Omejitev hitrosti na AC

Ste mnenja da se v prid varnosti in večje pretočnosti omeji splošna hitrost na AC na 100 km/h?


Rezultati so vidni samo po glasovanju.

zakajaltersuxu

Fizikalc
19. jul 2007
1.608
88
48
Citat:
Uporabnik bledim pravi:
Po tej logiki je avtocesta najbolj pretočna ob zastoju, ko vsi vozijo 20.
Daj malo logično pomisli, preden brez vira zatrjuješ nesmisle.

Ko je torej prazna je pretočnost nič ali neskončno? Malo si pomešak pretočnost in gostoto vozil.

S primerno varnostno razdaljo je sicer 80 km/h. Posreden poljuden vir je bil že podan.
 

jest5

Guru
18. avg 2007
25.956
-8.677
113
Citat:
Uporabnik zakajaltersuxu pravi:
S primerno varnostno razdaljo je sicer 80 km/h.
In kako boš dosegel primerno varnostno razdaljo? Kako boš preprečil skakanje med pasovi? Kako boš preprečil, da bo nekdo vozil 10km/h pod omejitvijo? Ker če ne boš, je popolnoma vseeno, ali je omejitev 60 ali 160km/h, rezultat bo enak
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.186
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik zakajaltersuxu pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Ja, na ravni vseh uporabnikov, ampak glede na trenutno obremenitev ceste, ne na splošno. Torej: prilagodljive omejitve in višja splošna omejitev.

Višja splošna omejitev sploh ne pride upoštev, časovna razlika je minimalna, stroškovne spremembe nesorazmerne.
Pri manjši omejitvi pa je zaradi manjše varnostne razdalje vecja pretočnost.

Časovna razlika je zelo opazna. Stroškov s tem razen samih voznikov (ki pa tudi pri višji omejitvi imajo izbiro, da se peljejo počasnje in varčujejo) nima nihče (še več, država bi več zaslužila). Če je promet dovolj redek (če ni, bi itak veljala nižja omejitev), je tudi varnostne dovolj.
Skratka, aboslutno višje omejitve, jaz osebno sem za no limits pristop z prilagodljivimi omejivtami glede na razmere in promet.
 

zakajaltersuxu

Fizikalc
19. jul 2007
1.608
88
48
Citat:
Uporabnik jest5 pravi:
Citat:
Uporabnik zakajaltersuxu pravi:
S primerno varnostno razdaljo je sicer 80 km/h.
In kako boš dosegel primerno varnostno razdaljo? Kako boš preprečil skakanje med pasovi? Kako boš preprečil, da bo nekdo vozil 10km/h pod omejitvijo? Ker če ne boš, je popolnoma vseeno, ali je omejitev 60 ali 160km/h, rezultat bo enak

Ista vprašanja si sicer lahko postavljaš tudi pri sedanjih omejitvah.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.186
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Gonzo pravi:
Imaš kakšen tapravi vir za tvojo trditev. Po tej teoriji zvišanja pretočnost, bi pretočnost bila neskončno velika, če bi hitrost vozil bila nič kilometrov na uro.
evil.gif

Lepo, da se smiešiš. Človek ima prav, ampak omejitev 130 ni postavljena na za večjo pretočnost, ampak kot nek kompromis varnost/hitrost potovanja. Ker vprašnje max pretočnosti (in s tem povezane smiselnosti nižje omejitve) se pojavi relativno redko. Ga je pa fajn upoštevat, ko se pojavi (prilagodljive omejitve).
 

zakajaltersuxu

Fizikalc
19. jul 2007
1.608
88
48
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik zakajaltersuxu pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Ja, na ravni vseh uporabnikov, ampak glede na trenutno obremenitev ceste, ne na splošno. Torej: prilagodljive omejitve in višja splošna omejitev.

Višja splošna omejitev sploh ne pride upoštev, časovna razlika je minimalna, stroškovne spremembe nesorazmerne.
Pri manjši omejitvi pa je zaradi manjše varnostne razdalje vecja pretočnost.

Časovna razlika je zelo opazna. Stroškov s tem razen samih voznikov (ki pa tudi pri višji omejitvi imajo izbiro, da se peljejo počasnje in varčujejo) nima nihče (še več, država bi več zaslužila). Če je promet dovolj redek (če ni, bi itak veljala nižja omejitev), je tudi varnostne dovolj.
Skratka, aboslutno višje omejitve, jaz osebno sem za no limits pristop z prilagodljivimi omejivtami glede na razmere in promet.

