Primerjava slovenskega Avto Magazina in hrvaškega

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.577
336
83
Kras
www.mtl.si
Zadnji teden sem imel čas se malce potopiti v te stvari in kaj sem ugotovil? Že vnaprej opozarjam na to, da je to statičen PRESEK situacije (torej trenutne številke Avto kluba in treh starejših Avto magazinov) in ne zaključek, do katerega sem prišel na podlagi daljšega branja obeh revij. Tako da, lahko da je ravno v teh številkah situacija takšna, v drugih pač bi bili drugačna.
1.) V Avto magazinu sem prebral zapis o Hondi Civic Type R na nemškem dirkališču in na dirki na Gorjancih (vsaj zdi se mi, da je bilo tam). Saj nimam kaj reči, je relativno prijetno kratkočasno branje, ampak če pogledamo malce od daleč, bi bil pravi prostor za oba članka v gostilni, ko bi svojim kolegom, znancem delil to izkušnjo. Sicer je pač to zapis, kako se en človek počuti na teh zadevah in kako hudo on zna odpeljati. Hudo...
Mnjah, v Avto klubu sta dva zanimiva članka v eni reviji (morda je to zgolj naključje), katera se dejansko tičeta bralcev revije. Prvi je ta, kako vlada požira besede in bo dvignila ceno plina, čeprav je bilo obljubljeno drugače. In da je sedaj vprašanje, ali se to sploh splača. No, to je bil v bistvu uvodnik urednika. Drugi pa, raziskava koliko se privarčuje, če se uporablja identične ''ne-brand'' rezervne dele. Torej, da namesto npr. Lancia piše gor Bosh, itd. Vključno z opozorilom pred poceni kitajskimi ali tajvanskimi rezervnimi deli.
Sam bi rekel, da je ta drugi princip precej uporabnejši za bralca. Saj se dejansko tiče njega in njegovih morebitnih akcij, ne pa zgolj opisa egotripa novinarja.
Roko na srce pa moram pohvaliti prilogo v AM-ju Na počitnice, čeprav je v bistvu zgolj ponavljanje že znanega. Za nekoga, ki tega ne spremlja, zna biti to zelo koristno, hkrati je pa dobro imeti te stvari tudi na enem mestu zbrane.
2.) V rubriki Tehnika je Avto klub na dveh straneh predstavil tehniko Golfa Twin Drive. Kar se mi zdi zelo dobro v smislu možnosti v prihodnosti za bolj ekološki prevoz. Kolikor sem zasledil je bil v Avto Magazinu dovolj kratek odstavek. Ampak saj vemo, da AM ni ravno zagovornik ekologije .
3.) Avto Klub že četrtič organizira tekmovanje najvarčnejše vožnje, s katerim poizkuša malce vplivati tudi na ta ''ekološki vidik''.. Aja, Avto Magazina to ne zanima .
4.) Glavni test avtomobila: večinoma nimam pripom, kar se mi je morda dopadlo pri Avto Klubu je bilo to, da če je bilo nekaj sranje, so temu rekli sranje, v Avto Magazinu je to pač nekoliko bolj zavito.
5.) Na splošno je v Avto Klubu mrgolelo manjših napak (tehničnih navedb, ...), kar pri Avto Magazinu nisem zasledil.

Nič, toliko z moje strani. Morda zgolj opomba, preden bo kdo poizkušal raztrgati moje besede. To je bilo mišljeno kot dobronamerna kritika, še enkrat pa poudarjam, da so moji zaključki stvar PRESEKa na ta čas in ne kontinuiranega spremljanja obeh časopisov skozi daljše obdobje.
 

Diablo

Fizikalc
19. jul 2007
5.360
3
38
kaj bomo zdaj naredili???

dejansko si eden redkih, ki sploh kupi kakšno avtorevijo ... to je bolj zaskrbljujoce, da denar stran meces
smile-1.gif
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.577
336
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik Diablo pravi:
kaj bomo zdaj naredili???

dejansko si eden redkih, ki sploh kupi kakšno avtorevijo ... to je bolj zaskrbljujoce, da denar stran meces
smile-1.gif
Si lahko privoščim, ker šparam na nafti
evil.gif
.

