Konec dizlov?

hermann

Guru
19. mar 2014
9.655
6.517
113
Citat:
Uporabnik alfabet pravi:
ksz

Kaj pa ves tovorni in dostavni segment? Tukaj alternative dizlu še lep čas ne bo.

dostavniki že imajo nekaj električne alternative, tovornjaki imajo pa "alternativo" v električnih vlakih. vse pa seveda ne bo šlo čez noč.
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.211
851
113
Citat:
Uporabnik MrDaco pravi:
Višek je, kot kaže ga ne bo dolgo. Kdo misliš da bo plačal vse to? Elektro podjetja danes zgolj samo vzdržujejo omrežje, izboljšujejo ga ne. Saj ...
od kje ti to? elektro podjetja vsako leto zgradijo ali obnovijo nekaj daljnovodov ali transformatorskih postaj..
kot rečeno, spremembe se ne bodo zgodile čez noč, ampak bo to dolgotrajen postopek več (deset) let. mene bolj zanima, kaj in kdaj bo država potuhtala, da bo pokrila izpad dohodkov od trošarin na pogonska goriva.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Citat:
Uporabnik MrDaco pravi:
Višek je, kot kaže ga ne bo dolgo. Kdo misliš da bo plačal vse to? Elektro podjetja danes zgolj samo vzdržujejo omrežje, izboljšujejo ga ne. Saj ni problem samo še kak novi blok v Krškem. Kaj pa vseh nekaj 1000 trafo postaj?
Zanimiva prihodnost nas še čaka ja.

Na 9:20:

 
Nazadnje urejeno:

gr69

Guru
15. dec 2009
11.574
2.624
113
še v SLO - ampak komaj
Citat:
Uporabnik hermann pravi:
tovornjaki imajo pa "alternativo" v električnih vlakih.

Ti to resno?
smile-1.gif
 

telex

Fizikalc
24. dec 2007
5.832
47
48
Citat:
Uporabnik sass pravi:...mene bolj zanima, kaj in kdaj bo država potuhtala, da bo pokrila izpad dohodkov od trošarin na pogonska goriva.
Si kdaj pogledal račun za elektriko? Elektrika je s trošarinami, prispevki, taksami in davki relativno bolj obremenjena kot pogonska goriva. Poleg še upoštevaj, da elektrika nastaja doma (davki podjetij, obremenitev plač...), nafta pa v tujini.
 

alfabet

Fizikalc
17. jan 2014
1.122
4
38
Citat:
Uporabnik hermann pravi:
Citat:
Uporabnik alfabet pravi:
ksz

Kaj pa ves tovorni in dostavni segment? Tukaj alternative dizlu še lep čas ne bo.

dostavniki že imajo nekaj električne alternative, tovornjaki imajo pa "alternativo" v električnih vlakih. vse pa seveda ne bo šlo čez noč.

Mestna dostava že ... za ostalo pa elektrika še dolgo ne bo realna opcija. Vsaj dokler ne bo avtonomija e-kombija 500+ km z enim polnjenjem, plus, da se zaradi baterij ne zmanjša prostornina tovornega prostora in nosilnost.

Osebno sem takoj za elektriko ... ampak žal razvoj še ni tam, da bi lahko v komercialnem prometu elektrika zamenjala dizel. Glede na hitrost razvoja baterij zna miniti še vsaj 20 let, preden se bo to lahko zgodilo.

Pa ne pozabimo še na ladijski promet ... koliko svinjarije gre tam v zrak. Brez EGRjev, DPFjev, PMSjev ...
 

Floki

Guru
6. sep 2007
10.103
3.158
113
Citat:
Uporabnik vincent pravi:
Citat:
Uporabnik keber pravi:

Fino, bo manj kajenja po cesti.
cheer.gif

Ko ga je zdaj tolk
evil.gif
(sploh pri motorjih, ki jih zdaj prodajejo).

Ravno peljal za Toyoto Corolo Verso. Je zgledalo kot bi za tankom peljal ko olje izlije na izpuh. Pa da to ni bilo dovolj še en star E320. Pol roške sta zaplinila policaj ki je z radarjem snemal pri vili si je moral pavzo vzet.
hysterical-1.gif
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Hold your horses.

Folk ima avte zato da se vozi 5 km na šiht, po špecerijo, po otroke v vrtec, na kavico... Povprečen način uporabe avta je kot dan in noč v primerjavi s težkim transportom. Tehnologija se vedno najprej uvede skozi razvajene bogataše (s subvencijami niso potrebni bogataši), šele nato pride do preboja v gospodarski sektor in do revežev.