Stroškovne spremembe so nesorazmerno večje v primerjavi s časovno pridobitvjijo vseh voznikov in se tukaj nanašajo na infrastrukturo, ki zajema vse objekte.

Preprosto povedano na enem primeru:
zaščitna ograja pri omejitvi 80 km/h ni enaka (ne stane enako) kot pri 180 km/h.
 

jest5

Guru
18. avg 2007
25.956
-8.677
113
Citat:
Uporabnik zakajaltersuxu pravi:
Citat:
Uporabnik jest5 pravi:
Citat:
Uporabnik zakajaltersuxu pravi:
S primerno varnostno razdaljo je sicer 80 km/h.
In kako boš dosegel primerno varnostno razdaljo? Kako boš preprečil skakanje med pasovi? Kako boš preprečil, da bo nekdo vozil 10km/h pod omejitvijo? Ker če ne boš, je popolnoma vseeno, ali je omejitev 60 ali 160km/h, rezultat bo enak

Ista vprašanja si sicer lahko postavljaš tudi pri sedanjih omejitvah.
Točno tako. In ravno zaradi tega je tvoja ideja popolnoma nesmiselna, ker ne bi bilo opazne razlike.
 

zakajaltersuxu

Fizikalc
19. jul 2007
1.608
88
48
Citat:
Uporabnik jest5 pravi:
Citat:
Uporabnik zakajaltersuxu pravi:
Citat:
Uporabnik jest5 pravi:
Citat:
Uporabnik zakajaltersuxu pravi:
S primerno varnostno razdaljo je sicer 80 km/h.
In kako boš dosegel primerno varnostno razdaljo? Kako boš preprečil skakanje med pasovi? Kako boš preprečil, da bo nekdo vozil 10km/h pod omejitvijo? Ker če ne boš, je popolnoma vseeno, ali je omejitev 60 ali 160km/h, rezultat bo enak

Ista vprašanja si sicer lahko postavljaš tudi pri sedanjih omejitvah.
Točno tako. In ravno zaradi tega je tvoja ideja popolnoma nesmiselna, ker ne bi bilo opazne razlike.

Ni res, ni razloga bi vozniki ob nižji hitrosti še držali varnostno razdaljo primerno 130 km/h.
 

ngc2392

Guru
4. okt 2007
2.172
512
113
kranj
130 je čisto ok, samo vozniki (in njihovo tolmačenje vseh zakonov) je popolnoma nekaj drugega. za odseke brez omejitev kot nemci (pa še tam jih je zelo malo) imamo premalo avtocest, na verjetno veliko žalost alterjevcev. za pretočnost veliko poskrbijo opozorilne table, a jih je seveda veliko premalo (pa uporabne bi bile še za kaj drugega, ne samo za skoraj stalne napise da ne pij, ko voziš
smile-1.gif
sem jih videl tam iz londona ven, na skoraj vsakem kilometru je bilo opozorilo o hitrosti, ki naj bi zmanjšala zastoje. seveda...pričakovati od slovenceljnov, da zaradi boljše pretočnosti vozijo 80 na avtocesti (pa še to morda nekaj minut)...mission impossible.
bo pa verjetno hitrost počasi omejena na 110 ali še manj iz seveda popolnoma drugih vzrokov, ekoloških. že po avstriji se zaradi zmanjšanja izpustov, hrupa, sončkov v bližini avtoceste itd itd voziš bolj kot ne le 110 (pustimo gradnjo...) torej...avtoceste, ki so nam jih v preteklosti servirali kot ceste za hitro premagovanje razdalj, bodo sčasoma postale čisto navadne magistralke/hitre ceste. seveda, cestnino/vinjete bodo še vedno računali. no ja, ali pa vsaj v sloveniji, ker znamo še za drek izračunati davek ali postaviti kako trošarino. precej bi pomagal morda tudi tretji vozni pas (jup, vozni..ne prehitevalni) za vozila, počasnejša od formule 1 in njihovih lastnikov alterjevcev. vsaj na glavnem avtocestnem križu, kjer je največ (tranzitnega) prometa. vendar, tranzit bi lahko pametno speljali na železnice (ojoj) in bi tako zmanjšali počasen promet. tovorni tranzit bi tako potoval večinoma po tirih, osebni promet in pa tranzit v konicah dopustov/počitnic pa bi še vedno sčasoma potreboval tisti dodatni tretji pas na avtocestah. in omejitev bi "lahko" tudi narasla na 150, kot nekje v italiji (če je še...ne vem). vendar...balkanci na omejitev 50 vozimo 70, na 110 vozimo 130 ali več, na 130 pa vsi vsaj 150. pa še to je prepočasi. ker se nam stalno vsem vedno in ves čas mudi v tri pm...ane.
aja, na anketi sem izbral ne
smile-1.gif
 

