rabljen avtomatik

Dr_Strangelove

Fizikalc
1. nov 2007
3.073
2
36
www.pentagon.gov
Citat:
Uporabnik kihko pravi:
Hvala za sicer nepotrebno razlago in hvalnico o Priusovem menjalniku. Sem ga (poleg ostalih) temeljito stestiral.
Zame udobje ni zgolj neobcutno prestavljanje temvec tudi hitro in da poda celotno moc, ko je potrebno. Ladijski efekt je dalec od tega. In ja Prius ga ima.

Ladijski efekt pri Priusu? Od kje? Saj nima sklopk? Edinole dodaten boost iz baterije v elektromotorje, ko ga stisneš do konca, se zgodi z sekundnim delayem in to je baje namenoma. V boostu pa kickne not dodatnih 35 kW moči. Morda te je to zmedlo. Konec koncev je v avtu bencirar z vsega 55 kW. No, kljub temu ima pospešek do 100 km/h 10,8 sekund, torej ekvivalent avtov iste teže in okrog 90 - 100 kW moči. Nekatere tudi moti, ker CVT brezstopenjski menjalnik pospešuje zvezno brez sunkov. In potem mislijo, da pospeškov ni, štoparica pa pove svoje.
wink-1.gif
 

Dr_Strangelove

Fizikalc
1. nov 2007
3.073
2
36
www.pentagon.gov
Citat:
Uporabnik coolpower pravi:
Vse lepo in prav. Nekaterim avtomatiki ustrezajo, problem je le v tem, da pri nas ni razvita servisna dejavnost v pravem pomenu besede, vsi bi menjalnike ob okvari kar menjali za nove. Pa je mogoče le kakšna malenkost. A za popravilo je treeba imeti znanje, opremo, rezervne dele in konec koncev trg. Vsega tega pri nas ni.

Ma ko enkrat voziš avtomatika, ne greš nazaj. Razen če si kupil kaka jajca. Ponudba avtomatikov v Evropi, sploh pa v Sloveniji, je pa klaverna.

Glede servisov v Sloveniji je škoda izgubljat besede. Znajo menjat olje in filter, potem se konča. Generalnega popravila ne zna več nihče delat. Vse bi radi menjali z novim. V ZDA folk nakleplje na avtih 500.000 in več kilometrov. Vmes dajo avto generalno obnovit, ponavadi je itak slabih samo par obrabi podložnih komponent. Pri nas ga pri 300.000 km potisneš avto v graben, ker ga noben ne zna popravit, oz obnovit. Bi samo not nov motor ali pa menjalnik dajali. Brez veze.
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
To glede obnove imas prav, skoda je avto stran metat, sam imam na svojem ca 450T km in se se kar vozim in to prakticno BP.
Vendar je treba upostevat da so ameriski avti drugacne konstrukcije in zato bolj trpezni.
Avtomatike pri nas res ne zna niscce popravit, v Nemciji stane popravilo kakega multitronika ca 1000 EUR.
 

coolpower

Fizikalc
17. sep 2007
4.218
0
36
No, jaz sem šel s Steptronica nazaj na ročnega. Tudi pri drugem avtu bi vzel Steptronic ampak se za to nisem odločil prav zato ker pri nas vsi samo menjajo, popravljajo pa ne oziroma vsaj tako ne, da mi pokvarjen avto nekdo naloži, dostavi nadomestno vozilo, jaz pa par dni kasneje prevzamem popravljen avto in vrnem nadomestnega. Zame je to full service, ki ga ob dnevni nuji po uporabi avta pričakujem. V sedanji situaciji pa lahko izbiraš nov menjalnik za 4000 EUR ali iskanje popoldanskega mojstra, ki bo "pogledal" in potem povedal, da bo mogoče lahko popravil, stalo pa bo 1.500 EUR. Hvala lepa.
 

Slovenet

Guru
21. jul 2007
4.421
529
113
43
Še vedno Rdeči revirji
O katerih Priusih je govora
confused-1.gif
Vem, da je prva generacija imela dvojno sklopko, ki je bila sicer elektronsko krmiljena, ampak še vseeno dvojna. Kar se mehanskih delov tiče ima za moje pojme Priusu daleč bolj komliciran pogon od vseh klasičnih avtomobilov. Razlog so trije režimi delovanja: serijski hibrid, klasični avto in paralelni hibrid. Pri priusu enostavno ne moreš gledat samo menjalnika. Zaradi režimov delovanja pa potrebuje dvojno sklopko.

Pa še to avti bodo mehansko smpl, ko bodo na elektriko, močan približek temu pa je izključno serijski hibrid, kar pa Prius ni.
 

