Pravilna uporaba automatskega menjalnika

MiHa88

Pripravnik
13. apr 2008
729
4
18
Pri meni sta oba MB en letnik 2003, drug 2008 počela tako, avto je recimo v klancu stal nato pa je bilo pri prestavljanju v D isto kot opisuješ ti, zdaj pri multitronicu je pa vse drugače, ta leze nazaj še v D skoraj, no malo pretiravam ampak gre za čisto drug menjalnik, pri MB je recimo stari dobri menjalnik ko si spustil zavoro lepo pognal naprej, ta multitronic ne naredi nič oz. skoraj ni omembe vredno dokler ne daš gasa... Ampak ja gre za popolnoma drugačen menjalnik...

PS: Kaj mi gre pri multironicu na živce, si malo visiš naprej, res malo, daš v R in MB je stal na mestu kot pribito, ta kljuse od Audija pa naprej leze, ja sej vem imam hill holder ampak primer: Vedno ko se odpravljava z mojo od tašče mora skakati okoli avta, ker seveda je v celem dnevu pozabila povedati ravno to, kar je potebno pri odprtem oknu razpravljati ko se odpravjamo, in med tem ko jaz gledam da ne podrem ograje zadaj ali njej zapeljem čez nogo je problem, da avto leze naprej in je enkrat ko se je šetala pred avtom ko sva odhajala izpadlo da namenoma spuščam naprej avto
evil.gif
skratka pri Audiju moraš biti odločen kaj želiš, Mercedes ti je dal čas za razmislek... Govorim pa seveda za menjalnik 5 stopenj stara šola letnik 2008.


PS2: Pri Mercedesu sem jaz delal v klancu potem tako, se ustavim zategnem ročno in šele nato spustim zavoro, pač preden prime menjalnik, obratno pa tudi, prestavil v D nato spustil ročno in potem zavoro...
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Je normalno in načeloma se avta v P na klancu ne pušča brez da bi prej zategnil ročno zavoro ker lahko uničiš zaporo na menjalniku (po možnosti se odlomi kljukica ki drži zobnik, pade med zobnike in imaš menjalnik kaput).

zaradi tega so "izumili" električno ročno - mislim avtomatično. Po moje pravilen postopek: ustaviš - stojiš na bremzi, prestaviš v P, ugasneš ročna se zategne in spustiš bremzo. Potem odpadejo tudi vsi problemi pri vžigu in speljevanju, ker je ročna zategnjena dokler ne spelješ.
 

Ytbnd

Guru
2. mar 2010
16.819
5.929
113
Citat:
Uporabnik der_Starke pravi:
KSZ

Vozim zadnjih 10+ let samo avtomatike(razen zeninih avtov)
Od starih Rangerjev kot delovno zivince do nove 530d ..... + ca. 8 drugih vmes...
Z nobenim problema, nobenega pazil, vse OK...

Je pa res, da so bili vsi redno servisirani ter nobeden nad 200k na cajgerju, realnih seveda!
Olje v menjalniku menjal ?
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.664
1.482
113
Citat:
Uporabnik McGiver pravi:
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Je normalno in načeloma se avta v P na klancu ne pušča brez da bi prej zategnil ročno zavoro ker lahko uničiš zaporo na menjalniku (po možnosti se odlomi kljukica ki drži zobnik, pade med zobnike in imaš menjalnik kaput).

zaradi tega so "izumili" električno ročno - mislim avtomatično. Po moje pravilen postopek: ustaviš - stojiš na bremzi, prestaviš v P, ugasneš ročna se zategne in spustiš bremzo. Potem odpadejo tudi vsi problemi pri vžigu in speljevanju, ker je ročna zategnjena dokler ne spelješ.

Ne, pač pa takole: ustaviš, držiš bremzo, in nato:
Citat:
Uporabnik Fe3 pravi:
[...] zategni [električno] ročno, nato pa daj v "P".
 

