Poraba, razlike, meritve...

uncle_sam

broker
25. sep 2007
3.216
1.712
113
40
V sosednji temi o novem passatu se je razvila debata o porabi. Koliko sem sam prišel do ugotovitev, so zadeva nekako takšne...

- razliko v porabi naredi širina gum; med 205 in 225 je lahko razlike med 0,2 do 0,4 litra. Kotalni upor naredi svoje...imam Fulda sport control, ki je kako varčna guma in vidim veliko razliko če dam avto v prosti tek po Sežanskem klancu...z zimskimi 205 pridem do dna s preko 140kmh, z letnimi 225 ne gre preko 130kmh...
- v mestu nastane razlika v z velikostjo platišč, med 16 in 18 col je lahko tudi med 0,2 do 0,4 litra razlike, motor mora zasukati večjo maso...
- karavan/limuzina pri večji hitrosti je prav tako lahko 0,5l razlike (kako to merijo pri testih na valarjih?)
- avtomatik/ročni menjalnik...ni več nekih razlik, še posebaj z novimi 8 prstavnimi (po moje je z avtomatikom za razne dedke še nižja poraba, ker pač ne obvladajo kot Alter mojstri)
- papirna poraba pri dizlih bolj laže kot pri bencincih...
- stari testi, npr izpred 15 let so bili realni, celo pod navedeno porabo si lahko vozil, zdaj ni šanse...
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.260
1.894
113
Bolj je problem razlika med BC in dejansko porabo.

Kar se pa širine gum tiče je pri meni z siršo gumo višja poraba. A ker imam ponavadi pozimi ožjo gumo (ko je poraba višja že zaradi mraza) in poleti širšo ko je poraba nižja zaradi visokih temperatur...je kljub temu poleti v povprečju nižja poraba kot pozimi.
Torej moj zaključek...mraz VS toplo ima večji vpliv na porabo kot med široka VS ozka guma...se pa zima seveda deloma izničuje s širino gume.
 

uncle_sam

broker
25. sep 2007
3.216
1.712
113
40
To bo mogoče naš avtomagazinovec vedel...so se pravila pri testih porabe skozi čas kaj spreminjala? Vozil sem nekaj starejših bencinarjev in pri vseh se je dalo voziti pod navedeno porabo...pri novih pa, če želiš doseči relacijsko porabo, je edini način da ga vržeš na tempomat pri max 90kmh na ravni cesti...
 

DizzyReed

Shmoo
5. avg 2007
7.663
220
63
41
Ljubljana Moste
juretov.blog.siol.net
bi se skoraj strinjal, pa verjetno še v vakumu, da ni zračnega upora, s pospravljenimi odgledali. ker ne glede, kako varčno vozim, in koliko predvidevam, mi tovarniški porabi niti blizu ne uspe priti.

recimo zaradi pnevmatik sem tudi sam razmišljal, da bi šel iz 225/45 17 na 205/55 16 - prve imam letne, slednje že imam zimske. in je na 16" že samo vožnja bolj udobna, se pa strinjam, da avto boljše izgleda na večji dimenziji. ampak, pri 40.000 km letno, se bi znala poraba res konkretno poznati, tudi če gre za 0.5l/100km - to na koncu znese kar nekaj privarčevanih litrov pri moji kilometrini ... med drugim, če prav računam, tudi nov komplet platišč in pnevmatik ... tako z aviona 200€ ni malo ...

kar se tiče moje porabe - BC laže v obe smeri. se mi je že naredilo, da je BC kazal 6.9, pa je bila realna poraba 7.1, se je pa tudi že naredilo, da sem imel po BC porabo 7.2, realna pa je bila 6.7 (kar me je najbolj šokiralo).
 

corsol

Guru
11. mar 2010
3.001
971
113
so tudi razlike med gumami , ...npr.kotalni upor in teža gume(zanimivo , da tega podatka običajno nihče ne objavlja).
Zanimivo imajo npr. nekatre novejše različice športnih pnevmatik glede na teste zelo majhen kotalni upor, kar pomeni nižjo porabo ....tako, da če se že primereja med ožjo/širšo gumo morajo biti isti model in isti DOT(recimo da je takrat pri vseh dimenzijah ista reeptura za zmes....).......in ne nazadnje , tlak pnevmatike....

kakorkoli gledaš....vse je kompomis......
 

tomi

Guru
1. sep 2007
18.575
9.812
113
40
MB
Citat:
Uporabnik DizzyReed pravi:
bi se skoraj strinjal, pa verjetno še v vakumu, da ni zračnega upora, s pospravljenimi odgledali. ker ne glede, kako varčno vozim, in koliko predvidevam, mi tovarniški porabi niti blizu ne uspe priti.

