sklopke (ali pač z že omenjenim gumbom). Govorim konkretno za Audi.

Mene bolj zanima zaneslijvost tega sistema čez "x" let.
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.192
9.829
113
Citat:
Uporabnik GFors pravi:
Kaj pri vas nimate jeseni in pomladi oz. temperatur med -10 in +35? Zadeva namreč v večini primerov pride prav. Sistem sam zaznava obremenitev in temu primerno reagira. Lahko ga povsem izklopiš z gumbom na armaturki, lahko pa v posamičnih primerih pustiš motor prižgan tako, da ne spustiš sklopke (ali pač z že omenjenim gumbom). Govorim konkretno za Audi.

Mene bolj zanima zaneslijvost tega sistema čez "x" let.
Če me točno bereš, boš videl, da sem napisal za jajcanje po mestu. Glede na to, da nimamo velemest v katerih bi se jajcal po mestu 1 uro in bi se avto lahko segrel ter bi start/stop sploh začel delat, ti pri jajcanju po mestu (če avto uporabljaš zgolj za to) start/stop nič ne pomaga, ker se avto ne segreje.
 

Maci

Fizikalc
18. jan 2010
2.989
0
36
Pri Hyundaiu recimo se tega ne da izklopiti.

Za Kio vem, da avto ne meče v stanje pripravljenosti, kadar motor ni segret in kadar avtomatska klima ni dosegla želene temperature.

Plus tega sistema je poleg ekološke osveščenosti tudi manjša poraba.
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.192
9.829
113
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
Seveda pomaga, razen če greš 2 km proč. Sistem Start-Stop ni mišljen za tiste, ki se vozijo po avtocestah.
Kako pomaga?
confused-1.gif

Zgoraj imaš par primerov.
2 km? Hja, še bencinar ni takrat sergret, kaj šele dizel. Torej, start/stop ne dela.
Pozimi ga kurblaš gretje, start/stop ne dela.
Poleti, kurblaš klimo, start/stop ne dela.
In še par situacij.

Torej, pri jajcanju po mestu ti ne pomaga. Govorimo o tipičnem Slovencu (zjutraj par km v službo (vmes še deco odloži v vrtec), popoldan nazaj. Avto se enostavno ne segreje, torej start/stop ne dela. Ajd, pri kuriskih službah zna bit zadeva celo ekonomsko upravičena.
Da ne govorimo o tem, da kar nekaj zime sploh odpade, ker je pod 0 temperatura. Čeprav kolikor vem sedaj pri novih zadeva že laufa tudi nižje (če je segret, da ni volan preveč v stran zavit, itd...).
cheer.gif


V glavnem jaz bi takoj imel zadevo, ampak ne farbat ljudi, kot da trenutne zadeve delajo pa non stop.

PS: Če hoče kdo šparat, naj pač pri daljših semaforjih ugasne avto ročno.
 

vaginko

Fizikalc
2. sep 2007
10.870
36
48
Citat:
Uporabnik igi pravi:

1. Sredi zime se zjutraj peljem v službo, zunaj -10 stopinj. Mene seveda že tako zebe in avto bi bil pameten in se hotel ugasniti... No to mu seveda nebi dovolil
smile-1.gif
(verjetno tudi sam sistem ne deluje, dokler avto ni ogret) Se pravi tukaj mi sistem praktično ne koristi?

2. poleti se cijazim skozi mesto, stojim v koloni... zunaj 35 stopinj. Meni vroče na polno. In pameten avto bi se hotel ugasniti (in s tem izklopiti klimo) Ja seveda... tudi tokrat mu nebi dovolil. Se pravi sistem spet nič ne varčuje z mojim gorivom

Hvala

Jaz ta sistem imam v avtu. Ko je zunaj manj kot 2 stopinji se avto ne ugasne neglede na to al je topel al mrzel. Glede poletja, kompresor klime se ugaša in prižiga. Če stojiš na semaforju in se avto ugasne se tisti trenutek ko zalaufa kompresor se avto užge neglede na to a si se dotaknil sklopke ali ne!
meni je sistem všeč če te kaj še zanima vprašaj
zmaga.gif
 

tratnjak

Fizikalc
10. maj 2009
1.020
32
48
Citat:
Uporabnik igi pravi:
Dva primera sta mi recimo predvsem zanimiva.
1. Sredi zime se zjutraj peljem v službo, zunaj -10 stopinj. Mene seveda že tako zebe in avto bi bil pameten in se hotel ugasniti... No to mu seveda nebi dovolil
smile-1.gif
(verjetno tudi sam sistem ne deluje, dokler avto ni ogret) Se pravi tukaj mi sistem praktično ne koristi?

2. poleti se cijazim skozi mesto, stojim v koloni... zunaj 35 stopinj. Meni vroče na polno. In pameten avto bi se hotel ugasniti (in s tem izklopiti klimo) Ja seveda... tudi tokrat mu nebi dovolil. Se pravi sistem spet nič ne varčuje z mojim gorivom.

1) kolko vem pod 3,5°C ne vgasne, tako da pozirimi direktno od start/stop ni kirosti
2) ce avto nebo ohlajen in bo klima delala na max, ti avta tudi nebo vgasnilo. Ce pa bo ohlajeno dovolj ti bo ga vgasnilo, dokler se nebo prevec segrel spet, takra ti bo pa avto avtomatsko prizgalo

to velja za bmw 3
 

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Citat:
Uporabnik sad pravi:
PS: Če hoče kdo šparat, naj pač pri daljših semaforjih ugasne avto ročno.
Torej če narediš na roke, je OK, če je avtomatsko, pa ni???
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.378
1.241
113
www.adriamedia.si
sistemi so od znamke do znamke zelo različno nastavljeni. Citroen, rcimo, sredi mrzlega jutra po 200m vožnje pred semaforejm mirno ugasne avto po drugi strani se najdejo taki, pri katerih se sprašuješ, a sploh kdaj delajio, toliko pogojev mora biti izplnjenih.
Velika razlika je tudi v kvaliteti (po tresljajih) vžiga in ugašanja. Se najdejo taki, da sploh ne čutiš ničesar (tudi pri najbolj poceni avtih) in taki, ki stresejo, da se ustrašiš, da so nosilci motorja šli (tudi pri dragih avtih).
Skratka, več jih sprobam, bolj znajo presenetiti.
Se pa tudi pozimi v mestu pozna pri porabi. Tudi 10% ...
 

vaginko

Fizikalc
2. sep 2007
10.870
36
48
najdražji ki sem ga vozil s tem sistemom je bil BMW srija 7 pol hibrid, pri tem pa nisem vedel da ja ugasnil in sem to opazil ko je obratomer bil na nič. Ko sem zavoro spustil se tut ni niti približno slišalo da je je vžgal nazaj,
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.192
9.829
113
Citat:
Uporabnik stein pravi:
Citat:
Uporabnik sad pravi:
PS: Če hoče kdo šparat, naj pač pri daljših semaforjih ugasne avto ročno.
Torej če narediš na roke, je OK, če je avtomatsko, pa ni???
Rahlo si zgrešil bistvo. Avtomatsko ti ne ugasne.
grin1.gif