Letalo zdaj nad Brezovico in Vičem proti Krimu

Car

POSTman
4. avg 2007
8.525
1.747
113
56
Planet zemlja
www.posta.si
Citat:
Uporabnik Demz pravi:
Citat:
Uporabnik Car pravi:
Citat:
Uporabnik Demz pravi:
Zato ker je aerodinamika hudič?
Stari piloti so imeli nek pregovor, da "lahko bp letiš z navadno likalno desko, če le imaš dovolj močan motor".
grims-1.gif


Torej, če letiš z drvo po zraku in ji nenadoma zmanjka moči, ti prav nobeno jadralsko znanje ne bo kaj veliko pomagalo. Je pa to znanje romantično ...
smirk-1.gif
Copata!!!
smirk-1.gif

Jaaa
uf-1.gif
. Je s tabo kej bolje?
redface-1.gif
 

Primus

Fizikalc
23. avg 2007
1.721
84
48
Osrednje Slovenska
1drv.ms
https://en.wikipedia.org/wiki/Air_Transat_Flight_236

Citat:
Air Transat Flight 236 was a transatlantic flight bound for Lisbon, Portugal, from Toronto, Canada, that lost all engine power while flying over the Atlantic Ocean on August 24, 2001. The Airbus A330 had run out of fuel due to a fuel leak caused by improper maintenance. Captain Robert Piché, 48, an experienced glider pilot, and First Officer Dirk de Jager, 28, flew the plane to a successful emergency landing in the Azores, saving all 306 people (293 passengers and 13 crew) on board.[1] Most of the passengers on the flight were Canadians visiting Europe and Portuguese expatriates returning to visit family in Portugal.

In 19 minutes, Piché and De Jager flew their plane without engine power some 120 km (75 miles), further than any passenger jet in history. The previous record had also been set by Canadian pilots, during the 1983 Gimli Glider incident.[2]

Sem pred časom na NGC gledal oddajo, ki so jo posneli ravno o tem primeru. Tam so še posebej izpostavili kapitanove dolgoletne izkušnje z jadralnimi letali, saj naj bi tik pred pristankom še vedno imel veliko preveliko hitrost in višino, časa in prostora za 360st in S obrat pa ni bilo več in naj bi tako, kot to menda počnejo jadralci, nekaj časa letel nekako bočno in tako še dodatno in ravno prav zmanjšal višino in hitrost.
 

SpEkTr

ex mroizo
19. jul 2007
1.550
37
48
45
Itak, z jadralnimi ga vržeš v glisado če je sila, pa lahko hitro izgubiš precej brzine / višine. Seveda v primeru ko zračne zavore ne pomagajo dovolj :)
 

skala

Majstr
27. feb 2013
10.089
346
83
Kamnje
Citat:
Uporabnik Demz pravi:
To je ona, od Evgena Juriča, ko je izjavil, da : " Ni nobene razlike, če se en dec poroči ali umre. V vsakem primeru je nek moški nehal živeti ... "
tongue-1.gif
ampak potem sta v vsakem decu 2 moška? eden umre ko se poroči drugi pa umre ko umre?
stupid-1.gif
 

skala

Majstr
27. feb 2013
10.089
346
83
Kamnje
Citat:
Uporabnik SpEkTr pravi:
Itak, z jadralnimi ga vržeš v glisado če je sila, pa lahko hitro izgubiš precej brzine / višine. Seveda v primeru ko zračne zavore ne pomagajo dovolj :)

če si car na letu 100 km pred ciljem ugasneš motorje pa prijadraš na letališče potem pa te šefi pohvalijo ker si prišparal par ton kerozina
evil.gif

zakaj nobena letalska družba ne prakticira tega?
stupid-1.gif
 

VanZ

Guru
1. feb 2008
2.845
2.133
113
Če delaš glisado s krili z velikim naklonom (swept wing), moraš biti prekleto previden in nežen, da ne odlomiš repa ali porušiš vzgona na krilu. Manever razen za zadnjo fazo pristanka drugače ni priporočljiv, saj so sile na strukturo zelo velike in tudi motorji tega ne marajo. Zračne zavore pa pri manjših hitrostih (npr. pod 200kts) nimajo kakšnega hudega učinka.
Ko si rešuješ rit kot je bilo to pri tistem A330, pa o tem seveda ne smeš razmišljati
smile-1.gif
 

SpEkTr

ex mroizo
19. jul 2007
1.550
37
48
45
Of korz. Mi smo to 'vadili' zgolj v finalu , pa še to...sam nisem bil nikoli v takem položaju, da bi dejansko moral uporabiti to taktiko.
 

