Citat:
Uporabnik sad pravi:
Ne bo držalo. Tempomat (dober) bo za isto hitrost porabil MINIMALNO goriva. Če boš ti plin popustil in bo hitrost ostala enaka pomeni zgolj eno: da cesta visi navzdol. In tudi v tem primeru bo tempomat isto popustilCitat:
Uporabnik tratnjak pravi:
ko se peljes brez tempomata vzdrzujes neko hitrost, ce gas cisto malo popustis bos se vedno vzdrzeval tisto hitrost, poraba pa bo nekaj manjsa. In tu je ta razlika proti tempomatu..
Oz. možno je še eno: da si prej držal preveč plina in torej si bil prej neekonomičen: tempomat ga je držal pa ravno prav.
In še enkrat: če veš kaj delaš ga lahko ''nategneš'', povprečen voznik pa ne bo varčnejši. Moje mnenje, možno pa tudi, da podcenjujem povprečnega voznika.
Fizikalno lgedano je razlika minimalna in različne porabe NE boš opazil, edino udobje trpi. Torej če ti voziš tako da imaš po števcu vedno 130km/h ali pa če nastaviš tempomat na to hitrost bo poraba enaka/identična. Če ne bo, mi prosim razloži kam se izgublja energija. In ja, več energije se izgubi če imaš gas na on/off kot pa če premikaš loputo za plin za +-10%, ampak veš kaj na AC je to nemerljivo ker ima zračni upor vsaj 99% vpliva na porabo.
Pa tempomati, vsaj kaj sem jih jst videl in čutil delujejo daleč od natančnega, vedno ko mu "zmankuje hitrost" pritisne na plin prekomerno (čutiš boost) in potem ko doseže hitrost spet spusti plin naenkrat (sicer ga potem uravna in je ok). Enako je ko pride klanec, čutiš kdaj kikne tempomat na plin, recimo sam nikoli tako grobo ne vozim in to je tudi eden od pogojev varčne vožnje.