Dizel, bencin, hibrid ali elektrika ?

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
53.135
7.021
113
Primerljivo z danasnjimi cenami bodo se vedno konkretno drazji, kot pa trenutne variante. Imeli bodo tudi konkretno "zgonjene" baterije. To zadnje seveda domnevam, ampak proizvajalci imajo z razlogom garancijo.

Bomo videli po kaksnih cenah bodo na voljo baterije.
Hrvati ze sedaj popravijo vsako baterijo, tako da tak posel bo samo se bolj cvetel, ko bo slo gor povprasevanje
 

Slovenet

Guru
21. jul 2007
4.447
551
113
44
Še vedno Rdeči revirji
Ne ne delam se norca, prosim naredi analizo vpliva na okolje, kaj je večje zlo črpanje nafte ali pridelava litija? Ni tako preprosto ane?

Da smo si pa na jasnem zlo je pa oboje, ampak izvoli folku odpovedat luksuz osebenga vozila, ali jim predlagat, da je Aptera edino vozilo ki ga lahko kupijo.
Jaz ne verjamem, da bo litij dolgoročno glavna sestavina baterij. Kmalu bomo imeli drugo bolj trajnostno kemijo za baterije.
 

Slovenet

Guru
21. jul 2007
4.447
551
113
44
Še vedno Rdeči revirji
Od Prlekije do Ljublane sva se vozila z Intercytijem IC 502 dve uri pa pol. Sedeži neudobni za popezdit, tako nisem vedel, kako bi se namestil, da bi bilo bolj udobno. .Nazaj pa je imel čez pol ure zamude. Karta je poceni za upokojence, vendar sva se peljala pod "mus", drugače avta ne more nadomestit.
Železnica je pri nas še v preteklem času.
Par zadev bo potrebno vzeti v obzir. Prepoved prodaje avtov z ICE motorji do leta 2035 je izvedljiva pod nekaterimi pogoji oziroma z nekaterimi spremembami življenjskega sloga. mobilnost bo do takrat postala bolj trajnostna. Vsi gledate mobilnost leta 2035 kot preslikavo današnje mobilnosti. Pričakujem, da bo uporaba avtov bolj lokalna, razdalje v rangu območja Slovenije. Za slj bo vlak. Enako bo vlak za potovanja znotraj območja Evrope. Skratka vlak bo nadomestil najmanj 90% letalskih prevozov na območju Evrope (znotraj kontinentalni leti) in dolge relacije z avtom. Avto bo ostal za vsakodnevne poti. Bo pa e mobilnost prinesla več najema avtomobilov - potniki z vlakom za zadnjih 100 km. Če tako gledamo bo zgodba precej drugačna. Rabimo pa boljšo železniško infrastrukturo, da bo temu sledila. 13 ur z vlako od Ljubljane do Bruslja je preveč, da ne omenim števila prestopov. Tukaj pričakujem, da bo EU kaj dala od sebe.
 

ales85

Guru
9. nov 2007
3.596
1.214
113
Kako dolgocasno je to slisati…
Hehe pa se le strinjamo z nečim. To glede zmanjšanja letov se sicer tudi meni zdi smiselno, ampak ne za vsako ceno in ne za celoten kontinent (ali EU). Do uro in pol je že smiselno ali pa kot bo najbrž naredila Francija, da ne bo letov znotraj Francije. Ker v nasprotnem primeru se močno zakomplicira za potovanja izven EU, kjer moramo prestopati v veliko primerih.
 

Gonzo

Guru
1. sep 2007
9.421
9.697
113
EU
Par zadev bo potrebno vzeti v obzir. Prepoved prodaje avtov z ICE motorji do leta 2035 je izvedljiva pod nekaterimi pogoji oziroma z nekaterimi spremembami življenjskega sloga. mobilnost bo do takrat postala bolj trajnostna. Vsi gledate mobilnost leta 2035 kot preslikavo današnje mobilnosti. Pričakujem, da bo uporaba avtov bolj lokalna, razdalje v rangu območja Slovenije. Za slj bo vlak. Enako bo vlak za potovanja znotraj območja Evrope. Skratka vlak bo nadomestil najmanj 90% letalskih prevozov na območju Evrope (znotraj kontinentalni leti) in dolge relacije z avtom. Avto bo ostal za vsakodnevne poti. Bo pa e mobilnost prinesla več najema avtomobilov - potniki z vlakom za zadnjih 100 km. Če tako gledamo bo zgodba precej drugačna. Rabimo pa boljšo železniško infrastrukturo, da bo temu sledila. 13 ur z vlako od Ljubljane do Bruslja je preveč, da ne omenim števila prestopov. Tukaj pričakujem, da bo EU kaj dala od sebe.
Potrebujemo železniško plus električno infrastrukturo. Za našo drzavo je to preveč. Že sedaj bi morali na tem delati s polno paro. Do leta 2035 naredilo se ne bo nič.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.769
833
113
Jaz ne verjamem, da bo litij dolgoročno glavna sestavina baterij. Kmalu bomo imeli drugo bolj trajnostno kemijo za baterije.

