Vprašanje če je kdo te svečke namazal....kolker poznam ex lastnika in kolker smo popravljali zadeve se je vidlo da je v vsa popravila vlagal minimum efforta
Če se zlomi konica....kaj ti ostane? Kolker gledam orodja je vse bolj namenjeno povrtavanju luknje...potem pa kaj? Sesalec pa sesanje ostružkov? Zaverglaš na hitro in upaš da porine ven?
Opa majstore!
Svečk (vžigalnih in grelnih) se ne maže, ker so navoji danes "metalizirani" (sloj mehkejše, stabilne kovine) in to zagotavlja zaščito pred prijemanjem navoja. Ni hujšega kot it tako svečko mazat ker to potem vodi samo v to da se tisto s čimer si namazal sprime in je res ne dobiš več ven oz. se zatezni navor spremeni in potem se ti ali losa ali pa jo pretegneš. Včasih so mazali z bakrenimi mastmi, potem z keramičnimi vse to ima pa na sodobne svečke kontra učinek.
Ko svečko enkrat daš ven je "zanič", potem jo moraš zamenjat z novo ali pa uporabit mast proti sprijemanju ampak to ni idealno. Če uporabiš mast potem moraš svečko na redni interval ven jemat, jo očistit in nazaj noter. Treba je vedet da se svečka tudi "dolžinsko" deformira, tako da bi bilo potrebno menjat tudi podložko vsake toliko. To velja predvsem za grelne svečke, ker so pač "predrage" da bi jih menjal vsakič ko podiraš mašino (po drugi strani zakaj ne?). Vžigalne kupiš nove če jih že rabiš ven jemat.
En kup mehanikov v dobri veri ven jemlje svečke oz. jih odvije in privije da jih malo "preluftajo" da jih ne zapika ampak potem kot rečeno moraš to redno počet in jih namazat. Če motor deluje ok je to brezvezno početje oz. samo poslabša situacijo v večini primerov ker slejkoprej se svečke ne gleda več in imaš potem sranje od sranja.
Konica (grelnih) se pa lahko sprime ob steno valja zaradi ogljika (saje po domače) oz. če je kaj zelo narobe z zgorevanjem se lahko tudi "stali". Oboje je posledica nepravilnega delovanja motorja (ja 50% starih dizlov ima te simptome). Par motorjev ima sicer klasične težave s tem, ampak tu recimo da je kriva zasnova.