Letalska družba Air France je sporočila, de je po nesreči njenega letala Airbus pospešila menjavo spornih senzorjev za merjenje hitrost letala.
Po podatkih družbe so že lani zaznali težave s tako imenovano Pitotovo cevjo, ki meri zračni tlak in na podlagi tega določa hitrost, saj jo je včasih zamašil nastali led, zaradi česar postane neuporabna. Z menjavani so na predlog Airbusa začeli že aprila letos.
Nekateri strokovnjaki namreč menijo, da so prav napačni podatki s starega tipa merilnika krivi za nesrečo poleta 447 iz Ria Janiera proti Parizu, v kateri je najverjetneje umrlo vseh 228 potnikov in članov posadke.
Družba Air France je danes sporočila, da so prve težave z merilniki hitrosti na Airbusih vrste A330 in A340 opazili že maja lani, o čemer so obvestili proizvajalca. V Airbusu so jim svetovali, naj zamenjajo zunanje senzorje, v Air France pa poudarjajo, da to ni bilo obvezno varnostno navodilo.
Kljub temu so sedaj pospešili menjavo merilnikov, čeprav hkrati trdijo, da letala s starim tipom Pitotove cevi niso nevarna. Tudi francoski preiskovalci vzorokov nesreče trdijo, da je še prezgodja za kakršne koli sklepe o vzrokih nesreče.
Brazilski reševalci, ki so včeraj našli dve moški trupli in ostanke nesrečnega letala, medtem nadaljujejo s prečesavanja Atlantika okoli 800 kilometrov severno od otoka Fernando de Noronha. "Poleg trupel smo pozneje opazili tudi več delov letala," je na novinarski konferenci povedal tiskovni predstavnik brazilskih vojaških sil Henry Munhoz. Med opaženimi predmeti naj bi bilo več letalskih sedežev, deli kril in še nekaj drugih razbitin ponesrečenega letala.
Proti območju nesreče pluje tudi francoska jedrska podmornica, ki bo pomagala pri iskanju obeh črnih skrinjic z letala. Možnosti, da ju dejansko najdejo, so zelo male, saj je globina morja do 4.000 metrov, dno pa je prekrito z mehkimi usedlinami.
Oddajnika na skrinjicah delujeta 30 dni, strokovnjaki pa opozarjajo, da bi se ob nesreči lahko odtrgala od skrinjic.