SAZAS apet 'hara'

vaginko

Fizikalc
2. sep 2007
10.870
36
48
Citat:
Uporabnik coolpower pravi:
SAZAS bi bilo treba ukinit ali pa temeljito prevetriti. Resnično ne vem, zakaj Franci Kek, ki iz lastnih izkušenj pozna prakso s SAZAS-om, ne ukrene kaj v tej smeri. Nenazadnje je sedaj na takšni poziciji, da bi si lahko privoščil politično gonjo proti SAZAS-u.

Odgovor je preprost! Ker je potem to postranskega pomena za 3,5 let! Politika je ena čudna stvar!
 

dkivi

Pripravnik
4. jan 2008
835
0
16
ljubljana
še enkrat preberi kako oni širijo svojo glasbo,pa kolikor vem na spletni strani njihovega squota piše da je njihova muska free,ker se tudi na tak način bojujejo proti požrešnim korporacijam,ki so prevzele glasbene založbe
cool-1.gif
 

safet_susic

Pripravnik
10. avg 2008
288
0
16
Citat:
Uporabnik dkivi pravi:
še enkrat preberi kako oni širijo svojo glasbo,pa kolikor vem na spletni strani njihovega squota piše da je njihova muska free,ker se tudi na tak način bojujejo proti požrešnim korporacijam,ki so prevzele glasbene založbe
cool-1.gif

Če je dovoljeno prosto reproducirati, to še ne pomeni avtomatično, da nima zaščite pri javnem izvajanju.
 

dkivi

Pripravnik
4. jan 2008
835
0
16
ljubljana
žal ne najdem več intrvjuja z darčijem (predsednikom akd izbruh)kjer je lepo povedal da se skoraj vsi nastopajoči (torej tudi tisti ki imajo avtorsko zaščiteno musko) ponavadi odrečejo tem pravicam na izvajanje (da ne bo pomote, ne honorarju,ki ponavadi znaša ravno toliko da se pokrije benz pa da ostane za kak pir,ponavadi je to okoli 100 ojrotov) v korist bazena in za nadaljni razvoj alter kulture sam sem videl vsaj 40 takih izjav ''napismeno'' ki so jih fantje dostavili SAZAS-u,ampak ti kreteni trdijo,da oni morajo pobrati
 

Thrivial

Majstr
19. avg 2007
3.746
255
83
Citat:
Uporabnik safet_susic pravi:
Citat:
Uporabnik dkivi pravi:
še enkrat preberi kako oni širijo svojo glasbo,pa kolikor vem na spletni strani njihovega squota piše da je njihova muska free,ker se tudi na tak način bojujejo proti požrešnim korporacijam,ki so prevzele glasbene založbe
cool-1.gif

Če je dovoljeno prosto reproducirati, to še ne pomeni avtomatično, da nima zaščite pri javnem izvajanju.

Kaksno zascito?

Napisem 20 komadov, jih delim brezplacno s partiturami vred, na koncertih pa se derem naj pocnejo z mojo glasbo kar hocejo, ker se odrekam vsem avtorskim pravicam.

Potem pa pride mozicelj od SAZASa "Ti, ej... tkole ne gre, ti rabs zascito in mi ti jo (pro)damo za 200 evrov na koncert. Ce nase zascite noces, bos pa videl hudica na sodiscu."

Me spominja na prakso kaksnih drugih interesnih skupin. Razlika je mogoce samo v tem, da imajo oni zraven bejzbol palico, SAZAS pa odvetnika.
tongue-1.gif


lp
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.381
1.247
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik MrDaco pravi:
Pravkar berem da je SAZAS za prireditev MetalCamp izstavil položnico za 914.000,00 eur.
bonk.gif
Pa kdo od vladnikov podpira to bando? Kdo jim bo enkrat stopil na prste tem prekletim pijavkam? Pa ne da sem prevrženec metala, ampak dobesedno se SAZAS izživlja nad vsemi nami. Ne pozabite da vsak frizerski salon plačuje tej bandi pokvarjeni, ki pravzaprav nima nobene veze z kako svtovno glasbeno organizacijo, ampak so ustvarjeni sami za sebe.
Se je EU na vse tovrstne lopove spravila ... Una zmešana komisarka, ki je zj... že m,ariskaj. Is sedaj so na sporedu (vendarle) še tovrstni kreteni po EU državah ...
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Žal bo ta komisarka letos zaključila s svojim delom. Zihr bo prišel na njeno mesto spet kak [censored], ki bo popuščal raznoraznim lobijem.
 

