Nakup avtoprikolice kje ? - tretja tablica

tony

Guru
23. jul 2007
9.663
1.482
113
Nimaš prave primerjave..8+1 je v zakonu. Jaz z 540 kg na prikolici ki zmore 750 kg realno in življensko ne kršim ama ništa. V homologaciji piše max 540 kg z nezavirano prikolico.

Življenjsko bi bilo tako, da daš naloženo prikolico (pa naj ima ta kakršno koli NDM že) lahko na vago in na vagi ne pokaže več kot 540 kg.

Ni pa po predpisih, zanašaš se na dobro voljo policaja.
 

gregor

Fizikalc
31. jul 2007
399
35
28
Dolina hmelja
Zvcp je mimo.
Besedilo iz 149 člena je zdaj v zakonu o voznikih, 56 člen.
Pri lahkih priklopnikih ni tistega stavka "in skupina vozil ne posega v pravila o homologaciji vozil", karkoli že tisti stavek pomeni.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.102
4.071
113
Še 1x. Stvar je vezana na pravilnik o homologaciji in ne direktno na CPP ali pa splošne pravilnike o vozilih. Enako kot za gume, kjer nikje v zakonu ne piše da moraš imeti nameščene take kot piše v homologaciji. Zakon določa osnovna pravila in tu je lahki priklopnik (kategorija priklopnika O1) definiran kot priklopnik z NDM do 750kg.

Glede tega kaj naj bi tista oznaka v homologaciji vozila pomenila pa se da preverit ... in konkretno rubrika O2 v homologaciji (Največja masa nezaviranega priklopnika) piše v pravilniku o homologaciji:
"Za motorna vozila se vpiše največja dovoljena masa nezaviranega priklopnega vozila (podatek se pri priklopnih vozilih ne vpisuje)."

.. največja dovoljena masa (NDM) pa je jasen tehnični termin, ki se ve kaj pomeni.

Pod črto. Kar piše v homologaciji vozila pomeni NDM in če zapneš prikolico, ki ima večjo NDM si v prekršku. Vse ostalo v tej temi je pa stvar debate. Torej predvsem okoli prakse pri ugotavljanju te kršitve in ostalega. Sam ne poznam nikogar da bi mu to preverjali, je pa podatek o NDM prikolice jasno viden na tipski ploščici ki mora bit na prikolici. Tako da mislim da ni policistu težko to preverit in celo brez papirjev ugotovit da vlečeš prikolico z 750kg NDM s premajhnim avtom. A se mu da spuščat v tole, je pa druga stvar.
 

mercedes

Majstr
16. dec 2014
2.452
158
63
Še 1x. Stvar je vezana na pravilnik o homologaciji in ne direktno na CPP ali pa splošne pravilnike o vozilih. Enako kot za gume, kjer nikje v zakonu ne piše da moraš imeti nameščene take kot piše v homologaciji. Zakon določa osnovna pravila in tu je lahki priklopnik (kategorija priklopnika O1) definiran kot priklopnik z NDM do 750kg.

Glede tega kaj naj bi tista oznaka v homologaciji vozila pomenila pa se da preverit ... in konkretno rubrika O2 v homologaciji (Največja masa nezaviranega priklopnika) piše v pravilniku o homologaciji:
"Za motorna vozila se vpiše največja dovoljena masa nezaviranega priklopnega vozila (podatek se pri priklopnih vozilih ne vpisuje)."

.. največja dovoljena masa (NDM) pa je jasen tehnični termin, ki se ve kaj pomeni.

Pod črto. Kar piše v homologaciji vozila pomeni NDM in če zapneš prikolico, ki ima večjo NDM si v prekršku. Vse ostalo v tej temi je pa stvar debate. Torej predvsem okoli prakse pri ugotavljanju te kršitve in ostalega. Sam ne poznam nikogar da bi mu to preverjali, je pa podatek o NDM prikolice jasno viden na tipski ploščici ki mora bit na prikolici. Tako da mislim da ni policistu težko to preverit in celo brez papirjev ugotovit da vlečeš prikolico z 750kg NDM s premajhnim avtom. A se mu da spuščat v tole, je pa druga stvar.
In ko bo policist spisal plačilni nalog ,kateri zakon bo navedel ? On mora napisati točko zakona CPP in nepravilnika o homologaciji ..??
 

Sonny_Chiba

Majstr
3. dec 2011
1.681
-523
83
Verjetno boš prej dobil na loto kot pa kazen zaradi tvojega primera.
Kompliciraš, kot v veliko ostalih temah.
 

mercedes

Majstr
16. dec 2014
2.452
158
63
79- člen CPP vleka priklopnega vozila alineja 3.
(3) Vlečna naprava ne sme biti obremenjena bolj, kot to dovoljuje proizvajalec vozila oziroma proizvajalec vlečne naprave, pri čemer se mora upoštevati nižja vrednost.

Zakaj je vsem tako nepomembna ?? V navadnem jeziku govori vsaj približek tega ,kar govorim jaz ?? Pri obremenitvi se upošteva nižja vrednost v konkretnem primeru 540 kg. V zakonu pa prikolica z 540 ali 750 kg pripada identični skupini ,nezaviran priklopnik do 750 kg.