VanZ

Guru
1. feb 2008
2.845
2.133
113
Citat:
Uporabnik skala pravi:
Citat:
Uporabnik SpEkTr pravi:
Itak, z jadralnimi ga vržeš v glisado če je sila, pa lahko hitro izgubiš precej brzine / višine. Seveda v primeru ko zračne zavore ne pomagajo dovolj :)

če si car na letu 100 km pred ciljem ugasneš motorje pa prijadraš na letališče potem pa te šefi pohvalijo ker si prišparal par ton kerozina
evil.gif

zakaj nobena letalska družba ne prakticira tega?
stupid-1.gif

Saj tako se praktično leti.. navigacija ti izračuna profil leta, ki ti omogoča, da brez dodajanja moči preko minimalne, potrebne za delovanje motorjev, prijadraš do pristanka (razen zadnjih nekaj minut).
 

skala

Majstr
27. feb 2013
10.089
346
83
Kamnje
Citat:
Uporabnik VanZ pravi:
Citat:
Uporabnik skala pravi:
Citat:
Uporabnik SpEkTr pravi:
Itak, z jadralnimi ga vržeš v glisado če je sila, pa lahko hitro izgubiš precej brzine / višine. Seveda v primeru ko zračne zavore ne pomagajo dovolj :)

če si car na letu 100 km pred ciljem ugasneš motorje pa prijadraš na letališče potem pa te šefi pohvalijo ker si prišparal par ton kerozina
evil.gif

zakaj nobena letalska družba ne prakticira tega?
stupid-1.gif

Saj tako se praktično leti.. navigacija ti izračuna profil leta, ki ti omogoča, da brez dodajanja moči preko minimalne, potrebne za delovanje motorjev, prijadraš do pristanka (razen zadnjih nekaj minut).
se reče potem dosežek tistega kanadčana niti ni kaj zelo posebnega?
 

Notranjc

Marco Polo
6. sep 2007
11.976
12
38
Ne, ne, nič posebngea..., nekako tako kot, ko se Joža pelje domov poln šmarnice iz Kungote do Slatinskega Dola s traktorjem.
 

VanZ

Guru
1. feb 2008
2.845
2.133
113
Seveda je velik dosežek. Oni so imeli napol upravljivo ladjo brez motorjev in le en poskus. Imeli so neznansko ugoden splet okoliščin in ga v celoti izkoristili.
 

cbb

Chef
6. avg 2007
3.337
2
38
51
Nč več u Jesenicama... Zdej Horjul
Citat:
Uporabnik VanZ pravi:
Citat:
Uporabnik skala pravi:
Citat:
Uporabnik SpEkTr pravi:
Itak, z jadralnimi ga vržeš v glisado če je sila, pa lahko hitro izgubiš precej brzine / višine. Seveda v primeru ko zračne zavore ne pomagajo dovolj :)

če si car na letu 100 km pred ciljem ugasneš motorje pa prijadraš na letališče potem pa te šefi pohvalijo ker si prišparal par ton kerozina
evil.gif

zakaj nobena letalska družba ne prakticira tega?
stupid-1.gif

Saj tako se praktično leti.. navigacija ti izračuna profil leta, ki ti omogoča, da brez dodajanja moči preko minimalne, potrebne za delovanje motorjev, prijadraš do pristanka (razen zadnjih nekaj minut).

Pa še zmerej kuriš 10+ ton na uro?:) Požrešne so tele turbine:)
 

VanZ

Guru
1. feb 2008
2.845
2.133
113
Ne, za celoten descent in pristanek se rabi približno eno tono in 22 minut.
 

brane_new

Guru
10. feb 2008
16.685
2.565
113
Tole je pa en monolog za ostale. Ampak zanimivo pa je. Zanimivo!!
Še zmerom čakamo primerjavo joj stika v levi roki ali desni roki.
Napeto čakam nadaljevanje.
 

uncle_sam

broker
25. sep 2007
3.239
1.743
113
40
Citat:
Uporabnik VanZ pravi:
Ne, za celoten descent in pristanek se rabi približno eno tono in 22 minut.

Kmalu nam boš moral ob pivu organizirati manjše predavanje
cheer.gif
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.402
2.762
113
VanZ ima svojemu nicku koncno primeren avion.
smile-1.gif

Ko ze mesamo jadralne avione v debato. Kolk in kje ima 747 glide ratio?
 

VanZ

Guru
1. feb 2008
2.845
2.133
113
Airbusovega sidesticka nisem nikoli letel, pri 'rogovih' pa ob prehodu iz kopilotske (desne) strani na kapetansko (levo) nisem opazil kakšnih posebnosti, ki bi se jim bilo potrebno privajati. Malenkost je drugačen pogled pri vožnji po tleh, vendar to traja kak polet ali dva, da se privadiš. Vse je nekako tam, kot mora biti, kljub menjavi vlog rok. Možgani ne delajo težav
smile-1.gif


Pri mach 0.86 (za kar je optimiziran profil krila) ima glide ratio okoli 18.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.313
1.229
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Demz pravi:
Zato ker je aerodinamika hudič?
Stari piloti so imeli nek pregovor, da "lahko bp letiš z navadno likalno desko, če le imaš dovolj močan motor".
grims-1.gif


Torej, če letiš z drvo po zraku in ji nenadoma zmanjka moči, ti prav nobeno jadralsko znanje ne bo kaj veliko pomagalo. Je pa to znanje romantično ...
smirk-1.gif

Ni nujno, da ti bo, je pa v nekaterih okoliščinah zelo verjetno. Glej linke par postov nazaj.