Dizel, bencin, hibrid ali elektrika ?

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.958
6.987
113
Saj ne rabimo biti, ker je nam, kot potrošnikom vseeno, bodo pač takšne, kot bodo takrat.

Če se kdo dela hudega okoljeljuba in borca za človekove pravice delavcev v afriki, je kaj drugo okoli nas večji problem, kot rudniki litija v afriki.

PS, sicer pa a niso srbi pred kratkim odkrili neko ogromno nahajališče litija?
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.484
5.025
113
12 let ni dolga doba. Če bi bila tehnologija danes zrela, potem ne bi rabila kupa državnih spodbud in prepovedi konkurenčnih tehnologij. Civilisti bi s poželenjem hrepeneli po novi tehnologiji, ki bi bila pred tem masovno na voljo le tam, kjer finance niso problem. Torej vojska, policija, transporti politikov ... Niti slučajno se ne bi pogovarjali o tem, da je politik v prestolnico sosednje države letel z letalom na fosilno gorivo, ker bi izbral bolj zaželeno opcijo.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.484
5.025
113
Če gre za top tehnologijo, najbrž ogromno, mar ne?
Če pa gre za tehnologijo, ki jo bodo politično in z zlorabo javnih sredstev vsilili raji, pa nič.
 
  • Všeč mi je
Reactions: NekdoK

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
a se delaš norca?

Ne ne delam se norca, prosim naredi analizo vpliva na okolje, kaj je večje zlo črpanje nafte ali pridelava litija? Ni tako preprosto ane?

Da smo si pa na jasnem zlo je pa oboje, ampak izvoli folku odpovedat luksuz osebenga vozila, ali jim predlagat, da je Aptera edino vozilo ki ga lahko kupijo.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.269
1.904
113
Prehitro razmišlajte o apokalipsi in dvomite v tehnološki napredek, ki se bo zgodil v 12 letih. Če bo tehnologija obstala na mestu in ne bo praktične rešitve za uvedbo tega, verjemite da to ne bo šlo skozi, ampak da bi tehnologija kar obstala na mestu močno dvomim.
Tehnološki preboj česa? Kaj točno imaš v mislih?

Problem je (predvsem pa bo po letu 2035) kako zagotoviti dovolj el. energije ker se ukinja energija pridobljena iz fosilnih goriv. El. omrežja in zmogljivosti so že zdaj na meji zmožnega. Potem bo sledil samo kolaps.

Da bo kaj takega izvedljivo, kar so izglasovali, bo moglo zadaj švicat enormno število jedrskih elektrarn in tremo elektrarn. Ena in edina opcija. Pač..zamenjalo se bo fosilna goriva za premog..ker je trenutna moda še v zapiranju jedrskih elektrarn.

Drug kratkoročni problem je tudi ta, da do leta 2035 noben proizvajalec vozil več ne bo vložil v razvoj/izboljšave motorja z notranjim izgorevanjem niti centa...torej nobene nove (pametne) rešitve z vidika izkoristka (porabe) kakor ne ekologije.
Na koncu, ker se bo videlo, da bo prišlo dejansko do kolapsa vsega..bojo na silo podaljševali ta datum po 5 let naprej...a spet...razvoj (motorja z notr. izgorevanjem) se bo že zdaj ustavil, torej bo leta 2040 še vedno v vozilih tehnologija izpred 30 let.

Zdaj bi bilo na mestu, da ti, ki so glasovali ZA prepoved prodaje...predstavijo konkretne rešitve, kako bojo zagotovili dovolj el. energije tudi za to (upoštevaje vsakoletno povišanje porabe 2 do 3 %, ki se dogaja brez elektrifikacije voznega parka). In tule floskule o fotovoltaiki, vetrnicah ne bojo pile vode...vsaj ne potem v realnosti.

Ni point, da ljudje ne bi bili za el. vozila, a kdor piko razmisli, mu je jasno, da zadeva enostavno ni izvedljiva.

Na koncu? Itak bo zastavljeno, da bo potrebno menjat baterije na 'črpalkah', cena bo enaka ali višja kot z bencini, črpalkarji bojo imeli pa za hišo postrojenje kjer bojo trošili nafto za generator, ki bo polnil baterije. Kaj dosti druge izbire enostavno ne bo.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Letno se v Sloveniji proda 54.000 avtov, povprečno prevoženo km letno je iz glave manj kot 16.000. Povprečna poraba vključno z izgubami polnilca EV je okrog 20 kWh/100 km.

Torej letno bomo na račun EV porabili za 172 GWh več kot zdaj, zdaj je celotna poraba elektrike v Sloveniji 16.234 GWh, torej bo vsako leto povečanje porabe 1% na račun EV. Seveda pa bo povečanje že pred 2035, ker se bo delež EV že prej povečeval

Ocenjeno stanje 2020 za polnjenje EV pa je tako:
Večina električne energije za avtomobile napolnjena doma

Baterijskih električnih vozil in priključnih hibridnih vozil je iz leta v leto več. Z rastjo njihovega števila se povečuje tudi poraba električne energije za njihovo polnjenje, pri čemer se avtomobili večinoma polnijo doma. V okviru projekta je bilo ocenjeno, da je v 2020 skupna poraba električne energije za ta vozila znašala 10,9 gigavatne ure (GWh); pri tem smo upoštevali zmanjšanje porabe zaradi omejitvenih ukrepov, povezanih s covidom-19. Poraba na javnih polnilnicah je znašala 2,1 GWh oz. 19 % celotne porabe, na domačih polnilnih postajah pa je bilo napolnjene 81 % celotne potrebne energije za električna vozila.

