Garmin Mobile XT vs TomTom 6

Bane

Pripravnik
22. jul 2007
210
0
16
Danes na Zemlji, jutri pa v vesolju
Najprej hvala vsem, ki ste pripomogli z raznimi napotki in informacijami, da si nas je veliko uspelo usposobiti tazadnga Garmina.
nekako drugi dan po odklepu je tudi meni uspelo in veselo sem se spustil v testiranje "novitete".

Spodaj navedene ocene so moje osebne, ki pa so lahko tudi pristranske.
(G = Garmin Mobile XT; TT = TomTom 6.03)
Preiskušanje je potekalo na PDA HP hw6915, po sloveniji, severni italiji in avstriji.

1. Najprej me pri G zmoti, da se moram pri vsakem vklopu strinjati s pogoji uporabe. Pri TT zadevo urediš pri prvem vklopi in je rešena za vedno
2. Nerazumljivo je, zakaj so oblikovalci uporabili kar tri (ali več) različne oblike menijev. Prvi je tudi oblikovno dokaj lepo dodelan, vsem naslednjim pa ta kvaliteta drastično pade. TT ohranja enak izgled in kvaliteto v vseh podmenijih.
3. Uporabniški vmesnik je slabo prilagojen uporabi na "mobilnih" napravah, ki imajo povprečno nekaj manjše zaslone kot namenske naprave. Uporabna je oblika prvega podmenija (razdeljena na 6 delov) vendar z opombo, da st gumba za listanje zopet premajhna (za delo s prsti) TT ima tudi gumb za listanje enako velik kot so ostali.
4.Moram priznati, da me je G prijetno presenetil z avtomatskim preklopon med nočnim in dnevnim pogledom, vendar ima TT kar nekaj več možnih barvnih shem.
5. G ima bistveno manj možnosti raznih nastavitev kot TT, pa še te so včasih nesmiselno razporejene. npr.: pri G se moram najprej odločiti kakšen način izračuna poti želim, TT omogoča to izbiro takoj po določitvi cilja in tudi dopušča možnost naknadnega spreminjanja.
6. G ima za razliko od TT možnost izbire poti za več vrst vozil (predvsem je ta dobrodošla za tovornjakarje), vendar ne vem kako zadeva funkcionira v praksi (me zanima ali upošteva višine podvozov, omejitve v naseljih mostove na lokalnih cestah ipd).
7. G za razliko od TT v 3D pogledu uporablja višjo točgo gledišča, ter kasnejše avtomatsko povečevanje pred zavojem kar je moteče (to pomeni da v TT pri enaki povečavi "vidimo" dlje). Tudi če pogled približamo ročno se le ta po zavoju vrne na pogled celotnega dela poti do naslednjega zavoja kar je zelo moteče. V TT se pogled po zavoju vrne na enakega kot je bil nastavljen pred avt. povečavo.
8. Pozitivno je, da je G začel uporabljati predvidevanja opravljene poti (v tunelih ali zelo hribovitih pokrajinah (Dolomiti) s slabšim signalom), kar pa je pri TT znano že nekaj časa.
9. TT omogoča med potovanjem po ruti tudi pogled karte stran od rute (torej z premikanjem), pri G si lahko pomagamo samo z zoom-om, kar pa je skoraj neuporabno, saj karta oz poi postanejo hitro nepregledni.
10. Še najbolj moteče pa je netekoče pomikanje "slike" pri G (premiki na cca sekundni interval), ki je pri TT tekoča.
11. Preračun poti so pri G popravilo iz prej prehitrega na sedaj nekoliko prepozno.


O sami kartografiji pri obeh ponudnikih je na forumu že dovolj napisanega in tu se ni nič bistvenega spremenilo.
Dejstvo je, da ima G Slovenijo dosti bolje pokrito, vendar lahko vodi pot ki ni "najhitrejša" tudi skozi koruzno polje.
V tujini pa te prednosti G nima.

