Dizel is not dead

Daniel

Guru
21. dec 2007
5.676
3.272
113
Nikakor ne, dokazuje pa, da napredek vsekakor je. Ampak če ti ne vidiš širše slike...
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.042
9.684
113
Se strinjam, ampak s tem dokazovati neko čistošo je debilno, ker s tem dokažeš le, da so delno rešeni trdi delci, vse ostalo pa? ;)
 

Jabe

Guru
1. okt 2007
13.869
6.528
113
A to je sedaj po alterjevsko dokaz, da je dizel čist? Potem se javite namesto opic za poizkuse pri VW, boste še fajn zaslužili zraven, ko vam bodo izpuh v usta napeljali.

Če se prav spomnim, so delali tudi poskuse na ljudeh in niso bili nič plačani. Se vedeli niso...
 
  • Všeč mi je
Reactions: Vojnik

Daniel

Guru
21. dec 2007
5.676
3.272
113
Dobro bi bilo ob tem, ko tako križajo Dizle pomisliti še malo na to, kam bojo z odsluženimi Litijevimi baterijami, ko se bo zadeva masovno prijela. Vsak tak napredek ima pač tudi okoljsko ceno. Glede Dizlov pa se Bosch še nekaj trudi okrog tega, da bi čimbolj uredili onesnaževanje.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Vojnik

luka51

Guru
16. avg 2007
14.402
5.682
113
pomisliti še malo na to, kam bojo z odsluženimi Litijevimi baterijami,.
Še dobro da se sekirate za baterije pri telefonih, laptopih, kamerah in podobni navlaki ki jih eni menjujejo pogosteje kot gate.
Masovno se pa LI baterije v avtih ne bojo prijele nikoli. Oziroma vsaj ne kot edini vir energije.
 

Daniel

Guru
21. dec 2007
5.676
3.272
113
Še dobro da se sekirate za baterije pri telefonih, laptopih, kamerah in podobni navlaki ki jih eni menjujejo pogosteje kot gate.
Masovno se pa LI baterije v avtih ne bojo prijele nikoli. Oziroma vsaj ne kot edini vir energije.

Malce pa že imaš razloga za sekiranje, glede na to, da 1 avto vsebuje baterije za koliko 100 telefonov? Čakamo torej na čudež nove neodkrite uporabne tehologije pri baterijah?
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.402
5.682
113
Zaj pa primerjaj kako dolgo se en aku v avtu uporablja in kako dolgo je 100 tekefonskih baterij v obtoku.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Zakaj ste v to vsi prepričani? Veliko beterijo je verjetno lažje reciklirat kot nek telefon kjer je vse integrirano skupaj in je tiste baterije za nekaj gramov.

Nekaj gre tudi v smeri da proizvajelc odkupi baterijo, saj sam najboljše pozna sestavo in kako priti nazaj do dragocenih elementov.
 

shift

Guru
20. jul 2007
9.895
2.280
113
za šankom
Zakaj ste v to vsi prepričani? Veliko beterijo je verjetno lažje reciklirat kot nek telefon kjer je vse integrirano skupaj in je tiste baterije za nekaj gramov.

Nekaj gre tudi v smeri da proizvajelc odkupi baterijo, saj sam najboljše pozna sestavo in kako priti nazaj do dragocenih elementov.

poglej si kje sploh obstaja rudnina za baterijo in kdo ima v lasti rudnike ter koliko napora je potrebno da dobijo material za eno avtobaterijo-v tem je problem.

kam bojo šle avtobaterije po 10 letih je pa lep članek na to tukaj, najbrž na isto lokacijo kot azbest in plastika, v dežele 3jega sveta, za nas pa problem ne bo obstajal, med tem ko bencin in dizel puščata posledice nam doma, kjer se vozimo

https://www.bloomberg.com/news/feat...ic-vehicle-batteries-will-go-when-they-retire
 
I

Izbrisan uporabnik 474

LiOn baterijo se da reciklirat do 96%, vključno z litijem, ki bi bil primerenza ponovno uporabo. Težava je v tem, da je reciklirarnje litija 5x dražje, kot njegov izkop.
Zato se trenutno reciklira le (redke) kovine in zemlje...
 

Vojnik

Guru
16. apr 2017
1.421
961
113
Telefonov se več reciklira (zaenkrat) kot baterij iz EV. Gre za to, da so v telefonu drage sestavine (zlato, ipd) in je reciklaža dobičkonosna.

Kar se pa tiče recikliranja EV pa je v Franciji start-up firma, ki se je začela s tem ukvarjati. Ampak do takrat je še dolga pot, ker se načrtuje, da bodo lahko baterije iz EV imele še eno možnost uporabe. V EV gre za hitro in počasno polnjenje in ko je življenjski cikel take baterije na koncu je še vedno uporabna za "battery storage" za domačo uporabo, pri čemer se na veliko načrtuje (tudi eno veliko slovensko podjetje), da se bo iz odsluženih baterij iz EV naredilo "battery storage" (povezava več baterij iz EV v eno), kar bo služilo za shrambo energije pridobljene iz sončne elektrarne.