Še vedno ne vem po katerem členu bo policist spisal kazen ??
 

mercedes

Majstr
16. dec 2014
2.452
158
63
Res se lahko nabijamo do nezavesti..
"O.2 – nezavirano priklopno vozilo (kg):_540_________ Za motorna vozila se vpiše največja dovoljena masa nezaviranega priklopnega vozila"

To je še vedno samo podatek za -vozilo- kaj se tehnično dopušča.

Moje oči berejo to kot max obremenitev vozila z prikolico. Nikjer ne piše da mora biti prikolica homologirana točno na 540 ,530,630.....

V zakonu pa prikolica z 540 ali 750 kg pripada identični skupini ,nezaviran priklopnik do 750 kg.

V praksi to pomeni samo manj ali več tovora.
 

JakeTheSnake

Fizikalc
16. okt 2016
409
142
43
Kot že rečeno, kar sem jaz v zadnjih mesecih preverjal okoli tega sem ugotovil, da sem sam sebi problem s tem kompliciranjem.
Folk gre v trgovino in kupi prikolico, gor nabije tretjo tablico in šiba dalje. Niti nima pojma, kaj jim piše v homologaciji in zvozijo domov vsega boga gradbenega materijala, nekateri še tudi za tehničnega in vpis v register niso slišali. Pa nimajo nobenih problemov. Če bo tovor lepo naložen in pritrjen, po možnosti še pokrit z mrežo in če nimaš koles ravno zabitih v blatnik, ti noben policaj ne bo kompliciral. V vseh letih ne poznam primera, da bi kdo karkoli imel probleme niti ne poznam nobenega, ki pozna koga, ki pozna nekoga, blabla še naprej. Pač obstaja siva cona, kot mi je bilo razloženo.
In če povem za moj primer prikolice. Skupna teža je 750kg, lastna teža je 140 kg. V homologo piše, da lahko vozilo vleče 525kg skupne teže. In so mi pri tej prikolici tudi ponudili možnost, da mi jo prehomologirajo na 520 kg skupne teže. In kaj bi sedaj pridobil ? Samo papir, teža prikolice je še vedno 140 kg in še vedno jo bom vlekel z istim vozilom. Le da bi nosilnost bila, zaradi papirja, pač 380kg, sedaj je pa 610kg. In kaj mi prepoveduje, da tudi sedaj vozim 380 kg ? Sicer nimam potrebe po takšni nosilnosti, je večinoma okoli 300kg ali manj. Prikolica pač ostane pri hiši nekaj let in če bi šel to prehomologirat na nižje, je potem tako, kot je nekdo rekel, si raje samokolnico kupim.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.102
4.071
113
Kot že rečeno, kar sem jaz v zadnjih mesecih preverjal okoli tega sem ugotovil, da sem sam sebi problem s tem kompliciranjem.
Folk gre v trgovino in kupi prikolico, gor nabije tretjo tablico in šiba dalje. Niti nima pojma, kaj jim piše v homologaciji in zvozijo domov vsega boga gradbenega materijala, nekateri še tudi za tehničnega in vpis v register niso slišali. Pa nimajo nobenih problemov. Če bo tovor lepo naložen in pritrjen, po možnosti še pokrit z mrežo in če nimaš koles ravno zabitih v blatnik, ti noben policaj ne bo kompliciral. V vseh letih ne poznam primera, da bi kdo karkoli imel probleme niti ne poznam nobenega, ki pozna koga, ki pozna nekoga, blabla še naprej. Pač obstaja siva cona, kot mi je bilo razloženo.
In če povem za moj primer prikolice. Skupna teža je 750kg, lastna teža je 140 kg. V homologo piše, da lahko vozilo vleče 525kg skupne teže. In so mi pri tej prikolici tudi ponudili možnost, da mi jo prehomologirajo na 520 kg skupne teže. In kaj bi sedaj pridobil ? Samo papir, teža prikolice je še vedno 140 kg in še vedno jo bom vlekel z istim vozilom. Le da bi nosilnost bila, zaradi papirja, pač 380kg, sedaj je pa 610kg. In kaj mi prepoveduje, da tudi sedaj vozim 380 kg ? Sicer nimam potrebe po takšni nosilnosti, je večinoma okoli 300kg ali manj. Prikolica pač ostane pri hiši nekaj let in če bi šel to prehomologirat na nižje, je potem tako, kot je nekdo rekel, si raje samokolnico kupim.

