Kako pa ti voziš?

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Citat:
Uporabnik KillaKHAN pravi:
Citat:
Uporabnik Romzi pravi:
ksz
Sicer pa danes tipična situacija v krožišču pri Žalah: jaz in govedo pred mano na srednjem pasu. Jaz sem šel na zunanji pas takoj za izvozom pred "mojim", un spredaj pač ne. Na izvozu se opica spomni da gre ven tudi on in je tudi šel. Uganete kdo je bremzal? In nagradno vprašanje: kdo bi bil kriv v primeru trka?

Glede na to, da si ti bil za njim, in da si ti šel po daljši poti (zunanji krog), si moral malo stisnit po gasu, da si ga do in prehitel oz. da je prišlo do tega, da si moral bremzat
wink-1.gif
Pač moraš računat na bizgece in ne na to, da boš hitro po desni smuknil mimo...
Sem računal na to kaj bo naredil, sicer se ne bi izšlo. In spet: koji [cenzura] večpasovno krožišče, če ni v funkciji? Če "ne smeš" vozit vštric z nekom na sosednjem pasu?
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.715
9.486
113
V enakovrednem križišču se dva srečata. Oba zavijata levo. Glede na to, da se ne ovirata, lahko hkrati prevozita križišče. Podobno velja za dvopasovni krožni, vključevanje na dvopasovnico in podobno. Torej, ne vem, kaj bi ti rad? Da ti v zakonu piše, da če češ speljat moraš dat v prvo in spustis sklopko ob počasnem dodajanju gasa?
Kot sem rekel, zreži izpit, poišči res dobrega inštruktorja in začni znova.
 

KillaKHAN

Guru
27. avg 2008
17.805
1.121
113
Citat:
Uporabnik Romzi pravi:
Citat:
Uporabnik KillaKHAN pravi:
Citat:
Uporabnik Romzi pravi:
ksz
Sicer pa danes tipična situacija v krožišču pri Žalah: jaz in govedo pred mano na srednjem pasu. Jaz sem šel na zunanji pas takoj za izvozom pred "mojim", un spredaj pač ne. Na izvozu se opica spomni da gre ven tudi on in je tudi šel. Uganete kdo je bremzal? In nagradno vprašanje: kdo bi bil kriv v primeru trka?

Glede na to, da si ti bil za njim, in da si ti šel po daljši poti (zunanji krog), si moral malo stisnit po gasu, da si ga do in prehitel oz. da je prišlo do tega, da si moral bremzat
wink-1.gif
Pač moraš računat na bizgece in ne na to, da boš hitro po desni smuknil mimo...
Sem računal na to kaj bo naredil, sicer se ne bi izšlo. In spet: koji [cenzura] večpasovno krožišče, če ni v funkciji? Če "ne smeš" vozit vštric z nekom na sosednjem pasu?

V sloveniji, razen "turbo" krožišč, kjer so fizično ločeni in urejeni pasovi, nobeno krožišče nebi smelo bit večpasovno. Fora je v tem, ko na 40 kvadratov dajo dvo pasovno krožišče, ko še za en pas ni dost površine, izvozi pa na vsake 3 metre...
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.213
851
113
zdaj pa res ne vem, ali se pogovarjamo o različnih primerih, ali pa je en tu malo blesav, ker v filmčku na začetku teme se dva nista srečala v enakovrednem križišču, noben od njiju ni zavijal v levo, definitivno pa sta se ovirala (najprej prvi drugega, potem drugi prvega).
zgleda si ti še en da-šiznit, za katerega očitno pravila CPP ne veljajo
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.715
9.486
113
Nista se ovirala, ker je bil v trenutku, ko se je avtor teme vključeval v krožišče na notranji pas (pravilno, ker je imel namen zapustit krožišče na naslednjem izvozu) subaru na zunanjem in ni nakazoval, da bo menjal pas (smerniki so fajn stvar, jih imajo avti že ohoho časa), torej se nista ovirala, seveda do trenutka, ko je modelu v subaruju zadogajalo in je grdo izsilil avtorja teme.

