Citat:
Uporabnik jekleni pravi:
Citat:
Potem pa pride mozicelj od SAZASa "Ti, ej... tkole ne gre, ti rabs zascito in mi ti jo (pro)damo za 200 evrov na koncert. Ce nase zascite noces, bos pa videl hudica na sodiscu."
No tako hudo vendarle ni.
Na področju tehle (glasbenih) AP je več kategorij. Tu govorimo o malih AP in te, če se zelo ne motim, se ščitijo ne glede na prijavo (oz. zanesljivo za radio in TV, erjetno za koncerte). Mehanične AP - reproduciranje glasbe s fonogramov ipd - se ščiti na pooblastilo.
SAZAS (in druge sorodne organizacije) morajo ščititi vse svetovne avtorje (ali vsaj tiste, ki so tako ali drugače pokriti z društvi člani CISAC). Kar pomeni, da morajo spremljati vse koncerte, zahtevati vse sezname izvedenih sklad, da preverijo, če ni kje kak avtor, ki je zaščiten. Zato načelno sklicevanje "saj igramo samo naše komade" ne pride skozi - SAZAS bi moral preveriti (to pa naredi tako,da od organizatorja pridobi seznam izvedenih skladb) avtorstvo teh skladb.
Kar pomeni, da ima s tem nekaj dela in si zato zaračuna nekaj provizije, reciva 10%. Ostalih 190€
vrne avtorjev ob obračunu. Ta je običajno letno. In za razliko od RTV, tu avtorji (ne izvajalci, avtorji) ne morejo dobiti manj kot 190€ s tega koncerta, lahko kvečjemu več.
Zakaj ne manj? Ker se deli zbrani denar po koncertih. Na področjih prireditev je to precej čisto. Če ima nekdo dokumentacijo, iz katere je razvidno, da je za koncert plačal SAZAS-u X, vsi avtorji (ali pa en, če se ve njegov delež) pa je dobil manj kot, recimo, 0.9X (točen faktor se da preveriti na SAZASu), je to podlaga za tožbo, prijavo nadzorni agenciji in tako nprej.
Zakaj več? Ker se dogaja, da organizator koncerta plača denar, ne dostavi pa sporeda izvedenih del. Čez nekaj časa SAZAS obupa in tako zbrani denar razdeli med koncerte, za katere obstaja spored (proporcionalno). Ravno gostišča ipd imajo zelo visok faktor, ker se organizatorju zdi, da je s plačilom opravil vse. Oškodovani so avtorji s tega koncerta, kriv pa tokrat ni SAZAS.
En model, Kralj ali nekaj takega, je vlekel konkretne denarje na začetku 90ih, ker je igral one-man-band po gostiščih in sam sebe pridno prijavljal, Ker drugi noso, je bil faktor cca 8 - za vsak vplačan tolar jih je dobil 8.
Ko je bil konec 90ih v Ljubljani koncert Kelly family, so en mesec pred tem prišli njihovi zastopniki in se s SAZASom pogajali, da na koncu niso plačali tega zneska - so dobili poseben odpustek. Ker je bilo glede na # vstopnic ta znesek visok, in tudi 10% je bil konkreten denar.