PS: Kdo je sploh rekel, da sem jih kupil.
grin1.gif


PS2: Dovolj off-a.
tongue-1.gif
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.186
1.197
113
www.adriamedia.si
Nimam kakih strašnih pripomb na pripombe. Primerjava bi bila boljša, če bi primerjal več izdaj obeh revij skozi daljše časovno obdobje (da najdeš eno povprečje) - čisto za primer: zgodbic, kakršna je bila o Civicu, ne najdeš v vsaki številki oz. so redke. So pa, vsaj glede na to, kaj pravijo raziskave, ena od stvari, ki pritegne AM bralce. Ampak napisal si presek revij, ki so bile pri roki in ta je, kakršne so bile revije pri roki.
Podobno velja za tehniko - če bi recimo naletel na AM z zgodbo TDI vs TSI ali kaj podobnega kar je bilo (in tega je precej), bi bile pripombe verjetno drugačne, še posebej, če bi po naključju vzel v roke drug Avto klub, kjer nekih resnih člankov ne bi bilo.
V vsakem primeru pa je Avto klub kopija Avto bilda, tednik, in ima nekoliko drugačno uredniško usmeritev (tudi teste servisov, ipd). AM je bolj produktno usmerjen (in manj servisno), recimo tako kot AMS ali Autocar ...

Ekologija in poraba? Navijamo za nižjo porabo, a ne na račun počasne vožnje (ja, tovrstna varčna vožnja, kot jo prakticirajo na takih tekmovanjih je počasna in nedinamična, pa če se vsi tavarčni na glavo postavijo). Za varčnost naj poskrbi tehnika. Ekologija? Ja, a šele takrat, ko bo to kaj več kot CO2 ... In spet: zanjo naj skrbijo proizvajalci. Ko bo EU postavila en normalen standard za označevanje čistosti avta (spet: to niti slučajno ni le CO2, temveč še saje, NOx ..., skratka, podobno kot novi kalifornijski sistem oznak), bomo kaj o tem napisali in ga uporabljali pri ocenjevanju. Doker sedanje označevanje favorizira dizle, ga bomo ignorirali.
Sploh pa so sodobni avti tako čisti, da se z njihovo eklogijo ne splača ukvarjat, dokler EU dovoljuje uvoz recimo kitajske robe, ki nastaja v ekološko izjeno spornih razmerah (ja, ekologija je globalna stvar, nič ne pomaga, če imaš doma toplotno črpalko, če zraven sosed kuri smeti na dvorišču) ...

Po drugi strani pa so testi v Avto klubu dokaj povprečni, brez resne merilne tehnike ipd ... In pri AM smo ponosni na to, da smo vedn korak pred tehniko oz. njeno razširjenstjo - prižgane luči zagovarjamo že 20 let, v bližnni prihodnosti bmo spremenili sistem točovanja tako, da bo dal več poudarka varnosti - avti brez ESP in 6xAB (4xAB, če bčni ščitijo prsni koš in glavo) bodo dobili za varnost max. 10 pik od 45 možnih, ker pač zagovarjamo, da mora to dvoje imet vsak avto brez izjem ... Minus pike, če avto nima dnevnih luči serijsko (jih je kar precej) ... In tako naprej ...

PS: čisto za konec - o ne-brand rezervnih delih in servisiranju pri uradnih ali neuradnih serviserji, vplivu na garancijo in podobne smo že pisali (in si s strani nekaterih uvoznikov na ta račun nakopali grožnje s tožbami, saj jim ni bilo všeč, da ljudem povemo, da oni niso edina možnost - pa so potem odnehali ...)

Zakaj pa
evil.gif
?
Debata o vsebini z resnimi ljudmi je vedno dobrodošla, tako kot raziskave, ki jih opravljamo z bralci ...

Aja, čestitam za 3000!
 
Nazadnje urejeno:

coolpower

Fizikalc
17. sep 2007
4.218
0
36
Se strinjam z D. Avto magazin je povsem solidna revija, ki je glede na slovenske standarde v novinarstvu precej visoko. Vsaj zame je edini resen avtomobilistični medij v Sloveniji. Seveda pa je vedno prostor za izboljšave in prav je, da se uredništvo tega zaveda in kritike sprejema pozitivno.
 

jetamp

Fizikalc
5. sep 2007
3.532
68
48
Kranj
Se strinjam s tvojimi opažanji in Avto Klub redno kupujem že nekaj let.
Zanimivi so mi tudi hrvaški pogledi na slovenske avto moto zadeve, vendar so zadje čase malo preveč površni o razlaganju novega prometnega zakona v SLO in dogajanja okoli vinjet. Komaj čakam njihov komentar na dogajanje v našem šentviškem predoru, predvsem zaradi tega, ker so naši "strokovnjaki" udrihali po njihovem načinu gradnje.
 

