Treba je ločit koliko primarne energije in koliko električne energije se porablja pri rafineriji nafte, to sta dve zelo različni zadevi. V vseh študijah dobimo samo podatek o primarni energiji, jasno bi bilo iz tega mogoče pridobiti samo 40% električne energije.
Če ima rafinerija lastno elektrarno potem se jasno mora upoštevati porabo vira, ki to elektrarno napaja, to bi bilo težko skriti, ker EU strogo nadzoruje vse kar izloča CO2.
EV 50% varčnejši od Priusa? Če preračunaš na porabo primarne energije potem ne. Summary lepo prikaže nekatere prednosti EV leta 2009, ampak kot že rečeno tank-to-wheel učinkovitost naj si izračuna vsak sam s svojo lastno porabo in podatkom da:
- je pridelava fosilnih goriv 83% učinkovita. 5 l bencina = 53 kWh primarne energije, 5 l dizla = 59 kWh
- je pridelava elektrike 37% učinkovita. 18 kWh = 48 kWh primarne energije
CO2 spet lahko približno ocenimo z učinkovitostjo pridelave bencina, 1 l bencina = 2,33 kg CO2 / 0,83 = 2,8
- 5 l/100 km bencina * 2,8 kg/l = 140 g CO2/km
- 18 kWh/100 km * 0,55 kg/kWh (Slo mix brez upoštevanja priprave goriva za TE) = 99 g CO2/km
Kot rečeno to je primer za porabo 5l bencina in 18 kWh elektrike, tu naj vsak zase izračuna jaz se ne mislim kregat, da EV pokuri 12 kWh bencinar pa 8 l.