safet_susic

Pripravnik
10. avg 2008
288
0
16
Citat:
Uporabnik Thrivial pravi:
Citat:
Uporabnik safet_susic pravi:
Citat:
Uporabnik dkivi pravi:
še enkrat preberi kako oni širijo svojo glasbo,pa kolikor vem na spletni strani njihovega squota piše da je njihova muska free,ker se tudi na tak način bojujejo proti požrešnim korporacijam,ki so prevzele glasbene založbe
cool-1.gif

Če je dovoljeno prosto reproducirati, to še ne pomeni avtomatično, da nima zaščite pri javnem izvajanju.

Kaksno zascito?
Napisem 20 komadov, jih delim brezplacno s partiturami vred, na koncertih pa se derem naj pocnejo z mojo glasbo kar hocejo, ker se odrekam vsem avtorskim pravicam.
Potem pa pride mozicelj od SAZASa "Ti, ej... tkole ne gre, ti rabs zascito in mi ti jo (pro)damo za 200 evrov na koncert. Ce nase zascite noces, bos pa videl hudica na sodiscu."

Ni res. Če se odrečeš tem pravicam, jih tudi ne bo nihče zaračunal. Pravice nadomestila od javnega predvajanja so odpovedljive.
 

safet_susic

Pripravnik
10. avg 2008
288
0
16
Citat:
Uporabnik dkivi pravi:
žal ne najdem več intrvjuja z darčijem (predsednikom akd izbruh)kjer je lepo povedal da se skoraj vsi nastopajoči (torej tudi tisti ki imajo avtorsko zaščiteno musko) ponavadi odrečejo tem pravicam na izvajanje (da ne bo pomote, ne honorarju,ki ponavadi znaša ravno toliko da se pokrije benz pa da ostane za kak pir,ponavadi je to okoli 100 ojrotov) v korist bazena in za nadaljni razvoj alter kulture sam sem videl vsaj 40 takih izjav ''napismeno'' ki so jih fantje dostavili SAZAS-u,ampak ti kreteni trdijo,da oni morajo pobrati
Te izjave so neveljavne, ker so avtorji predhodno zaščitili svoja dela za področje malih pravic (pod kar sodijo tudi žive izvedbe) pri kolektivni organizaciji. Če tega ne bi storili, potem tudi darči ne bi plačeval SAZAS-u.
 

dkivi

Pripravnik
4. jan 2008
835
0
16
ljubljana
joj ne štekaš,večina teh bendov NIMA nikakršnih afinitet do AP,nekateri samo v zvezi z moralnimi in sorodnimi pravicami prosijo,da če narediš cover njihovega komada,da jih navedeš kot avtorje,ne zahtevajo pa predhodnega soglasja (seveda to velja samo v primeru,če komAda na prijaviš na SAZAS ali IPF) in še nekaj z SAZAS-om moraš ti ali pa tvoja založba (v večini primerov je ni,ker ti bendi izdajajo večinoma v samozaložbi) podpisati pogodbo oz. pooblastilo za pobiranje AP,če tega ni, tudi SAZAS nima nobene pravne osnove za kasiranje,prav tako ne IPF!!!!!
razumi da so to bendi z misijo in ki ustvarjajo svojo glasbo zato da svetu nekaj sporočijo in ne da z njo služijo!
upam da ti je sedaj kaj bolj jasno
wink-1.gif
 

safet_susic

Pripravnik
10. avg 2008
288
0
16
Citat:
Uporabnik dkivi pravi:
joj ne štekaš,večina teh bendov NIMA nikakršnih afinitet do AP,nekateri samo v zvezi z moralnimi in sorodnimi pravicami prosijo,da če narediš cover njihovega komada,da jih navedeš kot avtorje,ne zahtevajo pa predhodnega soglasja (seveda to velja samo v primeru,če komAda na prijaviš na SAZAS ali IPF) in še nekaj z SAZAS-om moraš ti ali pa tvoja založba (v večini primerov je ni,ker ti bendi izdajajo večinoma v samozaložbi) podpisati pogodbo oz. pooblastilo za pobiranje AP,če tega ni, tudi SAZAS nima nobene pravne osnove za kasiranje,prav tako ne IPF!!!!!
razumi da so to bendi z misijo in ki ustvarjajo svojo glasbo zato da svetu nekaj sporočijo in ne da z njo služijo!
upam da ti je sedaj kaj bolj jasno
wink-1.gif