Namen ni da prehomologiraš 750ko v 550 ampak da vzameš prikolico z 550kg akso. To so tiste majhne prikolice v katere itak ne moreš nič naložit in to je mišljeno kot varna opcija, da lahko ti vlečeš s tvojim vozilo. Zakaj je tako oz. zakaj to vpiše proizvajalec kot varno opcijo določajo pa neki tehnični pravilniki, očitno pa avto za maso kot jo ima ne dosega več ustreznega zavornega učinka. (ker ponavadi za prikolice z zavorami so itak večje vrednosti vpisane, torej konstrukcija vozila načeloma ni problem)

Na balkanu se pa prikolice da prehomolgirat da zadostiš zakonu, stvar ostane pa v praksi ista. Tako da je se strinjam bedarija dokler se to da oz. namen je čisto zabrisan ker so še vedno možne manipulacije tako in drugače.
 

mercedes

Majstr
16. dec 2014
2.452
158
63
puscica.gif
lahki priklopnik
je priklopno vozilo, katerega največja dovoljena masa ne presega 750 kg.

Se pravi so tu zajeti priklopniki hipotetično od 0-750 kg.

pika.gif
največja dovoljena masa
je masa, ki jo določi proizvajalec vozila glede na konstrukcijske lastnosti vozila.

v danem primeru je to 540 kg

in če sledim še veljavnemu zakonu :

79- člen CPP vleka priklopnega vozila alineja 3.
(3) Vlečna naprava ne sme biti obremenjena bolj, kot to dovoljuje proizvajalec vozila oziroma proizvajalec vlečne naprave, pri čemer se mora upoštevati nižja vrednost.

Ne trdim ,ampak razmišljam.

Po logiki večine vas ,tudi prikolice ki je homologirana na recimo 500 kg ne smem vleči. Je pa res , da če pripnem prikolico do 500 kg ,jo bom pa dejansko če grem do 540 kg preobtežil kar je pa res prekršek.


A ve kdo po katerem zakonu bo spisan plačilni nalog ali ne ? Do sedaj mi še ni nihče napisal.

 

gregor

Fizikalc
31. jul 2007
399
35
28
Dolina hmelja
Še 1x. Stvar je vezana na pravilnik o homologaciji in ne direktno na CPP ali pa splošne pravilnike o vozilih. Enako kot za gume, kjer nikje v zakonu ne piše da moraš imeti nameščene take kot piše v homologaciji. Zakon določa osnovna pravila in tu je lahki priklopnik (kategorija priklopnika O1) definiran kot priklopnik z NDM do 750kg.

Glede tega kaj naj bi tista oznaka v homologaciji vozila pomenila pa se da preverit ... in konkretno rubrika O2 v homologaciji (Največja masa nezaviranega priklopnika) piše v pravilniku o homologaciji:
"Za motorna vozila se vpiše največja dovoljena masa nezaviranega priklopnega vozila (podatek se pri priklopnih vozilih ne vpisuje)."

.. največja dovoljena masa (NDM) pa je jasen tehnični termin, ki se ve kaj pomeni.

Vse je v tolmačenju besed. S tem imamo programerji, ki moramo misli strank brat, malo težav :) Po tej logiki bi moral imeti v kartonu od avta vpisano točno tako cifro, kot na prikolici NDM. Ker ne piše pod O2 "največja dovoljena NDM priklopnega vozila."
Po drugi logiki pa vemo, kaj pomeni izraz največja, kaj dovoljena, in kaj masa.
 
  • Všeč mi je
Reactions: mercedes

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.102
4.071
113
V bistvu pisat bi moralo največja največja dovoljena masa. Ampak piše v homologaciji največja masa, pri čemer je masa mišljena kot NDM oz. kot tehnično navečja masa, ki je priklopniku dovoljena. Tako da vse mase od 0-X, kjer je X vpisana vrednost so dovoljene.

Sicer pa glede na to da ima tema že 5 strani in še vedno nismo nikamor prišli najboljše da se pošlje mail na policijo pa da vidimo kaj bodo napisali! ;)
 
  • Všeč mi je
Reactions: mercedes

mercedes

Majstr
16. dec 2014
2.452
158
63
Sem opravil tako pisni kot ustni kontakt ,a smo obstali na dejansko mrtvi točki. Je ,in ni prekršek. Kakor pač bereš.

Večina pojasnil pa je bila v smeri da vzdržujmo tehnično brezhibnost , potrebno dokumentacijo, posebej poudarek na pravilno naložen in zavarovan tovor , in seveda nikakor ne preseči ndm določen v homologaciji vozila. Se pravi v konkretnem primeru 540 kg.

Niti pod razno nimajo nikakršnih navodil da bi se spuščali v pisanje kazni dokler je vse našteto upoštevano.

Lahko pa da kdo drug dobi drugačen odgovor ,tako da bi bilo zaželjeno ,da še res kdo poizkusi pridobiti informacijo.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.663
1.482
113
"79- člen CPP vleka priklopnega vozila alineja 3.
(3) Vlečna naprava ne sme biti obremenjena bolj, kot to dovoljuje proizvajalec vozila oziroma proizvajalec vlečne naprave, pri čemer se mora upoštevati nižja vrednost."
V bistvu se zdi, da imaš (glede na ta odstavek člena)... prav.

Zakon tukaj ne govori o prekoračenju NDMja prikolice ampak o masi, ki obremenjuje vlečno napravo (kljuko). In pri masi nima sama homologacijska vrednost NDMja nobene zveze.