DizzyReed

Shmoo
5. avg 2007
7.663
220
63
41
Ljubljana Moste
juretov.blog.siol.net
kako je pa s cvt menjalniki, ker so drugačni? oz., še bolj specifičen - Toyotin hibridni avtomatski CVT oz. planetni? ker imamo na ulici parkirišče, in je na dveh mesti ena taka nagravžna luknja, da avto malo potegne, ampak je ne čutiš tako, šele ko avto parkiraš, stisneš P, misleč, da si na ravnem, potem pa zleze naprej ... in takrat je tudi že prepozno karkoli žlajfat ...

je pa tako, da je parking raven, in če je le možno, ne zategujem ročne, vsaj pozimi ne. če je klanec, pa itak, tu pa ni dileme ...
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Citat:
Uporabnik tony pravi:
Citat:
Uporabnik McGiver pravi:
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Je normalno in načeloma se avta v P na klancu ne pušča brez da bi prej zategnil ročno zavoro ker lahko uničiš zaporo na menjalniku (po možnosti se odlomi kljukica ki drži zobnik, pade med zobnike in imaš menjalnik kaput).

zaradi tega so "izumili" električno ročno - mislim avtomatično. Po moje pravilen postopek: ustaviš - stojiš na bremzi, prestaviš v P, ugasneš ročna se zategne in spustiš bremzo. Potem odpadejo tudi vsi problemi pri vžigu in speljevanju, ker je ročna zategnjena dokler ne spelješ.

Ne, pač pa takole: ustaviš, držiš bremzo, in nato:
Citat:
Uporabnik Fe3 pravi:
[...] zategni [električno] ročno, nato pa daj v "P".

No tu se pač ne strinjamo.

Menja se lažje in pravilno pri vključenem motorju.
Dokler stojiš na bremzi ni nobenih dodatnih sil na menjalniku in je zaporedje pretikanja v P razen iz zgoraj navedenega razloga brezpredmetno.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Je normalno in načeloma se avta v P na klancu ne pušča brez da bi prej zategnil ročno zavoro ker lahko uničiš zaporo na menjalniku (po možnosti se odlomi kljukica ki drži zobnik, pade med zobnike in imaš menjalnik kaput).
Sem prejšnjo zimo na ravnem (oz. na standardnih 2,5% naklona) zategnil ročno, da ne bodo zobniki trpeli, pa je po 14 dneh (dopust na toplem pač) vse skupaj precej zarustalo in kak mesec kasneje je zaradi tega zablokirala zavorna čeljust in sem bil na mah ob 700 €. Na srečo je bil servis blizu, sicer bi bil lahko še ob kakega jurja ali dva več zaradi skurjenih ležajev. Potem pa bodi pameten o zatičih in zobnikih v avtomatskem menjalniku ...
rolleyes-1.gif
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
19.998
10.751
113
kod Džej-Zija
Zarustalo zaradi ročne? Moja gajba ima ročno v bobnu zadnjega diska in rjava ročna nima nikakršnega vpliva na čeljust. Tebi je bolj verjetno zarustal bat v čeljusti, ponavadi zaradi vlage v zavornem olju in/ali poškodovane protiprašne gumice. Bat je bil očitno slab in če ne takrat, bi ti zarustal pa pol leta kasneje.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.577
336
83
Kras
www.mtl.si
Se strinjam. Celo življenje zategam ročno, pa mi je zablokirala le na Yugu zaradi pletenice (vlaga noter, zima, zmrznilo). Ne krivim vleke ročne
grin1.gif
, temveč pletenico, ki sem jo zamenjal in je bilo to to.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Po odtegnitvi ročne se je med bremzanjem na diskih dobro čutilo, kje je ročna fino prijela (pa nisem imel zelo zategnjene). Kakorkoli, svoje je gotovo pomagalo k škodi, po dobrem mesecu.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.478
5.016
113
Naše dvorišče visi in teh 15 let, kar sem se preselil, je pač vsak avto parkiran z zategnjeno ročno. Kar je bilo avtov, še nobenemu ni ročna primrznila. Res pa je, da pri hiši nimamo in nismo imeli premium vozil, temveč kake ople, francoska jajca in podobno, nekateri s 300.000+ km.
Avto ni bil ustrezno vzdrževan, če ročna zmrzne v slovenskih klimatskih razmerah. Tudi yugo se je dal tako vzdrževati, da do tega ni prišlo.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.577
336
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik Pepe pravi:
Avto ni bil ustrezno vzdrževan, če ročna zmrzne v slovenskih klimatskih razmerah. Tudi yugo se je dal tako vzdrževati, da do tega ni prišlo.
To sicer okvirno drži, ampak določeni avtomobili imajo pač težave s temi zadevami.
Pri meni je bila sicer kriva fizična poškodba pletenice...
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.404
5.683
113
Citat:
Uporabnik keber pravi:
) zategnil ročno, da ne bodo zobniki trpeli,
dajte že nehat bluzit. pa ne direkt na tebe.
kaj bojo zobniki trpeli ko avto stoji. Saj niso kartonski no. nX večje sile so na zobniki ko ti na polno gas pohodiš pa zdržijo. In eni se tu bijite da bo menjalnik sesulo ker je v P pri parkiranem avtu.
Res folk nimate več niti 0.5% pameti v glavi da bi jo malo vklopli? Katera firma bo naredla menjalnik ki ne zdrži sil parkiranega avta?????
 

