Najprej hvala vsem, ki ste pripomogli z raznimi napotki in informacijami, da si nas je veliko uspelo usposobiti tazadnga Garmina.
nekako drugi dan po odklepu je tudi meni uspelo in veselo sem se spustil v testiranje "novitete".
Spodaj navedene ocene so moje osebne, ki pa so lahko tudi pristranske.
(G = Garmin Mobile XT; TT = TomTom 6.03)
Preiskušanje je potekalo na PDA HP hw6915, po sloveniji, severni italiji in avstriji.
1. Najprej me pri G zmoti, da se moram pri vsakem vklopu strinjati s pogoji uporabe. Pri TT zadevo urediš pri prvem vklopi in je rešena za vedno
2. Nerazumljivo je, zakaj so oblikovalci uporabili kar tri (ali več) različne oblike menijev. Prvi je tudi oblikovno dokaj lepo dodelan, vsem naslednjim pa ta kvaliteta drastično pade. TT ohranja enak izgled in kvaliteto v vseh podmenijih.
3. Uporabniški vmesnik je slabo prilagojen uporabi na "mobilnih" napravah, ki imajo povprečno nekaj manjše zaslone kot namenske naprave. Uporabna je oblika prvega podmenija (razdeljena na 6 delov) vendar z opombo, da st gumba za listanje zopet premajhna (za delo s prsti) TT ima tudi gumb za listanje enako velik kot so ostali.
4.Moram priznati, da me je G prijetno presenetil z avtomatskim preklopon med nočnim in dnevnim pogledom, vendar ima TT kar nekaj več možnih barvnih shem.
5. G ima bistveno manj možnosti raznih nastavitev kot TT, pa še te so včasih nesmiselno razporejene. npr.: pri G se moram najprej odločiti kakšen način izračuna poti želim, TT omogoča to izbiro takoj po določitvi cilja in tudi dopušča možnost naknadnega spreminjanja.
6. G ima za razliko od TT možnost izbire poti za več vrst vozil (predvsem je ta dobrodošla za tovornjakarje), vendar ne vem kako zadeva funkcionira v praksi (me zanima ali upošteva višine podvozov, omejitve v naseljih mostove na lokalnih cestah ipd).
7. G za razliko od TT v 3D pogledu uporablja višjo točgo gledišča, ter kasnejše avtomatsko povečevanje pred zavojem kar je moteče (to pomeni da v TT pri enaki povečavi "vidimo" dlje). Tudi če pogled približamo ročno se le ta po zavoju vrne na pogled celotnega dela poti do naslednjega zavoja kar je zelo moteče. V TT se pogled po zavoju vrne na enakega kot je bil nastavljen pred avt. povečavo.
8. Pozitivno je, da je G začel uporabljati predvidevanja opravljene poti (v tunelih ali zelo hribovitih pokrajinah (Dolomiti) s slabšim signalom), kar pa je pri TT znano že nekaj časa.
9. TT omogoča med potovanjem po ruti tudi pogled karte stran od rute (torej z premikanjem), pri G si lahko pomagamo samo z zoom-om, kar pa je skoraj neuporabno, saj karta oz poi postanejo hitro nepregledni.
10. Še najbolj moteče pa je netekoče pomikanje "slike" pri G (premiki na cca sekundni interval), ki je pri TT tekoča.
11. Preračun poti so pri G popravilo iz prej prehitrega na sedaj nekoliko prepozno.
O sami kartografiji pri obeh ponudnikih je na forumu že dovolj napisanega in tu se ni nič bistvenega spremenilo.
Dejstvo je, da ima G Slovenijo dosti bolje pokrito, vendar lahko vodi pot ki ni "najhitrejša" tudi skozi koruzno polje.
V tujini pa te prednosti G nima.
Meni osebno je še vedno ljubši TT (priznam, če še kdo ni pogruntal in zgoraj napisanega), vendar se bom še nekaj časa trudil z G, seveda v testne namene.
Še dobro, da za zamenjavo navigacije samo zamenjam kartico in že gremo.
