Opozorilo za možnost "zabasanja" DPF filtra

darlev

Fizikalc
18. apr 2008
690
65
28
Ljubljana
Dejte mi majstri prosim povedat kaj najbolje narediti ker sem bolj nov na področju "dizlov" oziroma kako se najlažje naredi regeneracijo al kako se že reče?

V soboto mi je na avtu takoj po zagonu napisalo "Risk of particle filter blocking". Gre se za avto Citroen C4 Picasso 1,6hdi 2012.
Kot predvidevam se gre za možnost zabasanja filtra DPF. Zgodilo se mi je ob vračanju iz morja. Kot sem prebral moram avto nekaj časa voziti v "visokih" vrtljajih da avto sam naredi to regeneracijo. To sem tudi naredil ko sem se po avtocesti vozil v 5 prestavi namesto 6 pri nekih 2500 do 3000rpm vendar je lučka še vedno gorela tako sem se vozil saj 1 urco.

Prosim za pomoč kaj lahko naredim sam da ne bom takoj na servis vozil.....

Avto imam jaz od novembra 2016 in je bilo v tem času narejenega cirka 26kkm ki so saj 90 posto relacije....
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.472
5.001
113
Pravega odgovora ne vem. Menim pa, da si naredil vse prav, da bi se filter že zdavnaj očistil, če bi vse delovalo v redu. Sploh pa med relacijsko vožnjo to opozorilo ni na mestu, ker ima avto vse pogoje, da se saj reši brez da ti zato veš. Verjetno je kaj narobe. Denimo kak senzor ne vrača prave vrednosti in se avto ne more odločiti za začetek procesa.
Pri drugi znamki je meni crknil senzor za temperaturo, ki je nekje okrog dpf filtra. Na servisu so mi rekli, da dolgo hecanje s takim problemom ni dobro, ker se potem DPF res zabaše in lahko gre konkretno €...
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.009
5.634
113
Kaj pa ČE ti kozolčar pri prejšnem servisu ni nalil LOW SAPS olja not in se ti zato baše DPF
sprasujem se.gif
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.009
5.634
113
Poglej na listek/račun katero olje je gor pa ti povemo če maš blem
smile-1.gif
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.555
335
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik Kamele0N pravi:
Kaj pa ČE ti kozolčar pri prejšnem servisu ni nalil LOW SAPS olja not in se ti zato baše DPF
sprasujem se.gif
Čisto možno.
Še bolj verjetno pa bo potrebno na servis in zadevo rešit. Očitno nekaj ne deluje pravilno. Ker predvidevam, da do morja nisi ravno imel 5km, torej bi se ti v tem času moral DPF čisto lepo zregenerirat.
A si imel morda kakšno prikolico zadaj in je bil avto komplet preobremenjen? To bi znalo tudi zaustavit regeneracijo.
 

darlev

Fizikalc
18. apr 2008
690
65
28
Ljubljana
Hm najprej mi povej kaj pomeni LOW SAPS olje....
smile-1.gif
Sej mogoce bom vprasal neumnost ampak ali je res lahko olje krivo za to?

Pa še neki če je tukaj povezava. Ta opozorilo mi je vrglo ven ko sem se na "hlape" pripeljal do bencinske črpalke (ne vem če bi naredil še 5km z avtom). Ali je možno da bi bilo to zaradi kakršnih usedlin ki so se nabrale v rezervoarju pa upam da nisem spet neumnost bleknu.

Sem v sredo naročen da ga dajo na tester.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.009
5.634
113
Low saps olja so olja z aditivi prirejenimi aditivi za tvoj DPF filter...to pomeni da ko tvoj francoz pije olje (normalno ali izredno pitje) to ne proizvaja toliko saj kot običajno olje...

Specifikacije na pakiranju na katere moraš bit pozoren so....

Obče... ACEA Cx (x= 1,2,3,4,5)....API SN...

Boljše.... BMW LL-04....MB 229.31&229.51...VW 504/507...

Ostale so izpeljanke iz glavnih igralcev in manj pomembne...

Recimo... http://www.oilspecifications.org/psa_peugeot_citroen.php
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.555
335
83
Kras
www.mtl.si
V navodilih preberi točno pri koliko vrtljajih moraš vozit, da se vrši regeneracija. Lahko, da si bil že previsoko.
Za mojega piše tole:
In order to clean the diesel particle filter, the vehicle should be driven at an even speed of at least 60 km/h at engine speeds of 1 800 - 2 500 rpm for at least 15 minutes or until the warning light goes out with the 4th or 5th gear engaged (automatic gearbox: position S) when the traffic situation permits it. This increases the exhaust temperature and the soot deposited in the diesel particle filter is burnt.


ŠE NEKAJ ZELO POMEMBNEGA: a nima tvoj avto dodatne tekočine, ki je potrebna za regeneracijo? Preveri, da ni le ta prazna, ker potem ti ne dela regeneracije in to vsekakor ni dobro, da se še voziš.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.009
5.634
113
Plus regeneracija se ne izvede pod določenimi pogoji...ČE...

