Okolju prijazni avtomobili

CLIO15

Guru
1. nov 2007
13.448
4.225
113
Glej.
Jaz imam na računu elektriko 100% sonce.
Sicer ne verjamem v pravljice.
Ampak na to ne moreš plačat Co2 davka.
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.823
9.527
113
Lahko z HVo100 ali pa na elektriko.
Pa kje ti živiš..
Aha, ja. Sem pozabil, da bo vse na štrom in to že kr leta 2027.... my bad, ker v Indiji Koromandiji zaenkrat še ne živim, mislim da tud Ostržek ni nikoli do tja prišel. Tukaj na zemlji se zaenkrat še wati seštevajo in elektrika se pretežno dela s turbinami in prenaša se jo zaenkrat še po žicah. Trd pristanek bo, trd za sanjače. HVO 100 :valjamse: to bo pa fullll pocen.

Dej spomni me, sem pozabil, od kje tam kjer ti živiš štrom pride in kako si predstavljaš da bo tole funkcioniralo brez da se mrdne v smeri kake nove elektrarne recimo, da o kakem novem daljnovodu, trafo postaji niti ne govorimo. Zaradi mene lohk tud z Jabe v tabelci predstavita.
 

LarryClay

Guru
10. feb 2023
1.235
1.215
113
Glej.
Jaz imam na računu elektriko 100% sonce.
Sicer ne verjamem v pravljice.
Ampak na to ne moreš plačat Co2 davka.
CO2 kupone že obračunavajo in plačujejo elektrarne. Dobavitelj, kot je Gen-I, pa itak zganjajo samo sumarno matematiko nabave elektrike na letni ravni. Večina pri njih jih je itak na 100% nuklearno, ker za to ni 1 EUR doplačila. :p
Pri CO2 kuponih za goriva, bodo pa ti že vsebovani v ceno goriva pred davki in prispevki. Torej jih bo že "obračunal" dobavitelj goriv.
 
  • Všeč mi je
Reactions: novaa

Jabe

Guru
1. okt 2007
14.115
6.685
113
Zaradi mene lohk tud z Jabe v tabelci predstavita.

Kdor hoče, da mu na novo simulacije delam, sploh za stvari, kjer mi ne zna dati niti vhodnih podatkov, poleg tega pa mene drugače ne zanimajo in so torej po naročilu, bo moral izkazati, da ni popolna izguba časa. Ker roko na srce, več ali manj tisti, ki izzivajo tele izračune in tablece, so prvi, ki jih ne razumejo, čeprav gre za osnovno matematiko. Zato so načeloma bili tok bumbasti, da so sploh izzvali...

Minimum requirement je razumevanje domačega računa za elektriko. Če koga spomnim, da je treba najprej pred lastnim pragom stvari zrihtat, preden se loti reševanja problemov i šire, je namen dosežen.
 

LarryClay

Guru
10. feb 2023
1.235
1.215
113
To vas bodo lepo nategnili pa še ploskali boste.

Dovolili bodo Hybride pa razna E- goriva / mešanice in na koncu boste happy happy pa plačali 5€ / za liter tiste mešanice ko bo aktualna takrat.

Isto sranje se že dogaja z HVo100 dizlom, ko vozijo tega z čudnim poreklom iz kitajske, notri pa palmovo olje, samo da smo v EU srečni da smo bolj zeleni in lahko špedicije svoje Co 2 davke znižujejo.

To je vse dead man walking.

Cene baterij in BEV (battery electric vehicle) tehnike so v tako strmem upadu, da vse te alternative nimajo za burek.
So samo za mešanje megle, da lahko kupujejo čas.
Ampak tega časa jim je zmanjkalo. Sedaj so obramba carine na Kitajce, dokler ne bo usekalo tudi nazaj. Oz. se bodo slednji vtihotapili skozi direktne naložbe v EU. Tudi Japonci in Korejci so isto naredili, eni 30 let, drugi pa 20 let nazaj. Npr. Hyundai Kono Electric že nekaj let proizvaja tudi na Češkem. Tesla ima že GigaFactory Berlin. Čang bo pa postavil TeraFactory Budapest.