AndrejEnej

Guru
13. okt 2016
3.832
-1.068
113
145 km SZ od Opatije
Jaz sem pa do danes mislil, da alter populacija živi na elitnih, ravnih lokacijah, obsijanih s soncem ....
evil.gif



V glavnem, če sem še malo tematski, težava je, ko avto v klancu parkiraš zgolj s premikom prestavne ročice v pozicijo P, brez ročne. V tem primeru, ko spelješ, zelo težko ročico premakneš v pozicijo R (ali D). Pomojem se tisti "zatič" res da zje*at ... tko, da se z Lukom v tem primeru ne strinjam najbolj.
 
Nazadnje urejeno:

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.543
432
83
on govori o zatiču, na katerem "sloni" komplet "teža" vozila, ti pa o zobniških prenosih, kar nima nobene zveze
pokliči na kak servis menjalnikov, npr Pogačnika v Lesce, pečečnika v Velenje in potem povej, kaj ti bosta rekla

kot že napisano, se ustaviš, stojiš na zavori, zategneš ročno in potem daš v P in ugasneš motor
ko odhajam, samo dam v D in speljem, ročna se sama odtegne

v nasprotnem primeru tudi tvegaš, da ti nekdo rahlo zadane parkiran avto in ti odlomi zatič, ki drži celotno zadevo v P poziciji - kar je prima za serviserje :D
jasno, je narejeno dovolj močno, tako močno pa spet ne, da se ne bi dalo polomiti
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Če je ročna zavora na zadnjih kolesih in pogon spredaj in te nekdo butne, da ti avto premakne, bo tisti zatič v obeh primerih podobno obremenjen.

Jaz pri Priusu ročno zavoro uporabljam zelo redko, jo pa uporabim ko parkiram na klancu.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.667
6.708
113
pri taščici
Citat:
Uporabnik Pepe pravi:
Naše dvorišče visi in teh 15 let, kar sem se preselil, je pač vsak avto parkiran z zategnjeno ročno. Kar je bilo avtov, še nobenemu ni ročna primrznila. Res pa je, da pri hiši nimamo in nismo imeli premium vozil, temveč kake ople, francoska jajca in podobno, nekateri s 300.000+ km.
Avto ni bil ustrezno vzdrževan, če ročna zmrzne v slovenskih klimatskih razmerah. Tudi yugo se je dal tako vzdrževati, da do tega ni prišlo.
Meni je pa v dvajsetih letih samo na oplu zmrznila do sedaj. In to zato, ker so inženirji pletenico pripeljali na čeljust iz spodnje strani. Torej naredili so "sifon". In ko je gumica na koncu bovdena spustila vodo v sifon, je le ta tam zmrznila, jaz sem ročno zategnil (je bila pač zajla v ledu) rikverc pa je feder ne porine. In je bilo treba iti lezat pod avto (v snegu)
bonk.gif
 

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.543
432
83
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Če je ročna zavora na zadnjih kolesih in pogon spredaj in te nekdo butne, da ti avto premakne, bo tisti zatič v obeh primerih podobno obremenjen.

Jaz pri Priusu ročno zavoro uporabljam zelo redko, jo pa uporabim ko parkiram na klancu.

Prius?
Hruške in jabolka, pisal sem za klasični avtomatski menjalnik
vsak po svoje, bohinc pa s svedrom