jest5

Guru
18. avg 2007
25.956
-8.677
113
Citat:
Uporabnik zakajaltersuxu pravi:
Citat:
Uporabnik jest5 pravi:
Citat:
Uporabnik zakajaltersuxu pravi:
Citat:
Uporabnik jest5 pravi:
Citat:
Uporabnik zakajaltersuxu pravi:
S primerno varnostno razdaljo je sicer 80 km/h.
In kako boš dosegel primerno varnostno razdaljo? Kako boš preprečil skakanje med pasovi? Kako boš preprečil, da bo nekdo vozil 10km/h pod omejitvijo? Ker če ne boš, je popolnoma vseeno, ali je omejitev 60 ali 160km/h, rezultat bo enak

Ista vprašanja si sicer lahko postavljaš tudi pri sedanjih omejitvah.
Točno tako. In ravno zaradi tega je tvoja ideja popolnoma nesmiselna, ker ne bi bilo opazne razlike.

Ni res, ni razloga bi vozniki ob nižji hitrosti še držali varnostno razdaljo primerno 130 km/h.
hysterical-1.gif

Vozniki v vsakem primeru držijo čisto random varnostno razdaljo.
Če razdalje ne boš strogo nadzoroval, preprečeval menjave pasov, zahteval čimbolj enako hitrost vseh voznikov, kaznoval brezvezno zaviranje,... Nisi naredil nič.
Ampak če vse to počneš, boš tudi pri 130km/h imel super pretočnost. Tako da ne drkaj. Hitrost je eden od zadnjih problemov pri vsem skupaj.
 

Gonzo

Guru
1. sep 2007
9.333
9.564
113
EU
Slovenske železnice bi povečevale hitrost vlakov in gradile drugi tir, za avtomobile bi počeli nasprotno in zmanjševali hitrost. Zakaj sploh imamo avtoceste, če je pretočnost po regionalkah primerljiva .
grims-1.gif
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.573
2.619
113
še v SLO - ampak komaj
Ehm - zadel si, namerno ali ne, bistvo cele zgodbe - kulturo vožnje, ki med drugim pomeni upoštevanje omejitev (tudi vožnja z hitrostjo blizu najvišje omejitve) in ustrezna varnostna razdalja. Samo kaj, ko se tega drži bore malo voznikov in potem imamo “stop’n’go” za čisto brezveze.
 

zakajaltersuxu

Fizikalc
19. jul 2007
1.608
88
48
Citat:
Uporabnik jest5 pravi:
Citat:
Uporabnik zakajaltersuxu pravi:
Citat:
Uporabnik jest5 pravi:
Citat:
Uporabnik zakajaltersuxu pravi:
Citat:
Uporabnik jest5 pravi:
Citat:
Uporabnik zakajaltersuxu pravi:
S primerno varnostno razdaljo je sicer 80 km/h.
In kako boš dosegel primerno varnostno razdaljo? Kako boš preprečil skakanje med pasovi? Kako boš preprečil, da bo nekdo vozil 10km/h pod omejitvijo? Ker če ne boš, je popolnoma vseeno, ali je omejitev 60 ali 160km/h, rezultat bo enak

Ista vprašanja si sicer lahko postavljaš tudi pri sedanjih omejitvah.
Točno tako. In ravno zaradi tega je tvoja ideja popolnoma nesmiselna, ker ne bi bilo opazne razlike.

Ni res, ni razloga bi vozniki ob nižji hitrosti še držali varnostno razdaljo primerno 130 km/h.
hysterical-1.gif

Vozniki v vsakem primeru držijo čisto random varnostno razdaljo.
Če razdalje ne boš strogo nadzoroval, preprečeval menjave pasov, zahteval čimbolj enako hitrost vseh voznikov, kaznoval brezvezno zaviranje,... Nisi naredil nič.
Ampak če vse to počneš, boš tudi pri 130km/h imel super pretočnost. Tako da ne drkaj. Hitrost je eden od zadnjih problemov pri vsem skupaj.

To da držijo random razdaljo ni res. Večina ljudi drži ustrezno varnostno razdaljo, se pa seveda dobi na levi in desni strani G. krivulje določen odstotek lljudi, in ti ni random.

Glede besede drkaj pa pojdi si sedaj umiti usta in prste na rokah.
Odprl sem temo, da povem razloge ki jih poznam, in berem razloge proti temu.

