Proizvodna cena, ne to kar bi plačal kupec. Za zoe je elektromotor na servisu okrog 3k EUR, baterija 8k EUR, proizvodni ceni pa sta verjetno pol manj, torej 5,5k EUR oboje skupaj. V mislih sem imel ljudske EV: zoe, leaf, ne alter, kjer je taycan minimum.
1 - tukaj se pogovarjamo o Taycanu
2 - če že primerjaš zoe in ostale gajbe, potem jih primerjaj s Cliom in ne s Panamero. Koliko misliš, da stane tricilindraš 0,9tCE v Cliu? 5 jurjev? Po moje cel avto ne stane toliko, ne pa samo motor. Da ob tem niti ne grem na to tvojo oceno cene baterij in elektromotorja. Zoe ima 52kWh baterijo, VW je ob vsej svoj enormni planirani količini za ID3 baje prišel na ceno malo pod 100 USD za kWh, ampak pozor, to so le baterije. Rabiš še management, hlajenje, itd., pa recimo, da smo na 130 USD na kWh. Torej v ZOEju samo baterijski sklop stane 6750 USD, vendar je to z uporabo najnovejših tehnologij za proizvodnjo in ob upoštevanju ID3 količin. Torej optimalno, verjetno pa Renault stane še kaj več.
Sedaj se pa malo zamisli in računaj, koliko proizvajalcu ostane, glede na to, da je imel pri ICE delih verjetno najmanj 20x maržo, pa sem zelo pesimističen glede tega.
Zakaj pa misliš, da se tudi največji proizvajalci združujejo ali skupaj gredo v te projekte in odpuščajo in režejo vse možno, da bodo lahko naredili preskok v elektriko?