P.S. S TT sem na cilju vedno nekaj minut pred predvidenim časom, z G pa vedno malo zamudim???
nekako drugi dan po odklepu je tudi meni uspelo in veselo sem se spustil v testiranje "novitete".
Spodaj navedene ocene so moje osebne, ki pa so lahko tudi pristranske.
(G = Garmin Mobile XT; TT = TomTom 6.03)
Preiskušanje je potekalo na PDA HP hw6915, po sloveniji, severni italiji in avstriji.
1. Najprej me pri G zmoti, da se moram pri vsakem vklopu strinjati s pogoji uporabe. Pri TT zadevo urediš pri prvem vklopi in je rešena za vedno
2. Nerazumljivo je, zakaj so oblikovalci uporabili kar tri (ali več) različne oblike menijev. Prvi je tudi oblikovno dokaj lepo dodelan, vsem naslednjim pa ta kvaliteta drastično pade. TT ohranja enak izgled in kvaliteto v vseh podmenijih.
3. Uporabniški vmesnik je slabo prilagojen uporabi na "mobilnih" napravah, ki imajo povprečno nekaj manjše zaslone kot namenske naprave. Uporabna je oblika prvega podmenija (razdeljena na 6 delov) vendar z opombo, da st gumba za listanje zopet premajhna (za delo s prsti) TT ima tudi gumb za listanje enako velik kot so ostali.
4.Moram priznati, da me je G prijetno presenetil z avtomatskim preklopon med nočnim in dnevnim pogledom, vendar ima TT kar nekaj več možnih barvnih shem.
5. G ima bistveno manj možnosti raznih nastavitev kot TT, pa še te so včasih nesmiselno razporejene. npr.: pri G se moram najprej odločiti kakšen način izračuna poti želim, TT omogoča to izbiro takoj po določitvi cilja in tudi dopušča možnost naknadnega spreminjanja.
6. G ima za razliko od TT možnost izbire poti za več vrst vozil (predvsem je ta dobrodošla za tovornjakarje), vendar ne vem kako zadeva funkcionira v praksi (me zanima ali upošteva višine podvozov, omejitve v naseljih mostove na lokalnih cestah ipd).
7. G za razliko od TT v 3D pogledu uporablja višjo točgo gledišča, ter kasnejše avtomatsko povečevanje pred zavojem kar je moteče (to pomeni da v TT pri enaki povečavi "vidimo" dlje). Tudi če pogled približamo ročno se le ta po zavoju vrne na pogled celotnega dela poti do naslednjega zavoja kar je zelo moteče. V TT se pogled po zavoju vrne na enakega kot je bil nastavljen pred avt. povečavo.
8. Pozitivno je, da je G začel uporabljati predvidevanja opravljene poti (v tunelih ali zelo hribovitih pokrajinah (Dolomiti) s slabšim signalom), kar pa je pri TT znano že nekaj časa.
9. TT omogoča med potovanjem po ruti tudi pogled karte stran od rute (torej z premikanjem), pri G si lahko pomagamo samo z zoom-om, kar pa je skoraj neuporabno, saj karta oz poi postanejo hitro nepregledni.
10. Še najbolj moteče pa je netekoče pomikanje "slike" pri G (premiki na cca sekundni interval), ki je pri TT tekoča.
11. Preračun poti so pri G popravilo iz prej prehitrega na sedaj nekoliko prepozno.
O sami kartografiji pri obeh ponudnikih je na forumu že dovolj napisanega in tu se ni nič bistvenega spremenilo.
Dejstvo je, da ima G Slovenijo dosti bolje pokrito, vendar lahko vodi pot ki ni "najhitrejša" tudi skozi koruzno polje.
V tujini pa te prednosti G nima.
Meni osebno je še vedno ljubši TT (priznam, če še kdo ni pogruntal in zgoraj napisanega), vendar se bom še nekaj časa trudil z G, seveda v testne namene.
Še dobro, da za zamenjavo navigacije samo zamenjam kartico in že gremo.
P.S. S TT sem na cilju vedno nekaj minut pred predvidenim časom, z G pa vedno malo zamudim???