Meni osebno je še vedno ljubši TT (priznam, če še kdo ni pogruntal in zgoraj napisanega), vendar se bom še nekaj časa trudil z G, seveda v testne namene.
Še dobro, da za zamenjavo navigacije samo zamenjam kartico in že gremo.

P.S. S TT sem na cilju vedno nekaj minut pred predvidenim časom, z G pa vedno malo zamudim???
 

forgot

v penziji
23. jul 2007
293
0
16

Sorry Bane, bom kar tebi repliciral.

Spodaj navedene ocene so moje osebne, ki pa so lahko tudi pristranske - da ne bo krega.
( G = Garmin Mobile XT Symbian; TT = TomTom 6.02 Symbian; z GPS10 + licenčna AR1.8 )

Preiskušanje je potekalo na SE P990i, po Sloveniji.

1. Najprej me pri G zmoti, da se moram pri vsakem vklopu strinjati s pogoji uporabe. Pri TT zadevo urediš pri prvem vklopu in je rešena za vedno

- enako, le da se pri Symbianu večkrat primeri, da ob vklopu ni zahteve po potrditvi in takrat se GPS ne poveže. Pravzaprav v trenutku, ko bi se moral povezati XT izključi GPS modul ! To počne kar lep čas. Nikakor ne poveže, tudi reseti in kartica ven-noter ne pomagajo.Po skoraj letu uporabe XT še vedno nisem našel rešitve. Takrat poženem TT - prime na prvo.


2. Nerazumljivo je, zakaj so oblikovalci uporabili kar tri (ali več) različne oblike menijev. Prvi je tudi oblikovno dokaj lepo dodelan, vsem naslednjim pa ta kvaliteta drastično pade. TT ohranja enak izgled in kvaliteto v vseh podmenijih.

- smešno mi deluje krajšanje napisov v okencih pri slovenščini. Res je, da je malo prostora, so pa črke relativno velike.


3. Uporabniški vmesnik je slabo prilagojen uporabi na "mobilnih" napravah, ki imajo povprečno nekaj manjše zaslone kot namenske naprave. Uporabna je oblika prvega podmenija (razdeljena na 6 delov) vendar z opombo, da st gumba za listanje zopet premajhna (za delo s prsti) TT ima tudi gumb za listanje enako velik kot so ostali.

- se strinjam, še posebno, če imaš prste in ne prstke.


4.Moram priznati, da me je G prijetno presenetil z avtomatskim preklopon med nočnim in dnevnim pogledom, vendar ima TT kar nekaj več možnih barvnih shem.

- enako, preklop je zelo dobra ideja.


5. G ima bistveno manj možnosti raznih nastavitev kot TT, pa še te so včasih nesmiselno razporejene. npr.: pri G se moram najprej odločiti kakšen način izračuna poti želim, TT omogoča to izbiro takoj po določitvi cilja in tudi dopušča možnost naknadnega spreminjanja.

-res je vmesnik čuden, a se ga hitro navadiš.


6. G ima za razliko od TT možnost izbire poti za več vrst vozil (predvsem je ta dobrodošla za tovornjakarje), vendar ne vem kako zadeva funkcionira v praksi (me zanima ali upošteva višine podvozov, omejitve v naseljih mostove na lokalnih cestah ipd).

- nikoli preizkušal, po moje pri nas ne deluje.


7. G za razliko od TT v 3D pogledu uporablja višjo točko gledišča, ter kasnejše avtomatsko povečevanje pred zavojem kar je moteče (to pomeni da v TT pri enaki povečavi "vidimo" dlje). Tudi če pogled približamo ročno se le ta po zavoju vrne na pogled celotnega dela poti do naslednjega zavoja kar je zelo moteče. V TT se pogled po zavoju vrne na enakega kot je bil nastavljen pred avt. povečavo.

- zelo moteče, kakor mi je čudna tudi opcija predogleda križišča oz. izvoza ali rondoja.


8. Pozitivno je, da je G začel uporabljati predvidevanja opravljene poti ( v tunelih ali zelo hribovitih pokrajinah (Dolomiti) s slabšim signalom), kar pa je pri TT znano že nekaj časa.