Je motor premrzel

Maš premalo goriva

Obrati niso med x in y

Vsaka znamka ma svoje fore

Francozi majo celo svojo verzijo DPFja z tekočinami....preveri ČE ti slučajno samo ni zmanjkalo tekočne za regeneracijo DPF
 

BLABLABLA

Guru
28. sep 2007
2.493
925
113
Citat:
Uporabnik Kamele0N pravi:
Low saps olja so olja z aditivi prirejenimi aditivi za tvoj DPF filter...to pomeni da ko tvoj francoz pije olje (normalno ali izredno pitje) to ne proizvaja toliko saj kot običajno olje...

Specifikacije na pakiranju na katere moraš bit pozoren so....

Obče... ACEA Cx (x= 1,2,3,4,5)....API SN...

Boljše.... BMW LL-04....MB 229.31&229.51...VW 504/507...

Ostale so izpeljanke iz glavnih igralcev in manj pomembne...

Recimo... http://www.oilspecifications.org/psa_peugeot_citroen.php

En popravek.

Če olje nepopolno zgoreva in se tvorijo saje, to načeloma ni problem za DPF....DPF je namenjen temu da lovi saje, ki pri procesu čiščenja DPF zgorijo.

Olja namenjena za DPF filtre so "LOW ASH"...To je z nizkim deležom pepela pri zgorevanju olja.
GM...Npr DEXOS 2

Torej, niso problem saje....saje vedno zgorijo....problem je pepel...Pepel je ostanek, ki nikdar nikoli ne zgori, ker so to negorljivi ostanki, ki ostanejo po procesu gorenja. Pepel se nalaga v DPF filtru z vsakim prevoženim kilometrom ga je več...Da pa je tega čim manj se pa uporabljajo ustrezna olja.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.009
5.634
113
Popravek Nr.2

Saje ali pepel niso problem (meni je to isti k...) Problem so kovinski oksidi ki nastajajo pri izgorevanju olja ki je FULL SAPS...oz po domače olja ki kot EP/AW aditive uporablja ZDDP dodatke

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Zinc_dithiophosphate

Glavni protiobrabni sestavini sta žveplo (Sulphur) in fosfor (Phosphorous)...od tu kratica SAPS...Sulphated Ash-Phosphorous-Sulphur

articles_200705_Industry-Focus---SAPS.gif


Razlika med olju pa taka...

1272521065_1_FT1404_low_saps.png
 

darlev

Fizikalc
18. apr 2008
690
65
28
Ljubljana
Pismu tale z oljem je cist mozna. Servis je bil narejen 6kkm nazaj...
Upam da moj serviser ni za.jebu oziroma kaj spregledu. Do sedaj je bil top je pa res da sem imel prejsnji avto bencinc brez nekih dodatnih stvari v motorju kot jih imajo novi dizli oziroma bencinci. Plus to da je mehanik od "rojstva" kar pomeni da ima delovne dobe vec kot sem jaz star... 😂
Javljam kaj se bo iz tega izcimilo. Kot pravim v sredo grem do novega serviserja ki ga bo priklopil na tester pa da vidmo kaj bo rekel.

Hvala za vsa pojasnila legende ste....
cool-1.gif
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.009
5.634
113
Predno se tam oglasiš preveri v navodilih če nimaš FAP filtra (uno ko rabiš AdBlue) pa poglej kje se doliva pa kolk maš še tega...
 

Gatto

Guru
19. jul 2007
18.747
896
113
tu in tam
Citat:
Uporabnik gr69 pravi:
Pa ugotovi katero olje ti je nalil.
od ene menjave olja se mu ne bo nič zabasalo..v egr-ventilu se s cajtom naberejo saje tako ali drgač, v dpf pa tudi, ampak v dpf se naj bi izvajala regeneracija, ki pa tudi ni vsemogočna.
 

ribicija

Guru
4. sep 2007
2.392
1.394
113
Če bi zmanjkalo tekočine za DPF filter napiše drugo. Meni je zmanjkalo na mojem piccassu zdaj na 144k in sem prvič menjal. Tega kar je njemu napisalo še meni v 9 letih ni nikoli napisalo pa veliko vozim po mestu. Morda pa je res težava v olju. Jaz v mojega dajem isključno Total po Citroenovi specifikaciji.
 

darlev

Fizikalc
18. apr 2008
690
65
28
Ljubljana
No pa sem mislil da ne bo noben vprasal....
smirk-1.gif
Pri nakupu ni imel magicnih 120kkm ampak nekih 106kkm je pa res da je uvožen iz francije....
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Mjah, kakorkoli, lahko da ima realno kilometrino.
Razen če ne...
Garancije od prodajlca (če nisi uvažal na lastno pest) najbrž ni več?
Na pooblaščencu ti lahko preverijo ce so bili kaki garancijski posegi, iz tistega lahko malo sklepaš o kilometrini in zgodovini.
Pooblaščenec bi bil tudi najbrž najpametnejši naslov za pregled vozila. Jaz bi se obrnil na Jerovška