Tipičen primer je dizelski SUV, ni ne za na teren (ga je škoda), ne za na AC (aerodinamika) in ne za v mesto (dizel). Je pa dober za voznika, visoko sedenje, lažje vstopanje in izstopanje, občutek varnosti ...
 

Steve

Guru
13. avg 2007
9.963
1.845
113
Omfg polovica postov v tej temi je hermanovanje...daj idi malo na luft.
Jaz sem takoj za odstranitev ropotuljic iz vsega kar je pod velikostjo pasata. Nikoli nisem videl smisla tlacit ropotuljice v male gajbice. Razlika v ceni pri nakupu, crkjene turbine, injekori, dpf, drazji servisi,..., 99% folka nikoli ne spravi not v primerjavi z bencinarjem.
Elektriko pa pozabite kot resno alternativo za naslednjih 10 let
 

Hoci

Fizikalc
18. avg 2007
2.546
5
38
Me res zanima kdo bo naredu infrastrukturo za polnenje električarja, da bo lahko Mujo iz bloka na Fuđinama čez noč polnil el. avto.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.687
6.712
113
pri taščici
Predvsem pa ne pozabimo na kurjenje svezga rastlinskega odpada na vrtovih. Ajd pa to je drobiz. Pomislite na posek dzungle in kasnejsi požig. Ti pozigi so vidni iz vesolja
 

su35

Pripravnik
8. jun 2013
39
0
6
Citat:
Uporabnik MrDaco pravi:
Citat:
Uporabnik Numy pravi:
Bencinarji prav tako smrdijo pa vse, no ja, razen na papirju, ker imamo neumne birokrate.

No pa dobro... kdaj si za bencinarjem videl oblak dima?

Hecno pri bencinarjih z direktnim vbrizgom je to da imajo večji delež izpusta trdih delcev kot dizel z DPF filtri.

Če ne vidiš oblaka dima in ne zavohaš nečesa še ne pomeni da so bencinarji čisti raje preveri realne deleže izpustov enih in drugih.
 

zaseka

Guru
5. dec 2015
3.502
1.816
113
Prvi pametni reply, se popravek> novi turbo bencinarji z direktnim vbrizgom (1.0, 1.2..) imajo vecje izpuste kot euro 4 dizel, se pravi tudi brez dpf filtra. Najslabse se je po testih odrezala fiesta z 1.0eco motorjem in twingo z 0.9 TCE bencinarjem.

Beeee
 

smoukar

Majstr
3. avg 2007
4.087
448
83
45
dolenska
Nevem kak smard vi vohate, ker jaz ga ne niti v 18 let starem avtu. Vozim navadne bencinarje, turbo bencinarje in dizelaše. Zaenkrat se nagibam na dizelna in tako bo še neki časa. To, da pred mano pritiska na gas WV, me ne gane. Je dost drugih škodljivih stvari.
Tistim, ki vam ne gre voziti za dizelašem, priporočam, da dajo nazaj kabinski filter. 20€ ni tako hudo.
 

Slovenet

Guru
21. jul 2007
4.421
529
113
43
Še vedno Rdeči revirji
Pri Renaultu so ugotovili, da se pač ekonomski čas dizlov tudi v Evropi izteka. Peugot je tudi nasedel na dizelskem hibridu, kjer so ugotovili, da je ta kombinacija nesmiselna. Kakorkoli zadevo obračamo si vsi želimo dober navor tudi pri nižjih hitrostih v posamezni prestavi ali pa neko avtomatiko s konstantnim navorom ne-glede na hitrost. Antidizel propaganda se je začela, torej ostanejo samo turbobencinarji, kjer so spet emisije problem oziroma bodo precej hitro problem, in pa dobro optimirani hibridi. Kdo je dober pri razvoju zadnjega vemo, kdo ima turbobencinarje tudi vemo, zdaj se bosta ta dva udarila na trgu. Po mojem bo zmagala Toyota, ker se bo tudi pri turbobencinarjih končalo. Trenutno vozim dizla, zaradi navora, bencinarji so bili tukaj leta 2007 bogi, nasledni avto zna biti hibrid, ampak ne zaradi ekologije, pač pa zaradi navora.
 

DizzyReed

Shmoo
5. avg 2007
7.663
220
63
41
Ljubljana Moste
juretov.blog.siol.net
ker je veliko debate dizel vs. hibrid (vs. turbobencinar).

v zadnjem času sem vozil nekaj primerljivih avtomobilov, sam pa imam Priusa (3 generacija, pre-face lift, kar pomeni po specifikacijah cca. sekundo boljši pospešek do 100 napram faceliftani verziji). v primerjavo bi dal Priusa, P308SW 1.6hdi avtomatik, in za par detajlov MB A200 4matic 7gang avtomatik. vsi se vrtijo nekje okoli 130 hp in s prostornino med 1.6 in 2.1.

