KSZ
Po 9 letih "bivakiranja" na Alterju si upam napisat naslednje:
na Alterju NIKOLI ne sprašuj, kaj kupiti. Ker enoznačnega odgovora ne boš dobil. Pa nič zato, tudi na kakem drugem forumu ne.
Kar pa se tiče same teme pa tole: če kupec vozila sam ne ve, kaj kupiti, potem je dovolj žalostno, da tak kupec sploh ima denar. Naj ga šenka nekomu, ki ve, kaj kupiti. Vprašanja "naj kupim A, B, C, D, ... n" so popolnoma brezpredmetna. Mogoče je point edino v tem, če sprašujemo ZGOLJ iz naslova nepokvarljivosti (oz. iz naslova zanesljivosti vozila). Naprimer, če izbiramo med voziloma A in B, ter pri tem ne gledamo na obliko, všečnost, potem se lahko odločimo na podlagi zanesljivosti avta. Vzamemo vozilo, ki bo v določenem času imelo manjši MTBF (glede na število okvar v preteklosti določenega tipa vozila seveda).
Naslednje, kar me zmoti je, da kupec postavi top limit, ki ga je pripravljen vložit v vozilo. Če je ta top res najvišji znesek, ki si ga kupec lahko privošči (in pri tem nima rezerve, niti ne more priti do dodatnega denarja), potem je smiselno, da od tega "odšteje" 10 %. Zakaj? Za morebitne stroške, ki bodo nastali PO nakupu. Kaj se bo namreč zgodilo, ko bo pri 7 k vrednem vozilu "crknila" sklopka? Iz katerega fonda bo kupec kril popravilo? In tu imajo nekateri ZELO prav, ko priporočajo dodatnega jurja, dva za novo vozilo. Kajti ta znesek v določenem času prinese prihranek. In ne bom pisal, zakaj, je menda vsem jasno (možna okvara vs. garancija vozila). Seveda pa v glavnem večina (z izjemami) rada tvega in za nakup porabi VEČ, kot lahko. In, če je vse OK, če ni okvar, se izide. Drugače ne.
Moj nasvet je naslednji (NASVET, samo NASVET): kupec naj kupi vozilo za malo manj, kot je njegov fond. Če pa že rine z glavo skozi zid, potem je bolje, da si priskrbi dodatni znesek za nakup novega vozila.
P.S. seveda zgornji stavek velja za vozila nižjega cenovnega ranga iz skupine "malčkov", kjer cena npr. 5 let starega vozila ni dosti manjša od cene novega. Primer (samo primer, ni reklama): nov clio pride 9k, 2 leti star pa 7,5k.
V primeru višjega cenovnega ranga je seveda drugače: nov Audi je 40k, 2 leti star pa 28k. Mogoče sta zneska res zelo približna, samo povsem jasno je, da manjša vozila bolj držijo svojo ceno.
Tako da ... potencialni kupci, ne zamerite, če dobite nasvet, s katerim se ne strinjate. Zakaj potem sprašujete? In če že, potem preberite začetek posta