Dobro, ne bom našteval primerov, ki izkazujejo zabitost, navedel sem najbolj stereoptipnega, geografijo. Dejstvo pa je, da totalna medijska komercializacija v ZDA slabo vpliva na obveščenost ljudi. Dejansko neodvisnih medijev ni pa če se vsi na FDV postavijo na glavo.
Komercialni mediji morajo slediti diktiranju kapitala, ki jim omogoča financiranje. Morda ne tako zelo na mikro nivoju posameznega novinarja, ki pripravlja prispevek, zagotovo na pa višjem nivoju določanja programske sheme. A si morda kdo umišlja, da komercialni mediji vsebine določajo ker se jim zdijo fine za bralce? V prvi vrsti se pri razvoju novih vsebin in oddaj presoja kako zanimive bodo za oglaševalce, ustvari se format, ki lahko prinese največji izkupiček, obenem pa nudi zadosten kompromis za visoko gledanost.
Pri nekomercialnih medijih pa svoje skuša diktirati politika in prav zato smo v Sloveniji na slabi poti ker RTV Slovenija postaja državna in ne javna televizija. Javna televizija ni hlapec aktualnih interesov vladajoče koalicije in se trudi biti objektivna. Državna TV pa bo vedno skakala levo in desno, odvisno od želja tistih, ki bodo v programskem svetu ali kakor koli se bo sedaj imenoval, hkrati pa jim politika tudi določa pravila igre (Zakon o RTV Slovenija) ter višino prihodka. Dejstvo je tudi, da komercialnih TV prav nič ne moti podržavljenje RTV Slovenija. S tem bodo imele lažje delo, že sedaj pa lobirajo da se RTV Slovenija prepove oglaševanje. Logično saj bi tako za komercialne ostalo več oglaševalskega denarja pa tudi cene oglasnega prostora bi lahko dvignili.
TV dobi ogromno denarja od oglasov, veliko več kot vsi tiskani mediji + radijske postaje + internet v seštevku. Vpliv stroška oglaševanja na TV na končno ceno v trgovinah pa je vse prej kot zanemarljiv. Dejansko povprečen državljan plačuje vse - s prispevkom financira RTV Slovenija, z obiski trgovin pa komercialno TV. Še najceneje pride do kakovostnih tujih vsebin, kot je npr Discovery, History, Eurosport itd. Vse kar je domačega je pretirano drago in tako v primeru nacionalke kot komercialnih TV pod nivojem najboljših tujih produkcij.
Za Slovenijo bi bila manjša škoda propad komercialnih televizij kot pa javne. Tiste prve lahko nadomesti v veliki meri večina tujih programov, le podnapise uvedejo (nekatere tuje TV jih že imajo v slovenščini), javne TV pa tuje televizijske postaje ne morejo nadomestiti.
Skratka, kar se mene tiče ne bi imel nič proti umiku POP TV in Kanala A s slovenskega trga in prenovi nacionalne TV. Enako menim za dobršen del licenčnega tujega tiska.
Komercialni mediji morajo slediti diktiranju kapitala, ki jim omogoča financiranje. Morda ne tako zelo na mikro nivoju posameznega novinarja, ki pripravlja prispevek, zagotovo na pa višjem nivoju določanja programske sheme. A si morda kdo umišlja, da komercialni mediji vsebine določajo ker se jim zdijo fine za bralce? V prvi vrsti se pri razvoju novih vsebin in oddaj presoja kako zanimive bodo za oglaševalce, ustvari se format, ki lahko prinese največji izkupiček, obenem pa nudi zadosten kompromis za visoko gledanost.
Pri nekomercialnih medijih pa svoje skuša diktirati politika in prav zato smo v Sloveniji na slabi poti ker RTV Slovenija postaja državna in ne javna televizija. Javna televizija ni hlapec aktualnih interesov vladajoče koalicije in se trudi biti objektivna. Državna TV pa bo vedno skakala levo in desno, odvisno od želja tistih, ki bodo v programskem svetu ali kakor koli se bo sedaj imenoval, hkrati pa jim politika tudi določa pravila igre (Zakon o RTV Slovenija) ter višino prihodka. Dejstvo je tudi, da komercialnih TV prav nič ne moti podržavljenje RTV Slovenija. S tem bodo imele lažje delo, že sedaj pa lobirajo da se RTV Slovenija prepove oglaševanje. Logično saj bi tako za komercialne ostalo več oglaševalskega denarja pa tudi cene oglasnega prostora bi lahko dvignili.
TV dobi ogromno denarja od oglasov, veliko več kot vsi tiskani mediji + radijske postaje + internet v seštevku. Vpliv stroška oglaševanja na TV na končno ceno v trgovinah pa je vse prej kot zanemarljiv. Dejansko povprečen državljan plačuje vse - s prispevkom financira RTV Slovenija, z obiski trgovin pa komercialno TV. Še najceneje pride do kakovostnih tujih vsebin, kot je npr Discovery, History, Eurosport itd. Vse kar je domačega je pretirano drago in tako v primeru nacionalke kot komercialnih TV pod nivojem najboljših tujih produkcij.
Za Slovenijo bi bila manjša škoda propad komercialnih televizij kot pa javne. Tiste prve lahko nadomesti v veliki meri večina tujih programov, le podnapise uvedejo (nekatere tuje TV jih že imajo v slovenščini), javne TV pa tuje televizijske postaje ne morejo nadomestiti.
Skratka, kar se mene tiče ne bi imel nič proti umiku POP TV in Kanala A s slovenskega trga in prenovi nacionalne TV. Enako menim za dobršen del licenčnega tujega tiska.