Tko da očitno si blesav ti. Podobno kot da šiznit, sam da v drugo dimenzijo.
 

brane_new

Guru
10. feb 2008
16.393
2.566
113
Ne vem kaj se greste.
Pomembno je predvideti. In tu Subaristu ni para.
Predvidel je, da se boš ustavil in mu odstopi prednost, medtem pa si ti slabo predvidel, da bo on brez žmigavca zavil/izvozil iz križišča.
Pač ne znaš predvideti. In za to je treba malce več ko 6mes imeti izpit in mal več kot 5km/na dan. Sarcasem OFF.
Glede ene animacije na začetku. Mislim, da ni noben opazil, da ima to križišče po dva uvozna in po dva izvozna pasova. Sem dobro rekel? Tu dileme o idealnem prevozu križišča ni. Tu stvar teče lepo.
Pa poji skozi krožišče(!) na Žalah uvoz kjerkoli, izvoz štadion. Grejo res vsi pravilno notri, razvrščanje in izvoz?
SMRTNO NEVARNO. Pri meni vpliva malce na prebavo. Kot DONAT.
Jaz Subarista spustim naprej, naj ga pokasira kdo drug. Žal mi je le toliko, da ga lahko kdo drug iz tega foruma.
 

brane_new

Guru
10. feb 2008
16.393
2.566
113
Ne, ti nisi kalbo, ti si KALVO!
smile-1.gif

Zakaj TI rabiš očala!
Ker kalvo se piše kalvo in ne kalbo!
Ker video je gif. O tem jaz ne govorim.
Govora je pa o animaciji na youtube - link na isti strani.
A nisi Ti imel nekoč podpis: Predno odpreš usta, vključi možgene?
Ne!
Ja pa bi moral!
smile-1.gif
Takim kalbotom ni pomoči.
Sedaj sem pa pofilal. Ti si moderator?
 

pablohasan

Fizikalc
18. avg 2007
1.104
3
38
S spletne strani policije:

KROŽNO KRIŽIŠČE (KROŽIŠČE)

V krožnem križišču je promet s prometno signalizacijo urejen tako, da ima voznik v njem prednost pred voznikom, ki se vključuje nanj.

Ko zapeljemo v krožno križišče, katerega vozišče ima dva prometna pasova, se razvrstimo na notranji prometni pas in tako omogočimo vključitev v promet v križišču tudi voznikom na naslednjih uvozih, razen če nameravamo zapustiti križišče na prvem naslednjem izvozu. Tega nam ni treba storiti tudi, če nam prometna ureditev ali prometna situacija tega ne dovoljuje. S tem so, razen prometa in njegovih značilnosti, mišljene zlasti konstrukcijske značilnosti manjših krožnih križišč, kjer je mogoč promet le po enem prometnem pasu, čeprav imajo dva, in pri katerih so uvozi in izvozi tako blizu drug drugemu, da je menjava prometnih pasov praktično nemogoča.

img
S tem, ko se razvrstimo na notranji prometni pas,
omogočimo vključitev voznikom na naslednjih priključkih.

Ko se vključujemo v krožno križišče po smernem vozišču, ki ima dva prometna pasova, in vozimo po desnem prometnem pasu, zapeljemo na desni (zunanji) prometni pas krožnega križišča, če pa vozimo po levem prometnem pasu, pa na levi (notranji) prometni pas krožnega križišča.

img
img
Nekatera večja krožna križišča imajo v smereh z gostejšim prometom dvopasovne priključke in izvoze, prometni pasovi pa so zaradi večje varnosti lahko ločeni z neprekinjeno ločilno črto.