Vlaganje v infrastrukturo bodo seveda nujno potrebna, predvsem na ravni gospodinjstev (polnjenje doma), ampak to niso stvari ki bi bile tako nemogoče. KAr se generacije elektrike tiče so pa EV en pljunek v morju in bo itak treba povečat proizvodnjo, saj že tako poraba narašča več kot 1% letno.
 
  • Všeč mi je
Reactions: darjan

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.113
4.083
113
Letno se v Sloveniji proda 54.000 avtov, povprečno prevoženo km letno je iz glave manj kot 16.000. Povprečna poraba vključno z izgubami polnilca EV je okrog 20 kWh/100 km.

Torej letno bomo na račun EV porabili za 172 GWh več kot zdaj, zdaj je celotna poraba elektrike v Sloveniji 16.234 GWh, torej bo vsako leto povečanje porabe 1% na račun EV. Seveda pa bo povečanje že pred 2035, ker se bo delež EV že prej povečeval

Ocenjeno stanje 2020 za polnjenje EV pa je tako:


Vlaganje v infrastrukturo bodo seveda nujno potrebna, predvsem na ravni gospodinjstev (polnjenje doma), ampak to niso stvari ki bi bile tako nemogoče. KAr se generacije elektrike tiče so pa EV en pljunek v morju in bo itak treba povečat proizvodnjo, saj že tako poraba narašča več kot 1% letno.
Za polnjenje EVjev so pomembni tudi valovi prometa, ne samo našega ampak tudi tranzitnega. Recimo vzemimo en prometno obremenjen poletni vikend na slovenskih AC pa povej kako bo to zgledalo. Trenutno še ni EVja ki bi ga švaba lahko priključil doma in se z njim peljal brez polnjenja v split, kar bo pomenilo da bo švaba koristil hitre polnilnice na poti, tudi pri nas. Sploh mi kot tranzitna država za turiste znamo tu imeti kolaps.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.484
5.025
113
Se strinjam, konice so problem in infrastruktura se dela, da požre vsaj delne konice. Pred leti je na nacionalki nastopil en "strokovnjak", ki je dokazoval, da druga cel predora Karavanke ni potrebna. Letno število vozil ni problematično, samo neenakomerna razporeditev je problem.
Jaz še se spomnim, kak problem je bil v mladosti pri nas z elektriko. Omrežje je bilo čisto spodobno narejeno za par žarnic in radijo pri vsaki hiši. Potem pa so se v desetih letih pojavili hladilniki, zamrzovalne skrinje, televizije, kmetje so začeli kupovati elektromotorje. In naenkrat smo se morali "zmeniti", kateri sosed kdaj zalaufa elektromotor, da melje žito. Ko pa je nekdo na liniji vrgel dva koruzna storža prehitro v mlin, pa so mrknile za par sekund vse televizije. Včasih pa je bil že dovolj trenutek, ko je malo večji zagonski tok potegnila kaka zamrzovalna skrinja. Da ne govorimo, ko si je en kupil električni varilni aparat ...
Ob tem, da je bilo takrat spremembo na nizkonapetostnem omrežju dokaj preprosto narediti. Ljudje so tekmovali, kdo bi dal zemljo zastonj, da že postavijo nov transformator, samo da bo hudič delal. Danes je precej drugače, dobiti služnost za infrastrukturo je danes kar umetnost. Poraba pa bo konkretno zrasla v nekaterih konicah in omrežje ni pripravljeno in tudi ne bo pripravljeno povsod v tako kratkem času. Še manj pa proizvodnja. Politika ob kakem dogodku sicer pokaže možno smer. Z velikimi dieselskimi generatorji :)
 

MrDaco

Guru
11. sep 2007
11.764
5.913
113
Število osebnih vozil se bo več kot prepolovilo in tako tvoj zapis več ne drži vode.
Če se število osebnih vozil prepolovi, pade svetovna ekonomija. Za kaj bodo ljudje zapravljali in posledično delali? Da bodo v stanovanju v strop gledali? Kako bo deloval turizem? Uber za do pizzerije pod Pohorjem? Ma ja...
 
  • Všeč mi je
Reactions: ales85

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Za polnjenje EVjev so pomembni tudi valovi prometa, ne samo našega ampak tudi tranzitnega. Recimo vzemimo en prometno obremenjen poletni vikend na slovenskih AC pa povej kako bo to zgledalo. Trenutno še ni EVja ki bi ga švaba lahko priključil doma in se z njim peljal brez polnjenja v split, kar bo pomenilo da bo švaba koristil hitre polnilnice na poti, tudi pri nas. Sploh mi kot tranzitna država za turiste znamo tu imeti kolaps.

Me zanima koliko bi bil švaba pripravljen plačat za hitri nočni avto vlak. En kup problemov bi imel rešenih.
- Lepo se spočiješ čez noč, namesto da bi celo noč/dan vozil
- Prihranjen čas in nevšečnosti z vinjetami, polnilnicami na poti, gužvo...
- Na destinacijo prideš s polno baterijo (vlak bi imel vgrajeno polnilnico)
- Overall elektrike bi pokuril bistveno manj, ker vlak pokuri manj
- Vso prtljago za kampiranje bi imel lepo v avtu, avion/peš vlak + rent-a-car ni dobra alternativa ker ti tega ne omogoča
 
  • Všeč mi je
Reactions: sad