stieber

čebinar
1. sep 2007
17.258
3
36
Murgle
pa o kvaliteti fotk v am bi lahko tudi kako rekli, je pa res, da ga že nekaj časa ne kupujem, zgolj preletim v kaki čakalnici če imajo...
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.577
336
83
Kras
www.mtl.si
Zgolj komentar na porabo.
Se strinjam v celoti, še posebej s tistim o delanju kolon.
Avto Klub ne promovira take vožnje, temveč skozi to akcijo poizkuša izobrazit bralca, kako vozit, da bo poraba manjša. Vsaj kolikor se spomnim iz prejšnjih let so bili vedno zraven vključeni pametni nasveti na to temo.

Zgolj vprašanje (komentar na tvoj roman o CO2, itd. s katerim se V CELOTI strinjam). Kakšno vezo ima dizel ali CO2 ali karkoli s tem, da nekdo spremeni svoj vozniški slog (recimo na pobudo nasvetov v avto reviji) tako, da ob isti povprečni hitrosti porabi manj? A potem ker je ''čist'' bencinar lahko svinja s porabo 8 litrov, čeprav bi s pravilnim načinom lahko porabil 6?
Naslednji komentar je komentar na tvoj zapis o tem, da so drugi večji onesnaževalci oz. kitajci z uporabo ''slabih'' tehnologij. Ja so, a pa te to opravičuje, da ti svinjaš bolj kot je nujno? Oz. ne narediš nič za to, da bi manj? A ti to poteši ''vest''?
No, malce smo šli off. V kar ciljam je zgolj to, da bi se morda lahko malenkost bolj osredotočili na to mislim da precej aktualno temo, ne pa da bi temeljito (v romanih) iskali izgovore, zakaj je pa to neumnost.

PS: Da ne bo pomote, da bi morali zgolj o tem pisati: z veseljem sem prebral test Touarega R50 v Avto Klubu (mi ni sicer najbolj jasno, kako oni dobijo te stvari na test), vendar mi je všeč pri Avto Klubu ravno to, da nekako balansira vse te zadeve v precej uspešen paket.
 

XXXL

Guru
9. sep 2007
7.347
766
113
Precej bolj uspešen je Avto Klub predvsem po finančni plati... za končnega uporabnika...
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.186
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Zgolj komentar na porabo.
Se strinjam v celoti, še posebej s tistim o delanju kolon.
Avto Klub ne promovira take vožnje, temveč skozi to akcijo poizkuša izobrazit bralca, kako vozit, da bo poraba manjša. Vsaj kolikor se spomnim iz prejšnjih let so bili vedno zraven vključeni pametni nasveti na to temo.

Zgolj vprašanje (komentar na tvoj roman o CO2, itd. s katerim se V CELOTI strinjam). Kakšno vezo ima dizel ali CO2 ali karkoli s tem, da nekdo spremeni svoj vozniški slog (recimo na pobudo nasvetov v avto reviji) tako, da ob isti povprečni hitrosti porabi manj? A potem ker je ''čist'' bencinar lahko svinja s porabo 8 litrov, čeprav bi s pravilnim načinom lahko porabil 6?
Naslednji komentar je komentar na tvoj zapis o tem, da so drugi večji onesnaževalci oz. kitajci z uporabo ''slabih'' tehnologij. Ja so, a pa te to opravičuje, da ti svinjaš bolj kot je nujno? Oz. ne narediš nič za to, da bi manj? A ti to poteši ''vest''?
No, malce smo šli off. V kar ciljam je zgolj to, da bi se morda lahko malenkost bolj osredotočili na to mislim da precej aktualno temo, ne pa da bi temeljito (v romanih) iskali izgovore, zakaj je pa to neumnost.

