Trije primeri pa presodite sami:
1. BMW 525D pol leta sem v garanciji hodil na servis, ker se je med vožnjo prižigala lučka za zadnjo premo (fatalna napaka), čeprav je s premo bilo kao vse OK. Sistem so večkrat resetirali in jaz sem vozil dalje. Ko je bil potem avto dva meseca iz garancije pa je "računalnik" čudežno pokazal napako na zadnji premi in potrebo po njeni zamenjavi - Juhu! Sem jim kar rekel, da naj v Nemčijo pišejo, da stranka že pol leta reklamira isto napako in da ne bom plačal popravila oz. zahtevam kulanco. Odgovor servisa je bil, da računalnik pač prej ni pokazal te napake. Odgovor zastopnika - zamenja se zadnja prema, material plačajo oni, delo jaz. Po prevzemu vozila, nikoli nobenega računa! Seveda pooblaščen servis. Rezime: zadovoljen!
2. Fiat Ducato X250 3.0 Iveco mašina, avtodom (to pomeni nobenega gonjenja čez 120 na uro, je pa vedno polno naložen). Avto star 4 leta (garancija 2 leti!), prevoženih točno 99.000, servisiran vedno na Triglav avtu celo v krajših intervalih kot predpisano. Polomljeni ležaji v menjalniku,... v glavnem totalka menjalnika. Napaka je baje povezana s "premočno" mašino za ročni menjalnik, oz. vožnjo v visoki prestavi in prenizkih vrtljajih - tako se pač vozimo - in potem pride do zvijanja gredi in loma ležajev in vsega ostalega. Napaka zelo pogosta na avtodomih, vendar v masi prodanih vozil premalo, da bi jo priznali kot tovarniško napako. Uvoznik zavrnil kulanco (neuradno bi jo priznali do eno leto po preteku garancije). Ponudili tovarniško obnovljen menjalnik s PAZI SAD 3 letno garancijo, servis dal konkreten popust na material in delo. Čeprav je peklo po žepu sem bil konec koncev zadovoljen.
3. Citroen C5, reden servis na pooblaščenem servisu. Menjava olja in filtra. Naslednji dan tik pred vožnjo v Francijo opazim kapljice olja pod avtom v garaži. OK so malo polili po plastični podlogi motorja in se je pač sedaj scedilo dol. V Sežani na črpalki je za mano že špura in manjka dober liter olja. Kličem Citroen asistenco: vaš avto nima več asistence, ker je star 4 leta,... Jaz vztrajam, da je napaka njihovega serviserja,... Oni me ne j.be 5%. Servis Citroen v Sežani ne dela ob sobotah,... Po nasvetu edinega prijaznega Citroenovca iz centralnega servisa v Kopru grem na Vulco servis v Sežani. Mojster ugotovi, da šprica olje iz filtra. Odvije filter in notri sploh ni tesnila. Najde eno staro tesnilo na panku in zavije, dolijemo olje in evo dela. Takoj po SMSu napišem kaj se mi je zgodilo na servis in prosim, da premislijo kaj bodo naredili. Po enem tednu (ko sem se vrnil) grem na servis in mi šef servisa (direktor) prodaja buče, da so preverili vse "interne poti" materiala in da je tesnilo bilo sigurno vgrajeno, da pa se jim je že zgodilo, da je olje požrlo tesnilo (mislim pa koji trotl sem jaz?). V glavnem zahteval sem menjavo filtra (s tesnilom
), olja in seveda pranje motorja, kar so vse naredili, jaz pa sem dokončno menjal servis. Rezime mislim, da ni potreben.
Tako samo v premislek.