Konec sveta - spet

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.185
4.151
113
Agregati so 4000 kW, NEK mislim da ima 3 take, to niti ni pomembno ker vsak omogoča povsem samostojno delovanje do ustavitve.

Torej 650MW je max. moč elektrarne za samo delovanje potrebuje pa recimo 5MW. S tem da se trenutno vodo črpa iz Save, s pasivnim sistemom (hadilni bloki, zaprti krog) mislim da je projektirana poraba energije za črpalke manjša.
 

QBR

Pripravnik
26. okt 2012
886
0
16
Citat:
kjer pri nobenem objektu ne obstajajo elektromagnetna polja.

Če izpustimo ostale nebuloze in vzamemo v obzir samo zgornjo, potem ne bi laufalo nič. Teoretično bi se lahko vrtel samo kakšen star dizel, ki je še brez električnih zaščit. Novejši dizli so vsi zaščiteni s samodejno zaustavitvijo, čim se prekine krmilni tokokrog.

Kakšen star ata, na 30 let starem zetorju, bo prikrevsal mimo. press
cheer.gif


hysterical-1.gif
 

jest5

Guru
18. avg 2007
26.147
-8.781
113
Citat:
Uporabnik Ytbnd pravi:


Citat:
Uporabnik jest5 pravi:
Citat:
Uporabnik Ytbnd pravi:

Vsaka NE porabi par ~10MW zase, za razne sisteme (črpalke, ventili, stikala, razna krmiljenja in kaj jaz vem še).
Fukušimo ni zjebal sam potres, temveč to, da jim je zalilo agregate ter je NE začela delati "na suho".

No pri ustavljanju ne porabi par 10MW, ampak "samo" par MW. V bistvu toliko, kolikor se rabi za pumpe in podporno elektroniko.
Imaš kak podatek, koliko porabi NE zase ?
Za vse ne bi vedel. Pumpe in podpora za njihovo delovanje je kakor se mi zdi okoli 5MW-za to gor držat imajo dovolj backup agregatov.
 

veselilisjak

Sloven´c
22. jul 2007
25.329
356
83
39
Zdaj se še pozanimaj koliko MW porabi ena črpalka (in čemu je katera namenjena) in teoretiziraj dalje...
 

veselilisjak

Sloven´c
22. jul 2007
25.329
356
83
39
Citat:
Uporabnik NigelM pravi:
Saj pravim, da ni bistvenega pomena - ti si gledal celotno inštalirano moč in imel prav; jaz posamezen blok in se tudi nisem motil. Lahko se greva do nezavesti, imela sva pač različne kriterije in to je to.

Kriteriji so postavljeni s strani stroke in ne nekega Patriota ali Mensla.

Mimogrede; pol nuklearke je hrvaške...
 

capl

sranjeslojaš
2. feb 2009
8.604
53
48
na podnu
Čuj, pod kolkimi km vode, pa še delajo tote tvoje pumpe?....mislim da ima On v planu zalit vse skupaj vsaj na ene 4km na visoko, pa mislim da bo še malo preklopuncal vse skup, da bolj temeljito vaš drek splakne.
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Citat:
Uporabnik QBR pravi:
Citat:
kjer pri nobenem objektu ne obstajajo elektromagnetna polja.

Če izpustimo ostale nebuloze in vzamemo v obzir samo zgornjo, potem ne bi laufalo nič. Teoretično bi se lahko vrtel samo kakšen star dizel, ki je še brez električnih zaščit. Novejši dizli so vsi zaščiteni s samodejno zaustavitvijo, čim se prekine krmilni tokokrog.

Kakšen star ata, na 30 let starem zetorju, bo prikrevsal mimo. press
cheer.gif


hysterical-1.gif

V tem primeru (elektromagnetna polja ne obstajajo) bi bilo 0K = absolutna ničla. Tudi dizel ne bi laufal
 

capl

sranjeslojaš
2. feb 2009
8.604
53
48
na podnu
lahko se je tebi brezskrbno norčevat, ko veš de drek na vrh splava, ka pa jst, js se bom pa utopil
frown-1.gif
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik QBR pravi:
V začetku 80. let prejšnjega stoletja, so Sovjeti (SSSR-Sovjetska Zveza) naredili lovski avion MIG-29, ki je bil velika skrivnost vojaške tehnologije. ZDA, karšne pač so, je uspel veliki met in jim pajsniti en primerek. V bistvu so podkupili pilota in organizirali njegov prebeg z ukradenim letalom, preko Japonske, v ZDA.
Zelo dramatizirana zgodbica, kot nalašč primerna za pošiljanje prek mailov. Dejansko je pa bilo malenkost drugače:
Sovjetski pilot je na Japonsko priletel že leta 1976 in sicer z MIG 25, pri tem skoraj strmoglavil. MIG 25 je prvič poletel že leta 1964, torej je imel zelo staro zasnovo, čipi so se takrat šele začeli uveljavljati. Elektronke pa so imeli predvsem zaradi tega, ker so bile precej manj občutljive na visoka temperaturna nihanja, ki vladajo v Rusiji, kot pa takratni čipi, poleg tega pa so okvarjene lahko menjali v vsakem vukojebinskem letališču (čipov pač ne). Da so Američani pri pregledovanju crkavali od smeha, je pa sploh pretirano, saj so tudi sami imeli avione, ki niso imeli čipov.
 