Preden zapustimo krožno križišče, se razvrstimo na zunanji prometni pas. Pri velikih krožnih križiščih smemo na izvozu, kjer prometna ureditev to dovoljuje, zapustiti krožno križišče tudi z notranjega pasu. To je, kot vemo, mogoče le, če je zunanji prometni pas namenjen izključno zavijanju v desno.

img
Pri zapuščanju krožnega križišča ne pozabimo
na smerno utripalko.

Dovolj velika krožna križišča omogočajo zlasti ob gostejšem prometu boljšo pretočnost kot klasična, vendar ne dovoljujejo vožnje z veliko hitrostjo. Upoštevati moramo tudi, da je v krožnih križiščih prepovedano prehitevanje. To pa zato, ker je preglednost ob vozilu in za njim zaradi ukrivljenosti vozišča slabša kot na ravnem vozišču (v desnem vzvratnem ogledalu opazimo drugo vozilo šele, ko je že ob boku našega, v levem pa prej izgine v mrtvem kotu), poleg tega pa krožno vozišče zaradi lažjega uvoza in izvoza ni nagnjeno navznoter, kot je to običajno na krivinah, ampak navzven. Zaradi takšnega prečnega nagiba je pri preveliki hitrosti veliko večja možnost bočnega zdrsa, pri vozilih z višjim težiščem pa prevrnitve.

Krožnih križišč je tudi pri nas vse več, kajti njihove prednosti presegajo njihove slabosti, ne le glede pretočnosti, ampak tudi glede varnosti. Vendar, če hočemo biti v krožnem križišču zares varni, upoštevajmo njegove posebnosti. Ne prehitevajmo in se izogibajmo veliki hitrosti ter naglim ali celo sunkovitim spremembam smeri. Če zgrešimo želeni izvoz, nikar ne poskušajmo ustaviti ali celo voziti vzvratno, ampak zapeljimo še en krog. Tudi če se nismo pravočasno pomaknili na prometni pas, s katerega lahko varno zapustimo krožno križišče, zakrožimo še enkrat. In ne pozabimo, omogočimo tudi drugim varno zapustitev križišča.
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.715
9.486
113
Citat:
Uporabnik brane_new pravi:
Ne, ti nisi kalbo, ti si KALVO!
smile-1.gif

Zakaj TI rabiš očala!
Ker kalvo se piše kalvo in ne kalbo!
Ker video je gif. O tem jaz ne govorim.
Govora je pa o animaciji na youtube - link na isti strani.
A nisi Ti imel nekoč podpis: Predno odpreš usta, vključi možgene?
Ne!
Ja pa bi moral!
smile-1.gif
Takim kalbotom ni pomoči.
Sedaj sem pa pofilal. Ti si moderator?
Kalbo sem in nič drugače. Nikoli nisem imel nobenega podpisa in ne nisem moderator. Tko da ne vem, kaj ima moj nick z mojim kiksom. Se ti pa za kiks opravičujem.
Če pa govorimo o animaciji imamo podobna krožišča točno od Žal proti Tomačevem. Križišča so očitno sprojektirana prav, samo da jih pri nas še policaji ne znajo uporabljat. Sam tam nimam nikoli nobenih težav.
 
Nazadnje urejeno:

sass

Guru
1. sep 2007
5.213
851
113
Citat:
Uporabnik kalbo pravi:
Nista se ovirala, ker je bil v trenutku, ko se je avtor teme vključeval v krožišče na notranji pas (pravilno, ker je imel namen zapustit krožišče na naslednjem izvozu) subaru na zunanjem in ni nakazoval, da bo menjal pas (smerniki so fajn stvar, jih imajo avti že ohoho časa), torej se nista ovirala, seveda do trenutka, ko je modelu v subaruju zadogajalo in je grdo izsilil avtorja teme.