recimo zaradi pnevmatik sem tudi sam razmišljal, da bi šel iz 225/45 17 na 205/55 16 - prve imam letne, slednje že imam zimske. in je na 16" že samo vožnja bolj udobna, se pa strinjam, da avto boljše izgleda na večji dimenziji. ampak, pri 40.000 km letno, se bi znala poraba res konkretno poznati, tudi če gre za 0.5l/100km - to na koncu znese kar nekaj privarčevanih litrov pri moji kilometrini ... med drugim, če prav računam, tudi nov komplet platišč in pnevmatik ... tako z aviona 200€ ni malo ...

kar se tiče moje porabe - BC laže v obe smeri. se mi je že naredilo, da je BC kazal 6.9, pa je bila realna poraba 7.1, se je pa tudi že naredilo, da sem imel po BC porabo 7.2, realna pa je bila 6.7 (kar me je najbolj šokiralo).

vse to samo dokazuje, da si dokaj nekonsistenten voznik, se pravi dosti speljevanj na polno in zaviranj, to najbolj zjebe BC
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Se strinjam z vincem glede temperatur. Vozim 17" pozimi in ko puščam avto zunaj je poraba višja kot poleti z 255/35/18 zadaj. Ko pa imam avto v garaži pa je poraba na zimskih jasno nižja, saj poleti pride še klima.

BC mi štima v piko s poraba.com, kjer imam zapisan vsak tank. Izredno nizko porabo mi omogoča moj režim v katerem je kake 5- max. 10% mesta ostalo regionalke in AC.

Ko kupujem avto malo pofirbcam na spritmonitor.de in najnižja poraba zabeležena tam (realna nižja z veliko zapisi) je tudi moja oz. spravim še kaj nižje.
 

DizzyReed

Shmoo
5. avg 2007
7.663
220
63
41
Ljubljana Moste
juretov.blog.siol.net
jep, 50% mesta. ponavadi ga šokira, ko cel čas vozim recimo po mestu, potem pa grem na relacijo, po možnosti na Primorsko, kjer je poraba zelo ugodna ... zagori lučka, piše "Range 50km", tankam, pa ugotovim, da bi lahko naredil še najmanj 200km ... takrat se tudi za porabo zlaže v plus.

če pa ga tankam na AC in vozim večinoma po AC, pa kar zadane ...
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Evropski testi porabe so za vreč stran, tako so neuporabni.

Njihova neuporabnost je še bolj vidna pri dosegih električnih vozil, ki so tako prenapihnjeni, da jih je skoraj nemogoče doseči, razen, če greš na AC in voziš 80km/h.
Če že hoče uporabnik videti realne teste porabe, se je potrebno obrniti na ameriški EPA.
 

Hoci

Fizikalc
18. avg 2007
2.546
5
38
Citat:
Uporabnik vincent pravi:
A ker imam ponavadi pozimi ožjo gumo (ko je poraba višja že zaradi mraza)

Poraba je višja le dokler se motor ne ogreje, pozimi ima ogret motor manjšo porabo kot poleti
ogreta mašina. Če ne ne bi dajali hladilnika polnilnega zraka , bi namontirali grelnike.....
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.661
6.704
113
pri taščici
Moj motor se ne bi pozimi "nikdar" ogrel ce mu ne bi pomagal webasto pri gretju kabine. Vsaj tako pravijo tisti katerim webasto crkne (pogosto)
 

SouthPark

Jas da nea vem?! Ka te je...
5. sep 2007
24.570
5
38
Klobukarjev dol
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Evropski testi porabe so za vreč stran, tako so neuporabni.

Njihova neuporabnost je še bolj vidna pri dosegih električnih vozil, ki so tako prenapihnjeni, da jih je skoraj nemogoče doseči, razen, če greš na AC in voziš 80km/h.
Če že hoče uporabnik videti realne teste porabe, se je potrebno obrniti na ameriški EPA.

Ali pa na spritmonitor.de - tam vidiš dejansko porabo, ki velja tudi 'v nulo'. Problem je edino, če kupuješ nov avto, ki je šele šel v prodajo in ni podatkov. Ampak po pol leta od začetka prodaje, pa imaš že dovolj veliko bazo.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.577
336
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik DizzyReed pravi:
kar se tiče moje porabe - BC laže v obe smeri. se mi je že naredilo, da je BC kazal 6.9, pa je bila realna poraba 7.1, se je pa tudi že naredilo, da sem imel po BC porabo 7.2, realna pa je bila 6.7 (kar me je najbolj šokiralo).
Preverjanje realne porabe na en tank je neprimerno, zaradi razlike med črpalkami, tvojega občutka, kdaj je polno, itd. Statistična napaka je namreč zaradi tega enormna. Povprečje je treba preverjat na cca. 5000 km, ko se statistična napaka zaradi prej omenjenih dejavnikov skoraj izniči.
Vsaj to jaz svetujem mojim strankam. Običajno odstopanje je nekje med 5 in 10%, pa ponavadi bližje drugi številki. Toliko imam tudi sam dvignjen prikaz porabe in je odstopanje +-1dcl. To pišem za VAG.
Recimo kot primer: Mondeo 2.0TDCI 103kW: odstopanje je bilo 17%. Korigirat ni mogoče (vsaj kolikor sem seznanjen).
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.260
1.894
113
Citat:
Uporabnik Hoci pravi:
Poraba je višja le dokler se motor ne ogreje, pozimi ima ogret motor manjšo porabo kot poleti
ogreta mašina.

