Mali avto z najboljšim ročnim menjalnikom

tony

Guru
23. jul 2007
9.717
1.515
113
Na mojem starem avtu mi je gledanje 15 litrov porabe malo dojadilo. Zadnje leto se ves čas vozim samo še po mestu, kar 1600 kilsko kravo (in mojo denarnico) naravnost ubija.

Prišel sem na idejo, da je bolje imeti avto z 900 kilami (in 90 konji) kot pa z dvema tonama in 200 konji. S tega vidika bi bil mestni malček idealen.

Imam pa problem: prisegam na avtomatiko, in na našem trgu je rabljenih malčkov z avt. menjalnikom komaj za vzorec. Tudi novih ni veliko (spodoben avtomatik je menda v i10, odlični so DSGji v fabii/polotu... V corsi/up-u imajo samo robotizirane ročne menjalnike, sam sem navajen pa klasičnega avtomata.), in večina testnih avtov, ki sem jih vozil, ima ročni menjalnik.

Danes pa se mi je zgodilo nekaj čudnega: vsedel sem se v i10 (s 66 kilowatti in ene 900 kilami), in prvič iz testnega avta stopil nasmejan. Kaj je razlog: ročni menjalnik je odličen (oz. drugače: precej športen, ko prestavljaš ročico naredi klak (in takrat že 100% veš, da je šalhebel skoraj že v pravi prestavi, ko ročka skoči v prestavo pa naredi še enkrat klak)! Poleg tega je šalhebel montiran malo višje na armaturni plošči (kar mojemu zapestju s sindromom karpalnega tunela pride kar prav), tako kot ima to Toyota auris (a ima žal slabši menjalnik).

Avtu več konjev (slabih 12 sekund do 100) skoraj ne manjka, bi mu pa koristila 6. prestava za kakšen izlet po AC... (Tak menjalnik ima i20, vendar je šalthebel na podnu avta, in tudi sicer se slabše (bolj upokojensko prestavlja.)

Pozna še kdo kakšen mali avto z ODLIČNIM ročnim menjalnikom? Je sploh še kaj malčkov z malo višje postavljenim šalheblom (tak je npr. Suzuki Celerio, ga kdo pozna?)?

Je menjalnik v up!-u GTI za kaj? :-D
 

Gonzo

Guru
1. sep 2007
9.393
9.655
113
EU
honda-jazz-2015.jpg
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.717
1.515
113
Drži, jazz je pregovorno dobra ideja. Grem nazaj k dilerju, ki mi je dal na test takega s CVTjem, da bi rad naredil en krog še z ročnim :). Škoda, da nima malo višje šalthebla. (Madona, Renault je s štirico že vedel, kje mora biti šalthebel :)).

Jason: Štekam, odvisno od razmerja v najvišji prestavi in diferencialu. Pač, pri 130 na uro bi si zaželel, da bi bil avto malo tišji. (Lahko bi pa fabrika ene 20 kil več izolacije vrgla v avto, pa bi bil podoben rezultat.)

Skratka, i10 je kul avto (kljub temu, da se volan nekam čudno vrača v sredinsko lego, ko ga poravnaš; da ima sklopko na zajlo (kar bo sicer bolj pomembno, ko bo 10 let star) in da so B stebrički malo preširoki). Če bi imel turbo motor, sploh ne bi dal nazaj ključev testnega.

Pozna še kdo kakšen mali avto, ki ima šalthebel višje na armaturni plošči (do zdaj našteti: Hyundai i10, Toyota Aygo/Auris, Suzuki Celerio)?
 

flip

Fizikalc
30. avg 2007
1.659
40
48
Meni je bla zelo všeč za vozit Fiesta. Probaj še Mazdo 2.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.222
5.660
113
:) lih hotu Fiat Qubo napisat (in njegovi kloni)
qubo2.jpg
 

ALTF4

Fizikalc
8. apr 2017
627
177
43
Glih kontra primere si dal tony. Avtomobili z rocico menjalnika postavljeno tako visoko imajo dodatna vodila, kable.. in so precej bolj nenatancna od rocice "na tleh". Iz glave top rocica pri vozniku je Honda Civic ene dve generaciji nazaj, na tleh pa poleg bmw skrajsane sportshift rocice top izdelek v Mitsubishi Lancerju, prejsnji model!
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.465
5.765
113
mah tudi avti, ki imajo na tlej ročko imajo popolnamo enake kable kot tisti malo višje. Tako, da iz tega težko nekaj povezuješ.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.717
1.515
113
luka51: se strinjam. Kdor ne verjame se naj vsede v i10 in proba en krog po mestu.

Shift: vozil sem vse male suzukije, ignis in swift imata OK menjalnik (ne pa odličen), baleno ima malo bolj upokojenskega (čigumijastega).

Qubo se zdi super predlog, ampak žal Fiati ne pridejo v poštev.

Danes sem šel še en krog s fabio, ki ima spodoben 6-stopenjski menjalnik (iz 6. lahko miže šaltaš v 4. ali 3., in bo vedno šlo b.p., in občutek pri tem bo vedno soliden), vendar (vsaj po izkušnji v salonu, nisem ga vozil) ima citigo še boljšega. S hkrajšimi hodi in preprosto ga je večje veselje prestavljati.

Aja, probal sem še corso in astro (menjalnika sta OK, astrin je malo boljši).

Mazda2 z LED lampami je žal predraga (je6enti, še ibiza je z avtomatikom (pohvale nekomu pri Slo distributerju Seata, ki je popravil konfigurator, in se končno da poklikati TSI motor in DSG hkrati) pride 20 jurjev.

Fiesto moram še iti pogledat, dobiti jazza na test pri lokalnem dilerju pa tudi malo traja...

Kar sem jih do zdaj videl je najboljši šalthebel v i10. Občutek je podoben kot na bemflu s short-shifterjem :-D.
 

cizy

Fizikalc
21. jul 2007
6.976
64
48
6-stopenjski v Up-u GTI bi naj bil bistveno boljši kot 5-stopenjski, katerega si pa tako že preizkusil v Citigo. Če iščeš malčka s fun-faktorjem boljšega nakupa v tem trenutku pomoje da ni.
 
Nazadnje urejeno:

ALTF4

Fizikalc
8. apr 2017
627
177
43
Ne, niti priblizno istih kablov, vzvodov nimajo avtomobili z rocico menjalnika na tleh v primerjavi s tistimi na armaturni plosci! Se eno trolanje za brezveze.
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Yaris hibrid je top, sploh za mestna cijazenja od semaforja do semaforja. Samo ga ni z ročnim menjalnikom, samo eCvt.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.465
5.765
113
Ne, niti priblizno istih kablov, vzvodov nimajo avtomobili z rocico menjalnika na tleh v primerjavi s tistimi na armaturni plosci! Se eno trolanje za brezveze.

Res ne? V čem je razlika v dveh zajlah ki greta iz sredine armaturke al pa pri tistih ki grejo pač med sedežema?
Ali trdiš da im avto ki ima menjalnik na armaturki zajle, tisti pa ki jih ima med sedežema pa direktne vzvode?
Če to trdiš nimaš pojma. Oziroma če jih nisi videl dovolj v živo napiši v gugl vzvod menjalnika in boš mel dovolj slik.