Tko da očitno si blesav ti. Podobno kot da šiznit, sam da v drugo dimenzijo.

avtor teme se je iz desnega pasu uvoza vključeval na notranji pas? če je imel namen zapustit krožišče na naslednjem izvozu, zakaj ga je potem zapustil na prvem izvozu? ti iz spodnjega filmčka nedvomno vidiš, da subaru ni imel vklopljenih smerokazov? se midva sploh pogovarjava o istem primeru, ali je to spet kaka tvoja primerjava o križišču enakovrednih cest?
AGGb65.gif
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.715
9.486
113
Citat:
Uporabnik sass pravi:
Citat:
Uporabnik kalbo pravi:
Nista se ovirala, ker je bil v trenutku, ko se je avtor teme vključeval v krožišče na notranji pas (pravilno, ker je imel namen zapustit krožišče na naslednjem izvozu) subaru na zunanjem in ni nakazoval, da bo menjal pas (smerniki so fajn stvar, jih imajo avti že ohoho časa), torej se nista ovirala, seveda do trenutka, ko je modelu v subaruju zadogajalo in je grdo izsilil avtorja teme.

Tko da očitno si blesav ti. Podobno kot da šiznit, sam da v drugo dimenzijo.

avtor teme se je iz desnega pasu uvoza vključeval na notranji pas? če je imel namen zapustit krožišče na naslednjem izvozu, zakaj ga je potem zapustil na prvem izvozu? ti iz spodnjega filmčka nedvomno vidiš, da subaru ni imel vklopljenih smerokazov? se midva sploh pogovarjava o istem primeru, ali je to spet kaka tvoja primerjava o križišču enakovrednih cest?
AGGb65.gif

Kam pa se je vključeval, na zunanjega? In še 2 letnemu otroku bi blo jasno kaj sem mislil z "naslednjim izvozom" če pa hočeš bit pikolovski, pa kar izvoli.
 

Generik

Guru
14. maj 2011
3.889
1.272
113
ksz
Da malo pojasnim glede smernika. Subaru je dal smernik, vendar ne preden je letel iz notranjega pasu direkt ven na izvoz in me izsilil. Ko sem se vključeval v krožišče, smernika ni bilo, niti menjave pasu. Če bi subaru menjaval pas ali pa imel vsaj vključen smernik, sam ne bi pod nobenim pogojem peljal v krožišče, saj bi mu v tem primeru potem dejansko odvzemal prednost in ga izsilil.
Upam, da sem OK dodano razjasnil okoliščine.

Še pojasnilo glede posnetka in gifa; celoten video v HD imam na disku in sem ga raje dal v .gif, ker se mi ne da ukvarjati z zakrivanjem registrske tablice subaruja na videoposnetku.
 

brane_new

Guru
10. feb 2008
16.393
2.566
113
Na žalah - avtobusna postaja-je en uvozni pas v križišče.
Na stadion pa dva izvozna.
V križišče prideš na zunanjega in nadaljuješ do izvoza stadion.
Tu lahko izvozi tudi tisti, ki vozi po srednjem pasu - sta pač dva izvoza. Tudi talne označbe kažejo naravnost ali izvoz.
In kaj naj naredti, če ti ne zapustiš križišče, ker želiš naprej?
Kalbo, ti so moj nrbolš prjatu!
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.213
851
113
Citat:
Uporabnik kalbo pravi:
Kam pa se je vključeval, na zunanjega? In še 2 letnemu otroku bi blo jasno kaj sem mislil z "naslednjim izvozom" če pa hočeš bit pikolovski, pa kar izvoli.
no, pa smo prišli do dna. mislim da ni problem v kalbotovem nepoznavanju CPP, ampak v kalbotovem nepoznavanju izrazov "notranji pas krožišča" ter "zunanji pas krožišča". zdaj, ko smo to razčistili, se nam ni treba več pričkati.
@generik: za prebivalca dežele, kjer je neuporaba smernikov nacionalni šport, pogosto v kombinaciji s telefonom ob ušesu (beri: nepozoren na dogajanje ob cesti) se mi zdi tvoje razmišljanje precej pogumno.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.574
2.624
113
še v SLO - ampak komaj
rolleyes-1.gif