Mogoče ne štekam, ampak se mi zdi, da ti pa tudi ne popolnoma. Kot prvo, iPF nima v zgornjem kontekstu nič z javnimi izvajanji, prav tako s coverji, ne glede na to, ali je bilo pri njih kaj prijavljeno ali ne. Poleg tega sem vseeno kar prepričan, da je v večini primerov, ko SAZAS zaračuna AP, bila izvedena vsaj ena skladba, ki je v pretelosti bila registrirana pri kolektivni organizaciji (v EU ali USA na primer).
 

jekleni

Guru
1. avg 2007
2.534
855
113
Citat:
Potem pa pride mozicelj od SAZASa "Ti, ej... tkole ne gre, ti rabs zascito in mi ti jo (pro)damo za 200 evrov na koncert. Ce nase zascite noces, bos pa videl hudica na sodiscu."

No tako hudo vendarle ni.

Na področju tehle (glasbenih) AP je več kategorij. Tu govorimo o malih AP in te, če se zelo ne motim, se ščitijo ne glede na prijavo (oz. zanesljivo za radio in TV, erjetno za koncerte). Mehanične AP - reproduciranje glasbe s fonogramov ipd - se ščiti na pooblastilo.

SAZAS (in druge sorodne organizacije) morajo ščititi vse svetovne avtorje (ali vsaj tiste, ki so tako ali drugače pokriti z društvi člani CISAC). Kar pomeni, da morajo spremljati vse koncerte, zahtevati vse sezname izvedenih sklad, da preverijo, če ni kje kak avtor, ki je zaščiten. Zato načelno sklicevanje "saj igramo samo naše komade" ne pride skozi - SAZAS bi moral preveriti (to pa naredi tako,da od organizatorja pridobi seznam izvedenih skladb) avtorstvo teh skladb.

Kar pomeni, da ima s tem nekaj dela in si zato zaračuna nekaj provizije, reciva 10%. Ostalih 190€ vrne avtorjev ob obračunu. Ta je običajno letno. In za razliko od RTV, tu avtorji (ne izvajalci, avtorji) ne morejo dobiti manj kot 190€ s tega koncerta, lahko kvečjemu več.

Zakaj ne manj? Ker se deli zbrani denar po koncertih. Na področjih prireditev je to precej čisto. Če ima nekdo dokumentacijo, iz katere je razvidno, da je za koncert plačal SAZAS-u X, vsi avtorji (ali pa en, če se ve njegov delež) pa je dobil manj kot, recimo, 0.9X (točen faktor se da preveriti na SAZASu), je to podlaga za tožbo, prijavo nadzorni agenciji in tako nprej.

Zakaj več? Ker se dogaja, da organizator koncerta plača denar, ne dostavi pa sporeda izvedenih del. Čez nekaj časa SAZAS obupa in tako zbrani denar razdeli med koncerte, za katere obstaja spored (proporcionalno). Ravno gostišča ipd imajo zelo visok faktor, ker se organizatorju zdi, da je s plačilom opravil vse. Oškodovani so avtorji s tega koncerta, kriv pa tokrat ni SAZAS.

En model, Kralj ali nekaj takega, je vlekel konkretne denarje na začetku 90ih, ker je igral one-man-band po gostiščih in sam sebe pridno prijavljal, Ker drugi noso, je bil faktor cca 8 - za vsak vplačan tolar jih je dobil 8.
cheer.gif


Ko je bil konec 90ih v Ljubljani koncert Kelly family, so en mesec pred tem prišli njihovi zastopniki in se s SAZASom pogajali, da na koncu niso plačali tega zneska - so dobili poseben odpustek. Ker je bilo glede na # vstopnic ta znesek visok, in tudi 10% je bil konkreten denar.
 

safet_susic

Pripravnik
10. avg 2008
288
0
16
Citat:
Uporabnik jekleni pravi:
Citat:
Potem pa pride mozicelj od SAZASa "Ti, ej... tkole ne gre, ti rabs zascito in mi ti jo (pro)damo za 200 evrov na koncert. Ce nase zascite noces, bos pa videl hudica na sodiscu."

