Menite, da znate z zagonskimi kabli zagnati motor

peter_nn

Pripravnik
4. okt 2007
509
2
18
Tretji korak - Motor delujočega avtomobila zaženemo in ga pustimo "teči“ 5-10 minut.

Menim da je v članku napaka. Če je avto z dobrim akumulatorjem ugasnjen in se priključi popolnoma prazen akumulator drugega vozila ne bo več vžgal ne prvi ne drugi avto, ker bo prazen akumulator preveč izpraznil polnega.
Preverjeno v praksi, ko smo potem še tretji avto ustavljal da je rešil prva dva..., in takrat tretjega nismo več ugašal...
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
S klemami sem vžigal že ogromno avtomobilov!
Avto,s katerim vžigaš,lahko takoj priklopiš na nedelujoč avto (torej na tistega s praznim akumulatorjem),ne rabiš ga nič laufat 10 minut prej...pomaga pa,če nekdo v času vžiganja dodaja gas (da torej laufa pod povišanimi obrati,predvsem bencinarji). pa če vžigamo ZELO prazen akumulator,je priporočljivo sneti eno klemo,torej najprej vžgemo avto,potem pa šele priklopimo gor kleme (na prazen akumulator)
Seveda pa vedno zelo pomagajo dobri kabli z velikim presekom,sicer so ponavadi težave...
 
Nazadnje urejeno:

böc

Majstr
1. avg 2007
2.390
451
83
Kaj pa problem y elektroniko na novejših avtomobilih, a je že kdo slišal, da so lahko problemi?
 

zaseka

Guru
5. dec 2015
3.502
1.816
113
Citat:
Ko avto zaženemo je priporočljivo, da spet deset minut "teče“ na mestu, da se akumulator normalizira.


Pa z blagoslovljeno vodo ga pošpricaš, da bo za zihr! Morda še ples plodnosti?

hysterical-1.gif
pravzaprav ne vem ali je to sploh primeren smajli, ker jokajočega ni. A je današnja mladina sploh še usposobljena za kaj poleg nakladanja? Pa še narobe je povedal, ker vedno priklapljaš najprej na dober akumulator!

Pravzaprav je postopek takšen, najprej preveriš baterije, da sta vsaj podobne voltaže. Oba avtomobila daš v nevtralno prestavo, ugasneš motor. Dobro se je malce izolirati (primeš haube avtomobila pred postopkom), česar čudno ni izpostavil in ne mahati okoli s flisi.

Rdeča plus na dober avto, rdeča plus na crknjen avto, črna minus na dober avto, črna minus, ozemljiš s crknjenim avtomobilom.
Se usedeš v dober avto, ugasneš vse električne porabnike in ga zalaufaš. Počakaš minuto, dve, zalaufaš crknjen avto in odklopiš obratno. S crknjeno baterijo se potem voziš pol ure po avtocesti, da ga napolniš potem pa na pir.

Če bo zjutraj spet crknjen, pazi to čarovnijo! Pokličeš soseda, porineta avto, daš v tretjo in zalaufaš po šihtu ponoviš s sodelavci in se odpelješ do trgovine z avtodeli ali pa leclerca, tam imajo še pivo.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.364
5.652
113
...dober avto je dobro držat na 2000-2500 obratih ko verglaš slab avto.....

Mi je pa zanimivo zakaj povsod trdijo da gre najprej + klema na avte......a ni tako da je pametno najprej ozemljit???
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik zaseka pravi:

Rdeča plus na dober avto, rdeča plus na crknjen avto, črna minus na dober avto, črna minus, ozemljiš s crknjenim avtomobilom.
Se usedeš v dober avto, ugasneš vse električne porabnike in ga zalaufaš.