PS: Da ne bo pomote, da bi morali zgolj o tem pisati: z veseljem sem prebral test Touarega R50 v Avto Klubu (mi ni sicer najbolj jasno, kako oni dobijo te stvari na test), vendar mi je všeč pri Avto Klubu ravno to, da nekako balansira vse te zadeve v precej uspešen paket.
1. Nasvet, da ne med dvem semaforjema pospešit do omejitve 70 na uro, če veš, da bo potem spet rdeča, je meni mimo. Pelje se čim bolj po omejitvah in konec. Torej pospešiš do 70, pa spet bremzaš. Zato, ker je za tabo morda nekdo, ki bi med semaforjema zavil desno, ker bi morda nekdo rad zamenjal CD, pa za to rabi čas ko stoji pred semaforjem ali pa se mu enostavno lušta tako vozit. Zakon mu to dovoljuje in ti mu tega ne smeš preprečevat.
2. kar se tiče kitajcev: gre le za to, da ti vsak naslednji avto plačaj precej več, ker so morali vanj vgraditi spet nove tehnologije za čistost izpuha, s katerimi pa vse skupaj pri vseh prodanih avtih dosežeš manj, kot bi dosegel, če zaprejo par svinjskih tovarn na kitajskem (ali namesto domačih termoelektrarn zalaufaš še eno nuklearko). To pa je bedarija in skubljenje voznikov, ker pač politiki vedo, da se jih da skubit ker je avto nujna stvar, kitajcem (recimo) se pa ne upajo zamerit. In te zgodbe mi ne podpiramo. Mimogrede: v kaliforniji so morai že drugič v zadnjih 10 letih kompletno zamenjat standarde merjenja emisij pri avtih, ker dosedanja merilna tehnika enostavno ne zmore zaznavati tako nizkih ...
3. Test? Malo so se peljali z avtom, če sploh. Nekateri (ne trdim, da je bil v tem primeru to Avto klub) imajo namreč navado, da kupijo tuj članek, potem pa podpišejo svojega novinarja. Približno tako, kot da bi v AM vtise z vožnje s tistem Golfom s sredinskim motorjem in 600+ konji (je bil objavljen v PBY z originalnim podpisom avtorja) prodali kot test in bi se jaz spodaj podpisal. Kar je pri nas na testu, je bilo pri nas, načeloma za 2 tedna, zmerjeno, poslikano in šlo skozi roke več voznikov. Drugače pač ni test in se ne podpisujemo spodaj.
 

01481

cifra
15. maj 2007
5.306
0
36
68
Ljubljana
Sem hotel pogledati en test

http://www.avto-magazin.si/avtomobilski-testi/?n=12779,

da se prepričam, če so res strokovni ali pa samo "bučnice" sadijo in me je presenetil napis, da je članek plačljiv.
cry12bpy.gif


Za nas Gorenjce nekaj "hroznega", pa bi požrl še takšen velik prispevek a kaj hudiča, ko hočejo neko Moneto, česar pa mi nimamo alternativne možnosti plačila pa nisem zasledil.

Predlog je plačilo z ALTi.
cheer.gif


Če ga pa ima kdo doma v distributovni obliki se pa toplo priporočam, vaščani pa bodo hvaležni do groba. Lahko še spomenik hvaležnosti postavimo, sicer iz sezonskih materialov, da še škoda ne dela, a občutek bo bomba. Lasten spomenik za časa življenja.

Pa dovolj off. Za do tam, koder sam pridem zastonj, je kar všečno, dlje so pa administrativno-finančne-politične ovire. Žal.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.186
1.197
113
www.adriamedia.si
Naj razveselim tebe in ostale gorenjce: testi kmalu ne bodo več plačljivi, pač pa bodo na netu na voljo z zaostankom 1 do 2 revij (torej 14 dni do mesec kasneje), v HTML bodo zastonj, high-res pdf bo pa verjetno še naprej plačljiv.
 

01481

cifra
15. maj 2007
5.306
0
36
68
Ljubljana
Super. Takoj pokličem fanta nazaj, da ne bo zastonj od hiše do hiše pobiral dobrovoljnih prispevkov. Itak skoraj nikoli nič ne dobi. Ne vem zakaj? No ja, včasih prepih v sobi in kozarec vode na vpogled.
frown-1.gif



Vohrni smo, da se kar kreše.press
cool-1.gif
 

ltd

Pripravnik
5. sep 2007
100
2
18
Samo eno vprašanje, ko smo že pri teh testih: a bo kdaj objavljen prvi test Golfa IV, to je nekje iz leta 1998? Vem, da je bil objavljen v reviji, ker sem jo takrat kupil, na internetu pa so objavljeni verjetno skoraj vsi, tako da... ?
 

coolpower

Fizikalc
17. sep 2007
4.218
0
36
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Naj razveselim tebe in ostale gorenjce: testi kmalu ne bodo več plačljivi, pač pa bodo na netu na voljo z zaostankom 1 do 2 revij (torej 14 dni do mesec kasneje), v HTML bodo zastonj, high-res pdf bo pa verjetno še naprej plačljiv.