Schumi

Fizikalc
2. avg 2007
4.128
12
38
Ksz...

Priusov menjalnik je zame blazno neudoben, vozis se kot bi se nazgan konj zaletaval v zid. Lahko me nekdo prepricuje kako je super mehansko genialna resitev pa ga nikoli nocem imeti.
 

LeQuack

Guru
26. avg 2007
7.046
3.563
113
41
Lj
Jaz pa bom moral kmalu zamenjati svojega VW Polo avtomatika, pa res ne vem kakšno ceno bi sploh določil. Na slovenskem Avto.net tako ali tako ni Polotov avtomatik, na na nemškem Mobile.de pa so cene tam nekje 9.000 - 11.000 €. Nočem ga seveda prodati še za manj kot to, saj so v večini slovenske cene napram nemškim vsaj dobrih 10-20% dražje.

Je pa letnik 2005, modelno leto 2006 (ta nov model), Comfortline oprema, avtomatska klima in avtomatski menjalnik, alu feltne, 35.000 prevoženih kilometrov, servisi pri pooblaščenih serviserjih.

Tule so oglasi z Mobile.de (letnik 2005-2006, do 50k prevoženih, avtomatik menjalnik in klima, se pravi iste statistike kot moj):
http://tinyurl.com/poloavtomatik



Torej kakšno ceno nastavit, isto kot nemško ? je sploh povpraševanje po tem v Slo ali ga je bolje v tujino prodat ?

Še dve slikce:

 

LeQuack

Guru
26. avg 2007
7.046
3.563
113
41
Lj
Vem da se pri nas težje prodajajo, to je ravno težava v postavitvi cene, ker nimam nobenih pri nas za primerjavo. Nov avto je bil seveda ker nekaj dražji od navadnega z ročnim menjalnikom Tako imam za primerjavo samo nemške cene.
 

coolpower

Fizikalc
17. sep 2007
4.218
0
36
Dobil boš 7000 EUR na koncu pogajanj in zbijanj cen. Za 10, 11.000 Eur se prodajajo že BMWji z začetka 2005 z vso opremo, ki jo ima Polo in še več. Za 6.500 se prodajajo tudi primerljivi Renault Modusi letnik 2005, dizel, solidna oprema, okoli 50.000 km. So pa v Nemčiji tudi Modusi cca 2000 EUR dražji za enak model, opremo in kilometre. Verjetno je enako pri Polu. Sicer pa pojdi na cenitev, dodaj 20% na najvišjo cenitev in imaš redno prodajno ceno, ki jo boš morda lahko iztržil sam.

Tvoj ima še ta problem da je avtomatik kar v primeru okvare pomeni investicijo v servis v vrednosti vsaj polovice vozila.
Na tvojem mestu ga ne bi prodajal. Imaš še zelo malo kilometrov in ga raje uporabljaj še par let.
 
Nazadnje urejeno:

LeQuack

Guru
26. avg 2007
7.046
3.563
113
41
Lj
Citat:
Uporabnik coolpower pravi:
Dobil boš 7000 EUR na koncu pogajanj in zbijanj cen. Za 10, 11.000 Eur se prodajajo že BMWji z začetka 2005 z vso opremo, ki jo ima Polo in še več. Za 6.500 se prodajajo tudi primerljivi Renault Modusi letnik 2005, dizel, solidna oprema, okoli 50.000 km. So pa v Nemčiji tudi Modusi cca 2000 EUR dražji za enak model, opremo in kilometre. Verjetno je enako pri Polu. Sicer pa pojdi na cenitev, dodaj 20% na najvišjo cenitev in imaš redno prodajno ceno, ki jo boš morda lahko iztržil sam.

Tvoj ima še ta problem da je avtomatik kar v primeru okvare pomeni investicijo v servis v vrednosti vsaj polovice vozila.
Na tvojem mestu ga ne bi prodajal. Imaš še zelo malo kilometrov in ga raje uporabljaj še par let.

Hvala za podrobno mnenje. Je pa res za premislit o prodaji.
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Citat:
Uporabnik Slovenet pravi:
O katerih Priusih je govora
confused-1.gif
Vem, da je prva generacija imela dvojno sklopko, ki je bila sicer elektronsko krmiljena, ampak še vseeno dvojna. Kar se mehanskih delov tiče ima za moje pojme Priusu daleč bolj komliciran pogon od vseh klasičnih avtomobilov. Razlog so trije režimi delovanja: serijski hibrid, klasični avto in paralelni hibrid. Pri priusu enostavno ne moreš gledat samo menjalnika. Zaradi režimov delovanja pa potrebuje dvojno sklopko.

