Pravilna uporaba automatskega menjalnika

Mont

Fizikalc
19. avg 2014
3.193
2
36
Ja, kolikor vem, gre za pretvornik navora (wandler).
Vsaj pred leti je bilo tako.
Verjetno so pogruntali kaj novega. Včasih je pač bilo tako.
 

Cash

Guru
19. avg 2007
8.073
983
113
Super. No, jaz bom imel klasicnega. Se to bom vprasal. A je mozno preprogramirat menjalnik, da ti pri nizjih obratih vrze v visjo prestavo?
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.577
336
83
Kras
www.mtl.si
To delajo nekateri tunerji. Ni pa nujno, da gre pri vseh menjalnikih.
Drugače pa tega po moje ne boš potreboval, kvečjemu bolj v obratno smer.
Recimo (samo kot primer, ni avtomat) DSG za moje pojme prehitro prestavlja v višjo na normal programu.
 

Cash

Guru
19. avg 2007
8.073
983
113
Kolikor sem slisal, klasicni automati malo bolj pozno prestavljajo, kot pa dvosklopcni, kar pa me morda malo moti, saj nocem, da motor turira v obrate, ce ni potrebno.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.577
336
83
Kras
www.mtl.si
Sodobni avtomati se prilagajajo tvojemu načinu vožnje.
Ob rahlem pritisku plina bo prej prestavil višje in potem tako naprej. Mene bolj moti, da imajo nekateri samodejni menjalniki krajša končna prestavna razmerja kot pa ročni menjalniki. Posledično so na AC višji vrtljaji in poraba.
 

Cash

Guru
19. avg 2007
8.073
983
113
Ja, to je pa cudno, da majo krajsa prestavna razmerja
rolleyes-1.gif
 

sixpower

Guru
22. sep 2011
3.231
2.836
113
Lublana
Obišči stran
Citat:
Uporabnik McGiver pravi:
Ročna: pri štirih pravih avtomatikih (Chrysler, Audi, BMW, Mercedes) nisem v recimo 10 letih nikoli zategoval ročne pri parkiranju, razen v res močnem klancu. Sem pa v P dal vedno pri pritisnjeni bremzi in delujočem motorju. Se tudi ne spomnim, da bi kadarkoli imel itežave avto vžgat ali dat iz P v R.

Enako. Dvanajst let vozim izključno avtomatike pa sem ročno v tem času morda zategnil 10x. Na malih klančkih in kuceljčkih res ni potrebe po ročni zavori. Je pa res da ni priporočljivo puščati samo v P na bolj strmih klancih ravno zato, ker lahko poškoduješ tisti štift.

Nasvet, kadar pustiš vozilo na malem klančku in čutiš kako se je vozilo naslonilo na štift potem pred prestavljanjem iz P v D nekajkrat stisneš na zavoro in se spet čisto lepo prestavi. Če pa mora nekdo redno puščati vozilo na bolj strmem klancu pa vsekakor priporočam uporabo ročne zavore.

Citat:
Uporabnik Mont pravi:
Citat:
Uporabnik tony pravi:
ko stojiš pri rdeči luči seveda samo držiš bremzo in niti slučajno ne prestavljaš v N
zmaga.gif

Sem slišal to. Ko sem imel avtomatika, sem vseeno dajal v N, ker je bilo moteče na polno tiščati bremzo na vsakem semaforju.
Ni mi pa jasno, kakšna škoda se dela, če imaš avto v mirovanju v N.
sprasujem se.gif

Kaj je potem fora imeti avtomatika, če stalno nekaj prestavljaš?? Prestavljanje v N ali celo v P na semaforju in gužvi je prav bebavo. Ravno to, da ne prestavljaš je bistvo avtomatika in zato ti zelo olajša mestno vožnjo. Zakaj si ti moral močno tiščati zavoro mi pa sploh ni jasno? Na vseh avtomatikih, ki jih imam ali sem jih vozil nogo samo rahlo "odložim" na zavoro in avto stoji. Ni prav nobenega napora in je to desetkrat lažje in udobneje, kot prestavljati v N in tisočkrat lažje ter udobneje, kot pri ročnem stisniti sklopko in prestavljati.

Citat:
Uporabnik Cash pravi:
Saj ni potrebno na polno tiščat bremzo. Do sedaj sem vozil 3 automatike in na semaforjih zelo nežno tiščal bremzo, skoraj nič. Da stojiš na miru in imaš v "N" ni čisto nič narobe, saj je to isto, kot fola. Bolj me skrbi, kot sem slišal naokoli, da če imaš v "D" in na semaforjih držiš bremzo, se "lamele" nucajo al ne vem točno, kako je narejen automatik, ne se smejat
redface-1.gif

Mah, pusti lamele, jih itak ni. Ima pa Torque konverter, ki je tako narejen da zagotovo zdrži ta hec.

Najbolj pomebno pa je itak vzdrževanje, pozanimati se točno na koliko časa se menja olje in FILTER, točno vedeti katero olje priporoča proizvajalec ter občasno tudi preverit nivo olja, to se počne pri ogretem motorju in menjalniku ter prižganim motorjem . To je v glavnem to pa bo menjalnik zagotovo zelo dolgo zdržal.

Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Še en dodatek: fajn je, da med preklopom iz D v R ali obratno preklopiš nežno oz. za četrt sekunde počakaš na N. Ne pa da zadevo ''suneš'' direkt.

Hm, Lahko razložiš zakaj? Prvič slišim in nikoli nisem počel kaj takega jaz prav z veseljem prestavljam direkt in hitro.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.667
6.708
113
pri taščici
Imam občutek da so vsi stari avtomatiki vlekli naprej . Tudi tisti z nastavljenimi obrati po PS. Je pa res da v malem večjem klancu ni več vlekel, pa da si bremzo samo na rahlo držal. Imel avtomatika slabih 5 let.
Na srečo brez tezav, kljub 200kkm prevoženimi na x podlage (uvoz). Edino pozrten je pa bil. 12l je nekako hotel imeti. Še dobro da sem.delal bolj malo km (manj kot 10mk letno)
Z novejšimi pa nimam izkušenj.
 
Nazadnje urejeno:

Smajo

Fizikalc
15. maj 2012
549
25
28
hraše
Pri vsem zgoraj naštetem ti pomaga auto Hill in funkcija stop & go. Avto ne bo lezel naprej na križišču, pri parkiranju v breg pa tisti štift ne bo trpel. Moj avtomatic sharan dela ze 140000 km, enkrat menjano olje.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.577
336
83
Kras
www.mtl.si
Če imaš novega Sharana imaš DSG in si že enkrat premalo zamenjal olje. Na DSG6 je menjava olja na 60.000km, ob oteženih pogojih vožnje (npr. pogosta vleka prikolice) bi sam menjal še prej.
@sixpower: ne da se mi razlagat zakaj, ampak če nisi ravno hlod lepo čutiš, kako ob nežni prestavi iz D v R skoraj ne čutiš, da prestavi. Če pa ''rukneš na polno'' pa cel avto zaniha. Kaj misliš, da to naredi zato, ker mu je všeč?
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Vsak novejsi avtomatik ti v D in pri pritisku zavore sam sprosti pretvornik navora, tako je poraba manjsa pa se olja ne greje.
 

ginek

Fizikalc
21. sep 2007
545
54
28
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Vsak novejsi avtomatik ti v D in pri pritisku zavore sam sprosti pretvornik navora, tako je poraba manjsa pa se olja ne greje.

A DSG ima pretvornik navora? Jaz sem bil prepričan, da ima dve sklopki. Pojma nimam kaj počne v D na mestu (ali je sklopka na pol spuščena in drsi ali pa jo šele ob pritisku na plin spusti)
 

Tommy17

Fizikalc
8. jan 2009
820
47
28
Dvajset let vozim avtomatike. Različne avtomobile BMW, MB, VW, FORD... Pri vseh krepko čez 300.000 kilometrov in še na niti enem nisem imel težave. Ne uporabljam ročne zavore (razen na res ekstremnih klancih), ne čaka v N predno dam npr. iz R v D...

Edino kar pazim je, da se avto res čisto ustavi predno prestavim. In na križišču nikoli ne dajem ne v N in ne v P. Do danes niti enega problema. Prednost avtomatika je ravno udobje in se ne bom zdaj še s tem ukvarjal, da bi se obremenjeval z ročno zavoro, ali pa dajanjem v N pred semaforjem.
 

krava

Majstr
5. sep 2007
3.666
340
83
www.kacnje.eu
DSG res nima pretvornika navora. Je pa tako, da ima večina Autohold - ko pritisneš na zavoro in se avto ustavi, ga drži na mestu. Takrat lahko mirno spustiš pedal za zavoro, čeprav je ročica v D. Torej pripelješ, ustaviš in spustiš zavoro - avto stoji do pritiska na pedal za plin.
 

B81

22. jul 2007
36.933
10.503
113
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Če imaš novega Sharana imaš DSG in si že enkrat premalo zamenjal olje. Na DSG6 je menjava olja na 60.000km, ob oteženih pogojih vožnje (npr. pogosta vleka prikolice) bi sam menjal še prej.
@sixpower: ne da se mi razlagat zakaj, ampak če nisi ravno hlod lepo čutiš, kako ob nežni prestavi iz D v R skoraj ne čutiš, da prestavi. Če pa ''rukneš na polno'' pa cel avto zaniha. Kaj misliš, da to naredi zato, ker mu je všeč?

Tudi garancija zahteva servis menjalnika na 60 k km pri DSG-jih.

Čakaj, ali nov avtomatik zaniha pri prestavljanju? Ker sem že zaradi tega nekaj avtov izpustil iz rok na ogledih. Menda velja pravilo, da ko prestaviš, NE SME bit niti malo sunka, niti ne smejo obrati zanihat, potem je menjalnik še dober.

Na 5 let starem EDC renault menjalniku ne zaniha nič. Brez servisa in skoraj 100 k km, večino 15 kilometrske vožnje.