Res je...a če nimaš pretirano daleč do službe pokasiraš prvi del ogrevanja motorja in posledično višjo porabo. Kdor se vozi 30 km+ v eno smer se mu verjetno ne pozna kaj dosti.
 

jetamp

Fizikalc
5. sep 2007
3.532
68
48
Kranj
Pri prejšnjem avtu mi je lagalo -0,2l ne glede na pogoje vožnje. vedno enako. Je pa treba vedno tankat na isti ročki na črpalki, ker kakšna ročka ti pusti tudi več kot liter dodatno natočit. Pri sedanjem sem dvakrat probal in je bila razlika +0.1 in +0.07l glede na dejansko stanje. Torej kaže minimalno več kot je dejanska poraba
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Meni BC laže za ca. 7%, pri številu prevoženih km mi pa kaže 1% premalo (nove gume). Pri posameznem točenju kaj več kot 2% še nisem falil.
 

kdk

Fizikalc
25. feb 2014
198
29
28
okoli MB
Citat:
Uporabnik vincent pravi:
Citat:
Uporabnik Hoci pravi:
Poraba je višja le dokler se motor ne ogreje, pozimi ima ogret motor manjšo porabo kot poleti
ogreta mašina.

Res je...a če nimaš pretirano daleč do službe pokasiraš prvi del ogrevanja motorja in posledično višjo porabo. Kdor se vozi 30 km+ v eno smer se mu verjetno ne pozna kaj dosti.

Pot do službe 29km. Razlika med letnim in zimskim režimom skoraj 1L/100km . Motor 1,8 bencin. Prevoženih 160.000 km
 
Nazadnje urejeno:

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.185
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Recimo kot primer: Mondeo 2.0TDCI 103kW: odstopanje je bilo 17%. Korigirat ni mogoče (vsaj kolikor sem seznanjen).
Focus 1.5 tdci, recimo, pa slabe 4% (5,1 namesto 5,3). Tudi sicer redke najdem nad 7-8%
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.572
2.617
113
še v SLO - ampak komaj
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Preverjanje realne porabe na en tank je neprimerno, zaradi razlike med črpalkami, tvojega občutka, kdaj je polno, itd. Statistična napaka je namreč zaradi tega enormna. Povprečje je treba preverjat na cca. 5000 km, ko se statistična napaka zaradi prej omenjenih dejavnikov skoraj izniči.
Vsaj to jaz svetujem mojim strankam. Običajno odstopanje je nekje med 5 in 10%, pa ponavadi bližje drugi številki. Toliko imam tudi sam dvignjen prikaz porabe in je odstopanje +-1dcl. To pišem za VAG.
Recimo kot primer: Mondeo 2.0TDCI 103kW: odstopanje je bilo 17%. Korigirat ni mogoče (vsaj kolikor sem seznanjen).

O kaki razliki med črpalkami je govora?

Drugače pa ja - računati "povprečno" porabo na 1 "kesl" nima nekega smisla. Je treba ujeti nekaj več km in je predlog z 5.000 km, torej 8-10 tankanj, kar na mestu. Še bolje je voditi stalno evidenco.

Meni je "moja" Kuga presenetila - po nekaj čez 40 km mi kaže BC 6,8 -'"poraba.com" pa 6,9. Od "kesla do kesla" pa od 6,3 pa tja do 8.0. S tem, da si teh 8 še danes ne znam razložiti. Bistveno več "lahke" regoinalke (sicer veliko AC), kar bi moralo pomeniti porabo bližje 6.0, obenem pa teh celih 700 km v močnem dežju.
Zdaj ali je "upor" dežja povečal porabo - ali moja Kuga ne zna hendlat višje zračne vlage.
17758-icon_confused.gif

Je bilo pa to edino večje odstopanje od "dejanske" porabe - odstopanje drugače v okviru +/- 0,3 l - kar pade pod ca. 5% odstopanja. To pa je v okviru 5% natančnosti "BC" (no - vsaj FMS je uradno na +/- 5%).