Prius in dvojna sklopka ne gresta skupaj.
wink-1.gif


Če ti še ni jasno, ponavljam dohtarjev link. Čisto vse generacije Priusa imajo ISTI koncept.

http://eahart.com/prius/psd/

Spodaj imaš simulator delovanja in se poigraj z njim. Prej preberi navodila za uporabo. Prius ne potrebuje sklopke sploh. In menjalnik je hkrati delilnik moči, ki omogoča vse režime delovanja, štrom, motor, oboje, ... In namesto da bi ga poimenovali menjalnik, so ga poimenovali Hybrid Synergy Drive ali Hibridni Sinergijski Pogon, ker omogoča cel kup funkcionalnosti.
wink-1.gif


Ogo
 
Nazadnje urejeno:

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Citat:
Uporabnik Blackjack pravi:
kako opises neudobje ce pa menjalnik nima prestav CVT ?

Nakladajo, ker se jim še sanja ne za kaj se gre.
tongue-1.gif


Ogo
 
Nazadnje urejeno:

blazko

Majstr
21. sep 2007
7.446
425
83
Citat:
Uporabnik Blackjack pravi:
kako opises neudobje ce pa menjalnik nima prestav CVT ?

Napisal je "kot bi se nazgan konj zaletaval v zid". Priusa ne poznam, ampak verjetno je mislil na visoke obrate. Tak občutek lahko dobiš če enkrat (in edinkrat) pelješ CVT, ki nima tistega padanja obratov med prestavami kot ga poznamo drugje.
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Citat:
Uporabnik Slovenet pravi:
Nekaj mi ni ravno jasno. Kako lahko bencinski motor v Priusu polni akumulator in je hkrati odklopljen od koles, če Prius nima sklopke
sprasujem se.gif

Magija, stari magija.
smile-1.gif


Tukaj imaš simulator (moraš met Javo):
http://www.wind.sannet.ne.jp/m_matsu/prius/ThsSimu/index_i18n.html

Nastavi:
Driving Mode: P range (parkiran avto)
Dvigni gas - Accel
Če daš Driving Mode na D (Drive) imaš navadno vožnjo in se lahko igraš naprej s simulatorjem.
Opazuj zunanji planetni zobnik - ta je zvezan direkt na kolesa. Ko avto stoji, se ta ne vrti, kljub temu da motor vrti en elektromotor/generator in proizvaja štrom.
Trik je namreč v dveh elektro motorjih/generatorjih in planetnemu sistemu.
wink-1.gif


Drugi enostavnejši simulator v Flashu je tle (čisto spodaj):

http://eahart.com/prius/psd/

Nastavi:
MG2 0 rpm (kolesa se ne vrtijo, elektro motor/generator 2 zvezan direktno na kolesa se ne vrti)
ICE nastavi na recimo 1300 rpm (ICE = bencinski motor)
Opazuj vrtljaje na strani MG1 (elektro motor/generator 1)

Za navadno vožnjo pri neki hitrosti, recimo 30 milj na uro, nastavi na ustrezno vrednost vrtljajev MG2 saj je ta vezan na kolesa. Nato se igraj in opazuj kako reč deluje kot brezstopenjski menjalnik in zakaj ne rabi sklopke.
smile-1.gif


Ogo
 
Nazadnje urejeno:

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Citat:
Uporabnik blazko pravi:
Citat:
Uporabnik Blackjack pravi:
kako opises neudobje ce pa menjalnik nima prestav CVT ?

Napisal je "kot bi se nazgan konj zaletaval v zid". Priusa ne poznam, ampak verjetno je mislil na visoke obrate. Tak občutek lahko dobiš če enkrat (in edinkrat) pelješ CVT, ki nima tistega padanja obratov med prestavami kot ga poznamo drugje.

Pri CVT menjalnikih v principu s stopnjo gasa / pritiska na pedal gasa reguliraš vrtljaje motorja. Če rahlo pritisneš gas imaš 1200 vrtljajev, pa je to lahko pri 15 km/h ali pa pri 150 km/h, če ga stisneš do podna, pa se motor zavrti v maksimalne vrtljaje - daje maksimalno moč, torej recimo 5000 vrtljajev, spet tako pri 15 km/h ali pa pri 150 km/h. Ali pa recimo lepo pospešuješ v ekonomičnih obratih motorja, recimo pri 2000 vrtljajih vse od 0 do recimo 90 km/h in nato umiriš reč da držiš konstantno hitrost.
Malo vaje je potrebne, potem ko si navajen je pa super. Super za ekonomično vožnjo, super za maksimalne pospeške - gas do podna in je.
wink-1.gif


Ogo