No tako hudo vendarle ni.

Na področju tehle (glasbenih) AP je več kategorij. Tu govorimo o malih AP in te, če se zelo ne motim, se ščitijo ne glede na prijavo (oz. zanesljivo za radio in TV, erjetno za koncerte). Mehanične AP - reproduciranje glasbe s fonogramov ipd - se ščiti na pooblastilo.

SAZAS (in druge sorodne organizacije) morajo ščititi vse svetovne avtorje (ali vsaj tiste, ki so tako ali drugače pokriti z društvi člani CISAC). Kar pomeni, da morajo spremljati vse koncerte, zahtevati vse sezname izvedenih sklad, da preverijo, če ni kje kak avtor, ki je zaščiten. Zato načelno sklicevanje "saj igramo samo naše komade" ne pride skozi - SAZAS bi moral preveriti (to pa naredi tako,da od organizatorja pridobi seznam izvedenih skladb) avtorstvo teh skladb.

Kar pomeni, da ima s tem nekaj dela in si zato zaračuna nekaj provizije, reciva 10%. Ostalih 190€ vrne avtorjev ob obračunu. Ta je običajno letno. In za razliko od RTV, tu avtorji (ne izvajalci, avtorji) ne morejo dobiti manj kot 190€ s tega koncerta, lahko kvečjemu več.

Zakaj ne manj? Ker se deli zbrani denar po koncertih. Na področjih prireditev je to precej čisto. Če ima nekdo dokumentacijo, iz katere je razvidno, da je za koncert plačal SAZAS-u X, vsi avtorji (ali pa en, če se ve njegov delež) pa je dobil manj kot, recimo, 0.9X (točen faktor se da preveriti na SAZASu), je to podlaga za tožbo, prijavo nadzorni agenciji in tako nprej.

Zakaj več? Ker se dogaja, da organizator koncerta plača denar, ne dostavi pa sporeda izvedenih del. Čez nekaj časa SAZAS obupa in tako zbrani denar razdeli med koncerte, za katere obstaja spored (proporcionalno). Ravno gostišča ipd imajo zelo visok faktor, ker se organizatorju zdi, da je s plačilom opravil vse. Oškodovani so avtorji s tega koncerta, kriv pa tokrat ni SAZAS.

En model, Kralj ali nekaj takega, je vlekel konkretne denarje na začetku 90ih, ker je igral one-man-band po gostiščih in sam sebe pridno prijavljal, Ker drugi noso, je bil faktor cca 8 - za vsak vplačan tolar jih je dobil 8.
cheer.gif


Ko je bil konec 90ih v Ljubljani koncert Kelly family, so en mesec pred tem prišli njihovi zastopniki in se s SAZASom pogajali, da na koncu niso plačali tega zneska - so dobili poseben odpustek. Ker je bilo glede na # vstopnic ta znesek visok, in tudi 10% je bil konkreten denar.

Končno en dober post
zmaga.gif


Vseeno pa imam eno pripombo.
Male AP so za razliko nekaterih drugih pravic (na primer pravice do nadomestila za privatno reproduciranje - ZASP 37 (6)) lahko tudi odpovedljive, kar pomeni, da ni nujno, da avtor ščiti svoje male pravice s prijavo pri kolektivni organizaciji. Če se torej na neki prireditvi izvaja izključno na ta način "nezaščiten" repertoar (ali repertoar, ki mu je zaščita že potekla), tudi SAZAS od organizatorja ne bo zahteval plačila, seveda pa mora organizator spoštovati vsa določila v zvezi s postopkom prijave prireditve.
Ko gre za javna izvajanja, so dovoljene celo izjeme, ko se lahko izvajalec, ki je hkrati tudi v celoti avtor javno izvedenega repertoarja, za posamezno prireditev odpove nadomestilu od malih pravic, tudi če je za upravljanje teh pravic predhodno pooblastil kolektivno organizacijo (ZASP 154 (4)).
Male AP se torej ne ščitijo neodvisno od prijave.
 

