ESP v avtu?

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.373
1.240
113
www.adriamedia.si
Da ESP ne bo izklopljiv, pozabi. Je nemška avtomobilska industrija premočna. Podobno kot pri omejitvah na AC. ESP b obvezen, lehko pa bo izklopljiv - že zato, ker lahko avto vedno pelješ na pisto. Dolker ne prepovedo tega, ne morejo prepovedat ESP. Razen če ne naredijo, kot ima GT-R ...
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.373
1.240
113
www.adriamedia.si
Imajo ampak ESP z odškodnino nima nobene neposredne zveze. Dokler je izkopljiv, ga lahko tudi v ZDA izklopiš, čisto legalno. Zavarovalnica mora dokazat, da je izklop ESP neposredno in pomembno pripeval k nesreči. In tudi, kadar prispeva, ne morejo odklonit odškodnine - lahko jo le zmanjšajo. Se pa še to, kolikor vem, ni zgodilo.
 

softi

asfalter
30. avg 2007
33.298
486
83
okolica metropole
kok ste smešni.

tisoče kilometrov, brez večjih težav. imel abs na vseh razen enem avtu, esp pa zdej prvič. opazil sem samo, da se prižge, lučka utripa kadar bi rada pogonska kolesa zdrsnila. in sme ga ugasnil..in so se vrtela v prazno.

nobenoh drugih cukrckov se nisem opazil, pa sem anredil 50k s tem avtom. za prejšnje pa res ne vem a so mela kaj, ali ne. mercedes pa audi bi znala met kake ebs, ars, ftz..pač neke tipke s trem črkam.
 

Dr_Strangelove

Fizikalc
1. nov 2007
3.073
2
36
www.pentagon.gov
ESP nima veze z vrtenjem v prazno. Ima pa sistem proti spodrsavanju pogonskih koles.
smile-1.gif
 

Dr_Strangelove

Fizikalc
1. nov 2007
3.073
2
36
www.pentagon.gov
ESP rabi za svoje delovanje samo ABS sistem in nič drugega.

Je pa res, da ko se začneš zajebavat z ESP, uvidiš, da lahko z malo več programske kode in usklajevanja z drugimi ECUji v avtomobilu, hitro dodaš še ostale funkcionalnosti.
 

miha72

Pripravnik
29. jul 2008
848
1
18
Citat:
Uporabnik Dr_Strangelove pravi:
ESP rabi za svoje delovanje samo ABS sistem in nič drugega.

Je pa res, da ko se začneš zajebavat z ESP, uvidiš, da lahko z malo več programske kode in usklajevanja z drugimi ECUji v avtomobilu, hitro dodaš še ostale funkcionalnosti.

Pa še kup senzorjev
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Citat:
Uporabnik Dr_Strangelove pravi:
ESP rabi za svoje delovanje samo ABS sistem in nič drugega.

Je pa res, da ko se začneš zajebavat z ESP, uvidiš, da lahko z malo več programske kode in usklajevanja z drugimi ECUji v avtomobilu, hitro dodaš še ostale funkcionalnosti.

Ne drži sploh. ESP potrebuje vsaj še senzor položaja volanskega obroča, običajno pa tudi senzor bočnih pospeškov.

Mimogrede - ECU je one and the only - ker nadzoruje motorno elektroniko. Lahko pa se pogovarja z drugimi računalniki.
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
20.117
10.968
113
kod Džej-Zija
Citat:
Uporabnik Roberto pravi:
In če bi tako kot je potrebno naredil RTM bi vedel, da se da tudi ročna deblokirati.
Tako pa kot "windows guruji" malo klikate, navodil pa nobeden ne prebere. Le zakaj bi jih, to odvečno nepotrebno branje...

Ammmmmmmm, ni moj avto, pa navodil ni bilo v avtu, pa tip iz vlečne službe tudi ni vedel. Od kje naj po tvoje jaz to ven potegnem, načaram iz zraka?
stupid-1.gif
 

Stupo

Fizikalc
28. mar 2009
1.334
0
36
Ljubljana
Tako je, računalnik nadzira hitrost vrtenja vsakega kolesa in jih primerja med seboj.
Poleg tega je še senzor za položaj volana, senzor ki zazna vrtenje vozila okoli svoje osi in / oziroma senzor bočnih pospeškov.

