Kako voziti dizla?

seXes

Pripravnik
14. dec 2007
57
0
6
1 vprašanje:

Ali voziti jtd dizla z nižjimi obrati, ali z višjimi (pri običajni vožnji)? Kaj je boljše za motor in turbino?
 

novaa

Pubec
19. jul 2007
8.521
1.231
113
z nižjimi, šaltaj pred vklopom turbine
grin1.gif
 

predator

Fizikalc
20. jul 2007
5.141
0
36
Ausland
jaz ga na relaciji vozim na okoli 2000 obratih, na avtocesti cca. 3000 (150km/h).

Večinoma se mi obrati vrtijo okoli 2000

Drugače pa tisto standardno mrzlega ne tiščat, pa če ga pred koncem vožnje ful goniš je dobro počakati kako minutko preden ga ugasneš....
 

bounty

Pripravnik
3. sep 2007
44
0
6
[censored] imate nekateri smotana vprašanja! Vsedi se v dizla, pa se pelji kak krog ali 2 s njim, pa boš sam pogruntal, kako se vozi dizla... Slej ko prej boš spoznal, da dizli vlečejo že v majhnih obratih, ko se vklopi turbina. Od kje do kje bos mogu pa sam spoznat.. Al ti narišemo?
Pa jtd mašina je ista ko TDI mašina.
Pa za noben avto ni dobr, da ga tišiš v obrate. Rdeče polje je z namenom tam
wink-1.gif
 

seXes

Pripravnik
14. dec 2007
57
0
6
Citat:
Uporabnik bounty pravi:
[censored] imate nekateri smotana vprašanja!

Ja sej vem kako se vozi, sprašujem kaj je BOLJŠE za turbino in motor. To da dizel vleče že pri nizkih obratih vem, samo zanimalo me je pač ali je potem boljše držati motor pri nizkih obratih (kljub temu da se turbina matra mogoče?) kot pa pri visokih. Primer: Vsi vemo da se vožnja pri nizkih obratih pri bencinskem motorju čez čas pokaže v zamorjenosti motorja (zapacanost šob ipd.) Zanimalo me je pač ali je kaj podobnega tudi pri dizlu.

To da se dizla mrzlega ne goni in da se ga razgretega takoj ne ugaša - vse to vem. Zanima me samo pač kaj podaljša življensko dobo turbine in motorja - that's it!


stupid-1.gif

Nekateri ste res nestrpni in takoj popizdite če kdo kaj napiše kar vas zmoti, a res nimate drugega početi v življenju kot da replicirate na vsak post ki vas živcira in potem znašate svoje frustracije na forumu? Sonce je zunaj, spokaj se ven!
 

bounty

Pripravnik
3. sep 2007
44
0
6
Če sem te prehitro napadel, vzamem nazaj.

Samo, a ni nekako logično, če tiščiš avtomobil v obrate, ga matraš. Če karkoli matraš, se hitreje uniči. Torej, če tiščiš, hitreje uničš..
Za turbino je najbolje, če prestaviš še preden se vklopi. Tu imajo probleme razne bmw-ji, ko imajo 2 puhalici. Ne pospešuj na hitro (razen ko res rabiš), v klanec dol ne tišči do podna avta. Če ti uspe motor držat v obratih, še preden se turbina vklopi, je pa greh. Turbina je z namenom tam
evil.gif
.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.577
336
83
Kras
www.mtl.si
So ti že drugi povedali.
Dodal bi le to. Sam ga vozim več ali manj do 2000 vrtljajev, morda malce čez (sicer ni JTD, ampak ok). Vsekakor pa poizkušam vsaj enkrat na dan mu dati duška do konca. Baje, če ga stalno voziš le z nizkimi, se znajo na turbini nabrati saje, posledica je pa menjava ali obnova turbine. Tako da, od takrat ko sem to izvedel, ga več ali manj probam vedno zavrteti do konca vsaj enkrat na dan. Čeprav z ekološkega vidika to ni ravno najbolj primerno, saj se usuje oblak saj zadaj
rolleyes-1.gif
.
 

sonick

Polo 6n2 frajer
22. sep 2007
3.091
0
36
on the run
Lej jaz pa ti bom tak...rekel! Vozi ga kak tebi paše, more se avto tebi podredit ne da se boš ti njemu...saj zato pa so namenjeni. Kak bo turbina pa motor najmanj trpela...če boš ga mel doma v garaži
smile-1.gif