- tega pri G nisem zaznal. Mi v tunelu zajamra, da je izgubil povezavo s sateliti in puščica obstane do ponovne vzpostavitve signala, ko tudi puščica pohiti.


9. TT omogoča med potovanjem po ruti tudi pogled karte stran od rute (torej z premikanjem), pri G si lahko pomagamo samo z zoom-om, kar pa je skoraj neuporabno, saj karta oz poi postanejo hitro nepregledni.

- res je


10. Še najbolj moteče pa je netekoče pomikanje "slike" pri G (premiki na cca sekundni interval), ki je pri TT tekoča.

- veliko bolj se mi dopade prikaz na TT


11. Preračun poti so pri G popravili iz prej prehitrega na sedaj nekoliko prepozno.

- to se mi zdi, da kar dobro deluje, mi kar točno napove prihod, razen v mestih, kjer nonstop popravlja.
No ne more pač upoštevati zastojev na semaforjih, razumljivo. Preračunava na podlagi nastavljenih vrednosti za kategorijo ceste preostale poti.


Dejstvo je, da ima G Slovenijo dosti bolje pokrito, vendar lahko vodi pot ki ni "najhitrejša" tudi skozi koruzno polje.
V tujini pa te prednosti G nima.

- velikokrat sem delal dodatne kilometre zaradi obupne kategorizacije cest. Izključiš makadam pa te pelje po gozdni cesti. No saj res ni gramozirana, ampak ...
S časom poštudiraš kako je z G in takrat rata uporaben.


Meni osebno je še vedno ljubši TT (priznam, če še kdo ni pogruntal in zgoraj napisanega), vendar se bom še nekaj časa trudil z G, seveda v testne namene.

- kljub kupljeni licenci G, komaj čakam, da TT pokrije na nivoju AR. Takrat licenco podarim prvemu ki jo hoče.
Zaenkrat mi je G še bolj uporaben po Sloveniji in južno. Zunaj (severno in zahodno) pa itak uporabljam TT.


Še dobro, da za zamenjavo navigacije samo zamenjam kartico in že gremo.

- pri meni je vse na eni kartici (dobro da P990 požre tudi takšne večjih kapacitet)

LP
 

monaco

gps navigator
19. jul 2007
3.640
0
36
www.ramsak.si
Mogoče malo off-topic, toda po drugi strani zelo na mestu. Kolikor berem vajin test ugotavljam, da MioMap NIMA teh napak. Vsaj večine ne. Edino marsikoga zna zmesti, da omogoča ogromno prilagoditev in se mu zdi zato prezapleten...
 

Bane

Pripravnik
22. jul 2007
210
0
16
Danes na Zemlji, jutri pa v vesolju
Off-topic? Že mogoče, vendar po zadnjem znatnem povečanju uporabnikov (beri odklenjenim G) bo mogoče zanimivo videti razlike na enem mestu in zraven še kako pripombo, ker je večina "mojih" ugotovitev že zapisana, vendar zelo razpršeno.

Bom pa prav gotovo še dodal kakšno cvetko.

Mislim, da možnost več nastavitev ni problem, saj ti TT ni treba nič nastavljati če nočeš (ne znaš), pa ravno tako opravlja svoje poslanstvo.
 
Nazadnje urejeno:

Bucko

Fizikalc
28. avg 2007
1.739
53
48
Primerjava je kar taprava, glede na to, da sta oba pri meni na drugem oz. tretjem mestu.

V oklepaju so slabosti opažene skozi moje oči (v programu in kartah).

GMXT je v istem rangu s TOMTOM-om samo zaradi AR. Ko bodo pri TT še to "pomankljivost" odpravili, pa bo končal na tretjem mestu. Še vedno pred Navigonom.