Litija je v zemeljski skorji ogromno, problem je samo koncentracija in s tem cena. Danes izkoriščamo vire kjer je koncentracija litija velika, to proizvodnjo stane tam $5 na kg LCE. Tržna cena pa je šla skozi streho preko $70/kg. To je volatilnost, ki jo bo popravila dodatna proizvodnja iz virov ki pri $5/kg niso bili konkurenčni, so pa čisto ekonomsko sprejemljivi pri x2 ceni, ampak to zahteva čas. Za predstavo pa 1 kWh zahteva ca. 0,7 kg LCE.

Veliko se dela na geotermalni slanici, ki jo že danes itak črpamo globoko iz zemlje za gretje, če to slanico potem izkoristimo še pridelavo litija to ni nek dodaten strošek. Ta ideja živi že zelo dolgo, ampak do sedaj enostavno ni bila cenovno konkurenčna, povpraševanje ni bilo dovolj močno. Ko pa je spot price $70/kg se pa marsikateri projekt premakne naprej in cena se bo ustalila pri recimo <$20/kg, kar še vedno ne predstavlja nekega dealbreakerja za baterijo ranga 50 kWh. Geotermalni litij se planira v ameriki Salton Sea (Buffet), v Angliji Cornwall, v Nemčiji Vulcan Energy.

Potem imaš lapidalite, ki je v trdni obliki ampak v nižji koncentraciji kot spodumen v Avstriliji, v tej obliki ga imamo v Evropi ogromno na meji Češke in Nemčije (Cinovec - Zinvaldite), potem je še nekaj v Španiji, Kitajci pa te vire že izkoriščajo.

Tale svež prispevek pove nekaj o tem (pri 11 min Geotermalna, pri 31:30 Zinvaldite):

 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.769
833
113
Ko imaš pa enkrat dovolj baterij v obtoku pa velik delež prispeva reciklaža. Ker 500 kg baterija bo predstavljala največjo koncentracijo vrednih surovin na enem mestu in je to cenovno najbolj smiselno ponovno uporabit, ne pa filtirat na tone zemlje ali hektolitre vode zato da dobiš kakšen kg vredne kovine.
 

kajn

Guru
5. okt 2007
2.829
1.677
113
Iskajoč brata
Nekje sem bral eno študijo, da če zdele zamenjamo 5% (ne vem točno število %, vem pa da je bilo nizko) avtomobilov iz dizel/bencin, na elektriko.... Da v trenutku počepne elektro infrastruktura pri nas. Večina polni popoldan ali ponoči... Počepne v stilu, da so preslabe povezave med hišami in do prvega transformatorja...
Torej tudi če bi nuklearka ali dve zagotovili dovolj elektrike, so hude težave tudi v sami infrastrukturi....
Imam občutek, da EU dela samo za top 1% ljudi.... Čez 20 let se bodo res samo bogataši vozili po cestah, tako da ne bo zastojev... Ostali bomo pa čmurili doma in upali, da ne bo zmanjkalo elektrike, ali pa se bomo tresli, da bomo lahko plačali položnice..
 
  • Všeč mi je
Reactions: NekdoK, Pepe in sad

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.004
6.880
113
pri taščici
Bullshit, bi se moralo poklopit (namenoma) cel kup faktorjev. Oziroma vsaj ta, da bi cela vas hkrati popoldne po sluzbi priklopila EV na 11kw polnilnice.
Tako pa bo povprecen avto se filal 1x tedensko 4 ure na 11kw (250km tedensko) ali pa eno noc na teden na schuko.
Po mojem mnenju so bolj problematicne TC.
Tiste "vklopi"(verjetno tudi grelce) nizka temperatura. Da neko vas zadane polarni mraz -20C kot nekoc nekaj dni skupaj, se bodo res najbrz naredili snezni "kanali" nad elektro kabli v zemlji
.
 
  • Všeč mi je
Reactions: kegelj
22. jul 2007
13.524
1.725
113
124
V Nemčiji so bolj realni in so že začeli zavračat priklope TČ in polnilnic.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Pepe

ales85

Guru
9. nov 2007
3.596
1.214
113
V Nemčiji so bolj realni in so že začeli zavračat priklope TČ in polnilnic.
Še vedno mi ni jasno kako bodo to sploh kontrolirali. Razen, če bodo naredili obvezno prijavo avtomobila v neki sistem ali pa naredili lastništvo e-vozila na vpogled tem podjetjem. V končni fazi si lahko polnilnico narediš sam, pa ne rabiš nobenega nič vprašati.
 

damirj

Guru
9. maj 2012
5.321
2.423
113
Če TČ nima modula za komunikacijo s proizvajalcem, ne bo mogel nič izklopit noben, samo ti na varovalko. Lahko ti pa elektriko odklopijo daljinsko :)

Zakaj bi polnilnica bila povezana daljinsko?