Abraham

Fizikalc
16. feb 2011
5.436
2
36
63
No, v vsej tej zdramatizirani zgodbici je res vsaj to, da elektronke niso tako občutljive na impulz ob eksploziji nuklearne bombe, kot silicijevi polprevodniki.
 

Abraham

Fizikalc
16. feb 2011
5.436
2
36
63
Citat:
Uporabnik keber pravi:
To je pa res, niso pa neobčutljve.
citat:... elektronke niso tako občutljive na impulz ob eksploziji nuklearne bombe, kot silicijevi polprevodniki. ... konec citata

ja, sej pravim.
smirk-1.gif
 

Cash

Guru
19. avg 2007
8.073
987
113
No, internet še dela, počasi bomo šli spat in jutri spet znova na šiht. Je pa zdej strojevodja 20 minut piskal z vlakom ko nor (piskal zato, ker je bilo slišat isto, kot piščalka na starih lokomotivah) Sicer tako zapiska tule vsak večer, ko gre dizelska lokomotiva mimo, vendar samo ene parkrat, danes pa je piskal kot za stavo. Sem že mislil, da se res kaj dogaja, hehe
grims-1.gif
 

QBR

Pripravnik
26. okt 2012
886
0
16
Citat:
Uporabnik keber pravi:
...... Elektronke pa so imeli predvsem zaradi tega, ker so bile precej manj občutljive na visoka temperaturna nihanja, ki vladajo v Rusiji, ......

No, tale je v aviaciji malo bosa. Kaj pa je v Rusiji glede zunanje temperature drugače, kot kjer koli drugje na svetu? Na zemlji + 40°C, v zraku na 10.000 nadmorske višine, recimo - 90°. Se pravi, potrebni temperaturni razpon vzdržljivosti najmanj 100°C, za elektronke, kot za čipovje.
wink-1.gif


MMG, hmm, kaže da je res to bil Mig-25, leto 1976 ter črni kozel Viktor Belenko.
redface-1.gif

Če se prav spomnim, je bila vsa ta zgodba par let kasneje detajlno opisana v reviji RADAR. Zgodba pa se je komentirala in širila po ustnem izročilu. E-mail in internet takrat nista nastopala niti v znansteveni fantastiki.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Sicer ne poznam tvojega znanja geografije, samo v Sibiriji ni vedno +40. Pa precejšna razlika je, ali je avionika ogrevana med letom, kot je to normalno med letom, ali pa stoji zamrznjena na kakšnem sibirskem letališču pri -50. Na 10.000 m pa spet ni tako mraz.

Sicer pa za primerjavo, ruski raketoplan Buran pa tudi druge ruske rakete mirno lahko vzletajo pri -40, ameriške pa ne smejo pri temperaturah manj od 0. Čudno a ne, pa tak mraz je v vesolju ...
wink-1.gif
 

QBR

Pripravnik
26. okt 2012
886
0
16
Če je že v samem štartu - 50°C, potem pa na višini 10.000 m, enih -70°C ali pa magari -100, je razlika še manjša.
wink-1.gif


Sam sem prepričan, da Sovjeti leta 1976 še niso imeli veliko pojma o polprevodnikih in čipih. Mikro elektronika je pa za njih bila zagotovo en velik tabu. In najverjetne so zato koristili lampe, ker drugega pač niso poznali. Oz.., če so, niso imeli še dodelano.

In tisto, o mrku čipovja pri hidrogenski bombi, jim je prišlo malo na roke, da so se oprali blamaže. Čeprav pa ta teorija menda drži.

Te zgodbice sem se spomnil in jo navrgel zgolj zato, da opozorim na možne skrite dejavnike, za katere človeštvo sploh še ne ve. Tako je vsekakor dobro malo računanti tudi na neznana presenečenja, katera se vedno najdejo.
 

jest5

Guru
18. avg 2007
26.147
-8.781
113
Enostaven primer, ki ti bo mogoče bolj domač
wink-1.gif

Avto lahko ti komot zalaufaš v topli garaži in se nato voziš zunaj pri -50. (ok, če imaš bencinarja)
Avta pa ne boš zalaufal ohlajenega na -50.
 

ceedevita

Majstr
24. jul 2009
6.902
114
63
štajerska
na 10 km ni več kot -50 st C .
sovjeti so poznali polprevodnike in mini računalnike oz računalniške čipe
samo politična barva je bila "NAPAČNA"
znali so poleteti na luno in nazaj in daleč od tega, da bi bili tako zaostali kot marsikdo meni. razlika med ameriško in rusko tehnologijo je bila v natančnosti in robustnosti.
ameriška natančna a zelo ranljiva, sovjetska zelo robustna in dokaj nenatančna