AvtoFun Itak. Zakaj pa večje firme b.p. laufajo poslovni najem? Že vsaj 10 let in več? Aja, potrebno je prikazati poslovni uspeh, ne pa denar skrivati in kanalizirati. My bad.
Hm, ne vem, če ravno razumeš bistvo poslovnega najema
.
Namreč point je ravno v tem, da NE rabiš denarja skrivat in kanalizirat, ker ti ga poslovni najem lepo enostavno in davčno 100% legalno ''skanalizira in skrije''
,
saj gre v celoti in direktno v stroške. Tako da, to je ena od zelo pozitivnih zadev. Druga je, da se operativni lizing ne prepozna v dolgoročnih obveznostih podjetja, tako da se ga velikokrat poslužujejo tudi bolj slabo stoječa podjetja, ker drugo enostavno ne bi šlo čez zaradi finančnega stanja podjetja. Zgoraj imaš primer AvtoFun-a.
Za multinacionalke je pa tudi AvtoFun pravilno zapisal: če kupiš naenkrat kup vozil oz. jih letno toliko in toliko menjaš, potem se da ustrezno ''korigirat'' strošek, poleg tega pa takšnim podjetjem veliko pomeni, da ne rabijo dodatnega zaposlenega/zaposlenih za ukvarjanje z nebistveno dejavnostjo (registracija, zavarovanje, servisi, gume, itd.). To jim spet ''zniža'' stroške in naredi poslovni najem privlačnejši. Zato pa je poslovni najem v večjih podjetjih tako ''popularen''. In nima to veze s tem koliko keša imajo in ali si lahko privoščijo 100.000 za en avto, ampak enostavno s tem, da se jim to celo s stroškovnega vidika splača
.
S.p.-ju dol visi za tisto '''ukvarjanje'' z enim avtom, hkrati bo dobil takšno ponudbo za poslovni najem (pa ne, zato ker bi bil finančno nesposoben, ampak ker je majhna riba), da bo praktično v 99,99% primerih s stroškovnega vidika nesmotrno, da izbere to financiranje. Za fizične stranke pa je poslovni najem sploh negospodaren, spet ne zato, ker nima denarja, ker je porabil še ves minus za nakup vozila, ampak zato, ker je to občutno dražji način uporabe vozila.
Recimo sam bi šel v operativni najem pri nakupu vozila s čisto novo tehnologijo, za katerega se ne more določiti odkupne vrednosti vozila ob poteku obdobja lizinga. Na ta način namreč elegantno preneseš to tveganje na najemodajalca. Po poteku obdobja najema, mu namreč le vržeš ključe na mizo, vrneš avto in plačaš zadnji obrok ter greš po nov avto. Seveda boš pa za ta ''privilegij'' celotno obdobje trajanja najema plačeval ustrezno višje mesečne stroške.
Sem tukaj kar nekaj let nazaj že podal primer mojega vozila na operativni lizing
:
Ti pa lahko za primer napišem okvirno ceno: vrednost avta 25.000 EUR (s popusti in DDV), operativni najem na 3 leta, 70.000 km prevoženih letno in je bila najemnina 1100 EUR
mesečno
. Vsi stroški vključeni, razen goriva seveda.