dkivi

Pripravnik
4. jan 2008
835
0
16
ljubljana
hm odkod taka sprememba???malo višje si pisal da so take izjave neveljavne!!!
no kakorkoli,konec 80ih in začetek 90ih smo z našim bendom posneli in izdali 3 plate v samozaložbi,imeli 10-15 špilov na leto na katerih špilali izključno svojo musko ,nikjer nič prijavili kar se tiče AP in sorodnih pravic in nikoli nič od SAZAS-a dobili,pa sta se dva naša komada kar dosti vrtela na RŠ-u in RGL-u
cheer.gif

po logiki tvojega prejšnjega pisanja bi nam moral SAZAS avtomatično nakazovati keš za predvajanje po radiu,samo mi ni jasno kako bi vedel kdo je avtor in komu nakazovati
 

jekleni

Guru
1. avg 2007
2.534
855
113
Citat:
nikoli nič od SAZAS-a dobili,pa sta se dva naša komada kar dosti vrtela na RŠ-u in RGL-u

(1) SAZAS je z delovanjem začel sredi 90ih let; pred njim je za to skrbel DSS (Društvo slovenskih skladateljev) ali še bolje, nihče. V SFRJ pa je za vse skupaj skrbel SOKOJ.

(2) Radijska postaja mora poslati spored SAZAS-u. Danes vse malo večje to počno, ampak v 90ih letih pa niso. Če ni programa, ni denarja

(3) SAZAS mora sporede obdelati. Pri tem dobi od postaje naslov in morda izvajalca, skoraj nikoli pa ne avtorjev. Potem to razčiščujejo. Zaradi pomanjkanja časa in ljudi razčiščujejo bolj pogoste in bolj domače (nobeno društvo se ne bo pretegnilo preko razumnih meja za tuje avtorje). Seveda pa, če pride en komad 3x mimo v enem letu in nihče v društvu ne ve, kako in kaj, nimajo od kje potegniti informacije. Če ne prijaviš svojih skladb, si močno zmanjšaš možnosti, da kaj dobiš, tudi če so vsi drugi pogoji izpolnjeni (in v tistem obdobju niso bili) - ni pa nemogoče.
 

jekleni

Guru
1. avg 2007
2.534
855
113
Citat:
no zdaj pa ti meni razloži položnico za 200 ojrotov,ki so jo dobili v kranjskem izbruhu,nastopil je anarholevičarski punk bend iz UK ki svoje glasbe ne ščiti z copyrightom,vso njihovo glasbo lahko legalno in popolnoma brezplačno snameš z njihove strani,ko kupiš karto za njihov špil dobiš zdraven še prepečen aktualni CD z podpisom benda!

Malo pozno, a od srca. Gre za različne pravice. Pri downloadu gre za mehanične pravice (in te smo že ugotovili, da se ščitijo samo na pooblastilo).

Za javna izvajanja je SAZAS po zakonu pooblaščen, da v skladu s pravilnikom, katerega potrdi Urad za intelektualno lastnino, ščiti avtorske pravice.Torej, dokler se ne dogovoriš drugače, je potrebno plačati nek znesek (ki ga morda avtorji potem dobijo, nekoč, nazaj). Težko si predstavljam, da imajo podlago za ta znesek, če so vse skladbe javne (npr se avtorji odpovejo-ampak kako?, so izvajalci sami avtorji, ali pa so avtorji že dolgo mrtvi), zanesljivo pa ni dovolj, če samo organizator misli, da je temu tako.
 

jekleni

Guru
1. avg 2007
2.534
855
113
Citat:
Kje v Statutu pa piše, da sme 30% denarja porabiti za stroške?
OK, mogoče tudi ne piše. Zanašam se na ustne informacije, da je bilo zaradi te omejitve precej slabe volje ob menjavi vodstva. Ta prag se je v tistih časih redno dosegal.

Citat:
Kdaj "pred kratkim" ga je šlo še več in koliko več?
V tem času (2004-2006). Koliko več? Teško rečem, poslovanje SAZAS-a je bilo vedno nekoliko misteriozno, jaz pa s tem nikoli nisem imel neposrednega opravka.

Citat:
Si prepričan, da je bila stavba prodana, denar od prodaje pa razdeljen (to bi bila po mojem mnenju kar huda kršitev zakona)?
Prepričan sem, da je bil tak načrt. Ali so ga že uspeli uresničiti, ne vem; ni mi pa jasno, kateri zakon bi s tem kršili.