Na vsake toliko pridejo veliki tehnološki prelomi in stare tehnologije pač odmrejo.
 

CLIO15

Guru
1. nov 2007
13.448
4.225
113
Tudi v novembru, ko je blo 14 dni oblačno povsod v slo :)
Se opravičujem
100% obnovljivi.
Co2 pa free..
Screenshot_20241211_113836_Drive.jpg
 

Steve

Guru
13. avg 2007
9.985
1.865
113
To je vse dead man walking.

Cene baterij in BEV (battery electric vehicle) tehnike so v tako strmem upadu, da vse te alternative nimajo za burek.
So samo za mešanje megle, da lahko kupujejo čas.
Ampak tega časa jim je zmanjkalo. Sedaj so obramba carine na Kitajce, dokler ne bo usekalo tudi nazaj. Oz. se bodo slednji vtihotapili skozi direktne naložbe v EU. Tudi Japonci in Korejci so isto naredili, eni 30 let, drugi pa 20 let nazaj. Npr. Hyundai Kono Electric že nekaj let proizvaja tudi na Češkem. Tesla ima že GigaFactory Berlin. Čang bo pa postavil TeraFactory Budapest.

Na vsake toliko pridejo veliki tehnološki prelomi in stare tehnologije pač odmrejo.

aja EV je tehnološki prelom? Da ti malo osvežim znanje zgodovine....bili so pred ice v 19 stoletju in zaradi inferiornosti šli na smetišče zgodovine. Zdaj doživljajo renesanso zaradi političnega pritiska in nič drugega.

Glede cen baterij: ta tvoj tako zelo strmi upad pomeni trenutno ceno okrg 115 $/kwh. Kar je daleč od poceni in dražje od ice avtomobilov. Toliko o bureku.... In pri trenutnih cenah litija, so minerji nezadovoljni, ker je prepoceni in delajo izgube, ali pa imajo premale dobičke.

Kitajska, ki je daleč največji dobavitelj litija: "Chinese mining giants Tianqi Lithium and Ganfeng Lithium are set to drop from healthy profits to deep losses in the first half of the year. Falling demand and huge oversupply leave the price of lithium carbonate with little room to rise"

In glej ga zlomka, minerji niso ideološko vodeni in delajo za profit. Kdo bi si mislil ha? Torej če so zdaj že problemi, kako daleč misliš da še lahko gre ta tvoj tako zelo strmi upad?
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.823
9.527
113
Kdor hoče, da mu na novo simulacije delam, sploh za stvari, kjer mi ne zna dati niti vhodnih podatkov, poleg tega pa mene drugače ne zanimajo in so torej po naročilu, bo moral izkazati, da ni popolna izguba časa. Ker roko na srce, več ali manj tisti, ki izzivajo tele izračune in tablece, so prvi, ki jih ne razumejo, čeprav gre za osnovno matematiko. Zato so načeloma bili tok bumbasti, da so sploh izzvali...

Minimum requirement je razumevanje domačega računa za elektriko. Če koga spomnim, da je treba najprej pred lastnim pragom stvari zrihtat, preden se loti reševanja problemov i šire, je namen dosežen.
To, da se na elektriko spoznaš kot zajec na boben si že dokazala. Formula o kateri je govora je čist simpl, seštevanje.
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.823
9.527
113
Vhodni podatki so pa na netu. Za začetek, ker je govora tudi o tovornem prometu, lohk kr porabo nafte v 2023 najdes, pa dej sam za EU, jo pretvoriš v kilowatne ure, zdeliš s 3 (izkoristek) in mi razloži od kje bomo vzel štrom za vse te silne e kamione in super napredne EVje. Ker gradnje elektrarn in daljnovodov neki ni na vidiku.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.753
829
113
aja EV je tehnološki prelom? Da ti malo osvežim znanje zgodovine....bili so pred ice v 19 stoletju in zaradi inferiornosti šli na smetišče zgodovine. Zdaj doživljajo renesanso zaradi političnega pritiska in nič drugega.