Sam sem preizkusil ESP le pri novi Hondi Accord in Renaul Twingotu.
Pri Hondi deluje ESP zelo nežno, sliši se le rahlko škrtanje, pri Twingotu je pa pri malo višjih hitrostih ESP zelo agresiven, te skoraj prestavi na sovoznikov sedež.
Kako pa izgleda, ko se vklopi v vozilu kakšne druge znamke?
confused-1.gif
 

Dr_Strangelove

Fizikalc
1. nov 2007
3.073
2
36
www.pentagon.gov
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
Citat:
Uporabnik Dr_Strangelove pravi:
ESP rabi za svoje delovanje samo ABS sistem in nič drugega.

Je pa res, da ko se začneš zajebavat z ESP, uvidiš, da lahko z malo več programske kode in usklajevanja z drugimi ECUji v avtomobilu, hitro dodaš še ostale funkcionalnosti.

Ne drži sploh. ESP potrebuje vsaj še senzor položaja volanskega obroča, običajno pa tudi senzor bočnih pospeškov.

Mimogrede - ECU je one and the only - ker nadzoruje motorno elektroniko. Lahko pa se pogovarja z drugimi računalniki.

Ok, se strinjam s teboj, predvsem na temo senzorjev bočnih pospeškov in položaja volanskega obroča. Glede ECUjev, pa jih je lahko kar nekaj in po večini je motorni ECU ločen od tistega za ESP. Sicer pa je sedaj vse stvar softveraja. CAN mreža obstaja in ECUji itak lahko šprehajo med seboj. Lahko se pa tudi napravi en master ECU, ki hendla vse, od žmigovcev do ESPja. Kakor komu paše. Vsak arhitekturni pristop ima svoje prednosti, kot tudi slabosti. Sicer pa glavno, da reč dela. Vsaka znamka pa ima itak svoje pristope do istega problema.
 
Nazadnje urejeno:

Dr_Strangelove

Fizikalc
1. nov 2007
3.073
2
36
www.pentagon.gov
Citat:
Uporabnik Stupo pravi:
Tako je, računalnik nadzira hitrost vrtenja vsakega kolesa in jih primerja med seboj.
Poleg tega je še senzor za položaj volana, senzor ki zazna vrtenje vozila okoli svoje osi in / oziroma senzor bočnih pospeškov.

Sam sem preizkusil ESP le pri novi Hondi Accord in Renaul Twingotu.
Pri Hondi deluje ESP zelo nežno, sliši se le rahlko škrtanje, pri Twingotu je pa pri malo višjih hitrostih ESP zelo agresiven, te skoraj prestavi na sovoznikov sedež.
Kako pa izgleda, ko se vklopi v vozilu kakšne druge znamke?
confused-1.gif

Pri mojem ti preprosto popravi rit.
smile-1.gif

A je agresivno al ne, je stvar debate. V principu kickne not, ko avto že spodrsne in popravi smer vožnje in slednje se opazi, zato se nekaterim zdi agresivno.

Prihajajo pa sedaj ven sistemi dinamične stabilnosti. Razlika je v tem, da tile ne delujejo več digitalno (on/off) kot ESP, temveč že sproti analogno (zvezno) popravljajo napake v stabilnosti smeri vožnje. Tukaj je predvsem razlika v hidravličnem krmilju zavorne sile, ki omogoča zvezno regulacijo zavorne sile na vsakem kolesu. En tak sistem je recimo Toyotin VDIM, imajo pa svojega skorajda vse luksuzne znamke. Čez par let bo reč verjetno pricurljala tudi med obično rajo.

 

sad

Guru
24. avg 2007
21.171
9.806
113
C5 2.2HDI tam nekje okrog letnika 2000. Ko je zagrabilo notranje desno kolo je celotna stvar orenk počepnila na tistem koncu
rolleyes-1.gif

Polizdelek.press
 

Dr_Strangelove

Fizikalc
1. nov 2007
3.073
2
36
www.pentagon.gov
Slabost ESPja je ravno v tem, da bodisi zavre kolo s polno silo, bodisi ne. Torej po on/off principu, ko doloceni parametri presezejo nastavljene vrednosti.

