Nimaš prave primerjave..8+1 je v zakonu. Jaz z 540 kg na prikolici ki zmore 750 kg realno in življensko ne kršim ama ništa. V homologaciji piše max 540 kg z nezavirano prikolico.
Kdo ve kateri člen zakona je to ?
In ko bo policist spisal plačilni nalog ,kateri zakon bo navedel ? On mora napisati točko zakona CPP in nepravilnika o homologaciji ..??Še 1x. Stvar je vezana na pravilnik o homologaciji in ne direktno na CPP ali pa splošne pravilnike o vozilih. Enako kot za gume, kjer nikje v zakonu ne piše da moraš imeti nameščene take kot piše v homologaciji. Zakon določa osnovna pravila in tu je lahki priklopnik (kategorija priklopnika O1) definiran kot priklopnik z NDM do 750kg.
Glede tega kaj naj bi tista oznaka v homologaciji vozila pomenila pa se da preverit ... in konkretno rubrika O2 v homologaciji (Največja masa nezaviranega priklopnika) piše v pravilniku o homologaciji:
"Za motorna vozila se vpiše največja dovoljena masa nezaviranega priklopnega vozila (podatek se pri priklopnih vozilih ne vpisuje)."
.. največja dovoljena masa (NDM) pa je jasen tehnični termin, ki se ve kaj pomeni.
Pod črto. Kar piše v homologaciji vozila pomeni NDM in če zapneš prikolico, ki ima večjo NDM si v prekršku. Vse ostalo v tej temi je pa stvar debate. Torej predvsem okoli prakse pri ugotavljanju te kršitve in ostalega. Sam ne poznam nikogar da bi mu to preverjali, je pa podatek o NDM prikolice jasno viden na tipski ploščici ki mora bit na prikolici. Tako da mislim da ni policistu težko to preverit in celo brez papirjev ugotovit da vlečeš prikolico z 750kg NDM s premajhnim avtom. A se mu da spuščat v tole, je pa druga stvar.
Kot že rečeno, kar sem jaz v zadnjih mesecih preverjal okoli tega sem ugotovil, da sem sam sebi problem s tem kompliciranjem.
Folk gre v trgovino in kupi prikolico, gor nabije tretjo tablico in šiba dalje. Niti nima pojma, kaj jim piše v homologaciji in zvozijo domov vsega boga gradbenega materijala, nekateri še tudi za tehničnega in vpis v register niso slišali. Pa nimajo nobenih problemov. Če bo tovor lepo naložen in pritrjen, po možnosti še pokrit z mrežo in če nimaš koles ravno zabitih v blatnik, ti noben policaj ne bo kompliciral. V vseh letih ne poznam primera, da bi kdo karkoli imel probleme niti ne poznam nobenega, ki pozna koga, ki pozna nekoga, blabla še naprej. Pač obstaja siva cona, kot mi je bilo razloženo.
In če povem za moj primer prikolice. Skupna teža je 750kg, lastna teža je 140 kg. V homologo piše, da lahko vozilo vleče 525kg skupne teže. In so mi pri tej prikolici tudi ponudili možnost, da mi jo prehomologirajo na 520 kg skupne teže. In kaj bi sedaj pridobil ? Samo papir, teža prikolice je še vedno 140 kg in še vedno jo bom vlekel z istim vozilom. Le da bi nosilnost bila, zaradi papirja, pač 380kg, sedaj je pa 610kg. In kaj mi prepoveduje, da tudi sedaj vozim 380 kg ? Sicer nimam potrebe po takšni nosilnosti, je večinoma okoli 300kg ali manj. Prikolica pač ostane pri hiši nekaj let in če bi šel to prehomologirat na nižje, je potem tako, kot je nekdo rekel, si raje samokolnico kupim.
Se pravi so tu zajeti priklopniki hipotetično od 0-750 kg. v danem primeru je to 540 kg in če sledim še veljavnemu zakonu : 79- člen CPP vleka priklopnega vozila alineja 3. (3) Vlečna naprava ne sme biti obremenjena bolj, kot to dovoljuje proizvajalec vozila oziroma proizvajalec vlečne naprave, pri čemer se mora upoštevati nižja vrednost. Ne trdim ,ampak razmišljam. Po logiki večine vas ,tudi prikolice ki je homologirana na recimo 500 kg ne smem vleči. Je pa res , da če pripnem prikolico do 500 kg ,jo bom pa dejansko če grem do 540 kg preobtežil kar je pa res prekršek. A ve kdo po katerem zakonu bo spisan plačilni nalog ali ne ? Do sedaj mi še ni nihče napisal. |
Še 1x. Stvar je vezana na pravilnik o homologaciji in ne direktno na CPP ali pa splošne pravilnike o vozilih. Enako kot za gume, kjer nikje v zakonu ne piše da moraš imeti nameščene take kot piše v homologaciji. Zakon določa osnovna pravila in tu je lahki priklopnik (kategorija priklopnika O1) definiran kot priklopnik z NDM do 750kg.
Glede tega kaj naj bi tista oznaka v homologaciji vozila pomenila pa se da preverit ... in konkretno rubrika O2 v homologaciji (Največja masa nezaviranega priklopnika) piše v pravilniku o homologaciji:
"Za motorna vozila se vpiše največja dovoljena masa nezaviranega priklopnega vozila (podatek se pri priklopnih vozilih ne vpisuje)."
.. največja dovoljena masa (NDM) pa je jasen tehnični termin, ki se ve kaj pomeni.
V bistvu se zdi, da imaš (glede na ta odstavek člena)... prav."79- člen CPP vleka priklopnega vozila alineja 3.
(3) Vlečna naprava ne sme biti obremenjena bolj, kot to dovoljuje proizvajalec vozila oziroma proizvajalec vlečne naprave, pri čemer se mora upoštevati nižja vrednost."