1. IGO/MIOMAP (hm, pokritost Slovenije)

2. Tomtom (velike karte, preklapljanje med kartami)

2. GMXT z AR 1.8 (slaba kategorizacija cest, preračunavanje poti, nezmožnost premikanja karte, ...)

4. Navigon (zeloooo zelo počasen, velike karte, ....)
 
Nazadnje urejeno:

monaco

gps navigator
19. jul 2007
3.640
0
36
www.ramsak.si
Citat:
Uporabnik Bane pravi:
Off-topic? Že mogoče, vendar po zadnjem znatnem povečanju uporabnikov (beri odklenjenim G) bo mogoče zanimivo videti razlike na enem mestu in zraven še kako pripombo, ker je večina "mojih" ugotovitev že zapisana, vendar zelo razpršeno.
Bom pa prav gotovo še dodal kakšno cvetko.
Mislim, da možnost več nastavitev ni problem, saj ti TT ni treba nič nastavljati če nočeš (ne znaš), pa ravno tako opravlja svoje poslanstvo.
Off-topic je moj post, ker je tema o TT in G...
 

leni

gps navigator
17. avg 2007
1.549
0
36
S46.2296732 V14.5190865
www.sajko.com
KOlikor vem ima Igo in TT enake karte tako da pri meni definitivno prednjači Igo.
Garmin ima samo ta plus da ima večjo pokritost, pa še na to se ne smeš zanašati, sam namreč živim na hišni številki 32 Garmin me najde na 38, 32 je pa na drugem koncu vasi po garminu. Najprej sem bil presenečen nad XT, ko pa sem se vsedel v avto pa me je močno razočaral, da ne govorim o bednem povečevanju zavojev, preračunavanje, bedno opozarjanje, ko niti ne vem na kaj me opozarja, napiše samo opozorilo:XXX ( X je mesto pač), počasno premikanje da si izbereš drugačen način prevoza je kup klikov.... No Uglavnem meni osebno je beden, uporabljal pa ga bom če Igo ne bo našel iskanega.
 

sandiv

Pripravnik
4. sep 2007
268
1
18
Maribor
Citat:
Uporabnik leni pravi:
KOlikor vem ima Igo in TT enake karte tako da pri meni definitivno prednjači Igo.
Garmin ima samo ta plus da ima večjo pokritost, pa še na to se ne smeš zanašati, sam namreč živim na hišni številki 32 Garmin me najde na 38, 32 je pa na drugem koncu vasi po garminu. Najprej sem bil presenečen nad XT, ko pa sem se vsedel v avto pa me je močno razočaral, da ne govorim o bednem povečevanju zavojev, preračunavanje, bedno opozarjanje, ko niti ne vem na kaj me opozarja, napiše samo opozorilo:XXX ( X je mesto pač), počasno premikanje da si izbereš drugačen način prevoza je kup klikov.... No Uglavnem meni osebno je beden, uporabljal pa ga bom če Igo ne bo našel iskanega.
Se popolnoma strinjam. Kako sploh lahko danes prodajajo tako beden program. Mislim na sam uporabniški vmesnik, kakšne so karte AdriaRoute tako in tako vemo. iGo je svetlobna leta pred tem skropucalom, zelo odziven, hiter, preračunava bliskovito ( po 1 sekundi ko spremeniš pot). Garminu dam v izračun pot dolgo 20km in za to porabi več časa kot iGO za izračun poti do Rima. Ta Garmin bo res bolj Backup za tam, kjer še iGo karte nimajo dobre pokritosti.
 

Bane

Pripravnik
22. jul 2007
210
0
16
Danes na Zemlji, jutri pa v vesolju
He, he, vidim, da nisem edini globoko razočaran nad Garminom
cry12bpy.gif
 
Nazadnje urejeno:
I

Izbrisan uporabnik #488

Malo je še treba pisati tudi o programih za PC, pri katerih negarmini šepajo in so zaradi tega sila neuporabni za resno načrtovanje poti.
 

sandiv

Pripravnik
4. sep 2007
268
1
18
Maribor
Tu je vsekakor uporaba MapSourca pozitivna, čeprav se v iGo da kar na dlančniku skreirat pot, hitro menjat nastavitve za najhitrejšo, optimalno, najlažjo in najkrajšo pot, pozumiraš detajle poti in ni niti potrebe po načrtovanju poti na PC.
TomTom ima sicer zelo lep uporabniški vmesnik, a njihova politika delitve kart na zahodno in vzhodno Evropo je za nas, ki živimo na prehodu med tema dvema njihovima svetovoma zelo problematična. Iz Slovenije grem običajno v Avstrijo in Italijo, tu pa ni avtomatskega preklopa karte.
 