Kako se rec cuti v praksi, je odvisno od situacije in od avta do avta.

V vsakem slucaju pa rec resuje zivljenja. To, da se cuti, je pa v principu dobro, saj voznik dobi feedback, da ga je s svojo voznjo sral.
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Citat:
Uporabnik Dr_Strangelove pravi:
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
Citat:
Uporabnik Dr_Strangelove pravi:
ESP rabi za svoje delovanje samo ABS sistem in nič drugega.

Je pa res, da ko se začneš zajebavat z ESP, uvidiš, da lahko z malo več programske kode in usklajevanja z drugimi ECUji v avtomobilu, hitro dodaš še ostale funkcionalnosti.

Ne drži sploh. ESP potrebuje vsaj še senzor položaja volanskega obroča, običajno pa tudi senzor bočnih pospeškov.

Mimogrede - ECU je one and the only - ker nadzoruje motorno elektroniko. Lahko pa se pogovarja z drugimi računalniki.

Ok, se strinjam s teboj, predvsem na temo senzorjev bočnih pospeškov in položaja volanskega obroča. Glede ECUjev, pa jih je lahko kar nekaj in po večini je motorni ECU ločen od tistega za ESP. Sicer pa je sedaj vse stvar softveraja. CAN mreža obstaja in ECUji itak lahko šprehajo med seboj. Lahko se pa tudi napravi en master ECU, ki hendla vse, od žmigovcev do ESPja. Kakor komu paše. Vsak arhitekturni pristop ima svoje prednosti, kot tudi slabosti. Sicer pa glavno, da reč dela. Vsaka znamka pa ima itak svoje pristope do istega problema.

Malo sem te narobe razumel. Seveda je v (skoraj) vsakem sodobnem avtomobilu več računalnikov, vendar sem imel v mislih ECM (Engine Control Module), ne ECU (Electronic Control Unit). Prvi je praviloma eden (je tudi podmnožica drugih) in skrbi samo za elektroniko samega motorja, drugih je pa več (ABS/ESP, Airbag, BSI/UCH ...).

Sicer pa gre CAN bolj ali manj v pozabo, saj so tu že novi standardi AUTOSAR in FlexRay (skrbita za komunikacijo med skoraj vsemi sistemi) ter MOST (skrbi izključno za multimedijo v avtu), ki so že implementirani v nekaterih novejših vozilih.
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.171
9.806
113
Citat:
Uporabnik Dr_Strangelove pravi:
Slabost ESPja je ravno v tem, da bodisi zavre kolo s polno silo, bodisi ne. Torej po on/off principu, ko doloceni parametri presezejo nastavljene vrednosti.

Kako se rec cuti v praksi, je odvisno od situacije in od avta do avta.

V vsakem slucaju pa rec resuje zivljenja. To, da se cuti, je pa v principu dobro, saj voznik dobi feedback, da ga je s svojo voznjo sral.
To, kar je naredilo v tistem avtu ni normalno in ne more biti sprejemljivo. Žal.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.373
1.240
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Dr_Strangelove pravi:
Slabost ESPja je ravno v tem, da bodisi zavre kolo s polno silo, bodisi ne. Torej po on/off principu, ko doloceni parametri presezejo nastavljene vrednosti.

Novi stabilnistni sistemi so daleč od tega, da delujejo tako. Nakateri znajo prilagajat diff (razporejat navor), vrtet volan ...
 

Dr_Strangelove

Fizikalc
1. nov 2007
3.073
2
36
www.pentagon.gov
Ja, vem. Glej par postov više.
smile-1.gif

Problem je v tem, da so trenutno na voljo v luksuzni klasi. V kaki Corsi dinamičnega ESPja niti pod razno ne boš še videl. Morda čez 5 let.
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Sam vozim Mazdo 6, letnik 2008, ki ima kupček tričrkovnih kratic, vključno z ESP-jem in nadzorom zdrsa koles. Doslej se mi je ESP vključil le 2x pa še to na mokri cesti, samega vpliva na vožnjo ni bilo čutiti - pravzaprav sploh nebi vedel, da se je vklopil ESP, če nebi zasvetila lučka.

LP
Gargy