"Dober" avto lahko zalaufaš že preden nanj priklapljaš kable,oz.še bolj priporočljivo je,ker če imaš na "slabem" avtomobilu globoko izpraznjen akumulator,se zna zgoditi,da niti dobrega avtomobila v takem primeru ne boš uspel vžgati,ker ti bo tisti akumulator potegnil toliko trenutnega toka...no razen če prej na "slabem" avtu odklopiš kleme iz akumulatorja!
Preizkušeno vsaj 500x v praksi
wink-1.gif
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik Kamele0N pravi:
...dober avto je dobro držat na 2000-2500 obratih ko verglaš slab avto.....

Jap,predvsem pri bencinarjih...pri dizlih ponavadi ni te potrebe
 

ThaShizznitt

Fizikalc
13. jan 2008
4.781
4
38
Jaz nikoli nisem pazil kateri kabel priklopim najprej na plus ali minus pa na kateri avto......pa je se zmeraj avto vzgal, ce je bil problem v praznem akuju seveda
smile-1.gif
 

quagga

Pripravnik
4. jul 2015
111
1
18
Če najprej povežeš negativni pol in potem še pozitivnega ti iskra, ko vzpostaviš stik lahko vžge vodik v akumulatorju. Zato se najprej poveže pozitivni pol in nato šele negativnega (negativnega itak priklopiš nekam na blok in ne na priključek akumulatorja).
V veliki večini primerov se ne zgodi nič kakorkoli že povežeš avte.
 

peter_nn

Pripravnik
4. okt 2007
509
2
18
Če avto ne vžge zaradi slabega akumulatorja, sploh na nizki temperaturi in če ni čisto poln, potem lahko priklapljaš ugasnjen avto.
Če je pa na drugi strani izpraznjen dober akumulator, se bo polen akumulator spraznil do te mere da ne bo vžgal ne eden ne drugi.

Glede vrstnega reda pa, eno je iskra v bližini akumulatorja in morebitna eksplozija, drugo je pa da s plusom šmelcaš tudi po motornem prostoru, ne samo po karoseriji, če si s kablom neroden (z minusom delaš stik na maso na isti potencial, s plusom pa kratek stik na maso...), zato najprej plus in potem minus.

Se pravi bo kar prav, najprej plus, potem minus.
 
Nazadnje urejeno:

andmer99

Pripravnik
11. okt 2007
160
0
16
ko bi naj priklopil minus na prazen avto - kam na karoseriji bi naj to naredil? A barva na karoseriji ni ovira, oz. je tok ne poškoduje?

Kako pa je z blokom motorja, kam pa na primer tam priključiti minus?
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.364
5.652
113
Jaz dam ponavadi na zdravem avtu kleme na + in - na akumulatorju...

Nato na praznem avtu plus na plus...minus pam pa nekam na pleh od motorja...ponavadi na un hakl kje na motorju kamor zahaklas zajlo kdar vlecs vn motor z dvigalom...
 

alkoholik

RudolF
23. jul 2007
16.620
3.070
113
v lokalni ostariji
jebela cesta
en majstr bi izoliral (koga že?)
drug bi pa ozemljil (a valjanc potegneš prej ali kasneje. kolk m valjanca pa? al sam sondo zabiješ v pločnik?)

vžgal s puntom že marsikaj (kar laufa na 12V... ). prav tako s kakšnim drugim avtom. BP. če le ni akumulator preveč izpraznjen (ali "sesut" potem pa to ne bo pomagalo). nikoli nisem ugašal vozila sploh pozimi ne... če se pa le da pa zravn prvlelem satana...

eh ja...
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
kzs
Tok enih neumestnih da glava boli. Eden bi preveril če sta akumulatorja enake voltaže. Lahko, samo je 99,9999% da sta oba 12V.
Vseeno je kaj prej priklapljaš, maso ali pa 12V. Vseen [cenzura] je, še vedno je med sponakmi enaka potencialna razlika (dobrih 12V) in enak tok potegne ne glede na vrstni red priklapljanja - kdor je tako štorast, da s kabli šmelca po okolici akumlatorja in po karoseriji - don't try this at home.
"Ozemljil ne bo ša pa popolnomka nič, ker avto ni ozemljen in ne govorimo o štromu iz elektrarne in (če nimaš ravno tiste pičkarije za razelektritev pod avtom) - avto stoji na pnevmatikah.
[cenzura], če rabite za tak poseg brat Žurnal, prosim za božjo voljo ne dajat avtonasvetov.
 