Odlična poteza! K sreči mediji spoznavajo, da je to preprosto reklama za medij in privajanje bralcev, ki bodo prej ali slej (če bodo zadovoljni s prebranim) kupili aktualno številko. Enako je naredila Mladina.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.186
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik ltd pravi:
Samo eno vprašanje, ko smo že pri teh testih: a bo kdaj objavljen prvi test Golfa IV, to je nekje iz leta 1998? Vem, da je bil objavljen v reviji, ker sem jo takrat kupil, na internetu pa so objavljeni verjetno skoraj vsi, tako da... ?
Na netu so objavljeni (oz bi morali biti) prav vsi. Bomo pogledali, zakaj ga ni najti in ga po potrebi dodali.
 

mamomu

gps navigator
21. jul 2007
2.493
0
36
53
Varoš!
Avtomagazin kupujem že 15let - vsako številko!!
Imam pa par pripomb: ( fantje, ne zamerit, delate vseeno odlično revijo )
- v testih preveč povdarjate hitrost! Kako se avto drži ceste v hitro voženih ovinkih, kako se lahko hitro športno pretikajo brzine ( zatikanje prestavne ročice ),... Vseeno mislim, da večina voznikov uporablja avto za normalno in NE za športno vožnjo. Povdarite malo bolj komfort avta, delovanje klimatske naprave, delovanje luči,...!
- vsaki avto NE potrebuje vsaj 150KM da se premika! Nekateri smo tudi z manj zadovoljni. Me prav zanima, kaj bi napisali o mojem novem vozilu ( Octavia karavan , 1.6MPI, "Biznis" oprema, ESP, tempomat, RNS510 = 18500 euro ). Verjetno bi najbolj povdarili, da se avto ne premika nikamor!
smile-1.gif

- nekdaj ste imeli dosti bolj izčrpne teste! Tudi po 3-4 strani! Zdaj imate večino testov tam do max. 3 strani in še to so večino slike! Dajte raje napišite več, pa magari potem napišite kakšen test manj. Ali pa povečajte obseg revije za 5-6 listov. Brez skrbi, bom plačal več!
- slike v testih - ok, res so lepe, ampak ne povdarijo celote avta! Predvsem slikate detajle, povdarite raje celoto ( cel avto od strani, celotna armaturna plošča, "kuferam",...
- Dušan : brez zamere, ampak ne obstaja samo BMW in ne popljuvati vsak avto, v katerega tvoje telo najbolj ne paše
smile-1.gif

- testi motorjev : trst opravite ( vsaj mislim si tako ) zelo na hitro. Brez meritev, tako na 1 do max 2 straneh v reviji. Dajte se malo bolj potrudit.
- zdi se mi, da favorizirate le ene znamke. Ne postanite AudiMagazin ( kot se je recimo spremenil AutoBild v AudiBild ).
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.186
1.197
113
www.adriamedia.si
Na une o favoriziranju ne bom odgovarjal (tega pri nas ni, pa čeprav se kumu zdi drugače - jaz recimo nisam fan BMW, lčepravs e ti atko zdi).
Ti bom ogovril na ostalo po vrsti: pri podvozju vedno opišem dve reči: kakšna le lega in kakšno je udobje. Prvo je pomembno, ko gre kaj narobe (in če se rad voziš hitro), drugo za tiste, ki se radi vozijo udobno. Oboje bomo vedno napisali pri vsakem avtu in tudi pri obojem kritizirali, če kaj ni OK. Ideal je avto z vrhunsko lego na cesti, v katerem neravnin sploh ne čutiš - ampak takega nikoli ne bo. So le boljši ali slabši kompromisi ,,,
- da avto rabi vsaj 150 konjev, ne trdimo. Pričakujemo pa določene zmogljivosti. Octavia 1.6 je za vsakodnevno povprečno uporabo čisto OK (razen če si med malo hitrejšimi na AC), ampoak daj jo naloži do dovoljene obremenitve pa se recimo pelji iz Novega mesta v Metliko ...
- AM ima princip, da stestira vse, kar se pri nas prodaja, če nam lče to uvozniki omogočijo. Vsako različico motorja in karoserije. In tega je ogromno, zato so testi pač krajši. V teh takratkih testih podrobno pišemo le o tistem, o čemer še nismo (recimo nov motor), kar je enako, omenimo le na krtako. V nasprotnem primeru ne bi šlo za par srani več, ampak 3xdebelejšo revijo. Ljudje pač hočejo, da sprobamo vse, ker hočejo brati o točno takem avtu, o kakršnem razmišljajo. Pri slikah velja podoben argument.
- za motorje je v vsaki številki 6 strani in to je to. Za več ni prostotora.