Citat:
Uporabnik gr69 pravi:
Še enkrat - sicer malo iz druge strani.
Prehitevanje tovornjakov NI prekršek. Če traja 15 minut lahko to SICR okvalificiraš kot oviranje prometa. Samo običajno samo prehitavnje ne traja toliko, ampak ostali loleki potem povzročijo zastoj. S tem mislim ritopikstvo, izsiljevanje in nenazadnje vožnja avtomobilov po levem pasu AC, ko je desni prost.
Možne rešitev in zakaj ne delujejo:
1. zakonsko določiti minimalno potrebno moč motorja. Mejo postaviti nekje okrog 11 PS na tono skupne teže (torej okrog 440 PS za 40 tonca). Hec je, da je ravno se je ta moč danes uveljavila kot standard BREZ, da bi to bilo zakonsko predpisano (pač ekonomija odigra svoje). Težava pa je, da imaš na cesti pač tudi še starejša vozila (spet ekonomija - vozilo je treba pač izkoristi do konca uporabne dobe (NE - ne dokler gre - ampak dokler se ne amortizira)). Dodatno pa še, da vsa vozila niso vedno polno naložena in s tem imajo prazna oz. napol polna prednost.
2. omejiti hitrost. Tudi to je že narejeno - vsi tovornjaki nad 3,5 to imajo limitatorje. Problem, ki nastane je, da imaš vozila, ki so omejena na 90 km/h in na 100 km/h ("solo" kamioni) in že tu nastane razlika. Dodatno nekateri (spet zaradi ekonomije) namenoma omejijo na manj kot je dovoljeno (npr. na 85 km/h) zaradi porabe. Na koncu pa je sam problem tehnike - umeritev limitatorja se naredi na "obstoječih" pnevmatikah - s porabo oz. menjavo le-teh se spremeni obseg gume. To pa privede do "laganja" tahografa in to ravno v rangu 1-3 km/h. Kar pomeni tudi če bi 100% vsi imeli limitatorje na enaki hitrosti bi se na koncu vseeno peljali s različno hitrostjo.
3. časovno omejene prepovedi prehitevanja tovornih vozil. Je tudi že urejeno. Samo birokrati so žal izbrali napačne ure. Če se ne motim je pri nas 6:00 do 9:00 (ta je sicer kar OK) in od 14:00 do 17:00 (tu so po mojem "falili". Bolj smiselno bi bilo 15:00 do 18:00 ali celo 15:30 do 18:30).
4. splošne omejitve tovornega prometa. Moje osebno mnenje je, da ravno te omejitve, ki naj bi sicer "sprostile" ceste, ustvarjajo dodatne gužve, ker z omejitvijo koncentrirajo tovorni promet pred in po čassu omejitve. Zagovarjam ukinitev kakršnihkoli omejitev (določene izjeme zaradi izjemnih situacij izvzete) tovornega prometa, saj bo spet ekonomija odigrala svoje. S tem mislim, da NOBEN prevoznik ne bo zavestno rinili v največjo špico v prometu, če to ravno ni nujno ali pa je splet okoliščin (npr. nihče, ki vsaj malo pozna situacijo v poletnih mesecih na relaciji Šentilj - Gruškovje ne bo s kamionom rinili v soboto zjutraj na relacijo).
5. prestavitev tovornega prometa na druge transportne nosilce. Poglejte si nekaj postov višje, da se ne bom ponavljal
Pa še nekaj - vprašajte se kakšen prispevek oz. cestnino bi morali avtomobili plačati, če bi vse tovornjake odgnali iz avtocest in gradnjo le-teh financirali izključno iz denarja, ki priteče od avtomobilov.
PS: pa ne misliti, da tudi jaz kdaj ne pi.zdim v avtu, ko obtičim za kamionom.