Citat:
Uporabnik gr69 pravi:
Citat:
Uporabnik luciano pravi:
Citat:
Uporabnik Generik pravi:
Očitno ti nimaš pojma kako se vozi v krožnem. Namreč, osnovni namen krožišč je večja pretočnost prometa. In temu služi več prometnih pasov v samem krožišču. Z vključevanjem v krožišče ni popolnoma nič narobe, če se nekdo pelje po notranjem pasu (kot se je ta s subarujem). Drugo pa je, če nekdo zapušča krožišče in se pomika (in to nakaže s smernikom) iz notranjega na zunanji pas. V tem primeru pa jaz sploh ne bi zapeljal v krožišče.

ne-ne-1.gif


Macola ima prav. Subarua bi moral počakat, ne pa da si izsilil prednost. Vsi, ki se vozijo v krožišču imajo prednost pred tabo.

Subaruja bi moral počakati - ker?

Če nisi opazil je Subaru na notranjem pasu - brez smernika, da bo menjal pas. Torej je zunanji "prost" - in na tega je Generik zapeljal.

Edino težavo pri Generikovi akciji vidim v tem, da se je pvse preveč zanesel, da bodo drugi svoje namere pokazali. Recimo z uporabo smernikov - ti se aktivirajo z ročko na levi strani volana - gor za nakazati nameravan premik v desno, dol za premik v levo.
In tudi če je vstop v krožišče malo "prejunaški", je še vedno v skladu s prometnimi pravili in nikakor ne opravičuje povračilnega ukrepa "izsiljevanja".
 

Generik

Guru
14. maj 2011
3.889
1.272
113
Citat:
Uporabnik sass pravi:

@generik: za prebivalca dežele, kjer je neuporaba smernikov nacionalni šport, pogosto v kombinaciji s telefonom ob ušesu (beri: nepozoren na dogajanje ob cesti) se mi zdi tvoje razmišljanje precej pogumno.

Se bo treba žrtvovati z zvito pločevino, sicer ne bo nikoli bolje.
hysterical-1.gif
Morda bi od takrat naprej folk začel dajat smernike in nakazovati želeno smer.
Upam, da vsaj ta debata tukaj kaj primore k temu. Če bo sam en več vozil s smerniki in jih doslej ni uporabljal, je bolje kot nič.
smirk-1.gif
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.213
851
113
imaš prav. v starem zakonu ZVCP je bil člen, ki se je glasil:

Približevanje križišču in razvrščanje
45. člen
(1) Voznik, ki se približuje križišču, mora voziti posebno previdno. Voziti sme s takšno hitrostjo, da lahko varno ustavi in pusti mimo vozila in druge udeležence cestnega prometa, ki imajo na križišču prednost.

glede na to, da je subaru bil v krožišču, je nesporno imel prednost pred generikom. vendar pa v novem zakonu ZPRCP tega odstavka ni več (ali pa ga jaz ne najdem), zato to očitno ne velja več. če bi subaru slučajno ravno na mestu uvoza menjal pas in bi trčila, bi bil kriv edini in samo subaru, saj je tista trikotna tabla desno od desnega uvoza namenjena zgolj umiritvi vetra, ne pa razjasnitvi dvoumne talne signalizacije v krožišču
crazy1.gif
 

zajbel

Pripravnik
17. dec 2008
859
1
18
Citat:
Uporabnik brane_new pravi:
Na žalah - avtobusna postaja-je en uvozni pas v križišče.
Na stadion pa dva izvozna.
V križišče prideš na zunanjega in nadaljuješ do izvoza stadion.
Tu lahko izvozi tudi tisti, ki vozi po srednjem pasu - sta pač dva izvoza. Tudi talne označbe kažejo naravnost ali izvoz.
In kaj naj naredti, če ti ne zapustiš križišče, ker želiš naprej?
Kalbo, ti so moj nrbolš prjatu!
To pa ni res. Iz srednjega pasu tam ne smeš ven in tudi puščice na tleh kažejo na srednjem pasu samo naravnost.