Je pa zanimivo, da tudi tisti, ki to razvijajo oz. se s tem ukvarjajo se zavedajo o ekološki spornosti le tega oz., da ni vse zlato, kar se sveti. Kot npr. izdelava sočnih panelov in razgradnja le teh in še hujše, če pride do požara teh panelov.
 
  • Všeč mi je
Reactions: AvtoFun in ksi

shift

Guru
20. jul 2007
9.895
2.280
113
za šankom
LiOn baterijo se da reciklirat do 96%, vključno z litijem, ki bi bil primerenza ponovno uporabo. Težava je v tem, da je reciklirarnje litija 5x dražje, kot njegov izkop.
Zato se trenutno reciklira le (redke) kovine in zemlje...


vse se začne in konča pri denarju, na koncu jo bodo reciklirali v burmi na dvorišču za 5$, ampak v EU bo občutek fenomenalen kar se glede ekologije tiče, mislim da dizel ni še na koncu svoje poti, bencinar pa daleč od tega
 
  • Všeč mi je
Reactions: Kamele0N
I

Izbrisan uporabnik 474

Vojnik
Problem odsluženih LiOn celic je v tem, da se jim začne notranja upornost povečevati in s tem se celica še volj degradira. Eksponentno. In potem se začne napihovat (kemijska reakcija znotraj celice). In če jo še malo uporabljaš... Samsung Note 8 - ring a bell? Tisti ki imamo v modelrastvu že kakšno izkušnjo z gorečo LiIon (Ali LiPo, LiFe4) bazerijo, se upravičeno bojimo takšnih eksperimentov. Jeba teh celic je, da ko enkrat zagorijo, jih je praktično nemogoče pogasit

shift
Ni tako enostavno. Ko odpreš celico, ne sme zraven priti vlaga, saj se drugače sproži kemijska reakcija, ki lahko privede do eksplozije. Zato se razstavljanje počne v posebni tekočini. Razslojevanje oz. ekstrakcija pa poteka z posebnim ultrazvokom, ki razbije vez. Torej ni problem, da bi pač bilo nezahtevno, a drago, temveč je tehnološko zelo zapleten postopek. Burmska deklica za zdaj še ne more razstavit celice :)

Seveda je pa nemogoče vedeti, kako bo v bližnji in daljni prihodnosti...
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hondi

shift

Guru
20. jul 2007
9.895
2.280
113
za šankom
Vojnik
Problem odsluženih LiOn celic je v tem, da se jim začne notranja upornost povečevati in s tem se celica še volj degradira. Eksponentno. In potem se začne napihovat (kemijska reakcija znotraj celice). In če jo še malo uporabljaš... Samsung Note 8 - ring a bell? Tisti ki imamo v modelrastvu že kakšno izkušnjo z gorečo LiIon (Ali LiPo, LiFe4) bazerijo, se upravičeno bojimo takšnih eksperimentov. Jeba teh celic je, da ko enkrat zagorijo, jih je praktično nemogoče pogasit

shift
Ni tako enostavno. Ko odpreš celico, ne sme zraven priti vlaga, saj se drugače sproži kemijska reakcija, ki lahko privede do eksplozije. Zato se razstavljanje počne v posebni tekočini. Razslojevanje oz. ekstrakcija pa poteka z posebnim ultrazvokom, ki razbije vez. Torej ni problem, da bi pač bilo nezahtevno, a drago, temveč je tehnološko zelo zapleten postopek. Burmska deklica za zdaj še ne more razstavit celice :)

Seveda je pa nemogoče vedeti, kako bo v bližnji in daljni prihodnosti...


ali je v prihodnosti na vidiku morda kaka druga snov ki bi nadomestila lion, bolj okolju prijazna in cenejša
 
I

Izbrisan uporabnik 474

ali je v prihodnosti na vidiku morda kaka druga snov ki bi nadomestila lion, bolj okolju prijazna in cenejša
Poizkusi so, vendar dalje od laboratorija ne pridejo. Vsaka ima kakšno deal braker hibo. Mislim, da se bolj čaka na kakšni dosežek v obliki brain storminga, torej popolne revolucije, kot pa dolgotrajnega in intenzivnega razvoja ter razvijanja trenutne tehnologije. Kako leto pa pol nazaj se ke tu na forumu zelo veliko govorilo o litijevih celicah z grafenom in solid state celicah, še naš avtomobilski novinar je to full zagovarjal, ker so mu nekje povedali , kak je to oh in ah fino. Pa sem že takrat povedal, da so pri obeh tehnologijah butniki ob zid.
Moje (skromno) mnenje je (pa mnenje R&D oddelkov BMW in Volvo ;) ), da če ne bo rea nekega ekstremnega preboja, se bodo usmerli na hibride - tirej zmogljiv bencinaki motor + elektromotor, ki bo pomagal, kjer bencinc peša- mestna vožnja in v območju nizkega navora. Dizl pa... ne vem... signali so mešani... po moje ga počasi čaka konec...
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.050
5.658
113
Dizel bo...vsaj v transportu...

Drugače pa jaz bi rekel da bo preboj ko bodo razvil fuzijo (zlivanje jeder)...se bomo lahko na radioaktivne odpadke okol vozil pa jih delal manj radioaktivne...