Ker sem videl, da ti jih nekaj soli pamet in še sploh dizla od blzu niso vidli ne da bi ga vozli...tlko o svetovanju! Res vozi ga tako kot ti paše....
 

jaka33

Pripravnik
5. sep 2007
281
0
16
Ne bi rekel da je JTD in TDI ista mašina. Imam enega in drugega pri hiši in
ti povem da se čisto drugače vozita. Medtem ko je TDI nekako "pravi" dizel
(enakomerno vleče od nizkih obratov) pa do nekako 3500-3600, deluje
JTD skoraj nekako "bencinsko" - ga moraš tiščat v višje obrate, se bolj zavrti.
 

novaa

Pubec
19. jul 2007
8.521
1.231
113
potem probaj vozit kako opel astro 1.7DTI (tam en 2003 letnik)
dokler se turbina ne vklopi je kot da bi imel jugeca 45, ki bi ga samo do 2500 obratov fural
bonk.gif

take turbo luknje nevem če sem že kje videl heheh
me zanima če so novi motorji kaj boljši
 

Marauder

Pripravnik
16. mar 2008
205
0
16
Eno čisto mimo vprešanje...

Enkrat sem slišal, da se turbina tako ali tako skozi vrti in ne da se vklaplja ali izklaplja. Pač odvisno od potrebe enkrat pri nižjih, drugič pri višjih obratih.
A pa je res, da se turbina zarola tudi na preko 100k rpm?
 

koliko

Guru
21. avg 2007
4.368
2.404
113
SV SLO
A pa je res, da se turbina zarola tudi na preko 100k rpm?
Ja res je.

meni se zdi, po 6 letni uporabi JTD, da je vseeno kako ga voziš. Moj se je navadil, da vleče že od 1300 obratov.
Velikokrat se vozim v peti z 1100 obrati, vendar ko želim od tam hitro pospešiti ponavadi menjam v tretjo, da ne mučim motorja.

Pa tista da se dizel ne vozi na kratke razdalje je tudi malo za lase privlečena. Moj JTD prav nič ne protestira zaradi kratkih voženj.
 

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Citat:
Uporabnik sonick pravi:
Lej jaz pa ti bom tak...rekel! Vozi ga kak tebi paše, more se avto tebi podredit ne da se boš ti njemu...saj zato pa so namenjeni. Kak bo turbina pa motor najmanj trpela...če boš ga mel doma v garaži
smile-1.gif
1.) A res, torej če meni paše vožnja z 8000 RPM, ga naj tak tiščim ? In ima avto da se temu podredi ? Veš iz osla ni mogoče purana naredit.
wink-1.gif

2.) Hecno, eni pa pravijo, da avto v garaži propade. Očitno ima čist vsak neko svoje mnenje
wink-1.gif
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
19.998
10.749
113
kod Džej-Zija
Ne bluzi. Za vsako stvar velja, da najdlje zdrži pri zmerni uporabi. To velja tudi za dizle. Če ga boš tiščal v rdeče polje, kar ni ravno zmernost, pa ne pričakuj trajnosti.
 

ovca

morfy
Osebje foruma
18. jul 2007
5.881
3
38
37
Cvičkova dežela =)
www.alter.si
Hmmm, kokr jz vem, samo kompresorji delajo od štantgasa naprej. En je reku, da se turbine vrtijo tud od 800 rpm naprej. Mogoče tiste turbine, kjer sta 2 notr (bmw je že tak). Kolega ima 520D letnik okoli 2001, pa že ima 2 turbini. Prva se hitro vklopi in dokaj hitro ugasne, nato prevzame druga turbina nalogo.

Vsekakor pa ni zdravo, da se dizla tišči v obrate.

Še en je reku, da potem lahko on tišči dizla tudi od 8k rpm naprej. Dizli imajo blok pri cca. 4.500rpm
evil.gif


Edit: Stein je tole zgori reku. Velja seveda ob predpogoju, da je ciljal na dizla, ne na bencinca
wink-1.gif
 
Nazadnje urejeno:

SoulMan

Majstr
9. sep 2007
3.264
152
63
Celje
Citat:
Uporabnik novaa pravi:
potem probaj vozit kako opel astro 1.7DTI (tam en 2003 letnik)
dokler se turbina ne vklopi je kot da bi imel jugeca 45, ki bi ga samo do 2500 obratov fural
bonk.gif

take turbo luknje nevem če sem že kje videl heheh
me zanima če so novi motorji kaj boljši

To ni turbo luknja ampak vožnja izven območja delovanja turbine.