Hitrost, oz. spreminjanje hitrosti oz. še natančneje neenakomerni pojemek (naglo pospešeno zaviranje) je eden bistvenih problemov na AC.
 

mistique

Guru
16. jun 2009
13.758
1.564
113
Emona / Carnium
Na pretočnost vplivajo:
- anomalije na nasprotnem voznem pasu
- vozniki, ki ne sledijo tempu vožnje večine vozil (na izbranem voznem pasu), ne nakazujejo (spremembe) smeri vožnje (npr.: smernik ob izstopu iz krožišča),
- okoliščine povezane z (vremenskimi) razmerami na cestišču
- slabo načrtovanje
- kurve (prosto po alkoholiku)

Sem napisal le nekaj razlogov, ker me zadeva zanima le kot udeleženca in tega nisem raziskoval.

Če pa bi razmišljali, na kaj vse vpliva (ne)pretočnost prometa, bi pa morda celo prišli do kakšnih konstruktivnih zaključkov, kako reševati pretočnost.
 

ngc2392

Guru
4. okt 2007
2.172
512
113
kranj
ja, v večini teh anomalij bi z nekaj tablami z opozorili ali priporočili to takoj odpravili. ker pametno načrtovanje (akhm) se da narediti tudi pri cestah; video nadzor, števci prometa ipd. in sistem, ki nadzoruje promet in se aktivno prilagaja z napisi na tablah.
ampak, pademo pa pri humanoidnih opicah na cesti. brezveze tebi superduper računalnik, ki ga lahko en navaden balkanec takoj na finto
smile-1.gif
 

jest5

Guru
18. avg 2007
25.956
-8.677
113
Citat:

Hitrost, oz. spreminjanje hitrosti oz. še natančneje neenakomerni pojemek (naglo pospešeno zaviranje) je eden bistvenih problemov na AC.
Odloči se že. Ker te 3 stvari niso isto.
In zadnji 2 sta prisotni pri katerikoli omejitvi.
 

zakajaltersuxu

Fizikalc
19. jul 2007
1.608
88
48
Citat:
Uporabnik jest5 pravi:
Citat:

Hitrost, oz. spreminjanje hitrosti oz. še natančneje neenakomerni pojemek (naglo pospešeno zaviranje) je eden bistvenih problemov na AC.
Odloči se že. Ker te 3 stvari niso isto.
In zadnji 2 sta prisotni pri katerikoli omejitvi.

Te stvari so še kako povezane. Pri voznikih nastopajo različni nagli pojemki, kar seveda v povezavi z odvivnostjo voznikov ni enako ali zavirajo pri večji ali manjši hitrosti.
 

jest5

Guru
18. avg 2007
25.956
-8.677
113
In take stvari najbolje rešuješ z dinamično omejitvijo glede na promet. 130+ če ni gužve, ob konicah pa ustrezno znižanje.
Statično na prometnih odsekih imamo že(110 na severni obvoznici itd) brezveznih omejitev, ker tebe nekaj srbi pa ne potrebujemo.
 

zakajaltersuxu

Fizikalc
19. jul 2007
1.608
88
48
Citat:
Uporabnik jest5 pravi:
In take stvari najbolje rešuješ z dinamično omejitvijo glede na promet. 130+ če ni gužve, ob konicah pa ustrezno znižanje.
Statično na prometnih odsekih imamo že(110 na severni obvoznici itd) brezveznih omejitev, ker tebe nekaj srbi pa ne potrebujemo.

Torej se strinjaš da je v času konic ustreznejša nižja omejitev. Ob konicah pomeni da se s tem pokrije večji del števila prehodov vozil. Nočni vozniki ipd, ki predstalvjajo zanemarljiv delež vozil so irelevantni.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.577
336
83
Kras
www.mtl.si
Niso samo nočni vozniki. Se precej vozim izven konic (7-8) in (15-17) in se da takrat večinoma (pustimo poletje in ostale izjeme) brez težav vozit 130 km/h. Ali pa še več.
Tako da res ne vem zakaj bi morali splošno omejitev zniževati. Že tako so šerifi na cesti, kaj bi šele potem bilo, ko bi se ti spravili s 100km/h delat red. Po možnosti ob 3.00 zjutraj.
Aja, pa običajno sem en od počasnejših na AC
evil.gif
.

In glede DINAMIČNEGA REAL TIME prilagajanja omejitev razmeram na cesti, se mi pa zdi, da se vsi strinjamo s tem. Absolutno pa ne s STATIČNIMI omejitvami. Upam, da razumeš razliko.