Bane

Pripravnik
22. jul 2007
210
0
16
Danes na Zemlji, jutri pa v vesolju
@ Snecer: In ko gremo lutat po evropi (vsako leto na neko področje) naj vlačim še prenosnika zraven?
poanta je, da je najlažje s kakim vodnikom kjer so naštere znamenitosti in lepo samo spelješ ruto do tja, vmes pa po potrebi poiščeš poi-e ob poti (zlo lepo se je obneslo letos po Češki), ko smo prevozli cca 4000 km brez avtocest in npr. na poti do dnevnega cilja, ko rataš lačen ali zaspan samo poiščeš ustrezni poi ob poti pa je. Seveda to ni za vse, eni pač rabijo v naprej vse določeni in nočejo (ne znajo) improvizirat.

@ sandiv
mislim, da prihaja karta WE+EE za TT
 
I

Izbrisan uporabnik #488

Bane: če greš na resno pot si določene stvari v miru doma pripraviš, pogledaš na velikem monitorju, eventuelne točke shraniš itd..

Ponavadi takih stvari, ki si jih ogledaš KO GREŠ LUTAT ni v POI točkah, zato so PC programi super dobrodošli in si pač to doma pripraviš.

Na Škotskem ko sem bil z avtom sem na ta način prihranil veliko časa, saj je bilo iskanje praktično nepotrebno.

Lahko uporabiš celo Google Earth, uvoziš izbrane točke ter pogledaš fotografije uporabnikov.

Zagotovo je Mapsource prednost
smile-1.gif


Vsakemu, ki ima dlančnik bi svetoval iGO/MioMap...
 

Bane

Pripravnik
22. jul 2007
210
0
16
Danes na Zemlji, jutri pa v vesolju
No, lani sva z ženo 14 dni lutala po škotskem. Ona ima veselje v naprej pripravlat. Kot si ti napisal, je tudi ona pripravila kaj vse si morava pogledat, jaz pa sem sproti iskal kempe ipd. Za to (kempe restavracije ipd) pa res ne rabim v naprej pripravlat rute.
 

monaco

gps navigator
19. jul 2007
3.640
0
36
www.ramsak.si
Hm.... tu se pa sploh ne morem strinjat s tabo. Sam veš da precej potujem z avtodomom, tako da ne govorim na pamet.
Doma narediš OKVIREN plan, najdeš kakšno zanimivo točko, morda celo z google earth ali v kakšnem potopisu, ki si jo shraniš kot lasten poi (direkt na mio ali s poi loaderjem), potem pa iščeš sproti. In za to ne rabiš mapsource...

A s TT home se ne da delat in vnašat lastnih poi? Že nekaj časa ga nameravam naložit in preizkusit, pa si še nisem vzel časa...
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.596
344
83
Kras
www.mtl.si
Moja izkušnja (ne govorim o zemljevidih, temveč o samem programu).

TT definitivno najboljši vmesnik in se mi zdi, da najboljša logika pri samem izračunavanju poti. Na jetra pa mi gredo karte, poleg nenavigiranja čez posamezne karte, še združene karte, tako da ne moreš imeti npr. le dve državi.

IGo je na drugem mestu: boljša grafika, določene nastavitve več, vendar vse skupaj precej bolj nepregledno.

Garmin Mobile XT: osiromašen vmesnik, nič možnosti, morda še bolj enostaven in nelogične nastavitve.



Vrstni red pri meni je zgoraj napisan. Je pa tudi res, da sem ''zrasel'' s TT, tako da morda sem zato okužen z njim.
smirk-1.gif




PS: Najlepše je pa to, da imaš na eni napravi vse tri in je.
cheer.gif
 
Nazadnje urejeno: