Poraba pri tempomatu

mmx

Fizikalc
16. nov 2007
2.275
14
38
Kako je s porabo goriva pri vklopljenem tempomatu? Predvsem pri novejših avtih (2010). Slišal sem različna mnenja. Od tega, da je ob vklopljenem tempomatu poraba za 1L večja, pa do tega, da elektronika sama bolje uravnava hitrost kot človek in je zarad tega poraba nižja. No če je kdo poznavalec, kar z besedo na dan. Pri sebi nisem nič opazil, pa tudi meril nisem, ali je razlika. Predvsem me zanima ker ga pogosto uporabljam.
 

Lateral

Fizikalc
31. mar 2008
1.771
33
48
Pomoje ni bistvene razlike, sploh pa ne 1l. Zna se poznati na porabi, če so na cesti vzponi in spusti, po klancu navzdol ga nateraš, potem pa navzgor z minimalnim gasom , da ti počasi pada hitrost. Bi pa bilo verjetno, da je po ravni cesti s tempomatom nižja poraba, ker je vedno konstanten plin za vzrževanje hitrosti, medtem ko sam včasih spustiš za malo, včasih preveč držiš, ampak spet ne bi smelo biti 1 liter razlike.
 

der_Alte

Fizikalc
21. jul 2007
2.063
10
38
Zemlja
alte.aufbix.org
Pri mojem avtu je razlika. Bi pa rekel, da na račun avtomatskega menjalnika. Z nogo nikoli ne moreš povsem enako »tiščat« na pedalo, potem pa odklene pretvornik navora (prekine direktno povezavo) in s spodrsavanjem potem poskuša sledit ukazom pedala. To seveda v D položaju. Če premaknem v ročni način, potem dlje časa drži in hitreje zaklene pretvornik navora. Kaj jaz vem, kaj so ti japonci naprogramirali?
grin1.gif


Sem pa ugotovil, da tempomat ne deluje pri hitrostih nad 180km/h.
jezen.gif
 

irCAR81

Majstr
19. mar 2008
1.736
109
63
To je tko napisano kot da če je tempomat vkloplen je pa takoj razlika. Če bi z nogo vozil identično kot s tempomatom nebi smelo biti razlike v porabi. Gre se pa za to da tempomat načeloma skos drži enako hitrost, ti pa nogo stalno mal premikaš. Če držiš gas enako v klanec bo hitrost padla vozil boš počasneje in poraba bo mogoče malo nižja kot če bi tempomat vztrajal na isti hitrosti.
 

tratnjak

Fizikalc
10. maj 2009
1.020
32
48
sam sicer imam nekaj nizjo porabo ce sam vzdrzujem hitrost, ampak to je ce hocem vozit eco in posvecam pozornost porabi, posledicno mi tisto prisparano ni vredno tega, da se ubadam s tem, ampak presaltam na tempomat ob vsaki priliki in lepo sprosceno cruisam. Tudi po mestu znam veckrat nastavit na tempomat, da se ne ubadam z omejitvami, na avtocesti pa se "bremzam" in pospesujem s tempomatom, gasa/bremze se skorajda ne dotikam razen pac pri cestninskih in, ko nekdo zapelje pred tebe in ne more masina sama dovolj hitro upocasnit
 

mmx

Fizikalc
16. nov 2007
2.275
14
38
Aja, tempomat pa uporabljam predvsem na AC med 130 in 160 km/h ter v tunelu cca 110.
 

jmarkoos

Pripravnik
21. apr 2011
98
0
6
kupto.si
Vsekakor uporabljamo tempomat tudi za mestno vožnjo - kjerkoli je pač to mogoče. Avto letnik 2010 - naša povprečna poraba je za 1 l manjša od naznanjenje tovarniške porabe
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.148
6.962
113
pri taščici
Kater avto, kater motor?
Ker mislim da ni veliko srecnezev ki bi imeli liter nizjo porabo. Prej liter vecjo. Pa ne vrejeti BC. Merodajnameritev so litri na pumpi in vsaj priblizno tocen stevec. Ce ti stevec za 10% laze pa se ene toliko BC potem znas hitro imeti nizjo porabo od tovarniske.
Za "umerjanje" stevca uporabi recimo stacionazne oznake ob cesti
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Sicer imam starejši avto, ampak s tempomatom imam (po "pumpa-meter") cca pol litra nižjo porabo v slučaju relativno ravninske avtoceste (pod kar štejem prav vse naše avtoceste, ker nimajo nekih posebnih klancev, razen tiste malenkosti od Kopra do Kozine, pa še to ni ravno strmo). Kjer so res dolgi klanci (recimo v Italiji) pa je povprečna poraba nekje enaka z nogo. Treba računati, da če greš gor, greš tudi kasneje dol, v tem primeru je tempomat precej bolj varčen kot noga in dobiš tiste ekstra porabljene kaplje zaradi tempomata v dolg klanec nazaj povrnjene.
 

jmarkoos

Pripravnik
21. apr 2011
98
0
6
kupto.si
Brez skrbi - vedno računam litre na pumpi in prevožene km [ kjlub digitalnim meritvam zaupam še vedno klasični matematiki :) ]. Citroen G4 1,6 bencin. ( Ne trdim pa, da je ta poraba odvisna samo od tempomata ampak od vsesplošnega načina vožnje, ker vseskozi se pa s tempomatom tudi ne da voziti kanej ? :) ).
 

Maci

Fizikalc
18. jan 2010
2.989
0
36
Meni je v BMW 530dA kuril tempomat popolnoma enako, kot ko sem vozila sama, včasih je prišel na mejo, ko je kuril več, torej je bilo treba malo zmanjšati hitrost ali pa malo zvišati.

Neke razlike ni bilo.
 
Nazadnje urejeno:

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
ksz

pri meni je poraba s tempomatom nižja iz preprostega razloga, ker s tempomatom vozim počasneje. Če vozim "na nogo", večkrat spreminjam hitrost in prej ko slej vozim 150-160 (po števcu), medtem ko s tempomatom ni težko 120.
 
Nazadnje urejeno:

C152SLO

Fizikalc
21. avg 2007
1.444
1
36
V osnovi je poraba s tempomation cca pol litra večja, kar ti tudi vsaj po navadi piše v navodilih od avta.
 

Hoci

Fizikalc
18. avg 2007
2.546
5
38
Pojasni logiko za tem, kako tempomat na ravni cesti pri enaki hitrosti kuri pol litra več?
 

SpEkTr

ex mroizo
19. jul 2007
1.553
37
48
45
Citat:
Uporabnik Hoci pravi:
Pojasni logiko za tem, kako tempomat na ravni cesti pri enaki hitrosti kuri pol litra več?

Pomoje je tako, da če hočeš voziti 120 konstantno mora elektronika tudi konstantno dodajati/odvzemati plin. In to se pozna na porabi. Medtem, če držiš z nogo to ni toliko opazno. vsaj po moje.
 

Lateral

Fizikalc
31. mar 2008
1.771
33
48
Saj ima tempomat določene intervale preverjanja in tudi določeno odstopanje. Moj vem da po klancu dol spusti tam nekje do 4km/h plusa, preden odvzame gas, ali pa navzgor tudi pade hitrost za malo, preden se pocasi popravi nazaj na nastavljeno hitrost.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik SpEkTr pravi:
Citat:
Uporabnik Hoci pravi:
Pojasni logiko za tem, kako tempomat na ravni cesti pri enaki hitrosti kuri pol litra več?

Pomoje je tako, da če hočeš voziti 120 konstantno mora elektronika tudi konstantno dodajati/odvzemati plin. In to se pozna na porabi. Medtem, če držiš z nogo to ni toliko opazno. vsaj po moje.
Narobe. Elektronika nič ne odvzema ali dodaja plin, samo drži pedal za gas na takem mestu (ne vem, kako je pri digitalnem pedalu), da so obrati vedno konstantni. In zaradi tega je poraba manjša, ker človeška noga ni nikoli tako mirna.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.381
1.244
113
www.adriamedia.si
Seveda elektronika odvzema in dodaja (izjema je idelano ravna cesta, ampak take praktično ni, sploh če gledamo daljše povorečje). Malo klanca gor, pa malo doda, da obdrži hitrost (ali pa recimo malo več čelnega vetra) in obratno.
Skratka: če pelješ z nogo konstantno na gasu, pa čeprav to pomeni, da se namesto 130 pelješ med 120 in 140, ni isto, kot če pelješ (ali to počne tempomat) tako, da je hitost ne glede na razmere vedno 130 (za kar je treba včasih več, včasih pa manj plina, odvisno od naklonov ceste, vetra) ...
 

Benady

Fizikalc
20. jul 2007
6.825
1
38
Sem pa res živel v zmoti, sem bil prepričan da ti vožnja s tempomatom pije manj
shocked-1.gif


Sam bi si želel tempomat z recimo 5 nastavljivimi hitrostmi, zanje 5 gumbov z mini lcd zaslončkom noter na katerem bi bila hitrost napisana, pa vse skupaj kar na volanu
smile-1.gif
morda nekoč nekega dne
 

jetamp

Fizikalc
5. sep 2007
3.536
72
48
Kranj
Poraba je verjetno večja na tistih klancih, kjer bi zaradi premalo moči motorja moral prestaviti v četrto ti imaš pa v peti tempomat pa na 130.