MrDaco

Guru
11. sep 2007
11.982
6.159
113
Citat:
Uporabnik zaseka pravi:
Citat:
Ko avto zaženemo je priporočljivo, da spet deset minut "teče“ na mestu, da se akumulator normalizira.


Pa z blagoslovljeno vodo ga pošpricaš, da bo za zihr! Morda še ples plodnosti?

hysterical-1.gif
pravzaprav ne vem ali je to sploh primeren smajli, ker jokajočega ni. A je današnja mladina sploh še usposobljena za kaj poleg nakladanja? Pa še narobe je povedal, ker vedno priklapljaš najprej na dober akumulator!

Pravzaprav je postopek takšen, najprej preveriš baterije, da sta vsaj podobne voltaže. Oba avtomobila daš v nevtralno prestavo, ugasneš motor. Dobro se je malce izolirati (primeš haube avtomobila pred postopkom), česar čudno ni izpostavil in ne mahati okoli s flisi.

Rdeča plus na dober avto, rdeča plus na crknjen avto, črna minus na dober avto, črna minus, ozemljiš s crknjenim avtomobilom.
Se usedeš v dober avto, ugasneš vse električne porabnike in ga zalaufaš. Počakaš minuto, dve, zalaufaš crknjen avto in odklopiš obratno. S crknjeno baterijo se potem voziš pol ure po avtocesti, da ga napolniš potem pa na pir.

Če bo zjutraj spet crknjen, pazi to čarovnijo! Pokličeš soseda, porineta avto, daš v tretjo in zalaufaš po šihtu ponoviš s sodelavci in se odpelješ do trgovine z avtodeli ali pa leclerca, tam imajo še pivo.

Iz osnov elektrotehnike. Če je prazen akumulator defekten, oziroma je v kratkem stiku, ti ne boš zaštartal delujočega. Le izpraznil si boš svojo baterijo, če boš predolgo čaral. Če bo prazen akumulator čisto prazen, je uspeh štartanja tvojega avtomobila odvisen od stanja tvojega akumulatorja. Zato smo vedno kable priklapljali ko avtomobil deluje.
 

ThaShizznitt

Fizikalc
13. jan 2008
4.781
4
38
Edin logicno je,da je avto prizgan ko prikljapljas....no,saj se ni za cuditi,da je treba take clanke pisat,ker dons ma ze vsak aberveznik izpit,sam za take bi blo bols,da jim sploh ne rata vzgat avta,bomo vsi bolj.varni ja cesti
smile-1.gif
 

Daniel

Guru
21. dec 2007
5.975
3.631
113
Prav neverjetno, koliko znanosti okrog zaganjanja s kabli
smile-1.gif
Jaz sem si na traktorjih dodatno zmontiral glavna stikala za odklapljanje akumulatorja in Andersonove konektorje, da direktno povežem stroje. Dosti boljša varianta a pri avtih ne pride v poštev.

Morda velja še omeniti, če že kdo odklaplja prazen akumulator in potem z drugim vozilom štarta tega je treba preden se kabli odklopijo priklopiti neko breme (akumulator, luči ipd.) v vozilu s praznim akumulatorjem. Drugače lahko napetost alternatorja zraste toliko, da skuri diodno ploščo.
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik ThaShizznitt pravi:
Edin logicno je,da je avto prizgan ko prikljapljas....no,saj se ni za cuditi,da je treba take clanke pisat,ker dons ma ze vsak aberveznik izpit,sam za take bi blo bols,da jim sploh ne rata vzgat avta,bomo vsi bolj.varni ja cesti
smile-1.gif

No,malo pretiravaš
smile-1.gif