Glede cen baterij: ta tvoj tako zelo strmi upad pomeni trenutno ceno okrg 115 $/kwh. Kar je daleč od poceni in dražje od ice avtomobilov. Toliko o bureku.... In pri trenutnih cenah litija, so minerji nezadovoljni, ker je prepoceni in delajo izgube, ali pa imajo premale dobičke.

Kitajska, ki je daleč največji dobavitelj litija: "Chinese mining giants Tianqi Lithium and Ganfeng Lithium are set to drop from healthy profits to deep losses in the first half of the year. Falling demand and huge oversupply leave the price of lithium carbonate with little room to rise"

In glej ga zlomka, minerji niso ideološko vodeni in delajo za profit. Kdo bi si mislil ha? Torej če so zdaj že problemi, kako daleč misliš da še lahko gre ta tvoj tako zelo strmi upad?

850 g LCE (lithium carbonate equiviliant) je potrebnih za proizvodnjo 1 kWh.
Litij (LCE) pri trenutni ceni ~$10k na tono pomeni stroška $8,5/kWh na celico.

In ti misliš da je litij kriv, da cena baterij ne more iti nižje, oz. da če cena litija gre gor za 50%, da se vse skup sesuje?

Cene baterij so odvisne od kemije, tiste z nikljem in cobaltom so malo dražje, trenutno okrog $100 na kWh, LFP so še malo cenejše, natrijeve pa še cenejše.
Jasno da cena ne more kar padati proti nuli, cena bo dosegla nek plato, pod katerega ne bo šlo, kako blizu smo bo pokazal čas, sami stroški materiala so recimo $30-$60/kWh.

Ampak vseeno trenutne cene dražjih baterij pomenijo, da 50 kWh baterijo dobiš za $5k, kar je smešno poceni, LFP pa pod $4 k. Pri samih celicah morda ne bo prišlo do neke revolucije v ceni, bo se pa sigurno pocenilo vse kar je drugega okrog teh celic, ker da ti trenutno nekdo proda domači hranilnik z 10 kWh za 10k € je naravnost rečeno nateg.
 

crunchy

Pripravnik
15. feb 2018
41
10
8
Ni treba pretiravat. Alter naj bi bil provokativen in zabaven. Zdaj če se Ženšče vedno bolj radikalizira, stalka uporabnike in se neumorno prepira...je jasno da doživlja vedno več kontra napadov. Dejstvo je, da je po nakupu Nikole njena agresivnost začela še bolj butat ven, izgleda da je kar občutno razočarana nad uporabniško izkušnjo, zato se še bolj zavija v cifre. ...
Zanimivo mnenje. No pa poglejmo v ogledalo. Na Alterju obstaja tema, ki nosi ime "Okolju prijazni avtomobili". V tej tematiki namesto, da bi izvedeli o novih okolju prijaznih vozilih in izkušnjah lastnikov, moramo v glavnem prebirati žaljive objave tistih, katerim takšna vozila niso všeč. Sedaj se pa vprašajmo naslednje: Ali na Alterju obstaja tematika posvečena ICE vozilom, kjer EV zanesenjaki pišejo žaljive objave o ICE vozilih? Ja? Katera že tematika? ...
Upam si trditi, da takšne tematike ni. Sedaj pa se, prosim, vprašajte zakaj že ste na tem delu foruma in zakaj nihče z "druge strani" ne objavlja žaljivih objav v "vašem" delu foruma. Sprva morda ne boste doumeli, vendar to zelo veliko pove o vas samih. In to, da tisti, katerim je ta del foruma dejansko namenjen, ne objavljajo žaljivih objav v "ICE delu foruma", tudi nekaj pove o njih samih.

No, to sta bila "moja dva centa", kot bi rekli "čez lužo". Glede na to, da se oglasim samo na vsake nekaj mesecev, pa ne pričakujte mojega odgovora (na žalost vseh, ki bi radi stresli okrog še nekaj "gnojnice". ;)
 
  • Všeč mi je
Reactions: sad in Samo Svoj

jezek

Guru
24. jul 2008
3.559
1.493
113
No no, izvirni greh je na strani strastnega kadivca in ekologa darjana. Brez njegovih izlivov glede ice ki so krivi za milijon mrrvih Slovencev letno verjetno noben od nas pravovernih nebi niti nosu pomolil v to temo