še najbolj sta si podobna 308 in pa Prius. P308 je bil tišji, imel boljši položaj za voznikom. ampak je Prius vseeno prostornejši, z več prostora na zadnji klopi. načeloma, sta bila tam tam, kar se tiče glasnosti. P308 je bil tudi lepo odziven, sploh za dizla na avtomatskem menjalniku, vožnja je bila zelo prijetna. po porabi, je (bil) Prius spredaj na podobnih relacijah in pri podobni vožnji. in to za cca. liter, skoraj malce več. relacija za primerjavo pa od Ljubljane po AC od Nove Gorice in do Kobarida in nazaj. P308 je imel porabo med 5.9 in 6.2, medtem, ko je Prius imel porabo med 4.6 in 5.2. govorim o porabi glede na BC, saj testnih avtomobilov sam načeloma ne spremljam tako natančno, kot recimo spremljam Priusa. in po regionalni cesti sta bila po glasnosti tam tam, P308 je bil tišji zgolj po avtocesti. glede na to, da gre za dva družinska avtomobila, je bilo v potovalni kabini precej več prostora v Priusu.

zakaj sem zraven dodal A200d 4matic? predvsem zaradi glasnosti. zadeva, ki me je presenetila v Mercedesu je bila predvsem glasnost motorja. tudi moja je rekla, a ni glasen po AC? takrat sem sam še vozil Civica, 1.4, bencinski, ki se je na AC vrtel okoli 4000 obratov in seveda bil malce glasnejši. a MB je bil še celo glasnejši. in po ravnini, je Prius še kako bolj tih. porabo težko primerjamo, ker je vmes le 4matic pogon, se pa je vrtela med 6.9 in 7.2. na podobnih relacijah.

stvar, kjer pa je Prius vsekakor precej pred obema, pa je štart z mesta. od vseh treh, je Prius daleč najhitrejši z mesta, recimo od 0 do 60. najverjetneje zaradi kombinacije CVT menjalnika in pomoči elektromotorja bencinskemu agregatu.

takrat sem se odločal za nakup med Priusom in P308SW. so bile stvari, ki so bile v prid enemu in drugemu. Peugeot z večjim prtljažnikom, s precej boljšim položajem za volanom in volanom samim, lego na cesti. Prius je bolj ... recimo, ležeren. zadaj ima konkretno več prostora, tudi spredaj, predvsem pri sopotniku je tudi velika razlika. ima ogromno odlagalnih površin, plus je tudi to, da ima klima fizične komande, še dodatni plus, da ima komande za klimo tudi na volanu. delam cca. 40.000km letno, in bi bil avto z dizelskim motorjem logičen nakup. a imam vseeno veliko krajših, mestnih voženj, kjer bi razni EGR-ji in DPF-ji konkretno trpeli. plus, da po mestu, če nič ne pazim, vozim s porabo okoli 4,5l/100km. in nisem nepremičnina. po regionalkah je še bolj zanimiva zgodba, saj recimo tam najbolj pada poraba, zadnjič je bila celo 3.9l, in nisem bil nepremičnina. 90 km/h po odprtih delih, izkoriščanje terena, skozi naselja pa zgolj na baterijo.

po avtocesti vozim normalno oz. celo malce hitreje kot normalno, nekje med 130 in 140, če se mi mudi, 150. generalno povprečno porabo imam 5.4. pot Ljubljana - Budimpešta - Ljubljana, z nekaj mestne vožnje vmes in stalno vklopljeno klimo, je zahtevala 5,5l/100 km (realne porabe, ne preko BC). res me zanima, kater dizelski avto, podobne velikost in podobno konjažo, bi imel konkretno boljšo porabo? P308SW 1.6 hdi očitno ne ...

p.s.: še ena glede glasnosti. ko sem kupoval Priusa me je bilo najbolj strah tega "tuljenja". na koncu sem ugotovil, da gre za nekaj konkretno prenapihnjenega, saj ni zadeva prav nič kritična, še več, če poslušaš radio, morda celo malce bolj naglas, kot ga sam rad poslušam, motorja sploh ne slišiš. nikoli. morda sprva deluje "čudno", saj se stalno vrti na istih vrtljajih, ampak ko se navadiš, ugotoviš, da v bistvu ni nič glasnejši. samo drugačen.